Μεγάλη συνέντευξη παραχώρησε ο Lewis Hamilton στα πλαίσια του GP των ΗΠΑ. Αποκάλυψε ότι σκοπεύει να συνεχίσει και μετά το 2023, ενώ ανέλυσε την κατάσταση γύρω από το φινάλε της περσινής σεζόν σε συνδυασμό με την πρόσφατη υπόθεση του Cost Cap της Red Bull.
Παρά τα όσα έγιναν στο φινάλε της περσινής σεζόν στο Άμπου Ντάμπι, τα φετινά προβλήματα της Mercedes και την πρόσφατη αναταραχή που προκλήθηκε από την υπερδαπάνη της Red Bull σχετικά με το ανώτατο όριο του 2021, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ξεκαθάρισε ότι το πάθος του για τους αγώνες δεν έχει σβήσει.
Στην πραγματικότητα, παρά το γεγονός ότι έχει πολλούς καλούς λόγους να φύγει από τη F1 και να πάει να ασκήσει τα υπόλοιπα ενδιαφέροντα του, η επιθυμία να παραμείνει με την τωρινή του ομάδα είναι ισχυρότερη από ποτέ.
Διότι δεν υπάρχει «αν» για επέκταση συμβολαίου με τη Mercedes μετά το τέλος του 2023. Το μόνο θέμα είναι πότε.
«Θα φτάσουμε σε άλλη μια συμφωνία», είπε σε επιλεγμένα μέσα ενημέρωσης, σε μια συνέντευξη στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών το περασμένο Σαββατοκύριακο.
«Θα καθίσουμε και θα το συζητήσουμε μέσα στους επόμενους δύο μήνες, θα έλεγα. Στόχος μου είναι να συνεχίσω να είμαι με τη Mercedes. Είμαι με τη Mercedes από τα 13 μου. Και είναι πραγματικά η οικογένειά μου.»
«Έχουν σταθεί δίπλα μαζί μου στα καλά και στα άσχημα. Με στήριξαν όταν δέχθηκα αποβολή στο σχολείο. Με στήριξαν σε όλα όσα συνέβησαν μέχρι το 2020. Με έχουν βοηθήσει με τα λάθη μου και οτιδήποτε κυκλοφόρησε στον Τύπο όλα αυτά τα χρόνια. Έχουν μείνει μαζί μου σε όλα τα σκαμπανεβάσματα.»
«Πιστεύω πραγματικά σε αυτή τη μάρκα. Πιστεύω στους ανθρώπους που είναι μέσα στον οργανισμό. Και θέλω να είμαι ο καλύτερος οδηγός και συνοδοιπόρος που μπορώ να γίνω, γιατί πιστεύω ότι μπορούμε να κάνουμε τη μάρκα ακόμα καλύτερη, πιο προσιτή, ακόμα πιο δυνατή από ό,τι είναι. Και νομίζω ότι μπορώ να γίνω αναπόσπαστο μέρος αυτού».
Ενώ ο Hamilton είναι ενθουσιώδης για το μέλλον του με τη Mercedes στην F1, είναι δίκαιο να πούμε ότι η αναταραχή που υπέμεινε από εκείνη την αμφιλεγόμενη επανεκκίνηση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο Άμπου Ντάμπι πέρυσι δεν ήταν εύκολο να αντιμετωπιστεί.
Αναλογιζόμενος τα συναισθήματά του στον απόηχο του Άμπου Ντάμπι, καθώς απομακρύνθηκε από τα φώτα της δημοσιότητας, υποβαθμίζει τις συζητήσεις ότι κόντεψε να αποσυρθεί.
«Αισθάνομαι λες και συνέβη πολλά χρόνια πριν», είπε. «Εννοώ, ήταν σίγουρα τρομακτικό ή ψυχοφθόρο, όπως θέλετε να το πείτε. Αλλά να αποσυρθώ; Δεν είμαι από αυτούς που τα παρατούν έτσι εύκολα».
Ωστόσο, ενώ η απόσυρση δεν ήταν ποτέ στο τραπέζι, αυτό δεν σημαίνει ότι η ήττα στο Άμπου Ντάμπι δεν άφησε το σημάδι της – και ειδικά οι αποφάσεις της FIA που λύγισε τους δικούς της κανόνες .
