Και τυπικά έκλεισαν οι θέσεις στα αγωνιστικά της επόμενης χρονιάς για τις Hyundai και Toyota, με τις δύο ομάδες να ανακοινώνουν σήμερα τους οδηγούς που θα βρεθούν πίσω από το τιμόνι των i20 και Yaris GP αντίστοιχα.
Με την αποχώρηση του Ott Tanak από τη Hyundai αλλά και του Craig Breen από την M-Sport, η οποία έγινε γνωστή χθες, άνοιξε ο ασκός του αιόλου στις ομάδες του WRC, ξεκινώντας μια silly season στα τέλη του φετινού πρωταθλήματος. Στη Hyundai, βρέθηκαν σε θέση να ψάχνουν απεγνωσμένα οδηγό για το 2023, έχοντας λύσει μάλιστα και τη συνεργασία της με τον νεαρό Oliver Solberg. Έτσι, η αποχώρηση του 32χρονου Breen από την M-Sport ήταν ένας ιδανικός “γάμος” μιας και Breen και Hyundai έχουν συνεργαστεί και κατά το παρελθόν.
Επίσης, στο Alzenau έκλεισαν και τον πολλά υποσχόμενο Esapekka Lappi, με τον Φινλανδό να φεύγει από τη φετινή του, part-time σεζόν στην Toyota και να αναμένεται να τρέξει full-time πίσω από το τιμόνι ενός i20 Raly1. Αυτό που μένει να ξεκαθαριστεί είναι το πώς θα κατανεμηθεί ο χρόνος ανάμεσα σε Breen και Sordo, μιας και φαίνεται πως οι δυο τους θα μοιραστούν το τρίτο i20, με τον Neuville να έχει εξασφαλισμένη θέση, όντας πρακτικά ο πρώτος οδηγός της κορεάτικης ομάδας.
Neuville και Lappi έχουν από κοινού 127 βάθρα στο WRC, κάτι που γεμίζει με ελπίδα τον εν ενεργεία επικεφαλής της ομάδας, Julien Moncet, για ένα ανταγωνιστικό 2023 που θα μπορούσε να φέρει μέχρι και τον τίτλο στους Κατασκευαστές για την ομάδα του.
“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσουμε πως για το 2023 το οδηγικό team μας θα αποτελείται από 4 έμπειρα πληρώματα και 3 αγωνιστικά”, σχολίασε ο Moncet. “Με τα πληρώματα αυτά, έχουμε έναν ανταγωνιστικό συνδυασμό ταλέντου και εμπειρίας, το οποίο υπογραμμίζει την εργασιακή ηθική μας αλλά και τη νοοτροπία που έχουμε εντός του οργανισμού”.
2/3 ✅#WRC pic.twitter.com/4qfIJeEffW
— WRC – FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 18, 2022
Δεν ήταν όμως μόνο αυτή η πλευρά του Service Park που προέβη σε ανακοινώσεις σήμερα. Σχεδόν ταυτόχρονα, και η Toyota ανακοίνωσε με κάθε επισημότητα το οδηγικό τις team ενόψει 2023, μολονότι με μικρότερες αλλαγές.
Με τον Lappi να φεύγει από την ομάδα, το Yaris GR που ο Φινλανδός μοιραζοταν με τον Sebastien Ogier έμεινε με μια κενή θέση, την οποία θα γεμίσει από του χρόνου ο Takamoto Katsuta. Ο Ιάπωνας, που φέτος έτρεξε full time, ωστόσο με την Next Generation Toyota WRT, θα έχει part-time ρόλο στην πλήρως εργοστασιακή ομάδα. Ωστόσο, θα λάβει μέρος σε όλους τους αγώνες, με τη διαφορά πως σε αυτούς που θα τρέχει ο Ogier, οι βαθμοί του Ιάπωνα δεν θα συνυπολογιστούν στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Στα άλλα δύο αγωνιστικά δεν πρόκειται να υπάρξουν αλλαγές, με τους Kalle Rovanpera και Elfyn Evans να παραμένουν στους full-time ρόλους τους.
Ο επικεφαλής της ομάδας, και πρώην οδηγός, Jari-Mati Latvala, δήλωσε εντυπωσιασμένος με τη συνέπεια του Katsuta φέτος (τρία βάθρα και ένας top-five τερματισμός), θεωρώντας πως είναι πλέον σε θέση να βοηθήσει ενεργά την Toyota να διατηρήσει τα σκήπτρα του τίτλου στους Κατασκευαστές το 2023.
“Χαίρομαι που καλωσορίζω τον Takamoto στην κύρια οδηγική μας ομάδας, καθώς θα μοιράζεται ένα αυτοκίνητο με τον Sebastien, αλλά παράλληλα θα πάρει την εμπειρία της full-time συμμετοχής”, δήλωσε ο Φινλανδός. “Θεωρούμε πως είναι η σωστή ώρα να κάνει το βήμα παραπάνω. Το 2022 υπήρξε ο πιο σταθερός βαθμολογικά οδηγός, έτσι είμαστε πεπεισμένοι πως μπορει να δώσει καλούς βαθμούς στην ομάδα”.
“Ως ομάδα, τα πήγαμε πολύ καλά το 2022. Το να κάνουμε το double για τρίτη σερί χρονιά θα είναι πολύ δύσκλο, αλλά σίγουρα αποτελεί τον βασικό μας στόχο του χρόνου και θα δουλέψουμε πάνω στο να τον πετύχουμε”.
Μετά, λοιπόν, και τις σημερινές ανακοινώσεις, παραμένει μόνο η M-Sport να “κλείσει” την ομάδα οδηγών της, έχοντας πλέον να διαχειριστεί την απώλεια του Breen. Φέτος, πέραν του Ιρλανδού, με τα Ford Puma της ομάδας έτρεξαν part-time οι Sebastien Loeb, Pierre-Louis Loubet και Adrien Fourmaux, ενώ full-time έτρεξε ο Gus Greensmith. Με τον Tanak να αποτελεί σοβαρή εναλλακτική για τον Malcolm Wilson (ωστόσο θεωρητικά αποχώρησε από την ενεργό δράση του WRC), μένει να αποδειχθεί εάν θα υπάρξει ανατροπή και θα δούμε ξανά τον Εσθονό να τρέχει με τα χρώματα της ομάδας ή θα προτιμηθεί κάποια άλλη λύση.
Όπως και να ‘χει, η επόμενη σεζόν αναμένεται με αμείωτο ενδιαφέρον!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!