Ο Lewis Hamilton πηγαίνει στη Monza με ποινή 5 θέσεων για την εκκίνηση, ύστερα από παραβάσεις στους αναγνωριστικούς γύρους του Grand Prix Ολλανδίας.
Κατά τη διάρκεια των προπαρασκευαστικών περασμάτων, 45 λεπτά πριν την έναρξη του αγώνα, ο Hamilton θεωρήθηκε από τους αγωνοδίκες ότι κινούνταν με υπερβολική ταχύτητα καθώς πλησίαζε την είσοδο του pit lane.
Ο διευθυντής αγώνα Rui Marques είχε ζητήσει διπλές κίτρινες σημαίες στην τελευταία στροφή για λόγους ασφαλείας, καθώς η γρήγορη και επικλινής καμπή θεωρήθηκε ότι μπορεί να αποτελούσε κίνδυνο για τυχόν προσωπικό στην πίστα ή στα pits σε περίπτωση που οι οδηγοί εξέρχονταν από αυτή με μεγάλη ταχύτητα και κατευθύνονταν προς το box. Ο Hamilton ωστόσο δεν επιβράδυνε επαρκώς κατά την άποψη των αγωνοδικών, οι οποίοι ζήτησαν από τη Ferrari την τηλεμετρία του μονοθεσίου και κατέληξαν σε καταδικαστική απόφαση μετά τον αγώνα.
«Λόγω της φύσης της πίστας, ο Διευθυντής Αγώνα είχε ενημερώσει όλους τους συμμετέχοντες ότι η τελευταία στροφή πριν το pit lane θα είχε διπλές κίτρινες σημαίες. Αυτό έγινε για να προστατευτεί η ασφάλεια όσων βρίσκονταν στο grid και στο pit lane. Οι κανονισμοί αναφέρουν πως οποιοσδήποτε οδηγός περνά από τμήμα με διπλές κίτρινες σημαίες πρέπει να “μειώσει σημαντικά” ταχύτητα,» ήταν η δήλωση των αγωνοδικών.
«Κοιτάξαμε τη διαθέσιμη τηλεμετρία στο σύστημα της FIA. Ζητήσαμε επίσης από την ομάδα να μας διαθέσει τα δικά της δεδομένα τηλεμετρίας. Όλα αυτά πήραν κάποιο χρόνο και για αυτό η απόφαση καθυστέρησε.
Επιπλέον, το άρθρο 44.1 απαιτεί όλοι οι οδηγοί που πραγματοποιούν παραπάνω από έναν αναγνωριστικό γύρο να εισέρχονται στο δρόμο του pit lane με “πολύ μειωμένη” ταχύτητα. Τα δεδομένα έδειξαν ότι ο οδηγός μπήκε στο τμήμα με τις κίτρινες σημαίες έχοντας ταχύτητα περίπου 20 χλμ./ώρα χαμηλότερη από όσο είχε στο ίδιο σημείο στα ελεύθερα δοκιμαστικά, είχε μειώσει το γκάζι 10% με 20% και είχε φρενάρει 70 μέτρα νωρίτερα μπαίνοντας στο pit lane.
Δε θεωρήσαμε ότι μια μείωση 20 χλμ./ώρα σε τμήμα με διπλές κίτρινες σημαίες αποτελεί “σημαντική” μεταβολή. Επίσης δε θεωρήσαμε ότι η ταχύτητα με την οποία ο οδηγός μπήκε στο pit lane ήταν “πολύ μειωμένη”.
Η ποινή για μια τέτοια παράβαση κανονικά θα ήταν πτώση 10 θέσεων στο grid για τον επόμενο αγώνα. Ωστόσο, καθώς ο οδηγός είχε προσπαθήσει να μειώσει την ταχύτητά του και να φρενάρει νωρίτερα, το λάβαμε υπ’όψιν ως ελαφρυντικό και δώσαμε ποινή 5 θέσεων.»
Μαζί με την ποινή της εκκίνησης ο Hamilton, που τελικά εγκατέλειψε μετά από έξοδο στο Zandvoort, πήρε επίσης δύο βαθμούς ποινής στο superlicence του, τους πρώτους που έχει λάβει το τελευταίο δωδεκάμηνο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!