«Αυτό που ήταν πραγματικά τραυματικό ήταν να πιστέψεις ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο, ότι αυτό θα συνέβαινε στο άθλημα, δεδομένου ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι στους οποίους βασίζεσαι», είπε.
«Περιμένετε ότι η δουλειά θα γίνει σωστά. Και ένα αποτέλεσμα ενός παγκοσμίου πρωταθλήματος, για το οποίο τόσοι πολλοί άνθρωποι έχουν δουλέψει τόσο σκληρά, θα προέκυπτε από μια λάθος απόφαση από κάποιον;»
«Αυτό ήταν ίσως το μόνο πράγμα που με προβλημάτισε. Δεν ήταν λόγω της έλλειψης αγάπης μου για τη δουλειά με την ομάδα μου ή τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, ήταν κυριολεκτικά ότι… μπορείς να χάσεις ένα πρωτάθλημα λόγω αδικίας σε έναν τέτοιο οργανισμό, αυτό ήταν το μόνο πράγμα το οποίο αναλογιζόμουν.»
«Αλλά πέρασα χρόνο με την οικογένειά μου και αυτό ήταν πραγματικά το καλύτερο μέρος, αυτό που με βοήθησε να το ξεπεράσω. Απλώς έδωσα όλο μου τον χρόνο στα παιδιά, φτιάχνοντας χιονάνθρωπους και απλώς ήμουν παρών μαζί τους.»
«Αυτό μου έδωσε τη δυνατότητα να ανακάμψω πραγματικά. Αν δεν ήμουν μαζί τους, θα είχα κολλήσει σε μια τρύπα».
Όταν ρωτήθηκε αν ένιωθε ότι οι αποφάσεις που έλαβε ο διευθυντής αγώνων της F1, Michael Masi στο Άμπου Ντάμπι, ήταν σκόπιμες για να προσπαθήσουν να τον εμποδίσουν να κερδίσει ένα όγδοο στέμμα, ο Hamilton απαντά: «Δεν ξέρω. Έχει περάσει τόσο πολύ καιρός τώρα πια.»
«Νομίζω ότι ήταν απλώς κακή λήψη αποφάσεων. Είμαι σίγουρος ότι εμπλέκεται το εγώ. Και φυσικά υπήρχαν άνθρωποι που του μίλησαν στο αυτί. Δεν νιώθω ότι ήταν ιδιαίτερα στοχευμένη».
Ενώ η διαμάχη του Άμπου Ντάμπι εξακολουθεί να παραμένει ένα ευαίσθητο θέμα στη F1, ακόμα και το αφεντικό της Mercedes, Toto Wolff παραδέχτηκε ότι εξακολουθεί να σκέφτεται τα γεγονότα κάθε μέρα, ο Hamilton προσπάθησε σκόπιμα να τραβήξει μια γραμμή σε αυτό.
«Έχω προχωρήσει από αυτό. Αρνούμαι να ζήσω στο παρελθόν. Το έχω ήδη βιώσει αυτό το 2007 και, ως νέος, σίγουρα με κρατούσε ξύπνιο τα βράδια και ήταν απλώς αρνητικό.»
«Όταν κρατάς κάποια αρνητικότητα μέσα σου, όταν κρατάς το μίσος ή οτιδήποτε άλλο είναι, απλώς σε κρατάει πίσω.»
«Ανεβαίνω. Και προχωρώ, ανεξάρτητα από το τι συνέβη στο παρελθόν. Επέλεξα να μην σταθώ σε αυτό. Δεν μπορώ να κάνω τίποτα πια. Τα έδωσα όλα και θυσίασα πράγματα, αλλά είμαι πρόθυμος να το ξανακάνω. Γι’ αυτό λοιπόν προσπαθώ να εργαστώ σκληρά».
Αλλά ακόμη και η νοοτροπία του Hamilton στην προσπάθεια να διαγράψει την αρνητικότητα του Άμπου Ντάμπι δοκιμάστηκε πρόσφατα όταν αποδείχθηκε ότι η Red Bull είχε κριθεί ένοχη από τη FIA για υπερβολικές δαπάνες κατά τη διάρκεια της σεζόν της το 2021.
