Ο Christian Horner αστειεύτηκε μετά το Grand Prix του Βελγίου 2022 ότι θα έπρεπε να ευχαριστήσει τον Toto Wolff για την Τεχνική Οδηγία TD039, καθώς η Red Bull ήταν ακόμα πιο γρήγορη στο Spa.
Ο Toto Wolff άσκησε πιέσεις για το TD της FIA που σχετίζεται με το «porpoising» ειδικά καθώς η Mercedes υπέφερε περισσότερο από αυτό, καθώς ο Αυστριακός άφησε να εννοηθεί ότι η Red Bull και η Ferrari έκαναν κάτι παράνομο.
Στο Spa, το διοικητικό όργανο της Formula 1 είχε το TD039 – που εκδόθηκε για την καταστολή του φαινομένου – σε πλήρη ισχύ με όλες τις ομάδες να τροποποιούν τα αυτοκίνητά τους για να συμμορφωθούν με αυτό.
Όπως αποδείχθηκε, η Red Bull ήταν σε διαφορετικό επίπεδο, ο Max Verstappen να κυριαρχεί απόλυτα στην πίστα, καθώς πήρε μια κυρίαρχη νίκη από την 14η θέση στο grid τερματίζοντας πάνω από 17 δευτερόλεπτα μπροστά από τον συμπαίκτη του.
Καθώς η Mercedes φαινόταν να είναι ακόμα χειρότερη στο Spa, ο Christian Horner – όπως ήταν φυσικό – δεν μπορούσε να αντισταθεί στο να ειρωνευτεί τον ομόλογό του στην Mercedes.
Μιλώντας στα ΜΜΕ μετά τον αγώνα, ο Horner είπε: «Προφανώς θα έπρεπε να ευχαριστήσω τον Toto για το TD! Με κάθε σοβαρότητα, νομίζω ότι αυτό το σιρκουί ήταν ιδανικό για τις προδιαγραφές μας.»
«Έχουμε ένα πολύ αποτελεσματικό μονοθέσιο, βρήκαμε ένα πολύ καλό στήσιμο και ο Max ήταν σε εκπληκτική φόρμα μόλις από τον πρώτο γύρο στην πρώτη δοκιμαστική περίοδο.»
«Προφανώς, στρατηγικά επιλέξαμε να εκτίσουμε την ποινή εδώ. Η 14η έγινε 13η τεχνικά (εξαιτίας της ποινής της τελευταίας στιγμής του Pierre Gasly που ξεκίνησε από το pitlane). Τόσες πολλές ποινές δόθηκαν. Αυτό ήταν το σημείο εκκίνησης με όλους τους άλλους.»
«Αλλά φυσικά, ο Max έπρεπε ακόμα να ανελιχθεί μέσα από το πλήθος. Το έκανε πολύ, πολύ αποτελεσματικά στους πρώτους δύο γύρους. Ως αποτέλεσμα, ο Max βρέθηκε μπροστά πολύ πιο γρήγορα από ό,τι θα μπορούσαμε να περιμέναμε ποτέ», παραδέχτηκε.
«Το πιο μαλακό ελαστικό φαινόταν να του δουλεύει πολύ καλά σε εκείνο το πρώτο stint», συνέχισε ο Horner. «Έπειτα, ο ρυθμός που είχαμε τόσο με τον Max όσο και με τον Checo ήταν αρκετός για να περάσουμε εύκολα τον Carlos και να πετύχουμε ίσως μια από τις πιο κυρίαρχες παραστάσεις που είχαμε ως ομάδα είτε από το 2010 είτε από το 2013.»
«Νομίζω ότι είναι ακριβώς εκεί πάνω με εκείνη την περίοδο», σκέφτηκε το αφεντικό της Red Bull. «Δεν νομίζω ότι έχουμε κερδίσει ποτέ έναν αγώνα που ξεκινά από τη 14η θέση στο grid.»
