Ή αλλιώς, πώς η νίκη στην Αυστρία εδραίωσε πέραν πάσης αμφιβολίας τον Ολλανδό στην ελίτ των κορυφαίων οδηγών αυτήν την στιγμή στην Formula 1…
Η χθεσινή νίκη δεν ήταν η πρώτη της καριέρας του Max Verstappen στην Formula 1, αλλά η έκτη. Και όμως, η χθεσινή ήταν με διαφορά η σημαντικότερη.
Το ταλέντο του Ολλανδού ήταν γνωστό ήδη από τα πρώτα του βήματα στο σπορ. Πολλοί κράτησαν τις επιφυλάξεις τους (και ορθά το έκαναν-κάναμε) για το πόσο ψηλά μπορούσε να φτάσει, αλλά κάθε χρόνο ο Max αποδεικνύει με εμφατικό τρόπο ότι ο ντόρος γύρω από το όνομά του δεν είναι τυχαίος.
Η χθεσινή νίκη ήταν όμως το αποκορύφωμα. Κυρίως για τον τρόπο που ήρθε, σε έναν αγώνα που έμοιαζε χαμένος ήδη από την πρώτη στροφή. Γιατί, όσοι έδιναν κάποιες ελπίδες για νίκη του Ολλανδού που εκκινούσε δεύτερος, σίγουρα τις έχασαν από τη στιγμή που έπεσε στην όγδοη θέση.
Η ιστορία του τριημέρου ήταν η κυριαρχία της Ferrari, και ειδικότερα του Charles Leclerc. Οι δοκιμές της Παρασκευής απέδειξαν την ανταγωνιστικότητα της ιταλικής ομάδας, και οι κατατακτήριες το επισφράγισμα της εκπληκτικής παρουσίας του Μονεγάσκου στην Αυστρία. Εύκολη pole, και βάσει ρυθμού μεγάλες ελπίδες για την πρώτη νίκη της καριέρας του.
Η Mercedes ήταν απογοητευτικά αργή σε όλο το τριήμερο, χωρίς σε κανένα σημείο να δείχνει ικανή να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω. Έτσι, όλοι περιμέναμε εύκολη νίκη Leclerc, και “αναρρίχηση” στην κατάταξη του άτυχου στις κατατακτήριες Vettel, ο οποίος είχε τον ρυθμό να φτάσει στις θέσεις του βάθρου. Και ο Verstappen;
Για ακόμη μία χρονιά, η Red Bull έδειχνε ανταγωνιστική στον εντός έδρας αγώνα της. Καλός ρυθμός την Παρασκευή και ενδείξεις για βάθρο, που ενισχύθηκαν σημαντικά από το γεγονός ότι ο Max εκκίνησε από την πρώτη σειρά λόγω της ποινής του Hamilton. Ξανά στο “πουθενά” ο Gasly, αλλά αυτό δεν είναι της παρούσης.
Επιστρέφοντας στον αγώνα, είδαμε τον Leclerc να φεύγει στην κορυφή και να εξαφανίζεται, και τον Verstappen να χάνει πολλές θέσεις στην εκκίνηση. Από εκεί και έπειτα, ο Ολλανδός έκανε το αναμενόμενο, έφτασε μέχρι την πέμπτη θέση μέσα σε λίγους γύρους, αλλά από εκεί και έπειτα διατηρήθηκε μια σημαντική διαφορά με τον Vettel μπροστά του, την οποία δεν έδειχνε ικανός να καλύψει.
Όμως, όπως αποδείχθηκε, ο Ολλανδός προσπαθούσε να επιμηκύνει όσο το δυνατόν το πρώτο stint του (εκμεταλλευόμενος και το γεγονός ότι ξεκίνησε με τη μέση γόμα, σε αντίθεση με τον Leclerc που είχε τη μαλακή), και όλα άλλαξαν όταν έβαλε τα σκληρά ελαστικά. Από εκεί και έπειτα, ο Verstappen άρχισε να “πυροβολεί”.
