Ο Marc Marquez έκανε μια αποτίμηση της σεζόν για την Honda και έριξε φως στα βασικότερα τεχνικά προβλήματα της RC213V. Παράλληλα φρόντισε να συγχαρεί τον Francesco Bagnaia για τον τίτλο του, και να τονίσει πόσο τον σέβεται ως αναβάτη αλλά και ως προσωπικότητα για τον τρόπο με τον οποίο παλεύει συνεχώς για την νίκη.
Οι ελπίδες του Marc Marquez να τελειώσει τη σεζόν του MotoGP του 2022 με ένα βάθρο, και πιθανώς να σπάσει τη ξηρασία νικών της Honda, έπεσαν σε σκόπελο από την αρχή του αγώνα της Βαλένθια της Κυριακής.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Marquez αντιλήφθηκε ένα τεχνικό πρόβλημα με την RCV του, το οποίο τον ανάγκασε να πιέζει ακόμη περισσότερο τα φρένα.
Αφού έπεσε από τη δεύτερη στην τρίτη θέση στον πρώτο γύρο, ο αναβάτης της Repsol Honda προσπεράστηκε από τον Jack Miller στον 6ο γύρο πριν τελικά πέσει στον 10ο από τους 27 γύρους.
«Είμαι χαρούμενος που ολοκλήρωσα τη σεζόν γιατί ήταν μια περίεργη σεζόν, πρώτα από όλα στην προσωπική-επαγγελματική μου πλευρά με τον τραυματισμό, αλλά στη συνέχεια επειδή με τη μοτοσυκλέτα είχαμε κάποιες δυσκολίες», είπε ο Marquez.
«Είχαμε πάρα πολλά προβλήματα, σήμερα είχαμε άλλο ένα πρόβλημα στον αγώνα και πρέπει να καταλάβουμε γιατί. Είναι τόσο δύσκολο να έχεις συνεχώς ένα Σαββατοκύριακο με προβλήματα. Αν θέλεις να παλέψεις για ένα πρωτάθλημα, πρέπει να είσαι συνεπής σε όλες τις πτυχές».
«Ήδη από την αρχή συνειδητοποίησα ότι υπήρχε κάποιο πρόβλημα. Γιατί αν ελέγξεις τις εκκινήσεις μου όλη τη χρονιά, ξεκινάω πάντα καλά. Σήμερα όμως έχασα θέσεις και αμέσως ένιωσα κάτι.»
«Η ροπή δεν ήταν η ίδια όπως στις δοκιμές. Στη συνέχεια, όταν έφτασα στο γκαράζ μετά την πτώση και ανέλυσαν, κατάλαβαν το πρόβλημα.»
«Ήμουν τέταρτος στον αγώνα. Έβλεπα ότι κάθε φορά απομακρυνόμουν από το βάθρο και κάποια στιγμή έλεγα «οκ, πήγαινε». Όμως φρέναρα πολύ αργά. Όταν φρενάρετε πολύ αργά, μπορείτε να κερδίσετε χρόνο για έναν ή δύο ή τρεις γύρους. Αλλά 27 γύροι αυξημένης πίεσης, έχεις μεγάλες πιθανότητες να χάσεις το μπροστινό μέρος».
Ο Marquez ολοκληρώνει έτσι την τρίτη του σεζόν που διακόπηκε λόγω τραυματισμών στη σειρά, όντας 13ος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, με ένα βάθρο στις 12 εκκινήσεις του, αλλά εξακολουθεί να είναι ο κορυφαίος αναβάτης της Honda.
Ο 29χρονος έχει τώρα μια μέρα άδεια πριν η προσοχή στραφεί πλήρως στο 2023 με μια ημέρα επίσημων δοκιμών, μετά τον αγώνα στη Βαλένθια, την Τρίτη.
«Ανυπομονώ για την Τρίτη – ξέρω ότι δεν είναι ένα τεράστιο βήμα αυτό που κάνω την Τρίτη. Δεν είναι το τελευταίο. Αλλά είναι η πρώτη φιλοσοφία, το πρώτο βήμα. Οπότε ανυπομονώ να δω αν είναι το σωστό για το μέλλον».
Όταν ρωτήθηκε για περαιτέρω λεπτομέρειες της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας που θα οδηγήσει, ο Marquez πρόσθεσε:
«Δεν ξέρω ακριβώς… Ξέρω ότι είναι ένα άλλο σασί, ίσως μια μικρή διαφορά στην ισορροπία της μηχανής. Ο κινητήρας δεν ξέρω αν έχουν αλλάξει ή όχι για αυτή τη δοκιμή. Αλλά θα δούμε, ξέρω ότι είναι η πρώτη ιδέα μοτοσυκλέτας για το 2023».
Ενώ οι συγκεκριμένες αλλαγές μπορεί να μην είναι ξεκάθαρες, ο Marquez ξέρει ακριβώς πού θέλει να σημειωθεί πρόοδος.
