Η απειλή της Ferrari να αποσυρθεί από τη Formula 1 μετά το 2020 παραμένει σοβαρή, όπως λέει ο πρόεδρός της Sergio Marchionne, ανεξάρτητα από την απόφαση τις “αδελφής” μάρκας Alfa Romeo να επιστρέψει για λογαριασμό της Sauber.
Ο Marchionne έδωσε το πράσινο φως την περασμένη εβδομάδα στην Alfa Romeo να γίνει κύριος χορηγός της ομάδας της Sauber, σε μια εμπορική συμφωνία που περιλαμβάνει τεχνική συνεργασία μεταξύ των δύο μερών. Αυτή η φανερή απόδειξη εμπιστοσύνης στην F1 από τον Marchionne προκάλεσε ερωτηματικά γιατί ήρθε μόλις λίγες εβδομάδες αφότου είχε απειλήσει να φύγει από το πρωτάθλημα, αν οι κανονισμοί του κινητήρα γίνουν “άσχημοι” για την εταιρία.
Μιλώντας στην εκδήλωση για την επιστροφή της Alfa Romeo το Σαββατοκύριακο, όπου συναντήθηκε με τον πρόεδρο της F1, Chase Carey, ο Marchionne επέμεινε ότι οι ανησυχίες σχετικά με την κατεύθυνση της F1 δεν έχουν αλλάξει καθόλου. Είπε επίσης ότι οι προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης που θα μπορούσε να διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη δέσμευση της Ferrari στην F1 έχουν αυξηθεί, αλλά υπογράμμισε ότι η εταιρία του δεν μπορεί να αποδεχτεί ορισμένες αλλαγές των κανόνων.
“Έχουμε έναν διάλογο που εξελίσσεται και έχουμε ακόμα αρκετό χρόνο για να βρούμε σημεία επαφής μεταξύ των διαφορών μας”, δήλωσε ο Marchionne. «Η θέση μας είναι σαφής: η συμφωνία που συνάψαμε με τη Sauber λήγει το 2020, μόνο σε περίπτωση (μετά την ημερομηνία αυτή) που η Ferrari δεν θα είναι στην F1. Αυτή η πιθανότητα είναι σοβαρή, οι διαφορές μας δεν είναι μικρές, αλλά ο Chase και εγώ συμμεριζόμαστε την πεποίθηση ότι πρέπει να βρούμε ένα σημείο επαφής για το καλό του αθλήματος”.
«Είμαστε πολύ σαφείς στα σημεία που η Ferrari δεν μπορεί να υποχωρήσει: η σημασία της ανάπτυξης της τεχνολογίας είναι απαραίτητη για εμάς. Δεν μπορούμε να φτιάξουμε τα αυτοκίνητα ίδια με το σημείο που δεν θα μπορούν πλέον να έχουν διαφορετική τεχνολογική ταυτότητα. Η καρδιά της Ferrari είναι η τεχνική εξέλιξη. Εάν η κατεύθυνση δεν είναι αυτή, τότε η Ferrari θα βρει άλλα πλαίσια για να επιδείξει τις ικανότητές της στην πίστα και ίσως εκείνη τη στιγμή θα είμαστε και με την Sauber”.
“Διπλασιάσαμε τις προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης με τον Chase, αλλά δεν έχουμε πάρει τίποτα και δεν παραιτούμαστε από τους στόχους μας”.
Εκτός από τις ανησυχίες σχετικά με τους απλούστερους κινητήρες, ο Marchionne εξέφρασε επίσης αμφιβολίες σχετικά με τα σχέδια για την επιβολή ανώτατου ορίου στον προϋπολογισμό στην F1.
Η Liberty Media σχεδιάζει να συναντηθεί με τις ομάδες αυτό το χειμώνα για να συζητήσει λεπτομερώς την έννοια, αλλά ο Marchionne δεν είναι πεπεισμένος ότι μπορεί να ασκηθεί αποτελεσματική πολιτική.
“Είμαι ο πρώτος που θέλει να μειώσει τα έξοδα, επειδή είναι ένα άθλημα που δεν γνωρίζει όρια”, είπε.
“Αλλά η προσπάθεια να διαχειριστείς ένα ανώτατο όριο προϋπολογισμού είναι σχεδόν αδύνατη. Εμείς για παράδειγμα, έχουμε πολλούς ανθρώπους του προγράμματος GT που κατά καιρούς λειτουργούν και στο πλαίσιο της Formula 1, οπότε είναι σχεδόν αδύνατο να ελέγξουμε τη διαχείριση του προσωπικού”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!