Με συνοπτικές διαδικασίες έφτασε και προσπέρασε σε λίγους γύρους τον Vettel, ο οποίος προσπάθησε να αντισταθεί για να κρατήσει το βάθρο, και στη συνέχεια κάλυψε και τη διαφορά αρκετών δευτερολέπτων που τον χώριζε από τον Bottas. Τον οποίο πέρασε πιο εύκολα, και βρέθηκε δεύτερος. Παραπονούμενος μάλιστα ότι έχασε ισχύ από τον κινητήρα… Κάτι, που σε εμάς φάνηκε σαν μπλόφα, από αυτές τις “ωραίες” που κάνει συνήθως η Mercedes… Λέτε;
Με 10 γύρους να απομένουν, άρχισε το κυνήγι του Leclerc, ο οποίος μέχρι εκείνο το σημείο έκανε έναν ήρεμο αγώνα, μόνος πρώτος. Η διαφορά των τεσσάρων περίπου δευτερολέπτων αποδείχθηκε πολύ μικρή, και ο Verstappen τον έφτασε τέσσερις γύρους πριν το τέλος. Η πρώτη προσπάθεια για προσπέραση δε στέφθηκε με επιτυχία, αλλά η δεύτερη – στον επόμενο γύρο – ήταν πετυχημένη. Ο Ολλανδός τα είχε καταφέρει, προκαλώντας “πανικό” στις κερκίδες!
Ναι, ο Ολλανδός εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι είχε αισθητά πιο καινούρια ελαστικά από τον Leclerc, ο οποίος αντιμετώπιζε έντονα προβλήματα φθοράς και τοπικής υπερθέρμανσης. Ίσως και ο Μονεγάσκος να έπρεπε να είχε δημιουργήσει μεγαλύτερη διαφορά όταν μπορούσε, έτσι ώστε στο τέλος να είχε μεγαλύτερο περιθώριο με τους διώκτες του, καθώς έδειξε ότι είχε τον ρυθμό να κερδίσει. Ίσως να έπρεπε να αμυνθεί πιο σκληρά στο Max, και όχι να του αφήσει την εσωτερική ανοιχτή. Ίσως και η κίνηση του Max να ήταν στα όρια του “fair paly”. Αλλά με τα ίσως δεν αλλάζουν τα γεγονότα.
Και τα γεγονότα λένε ότι ο Verstappen έκανε σωρεία “άμεσων” προσπεράσεων όταν έπρεπε, άριστη διαχείριση των ελαστικών, ενώ ο ρυθμός του ήταν τέτοιος, που έριξε γύρο στον team-mate του, σε μία πίστα που οι διαφορές είναι από τις μικρότερες του πρωταθλήματος! Επιπλέον, κέρδισε σε μία πίστα που θεωρητικά παίζει πρωταρχικό ρόλο ο κινητήρας, με αυτόν στην πλάτη του να υστερεί έναντι των μονοθεσίων που κλήθηκε να προσπεράσει στο τέλος…
Για όλα τα παραπάνω, η νίκη του Verstappen ήταν η σημαντικότερη της καριέρας του. Ταυτόχρονα, έδωσε ώθηση στην Honda να συνεχίσει την εξέλιξη του κινητήρα της, ενώ η κίνηση της Red Bull να στείλει τον Toyoharu Tanabe να παραλάβει το τρόπαιο για τον κατασκευαστή ήταν η αναγνώριση των προσπαθειών της εταιρείας από το 2018, όταν η Toro Rosso έπαιξε τον ρόλο του “πειραματόζωου” για την Red Bull. Επιπλέον, έδειξε ότι η ομάδα είναι “μία” μαζί με την Honda, κάτι πολύ σημαντικό για την ιαπωνική κουλτούρα.
Εν τέλει, είτε τον συμπαθούμε ως οδηγό είτε όχι, ο Verstappen ήρθε στην Formula 1 για να πετύχει. Όσο ωριμάζει, δείχνει να ωριμάζει και η οδήγησή του, ενώ η εμπειρία μόνο ταχύτερο μπορεί να τον κάνει. Ελπίζουμε σε σπουδαίες μάχες στο μέλλον μαζί με τον Leclerc, ο οποίος πλέον σίγουρα θα είναι πιο “σκληρός” σε επόμενες μάχες με τον Max…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!