Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή της F1 του 1996, Damon Hill, ο Adrian Newey δεν επικεντρώθηκε στην αεροδυναμική της RB19 αλλά σε έναν διαφορετικό τομέα για να βρει απόδοση.
Είναι ασφαλές να πούμε ότι η δημιουργία της Red Bull για το 2022, η RB18, έθεσε έναν πολύ υψηλό πήχη για την ομάδα καθώς κέρδισε 17 από τις 22 νίκες την περασμένη σεζόν, με 15 από αυτές να πηγαίνουν στον recordman Max Verstappen, στις νίκες σε μία σεζόν.
Όμως, το διάδοχο μονοθέσιο, το RB19, έχει ήδη κάνει ένα κυρίαρχο ξεκίνημα στην σεζόν F1 2023, με τον Verstappen να παίρνει την pole στο Μπαχρέιν, ενώ στον αγώνα άφησε άπαντες χιλιόμετρα πίσω καθώς ξεκίνησε την υπεράσπιση του τίτλου με ιδανικό τρόπο.
Για τη Red Bull, το να έχουν ο Newey, ο οποίος έχει επίσης σχεδιάσει μονοθέσια που κέρδισαν τίτλους για τη Williams και τη McLaren, θεωρείται ένα από τα βασικά πλεονεκτήματά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Christian Horner μιλάει με τα καλύτερα λόγια για τον συνεργάτη του σε κάθε ευκαιρία.
Όμως, ο Hill αναφέρει ότι ο Newey στην πραγματικότητα δεν επέβλεπε κατά κύριο λόγο την αεροδυναμική του RB19, και αντ’ αυτού εργάστηκε στις αναρτήσεις του.
Αυτός δεν είναι ένας ασήμαντος τομέας σε ένα μονοθέσιο της Formula 1, με τον Hill να υποστηρίζει ότι στην πραγματικότητα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς, καθώς οι οδηγοί χάνουν ή κερδίζουν πολύ χρόνο στα sectors με χαμηλή τελική ταχύτητα.
Όταν η κουβέντα πήγε εκεί, ενώ μιλούσε στο podcast του F1 Nation, ότι «ο Adrian τα κατάφερε ξανά», ο Hill απάντησε: «Ήταν πολύ επιτυχημένος άνθρωπος και υπάρχουν τόσες πολλές διαφορετικές ομάδες που πήγε κι έκανε τα μαγικά του.»
«Αλλά ο Christian δυσκολεύεται πάντα να επισημάνει ότι είναι μια ομαδική προσπάθεια, και έμαθα ότι στην πραγματικότητα, ο Adrian ξόδεψε περισσότερο χρόνο στην ανάρτηση αυτού του μονοθεσίου παρά στην αεροδυναμική.»
«Και αυτό κάπως υποδεικνύει που προσπαθούν να βρουν χρόνο με αυτά τα αυτοκίνητα, αυτά τα μεγάλα βαριά αυτοκίνητα και τον τρόπο που λειτουργεί η αεροδυναμική, καθώς το βάρος του αυτοκινήτου γίνεται πρόβλημα στις αργές στροφές.»
«Και πολλοί από τους ακροατές θα εκπλαγούν πιθανώς να το ακούσουν αυτό, αλλά με αυτούς τους νέους κανόνες, υπάρχει άπλετος χρόνος να βρεις στις αργές στροφές, υπάρχει πιθανώς περισσότερος χρόνος στις αργές στροφές από ό,τι στις γρήγορες στροφές.»
«Νομίζατε ότι όλα έχουν να κάνουν με την τελική ταχύτητα, και έτσι είναι, αλλά για σε ό,τι αφορά τις χαμηλές ταχύτητες. Οπότε ναι, ο Adrian πέρασε πολύ χρόνο στην ανάτρηση. Μπορεί να δούλευε στα αεροδυναμικά εφέ της ανάρτησης, αλλά όπως και να έχει, το αυτοκίνητο φαίνεται φανταστικό».
Η RB19 ήταν κυρίαρχη στο Μπαχρέιν, αλλά η πίστα Jeddah Corniche της Σαουδικής Αραβίας θα φέρει το αυτοκίνητο σε μια εντελώς διαφορετική πρόκληση με τις σαρωτικές στροφές υψηλής ταχύτητας.
Η διαχείριση ελαστικών ήταν επίσης ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τη Red Bull στο Μπαχρέιν, αν και η πίστα της Τζέντα παραδοσιακά δεν είναι τόσο απαιτητική για το λάστιχο Pirelli όσο το Μπαχρέιν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!