«Πρέπει να βρούμε τον τρόπο να σταματάμε καλά την μηχανή στα φρένα. Είναι τόσο δύσκολο να σταματήσεις. Αναγκαζόμαστε να επιβραδύνουμε πολύ στο τελευταίο μέρος του φρεναρίσματος, κι αυτό είναι επικίνδυνο.»
«Από τη στιγμή που οδηγείς μόνος μπορείς να τα καταφέρεις περισσότερο ή λιγότερο. Αλλά όταν είσαι μέσα στον ανταγωνισμό, τότε είναι πολύ δύσκολο να δώσεις μάχες με αυτή την μηχανή.»
«Για αυτόν τον λόγο έπεσα σήμερα, όπως κι ο Alex, όπως κι ο Pol. Πολλά ατυχήματα από αναβάτες της Honda κατά τη διάρκεια όλης της σεζόν.»
«Επομένως πρέπει να καταλάβουμε τον τρόπο να φρενάρουμε καλά τη μοτοσυκλέτα σε ευθεία γραμμή, είναι ο καλύτερος τρόπος για να έχουμε λιγότερο ρίσκο. Και ειδικότερα πρέπει να καταλάβουμε και τον τρόπο βελτίωσης του κινητήρα γιατί στην 5η και στην 6η σχέση υπολειπόμαστε πάρα πολύ σε απόδοση.»
«Αν έχεις καλό κινητήρα και κερδίσεις το μισό δέκατο στην ευθεία, μπορείς να φρενάρεις λίγο νωρίτερα, γιατί δεν χρειάζεται πιέζεις πολύ στην ευθεία. Αλλά ακόμα κι έτσι, το φρενάρισμα, το σταμάτημα στην ευθεία είναι εκεί που πρέπει να βελτιωθούμε πολύ».
Αυτή η έλλειψη εξηγεί επίσης γιατί ο Marquez έκανε τον καλύτερο του τερματισμό της σεζόν στο Phillip Island και προκρίθηκε στην πρώτη σειρά στη Βαλένθια. Ίσως επίσης να συνέβαλε και στις 18 πτώσεις που υπέστη ο Ισπανός σε όλο το 2022, γράφοντας μόλις 12 εκκινήσεις σε Grand Prix.
«Μόλις φτάσουμε σε μια πίστα όπου δεν έχουμε πολλές ευθείες με βαριά φρένα είμαστε γρήγοροι. Όπως στην Αυστραλία έτσι και εδώ», είπε ο Marquez.
«Αυτό το Σαββατοκύριακο έχανα πολύ στον sector 1 γιατί είχα τα φρένα για τη στροφή 1 και τη στροφή 2. Σε όλους τους άλλους τομείς ήμουν γρήγορος. Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι το αδύνατο σημείο είναι εκεί.»
«Για μένα είναι η ισορροπία του ποδηλάτου. Θέλω να πω, εάν δεν έχετε τον πίσω τροχό στο έδαφος, δεν ξέρετε αν το φρένο του κινητήρα λειτουργεί καλά ή όχι! Είδατε τις φωτογραφίες στη Μαλαισία με τον πίσω τροχό στον αέρα. Πρέπει λοιπόν να βελτιωθούμε εκεί».
Ο Marquez θα είναι ένας από τους τέσσερις πρωταθλητές MotoGP στο grid του επόμενου έτους, με τον Francesco Bagnaia της Ducati να σφραγίζει τον πρώτο του τίτλο στην πρώτη κατηγορία την Κυριακή.
Ο Ιταλός ήταν 91 πόντους πίσω από τον περσινό πρωταθλητή Fabio Quartararo μετά το Sachsenring αλλά έπιασε και πέρασε τον αναβάτη της Yamaha για να κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα με διαφορά 17 πόντων.
«Έχω πλήρη σεβασμό για τον Pecco. Είναι σπουδαίος αναβάτης. Κέρδισε στη Moto2. Κέρδισε πολλούς αγώνες φέτος. Για μένα ο αγώνας του στη Μαλαισία ήταν απίστευτος, γιατί με όλη αυτή την πίεση, το να παλεύεις μέχρι το τέλος για τη νίκη είναι κάτι που σέβεσαι πολύ ως αναβάτης.»
«Στο τέλος βρήκαν το καλύτερο πακέτο, η Ducati κι ο Pecco. Είναι αλήθεια ότι από τη δική μου άποψη, η Ducati ήταν μπροστά σε σύγκριση με τη Yamaha και τους άλλους κατασκευαστές γιατί βλέπεις πολλούς αναβάτες Ducati μπροστά στην κατάταξη.»
«Όμως, ούτως ή άλλως, δεν είναι όλα ρόδινα για αυτούς. Έχουν επίσης κάποια προβλήματα. Αλλά θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον Pecco γιατί κέρδισε πολλούς αγώνες και του αξίζει».
Το τεστ της Τρίτης ενόψει 2023 θα βρει επίσης τον Marquez να συνοδεύεται από τον νέο ομόσταβλο του Joan Mir, ο οποίος τερμάτισε έκτος στον τελευταίο του αγώνα για τη Suzuki.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!