Η Commission του MotoGP προχώρησε στην απόφαση να εισαγάγει την ποινή Long Lap με την έναρξη της σεζόν του 2019. Μετά από δοκιμές στην ποινή κατά το pre-season test του Κατάρ – με τους αναβάτες να χρησιμοποιούν μια μακρύτερη διαδρομή ορισμένης στροφής για να εκτίσουν την ποινή – οι ιθύνοντες αποφάσισαν να εφαρμόσουν το σύστημα για αυτή τη σεζόν.
Αυτό σημαίνει ότι κάθε αναβάτης που τιμωρείται για υπέρβαση ορίων πίστας, άδικη ή ανεύθυνη οδήγηση μπορεί να πάρει μια ποινή Long Lap κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και πρέπει να εκτίσει εντός τριών γύρων. Οι ποινές χρόνου και θέσεων θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμες.
“Σε κάθε ciruit θα οριστεί μια διαδρομή ως ένα ασφαλές σημείο γύρω από την πίστα (συνήθως μια περιοχή απορροής στην εξωτερική μιας στροφής), η οποία είναι μερικά δευτερόλεπτα πιο αργή από την κανονική αγωνιστική γραμμή”, επιβεβαίωσε με δήλωση της η Commission.
Έχοντας δει την ιδέα σε δράση στη Losail International Circuit κατά τη διάρκεια του τελευταίου pre-season test πριν από την σεζόν, ο Andrea Dovizioso της Ducati έδωσε την υποστήριξή του στο σύστημα, αφού αξιολόγησε τα υπέρ και τα κατά.
“Μιλήσαμε με την Safety Commission. Νομίζω ότι είναι μια πολύ καλή ιδέα. Φαίνεται ότι σχεδόν κάθε αναβάτης πιστεύει ότι αυτή είναι μια καλή ιδέα “, δήλωσε ο Dovizioso. “Και νομίζω ότι για τους αγωνοδίκες θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο να το διαχειριστούν παρά να πρέπει να πέσεις μια θέση πίσω”.
“Είναι πιο σαφές το τι πρέπει να κάνεις και το τι χάνεις. Είναι το ίδιο για όλους. Ξέρεις πριν από το Σαββατοκύριακο. Δεν ξέρω αν είναι εύκολο να δημιουργηθεί αυτή η κατάσταση σε κάθε πίστα, αλλά νομίζω ότι είναι καλή ιδέα. Δυστυχώς, δεν το έχω δοκιμάσει, αλλά νομίζω ότι το μόνο πρόβλημα μπορεί να είναι ότι έξω από την αγωνιστική γραμμή θα είναι σκονισμένα, πράγμα που σημαίνει θα υπάρχει ολίσθηση“.
“Παρόλο αυτά, όταν έχεις αυτή την ποινή, είναι επειδή έχεις κάνει λάθος. Έτσι, στο τέλος, νομίζω ότι είναι καλή ιδέα.”
Ολόκληρη η ανακοίνωση της Παγκόσμιας Επιτροπής:
Long Lap Penalty
“Όταν οι αγωνοδίκες του MotoGP ™ επιβάλλουν ποινή αλλαγής θέσης σε έναν οδηγό, για παραβίαση των ορίων πίστας ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο, υπάρχει πιθανότητα να είναι άδικη (ανάλογα με το αν ο αναβάτης είναι κοντά σε άλλους ή όχι) και είναι επίσης δύσκολο να παρακολουθηθεί όταν υπάρχουν πολλαπλές παραβιάσεις.
“Για να επιτευχθεί μια πιο δίκαιη ποινή, η Grand Prix Commision, μετά από διαβούλευση με την Επιτροπή Ασφαλείας, συμφώνησε να εισαγάγει μια νέα ποινή το “Long Lap Penalty”.
“Σε κάθε ciruit θα οριστεί μια διαδρομή ως ένα ασφαλές σημείο γύρω από την πίστα (συνήθως μια περιοχή έξω από μια στροφή), η οποία είναι μερικά δευτερόλεπτα πιο αργή από την κανονική αγωνιστική γραμμή. Ο αναβάτης πρέπει να περάσει από την καθορισμένη περιοχή μέσα σε 3 γύρους από την στιγμή που επιβλήθηκε η ποινή, υποφέροντας έτσι ποινή ισοδύναμη με αρκετά δευτερόλεπτα, (συνήθως 2 ή περισσότερα δευτερόλεπτα), σε αυτόν τον γύρο. Θα υπάρχουν διαδικασίες που θα επιτρέπουν στους αγωνοδίκες να χρησιμοποιούν μια ισοδύναμη χρονική ποινή σε περίπτωση που ο αναβάτης δεν είναι σε θέση να ολοκληρώσει το Long Lap (π.χ. σε περίπτωση κούρσας με κόκκινη σημαία).
“Η ποινή αυτή θα προστεθεί στον κατάλογο κυρώσεων που διατίθενται στους αγωνοδίκες του MotoGP και ενώ προορίζεται κυρίως για παραβιάσεις ορίων της πίστας, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιεσδήποτε συνθήκες κρίνονται κατάλληλες από τους αγωνοδίκες. Η ποινή των θέσεων θα εξακολουθήσει να είναι διαθέσιμη στους αγωνοδίκες.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!