Έχοντας μιλήσει δημόσια πρόσφατα για τον αντίκτυπο που θα είχαν τα επιπλέον χρήματα ανάπτυξης για τη Mercedes στη μάχη του τίτλου, είναι σαφές ότι τα φαντάσματα του 2021 μπορεί να μην εξαφανιστούν ποτέ εντελώς.
«Όταν ακούσαμε στη Σιγκαπούρη για αυτό το θέμα, σίγουρα, προκάλεσε κάποια συναισθήματα», παραδέχεται.
«Επειδή κάπως το έθαψες και προχώρησες και τώρα επανήλθε, και τώρα είναι σαν ένα νέο χτύπημα. Και, ναι, κάπως επανέφερε τα περασμένα στην επιφάνεια. Οπότε απλά το καταπιέζω και προχωράω μπροστά».
Το πού πάει το θέμα τώρα είναι κάτι που πρέπει να αποφασίσει η FIA, αλλά ακόμα κι αν υπήρχε το απίθανο σενάριο Red Bull και Max Verstappen να χάσουν βαθμούς πρωταθλήματος και τον τίτλο του 2021 λόγω του ζητήματος ανώτατου κόστους, ο Hamilton λέει ότι αυτό θα του έφερνε μηδενική ικανοποίηση. .
«Όχι, γιατί η ζημιά έχει γίνει», είπε. «Έχω την ικανοποίηση μου για το τι κάναμε ως ομάδα, πώς το πετύχαμε και τι πραγματικά πετύχαμε, και μπορώ να το κρατήσω για τον εαυτό μου μέσα μου. Τα δώσαμε όλα και το κάναμε με τον σωστό τρόπο και είμαι περήφανος για αυτό».
Αυτό που ίσως έκανε τη διαμάχη του Άμπου Ντάμπι πιο δύσκολο να ξεχαστεί είναι ότι ο Hamilton και η Mercedes δεν κατάφεραν να μπουν μαινόμενοι στη νέα σεζόν και να συνεχίσουν να μάχονται για τον επόμενο τίτλο.
Το αυτοκίνητο W13 του 2022 έχει αποδειχθεί δύσκολο αυτοκίνητο. Η Mercedes χρειάστηκε πολύ χρόνο για να κατανοήσει τα προβλήματά του και, με φόντο την εποχή του ανώτατου ορίου κόστους στη F1, η ανάκαμψη εντός της σεζόν αποδείχτηκε ακατόρθωτη.
Ήταν μια σεζόν που δεν μοιάζει με καμία άλλη που έχουν βιώσει σαν ομάδα. Και ενώ υπήρξαν θετικά στοιχεία από τη μαθησιακή εμπειρία, σίγουρα δεν ήταν διασκεδαστικό να το ζεις.
Ο Hamilton λέει ότι η συνειδητοποίηση πίσω στις χειμερινές δοκιμές ότι τα πράγματα δεν πήγαν καλά ήταν ιδιαίτερα σκληρή για όλους στο Brackley.
«Δεν θα έλεγα ότι ήταν καλό για κανέναν», εξήγησε. «Είμαι σίγουρος ότι ο Toto θα σου έλεγε ότι δεν ήταν καλό και για εκείνον.»
«Καθίσαμε τον Φεβρουάριο και ήμασταν όλοι αισιόδοξοι. Όλοι μας έλεγαν ότι θα είχαμε ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο και είμαι σίγουρος ότι όλοι όσοι εργάζονταν σε αυτό ήταν τόσο ενθουσιασμένοι με όλη τη σκληρή δουλειά που κατέβαλαν τον χειμώνα.»
«Είναι μια τόσο εξαντλητική περίοδος για όλους στην ομάδα, τότε είναι που πραγματικά τσακίζονται στη δουλειά και περνούν τρελές ώρες στα γκαράζ. Στην κανονική ζωή περιμένεις εκείνη την περίοδο να είναι μια πιο χαλαρή περίοδος για τους ανθρώπους.»
«Αλλά το να μάθουμε στη συνέχεια ότι το αυτοκίνητο δεν λειτουργούσε όπως θέλαμε, και ότι είχαμε porpoising, ήταν δύσκολο για όλους. Όλοι δυσκολεύονταν πραγματικά, νομίζω.»
