Ο επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes, James Vowles, λέει ότι η ομάδα του δεν είναι η μόνη από τις πρώτες ομάδες της Formula 1 που δυσκολεύεται να βρει τη χρυσή τομή με τα ελαστικά της Pirelli σε όλες τις συνθήκες.
Τα Ασημένια Βέλη δεν έχουν κερδίσει στους τρεις πρώτους αγώνες της σεζόν και δέχθηκαν μια ανησυχητική βαριά ήττα από τη Ferrari, στις κατατακτήριες της Κίνας.
Ο Vowles δήλωσε ότι υπήρξαν στιγμές που η Mercedes W09 έχει αποδώσει πολύ καλά, αλλά η συνοχή μεταξύ των διαφορετικών συνθέσεων της Pirelli, και σε ποικίλες καιρικές συνθήκες, υπήρξε το μεγάλο ζήτημα.
«Νομίζω ότι τα ελαστικά φέτος έχουν αντίκτυπο», ανέφερε σε ένα βίντεο της Mercedes. «Αλλά παραπάνω από αυτό υπάρχει και μια δεύτερη πτυχή, η οποία έχει τρεις ομάδες – Mercedes, Ferrari και Red Bull – όπου ανάλογα με το τι ελαστικά έχουν επιλέξει και ποια πίστα είναι, μπορούν να έχουν διαφορετικά επίπεδα απόδοσης μεταξύ τους.
«Και αυτό που προκαλεί είναι διαφορετικά μονοθέσια με διαφορετικά επίπεδα απόδοσης ανάλογα με το ποια είναι η θερμοκρασία της πίστας, ποιες είναι οι συνθήκες και ποιο ελαστικό έχει τοποθετηθεί στο μονοθέσιο.
«Αυτό που βλέπετε είναι μια αλλαγή των περιβαλλοντικών παραγόντων για μια πίστα. Καθώς πηγαίνεις σε μια πίστα και έχει έντονο άνεμο ή όχι, ή είναι κρύος ή καυτός, μπορείς να δεις μία διαφορά μέχρι και ένα δευτερόλεπτο σε έναν γύρο λόγω αυτών των περιβαλλοντικών παραγόντων.
Ο περσινός πρωταθλητής της F1, Lewis Hamilton, δήλωσε ότι έμεινε έκπληκτος από την ανταγωνιστικότητα της Ferrari SF71H, σε αντίθεση με την W09, αλλά ο Vowles επεσήμανε ότι και τα δύο μονοθέσια είχαν τα σκαμπανεβάσματα τους μέχρι να φέρουν τα ελαστικά σε καλό σημείο.
«Στη Μελβούρνη ήμασταν σε θέση να φέρουμε τα ελαστικά σε καλή κατάσταση», είπε. «Στο Q3 κάναμε έναν εξαιρετικά γρήγορο χρόνο με τον Lewis.
«Αν πάμε μπροστά στο Μπαχρέιν, τα μεσαία ελαστικό λειτούργησαν πολύ καλά στο μονοθέσιο μας, και η φθορά στα supersofts φαινόταν καλή, οπότε υπάρχουν λίγες πληροφορίες που μπορούμε να στηριχτούμε.
«Και πάλι, στην Κίνα στο Q2 κάναμε χρόνο 1m:31.9s με τον Lewis, και αυτό θα μας έβαζε σε μάχη για την πέμπτη θέση στο grid, με μαλακά ελαστικά.
«Και αντίστροφα το ίδιο για τη Ferrari. Στη Μελβούρνη δεν ήταν εκεί. Με τα supersofts στο Μπαχρέιν βρίσκονταν λίγο έξω από το όριο, και υπήρχε έντονη φθορά, και με τα μέσα ελαστικ;a ήταν λίγο πιο αργοί από εμάς.
«Οπότε, υπάρχει ένα παράθυρο που όλες οι ομάδες πρέπει να προσπαθήσουν να αποδώσουν με αυτά.»
Ο Vowles πιστεύει ότι η θερμοκρασία έχει μεγάλη επίδραση στη μάχη μπροστά, λέγοντας: «Φαινόταν σαν η Ferrari σε κρύες συνθήκες και πολύ ζεστές συνθήκες να ήταν ταχύτερη από εμάς. Και υπάρχουν πολλές συνέπειες που συμβαίνουν εδώ.
«Ο τρόπος λειτουργίας των ελαστικών είναι πολύ ευαίσθητος στη θερμοκρασία στο μπροστινό και το πίσω μέρος και χρειάζεται και τα τέσσερα ελαστικά να λειτουργούν περίπου στη σωστή θερμοκρασία σε κάθε σημείο της πίστας.
«Σε μερικές στροφές, όπου είναι στενές και κλειστές, παράγετε μεγάλη θερμοκρασία. Άλλες στροφές, όπως στην πίσω ευθεία στη Στροφή 14 (στην Κίνα), ψύχεις τα ελαστικά.
«Και όλες οι ομάδες δουλεύουν σκληρότερα για να το επιτύχουν αυτό, αλλά όπως μπορείτε να φανταστείτε, είναι δύσκολο να τα έχεις όλα μαζί αμέσως.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!