Με τη Honda να έχει δηλωθεί στη λίστα των κατασκευαστών ενόψει των αλλαγών του 2026 στις μονάδες ισχύος, οι επιλογές δείχνουν να είναι ελάχιστες για τους Ιάπωνες. Στην ουσία, η μοναδική που μοιάζει να έχει νόημα είναι αυτή της Aston Martin.
Η Honda έκανε μια αλλοπρόσαλλη επιστροφή στην υβριδική εποχή της Formula 1. Από τα προβλήματα και το διαζύγιο με τη McLaren την τριετία 2015-2017, η ιαπωνική φίρμα βρήκε την Ιθάκη της στην οικογένεια της Red Bull, με την οποία κατέκτησε το πρωτάθλημα του 2021, λίγους μόνο μήνες αφότου είχε ανακοινώσει πως θα αποχωρούσε από το σπορ λόγω στρατηγικών αλλαγών εντός του οργανισμού.
Με τη Honda, ωστόσο, να προχωρά σε αλλαγή CEO στη συνέχεια, αυτό δεν υλοποιήθηκε, μιας και το 2022 παρασχέθηκε τεχνική υποστήριξη στη Red Bull, ενώ αυτή η συνεργασία επεκτάθηκε πλέον μέχρι και το τέλος του 2025, με τους κινητήρες να είναι στην ουσία οι μονάδες της Honda, που απλά έχουν το σήμα της Red Bull Powertrains.
Για τους νέους κανονισμούς του 2026, όμως, η Honda γνωρίζει πως το κεφάλαιο Red Bull κλείνει οριστικά, μιας και η ομάδα του Milton Keynes ήρθε σε συμφωνία για συνεργασία με τη Ford, κάτι που αυτόματα βγάζει εκτός νυμφώνος τη Honda.
Πλέον, η μοναδική λύση για τους Ιάπωνες δείχνει πως είναι η Aston Martin.
Σύμφωνα με την ισπανική έκδοση του Motorsport.com, έγινε γνωστό πως η ιαπωνική φίρμα επιδιώκει συνεργασία με την Aston Martin. Μάλιστα, μπορεί να είναι λίγο ακόμα μακριά το 2026, ωστόσο εάν η ομάδα του Stroll πρωταγωνιστεί, δεν αποκλείεται να υπάρξει επανένωση Alonso και Honda”.
Οι άλλες επιλογές της Honda για τις νέες μονάδες ισχύος, πέρα από την Aston, είναι η McLaren και η Williams, όλες τους αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν κινητήρες Mercedes.
Ωστόσο, ο μόνος ρεαλιστικός συνεργάτης για τη Honda δείχνει να είναι η Aston.
“Δεν αποτελεί μυστήριο πως η φιλοδοξία του ιδιοκτήτη της ομάδας, Lawrence Stroll, είναι να φέρει την ομάδα στη μάχη για το πρωτάθλημα. Η συμφωνία με τη Mercedes, η οποία ήταν αναγκαία για την ανάπτυξη του οργανισμού, ίσως αποτελέσει περιορισμός μακροπρόθεσμα”, συνεχίζει το δημοσίευμα.
Μπορεί να είναι πελάτης των Ασημί Βελών, ωστόσο η Aston αυτή τη στιγμή βλέπει τον εαυτό της ψηλότερα στη βαθμολογία των Κατασκευαστών από τους προμηθευτές της. Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως αυτή η κατάσταση δεν θα αργήσει να αλλάξει, με τη Mercedes να αναμένεται να βρει αρκετό χρόνο από τη W14.
Αν και οι κανονισμοί απαγορεύουν σε έναν κατασκευαστή κινητήρων να δώσει διαφορετικούς κινητήρες απ’ τους δικούς του σε πελατειακή ομάδα, εξακολουθεί να υπάρχει ο βραχνάς του συμβιβασμού μιας πελατειακής ομάδας με τις προδιαγραφές του κινητήρα και την αρχιτεκτονική του, η οποία είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της εργοστασιακής ομάδας.
Έτσι, ενώ η εργοστασιακή ομάδα δομεί τον κινητήρα της βάσει των αναγκών του μονοθεσίου, η πελατειακή δομεί το μονοθέσιό της γύρω από τον κινητήρα που προμηθεύεται.
Η αγορά πολλών εξαρτημάτων από άλλον κατασκευαστή αποτελεί μειονέκτημα για μια ομάδα, ενώ καθυστερεί και η σχεδίαση του μονοθεσίου, μιας και πρώτα θα πρέπει να γίνουν γνωστά η διαρρύθμιση του κινητήρα, πιθανώς και του κιβωτίου και των υπόλοιπων εξαρτημάτων.
Αυτός φημολογείται πως είναι και ο λόγος που η AMR23 έχει θέμα με τον διαχύτη της, μιας και δεν είναι όσο αποδοτικός όσο θα ήθελε η ομάδα του Silverstone, δεδομένου ότι το μέρος αυτό έρχεται από τη Mercedes, έχοντας σχεδιαστεί ώστε να δουλεύει στο βέλτιστο για τις ανάγκες της W14, η οποία έχει πολύ μικρά sidepods.
Why does an #F1 factory need a pressure cooker and a walk-in freezer? The answer: Carbon Fibre.
Join Project Manager Guy Austin for a tour of our new factory build, ahead of team members beginning to move in next month.
Tap below to watch.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) April 19, 2023
Στα αρνητικά μιας συνεργασίας Aston Martin-Honda, η βρετανική ομάδα θα χάσει το πλεονέκτημα της αρκετά βολικής προμήθειας πολλών περιφερειακών εξαρτημάτων, τα οποία έρχονται μέχρι και σήμερα από τη Mercedes (κιβώτιο και όλο το πίσω μέρος του μονοθεσίου).
Για να αποσχιστεί εντελώς από τη Mercedes, η Aston θα πρέπει μόνη της να σχεδιάζει και να κατασκευάζει τα συγκεκριμένα εξαρτήματα, κάτι που συνοδεύεται με υψηλά κόστη επένδυσης.
Μέχρι στιγμής, ακόμα, η Aston χρησιμοποιεί τη σήραγγα της Mercedes, με τον Otmar Szafnauer, ως πρώην επικεφαλής της ομάδας, να έχει δηλώσει πως η κίνηση αυτή συνοδεύεται από συγκεκριμένα πλεονεκτήματα. Αν και η ομάδα βρίσκεται ήδη στη φάση εκμοντερνισμού των εγκαταστάσεών της, νέας σήραγγας συμπεριλαμβανόμενης, το πλεονέκτημα της κοντινής συνεργασίας με μια ομάδα φοβερά επιτυχημένη, όπως η Mercedes, χάνεται.
All eyes on the wind tunnel site. 👀
Take a deeper look at the latest progress from the brand-new AMF1 factory build below.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) April 17, 2023
Κατά το Motorsport.com, ωστόσο: “εάν η πρόκληση γίνει αποδεκτή, τότε όλα θα γίνονται στο Silverstone ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι. Σκεπτόμενοι τις φιλοδοξίες που έχει ο Stroll ο πρεσβύτερος, το συγκεκριμένο σενάριο δεν φαντάζει διόλου απίθανο”.
Για την ώρα, πάντως, η Aston καλείται να συνεχίσει στην ανοδική τροχιά με την οποία έχει μπει στο 2023, μαχόμενη για βάθρα με τις Red Bull, Mercedes και Ferrari.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!