«Όπως είπα μια εκπληκτική εμφάνιση. Πολλά εύσημα πρέπει να πάνε στους ανθρώπους της ομάδας στα παρασκήνια. Αυτό που βλέπετε εδώ είναι προφανώς το τελικό προϊόν και οι οδηγοί προφανώς πρέπει να το βελτιστοποιήσουν στο καλύτερο δυνατό.»
«Είναι αυτό που συμβαίνει στα παρασκήνια και όλοι οι αφανείς ήρωες πίσω στο Milton Keynes που έχουν κάνει τρομερή δουλειά με αυτό το αυτοκίνητο και προφανώς με τη μονάδα ισχύος», πρόσθεσε ο Βρετανός πιστώνοντας όλη την ομάδα.
Ερωτηθείς γιατί ο Sergio Perez δυσκολεύτηκε στο Βέλγιο, ο Horner είπε ότι δεν ήταν η περίπτωση του Μεξικανού που δυσκολεύτηκε όσο ότι ήταν μια κυρίαρχη εμφάνιση του Verstappen.
«Ο Max ήταν πολύ απλά σε ένα δικό αγώνα σήμερα, και όχι μόνο σήμερα. Όλο το Σαββατοκύριακο», ισχυρίστηκε. «Έχει διαπρέψει εδώ στο παρελθόν και σήμερα ουσιαστικά κέρδισε σχεδόν από την αρχή. Θέλω να πω, έκανε έναν γύρο με μεσαία σύνθεση που εξακολουθούσε να είναι ο ταχύτερος γύρος, παρόλο που ο Charles Leclerc έπαιξε στο τέλος σε ένα σετ soft.»
«Έτσι, προκρίθηκε στην pole με δύο σετ πιο μαλακών ελαστικών σε όλη τη διάρκεια των προκριματικών και δεν έκανε καν την τελευταία προσπάθεια. Ήταν μια τεράστια παράσταση από αυτόν αυτό το Σαββατοκύριακο», επέμεινε ο Horner.
Η Red Bull φημολογήθηκε ότι έφερε ένα νέο ελαφρύ σασί στο Spa, αλλά σε μια ανησυχητική δήλωση για τους αντιπάλους τους, ο Horner είπε ότι δεν το έκαναν.
«Λοιπόν, όχι, δεν το φέραμε», είπε όταν ρωτήθηκε σχετικά. «Και όχι, δεν έχουμε οπότε όχι, δεν ήταν παράγοντας στην απόδοση. Έγιναν πολλά και υπήρχαν πολλές προσδοκίες σε αυτό το TD. Αναμφισβήτητα, ίσως πληγώνει τους άλλους περισσότερο από τον εαυτό μας. Δεν έχουμε αλλάξει πραγματικά τον τρόπο λειτουργίας, το αυτοκίνητο. Προφανώς, η γείωση εδώ είναι πάντα ένα ζήτημα λόγω του Eau Rouge. Αλλά αυτό δεν είναι μοναδικό σε εμάς. Αυτό είναι το ίδιο για κάθε ομάδα», εξήγησε ο 48χρονος.
Ο Horner επέμεινε ότι η RB18 στο Βέλγιο ήταν «πανομοιότυπη» με αυτή που αγωνίστηκε στην Ουγγαρία όσον αφορά το βάρος και ότι δεν θα κυκλοφορήσει σύντομα νέο ελαφρύ πλαίσιο, καθώς «αυτά τα σασί θα τρέχουν για τους επόμενους αγώνες».
Η Red Bull έχει τώρα ένα συνολικό προβάδισμα και στα δύο Πρωταθλήματα με τον Verstappen να είναι πρώτος στους οδηγούς, ο Sergio Perez δεύτερος πίσω του, ενώ η Ferrari είναι τώρα κατά 118 βαθμούς πίσω από την ομάδα του Melton Keynes στο Κατασκευαστών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!