Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, λέει ότι το αεροδυναμικό πακέτο της F1 για το 2019, που σχεδιάστηκε για να βελτιώσει τις προσπεράσεις, βασίζεται σε “ανώριμες έρευνες” και πιστεύει ότι ήταν λάθος η τόσο γρήγορη επιβολή των σχεδίων.
Η Red Bull ήταν μία από τις ομάδες που ψήφισαν κατά των προτάσεων στην ηλεκτρονική ψηφοφορία της Επιτροπής της F1 στις 30 Απριλίου, την τελευταία ημέρα για τις αλλαγές των κανονισμών για την επόμενη σεζόν.
Η Mercedes, η Ferrari, η Williams, η Force India και η Sauber ψήφισαν υπέρ των προτάσεων που υπέβαλαν από κοινού οι FIA και F1, ενώ οι Red Bull, McLaren, Renault, Toro Rosso και Haas αντιτάχθηκαν.
Κάποιοι σχολιαστές υποδήλωσαν ότι ορισμένες ομάδες θέλουν πολύ να δουν μία αναδιοργάνωση των κανονισμών, που θα φέρουν ανακατατάξεις τη νέα σεζόν.
Ο Horner παραδέχτηκε ότι δεν περίμενε να υποβληθούν οι προτάσεις, αλλά η υποστήριξη της Mercedes και της Ferrari αποδείχτηκε κρίσιμη.
«Μου προκάλεσε έκπληξη», δήλωσε ο Horner στο Motorsport.com. «Στην Ομάδα Στρατηγικής, κανείς δεν υποστήριξε τις αλλαγές αλλά μια εβδομάδα αργότερα, μερικές μεγάλες ομάδες τις υποστήριζαν. Ήταν καταπληκτικό.
«Οι κανονισμοί ήταν βιαστικοί, πολλοί από αυτούς έρχονται σε σύγκρουση με τους ισχύοντες κανονισμούς, οπότε πρόκειται να υπάρξει μια συνάντηση την Κυριακή για να το τακτοποιήσουμε, είτε αυτό είναι εφικτό είτε όχι.
«Το πρόβλημα είναι ότι είναι πολύ ανώριμη έρευνα, έχει επικεντρωθεί στο 2021 και έτσι δεν υπάρχουν εγγυήσεις ότι θα έχει τον επιθυμητό αντίκτυπο που απαιτείται.
«Εν τω μεταξύ, όμως, είναι ένα καινούριο μονοθέσιο, γιατί προφανώς η εμπρός πτέρυγα υπαγορεύει όλα όσα εξετάζουν το μονοθέσιο.
«Συνεπώς, όλα αλλάζουν για το επόμενο έτος. Το κόστος που εμπλέκεται με αυτό είναι απόλυτα τεράστιο. Για μερικές από τις μικρότερες ομάδες θα έχει πολύ μεγαλύτερη οικονομική επίπτωση.»
Ο Horner υποστηρίζει ότι η FIA και η F1 θα πρέπει να εξετάσουν άλλους τρόπους βελτίωσης των αγώνων.
«Όταν εξετάζεις τους πρώτους τέσσερις αγώνες, η Μελβούρνη ήταν ένας στατικός αγώνας, αλλά πάντα είναι. Οι τρεις τελευταίοι αγώνες ήταν φανταστικοί, είναι καλύτερα να δούμε τις διατάξεις της κάθε πίστας και τον ρόλο που μπορεί ή δεν μπορεί να διαδραματίσει η φθορά των ελαστικών στους αγώνες.
«Για μένα, δεν είναι σωστό το σκεπτικό, είναι βιαστικό και η συνέπεια αυτού δεν αποτελεί εγγύηση για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που εξετάζουν και το τεράστιο κόστος. Και αναπόφευκτα το grid θα χωριστεί ξανά.»
Παρά την απογοήτευσή του, ο Horner είναι σίγουρος ότι η ομάδα του θα προοδεύσει παρά τις αλλαγές.
«Για να είμαι ειλικρινής, είναι μια μεγάλη πρόκληση για τους αεροδυναμιστές, οπότε δεν έχουμε κανένα φόβο για το τι παρουσιάζουν οι κανονισμοί αυτοί.
«Φαίνεται τελείως περιττό να δημιουργούμε ένα νέο αποτελεσματικό μονοθέσιο για το ‘19 και το ‘20 και στη συνέχεια να το κάνουμε όλοι ξανά το ‘21, σε μια εποχή που υποτίθεται ότι είμαστε υπεύθυνοι για το κόστος των οδηγών στην F1.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!