Ο Charles Leclerc θέλει να ρωτήσει την FIA σχετικά με το γιατί χρειάστηκε τόσο πολύς χρόνος για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου ασφαλείας μετά τη συντριβή του Max Verstappen κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Azerbaijan.
Στον 47ο γύρο από τους 51, ο Verstappen έγινε ο δεύτερος οδηγός, μετά τον Lance Stroll, που υπέστη αστοχία ελαστικού στη μεγάλη ευθεία δίπλα στο pitlane του Baku και έπεσε στον τοίχο με υψηλή ταχύτητα.
Με την RB16B πάνω στις μπαριέρες, συντρίμμια διασκορπισμένα σε όλη την πίστα και με τον Ολλανδό να εξακολουθεί να κάθεται στη Red Bull του καθώς οι αντίπαλοι του περνούσαν, ένα αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν αναπόφευκτο.
Αλλά χρειάστηκαν σχεδόν 20 δευτερόλεπτα για να εμφανιστούν διπλές κυματιστές κίτρινες σημαίες και σχεδόν ενάμιση λεπτό για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Ο Leclerc, ο οποίος είχε ξεκινήσει από την pole position και τερμάτισε τέταρτος στον αγώνα, ήταν σαφώς θυμωμένος με την καθυστέρηση, λέγοντας στην ενδοεπικοινωνία της ομάδας “αυτό είναι αστείο” δύο φορές, προτού προσθέσει: “Βάλτε το γαμ… αυτοκίνητο ασφαλείας αμέσως, γιατί περιμένουν;”
Αργότερα είπε στους δημοσιογράφους: “Για μένα, ήταν ξεκάθαρο ότι θα σταματούσα να πιέζω με μια τέτοια συντριβή, είναι στη μέση της ευθείας, οπότε ήταν αρκετά επικίνδυνο.”
“Χρειάστηκε περισσότερος χρόνος από ό, τι περίμενα. Αυτό είναι. Αλλά νομίζω ότι όλοι οι οδηγοί έχουν εκπλαγεί με τον ίδιο τρόπο.”
“Το θέμα με το αυτοκίνητο ασφαλείας θα το αναφέρω σίγουρα [στην ενημέρωση των οδηγών στο Γαλλικό Grand Prix] για να καταλάβω γιατί χρειάστηκε λίγο περισσότερος χρόνος από το κανονικό. Αυτό θα είναι ένα σημείο που εγείρω.”
Ο Leclerc είπε επίσης στην ενδοεπικοινωνία της ομάδας ότι θα “πιέσει για να μην επανεκκινήσουν” λόγω του κινδύνου να το κάνουν με κρύα, σκληρά ελαστικά. Τελικά, ο αγώνας είχε κόκκινη σημαία και για την επανεκκίνηση, όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί μπόρεσαν να αλλάξουν ελαστικά στα μονοθέσια τους.
Ο teammate του οδηγού της Ferrari, Carlos Sainz, συμφώνησε με την άποψη του, λέγοντας: “Κανονικά όποτε υπάρχει τόσο μεγάλο ατύχημα, πρώτα υπάρχουν διπλές κίτρινες και στη συνέχεια αμέσως υπάρχει ένα αυτοκίνητο ασφαλείας.”
“Και [θέλω να μάθω] γιατί σήμερα χρειάστηκαν περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα, ένα λεπτό για την ανάπτυξη ενός αυτοκινήτου ασφαλείας και έπρεπε να περάσουμε από ένα πολύ βαρύ ατύχημα μόνο σε συνθήκες κίτρινης σημαίας.”
‘Ενα άλλο ζήτημα που προέκυψε ήταν το πόση ταχύτητα έπρεπε να κόψουν οι οδηγοί υπό τις κίτρινες σημαίες, με την McLaren να παραπονιέται στον διευθυντή αγώνων της FIA, Michael Masi, ότι ο Yuki Tsunoda, ο οποίος αγωνιζόταν με τον Lando Norris, δεν είχε κόψει αρκετά.
Ο Leclerc πρόσθεσε: “Όλοι μπορούσαν να δουν τη συντριβή, όλοι ήξεραν ότι το μονοθέσιο ήταν στα δεξιά των μπαριέρων, αλλά πιστεύω ότι όλοι πρέπει να επιβραδύνουν σημαντικά υπό αυτές τις συνθήκες.”
“Είμαι πολύ σίγουρος ότι θα συζητηθεί ούτως ή άλλως. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ή ένα αυτοκίνητο ασφαλείας θα έκανε τα πράγματα πολύ πιο απλά. Αλλά θα το συζητήσουμε με όλους.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!