«Και όλοι περάσαμε από τη δική μας αυτοκριτική για το πώς να το αντιμετωπίσουμε. Αλλά νομίζω ότι παραδόξως ήταν μια πραγματικά ισχυρή περίοδος μεταμόρφωσης για όλους μας. Είμαστε πιο δυνατοί και πιο δεμένοι σαν ομάδα».
Αλλά πόσο σκληρή ήταν η ψυχική προσαρμογή για τον ίδιο τον Hamilton; «Νομίζω ότι στην πρώτη φάση, στην αρχή, δεν ήταν πολύ δύσκολο», σκέφτεται.
«Αλλά σίγουρα άρχισε να σε φθείρει γιατί έχεις την ελπίδα ότι θα επιστρέψεις εκεί και εμείς δεν το κάναμε για λίγο καιρό.»
«Έπειτα, ξαφνικά, αρχίζουμε να έχουμε αυτές τις τρελές διακυμάνσεις, που τη μία τερματίζαμε 2οι και την άλλη πολύ μακριά. Το αυτοκίνητο ήταν καλό το ένα Σαββατοκύριακο, μετά είναι ένα, δύο, τρία, τέσσερα δεν ήταν καλό και μετά εμφανιζόταν ξανά. Και δεν ήξερες τι να περιμένεις.»
«Κάνεις όλη τη δουλειά στον προσομοιωτή και ο προσομοιωτής σου λέει κάτι διαφορετικό από αυτό που παίρνεις στην πίστα. Απλά μια μπερδεμένη συνολικά χρονιά από την άποψη των συναισθημάτων.»
«Νομίζεις ότι το αυτοκίνητο θα δουλέψει αρκετά καλά αυτό το Σαββατοκύριακο ή οι μηχανικοί λένε «εντάξει, έχουμε μια αναβάθμιση που αξίζει τρία δέκατα» και φτάνεις εκεί και είναι ένα δέκατο πιο αργό.»
«Και είσαι σκασμένος. Νομίζω ότι έμαθα να μην έχω φρούδες ελπίδες. Είναι καλύτερα να το υποτιμάω και, αν είναι εν τέλει καλό, ή αν είναι καλύτερο τότε όλα όμορφα κι ωραία. Όσον αφορά την προετοιμασία, νομίζω ότι είμαστε καλύτεροι».
Με τον τρόπο που ανταποκρίθηκε στην πρόκληση να μην είναι εκεί έξω μαχόμενος για τη νίκη κάθε Σαββατοκύριακο, ο Hamilton πιστεύει ότι χειρίστηκε τα πράγματα καλύτερα από ό,τι στο παρελθόν, όταν τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά.
«Υπάρχει πάντα κάποια αξία, πράγματα να πάρεις από τέτοια μαθήματα», λέει για τη χρονιά. «Δεν είναι ότι δεν έχω ζήσει ποτέ τέτοια σεζόν. Απλώς πιστεύω ότι την διαχειρίστηκα καλύτερα από ότι τις άλλες φορές.»
«Όσον αφορά την ομάδα, το messaging, την ανύψωση των ανθρώπων. Νομίζω ότι ήμουν καλύτερος με τους συναδέλφους μου από ποτέ. Και σκέφτομαι, ότι στην εξωτερική μου ζωή, ότι είχα ακόμα καλύτερη ισορροπία από ό,τι είχα στο παρελθόν. Νομίζω ότι ήταν εντάξει.»
Αυτό που δεν αμφισβητήθηκε ποτέ όμως είναι η επιθυμία του Hamilton να επιστρέψει στο μέτωπο. Και αυτό εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των υποχρεώσεών του αντί να πάει για να ακολουθήσει κάτι άλλο.
«Σε ό,τι αφορά τα σχέδιά μου για το μέλλον… κάθε χρόνο, στο τέλος του χρόνου, κάθεσαι εκεί και σκέφτεσαι, και προσπαθείς να κατανοήσεις τα συναισθήματα σου», λέει.
«Δεν ξέρω πώς είναι για εσάς, αλλά εγώ προσπαθώ να αναλύσω τη χρονιά μου και να αναλύσω το επόμενο πλάνο τριών έως πέντε ετών. Είναι δύσκολο να κάνεις πλάνο δέκα ετών, τώρα πια.»
«Όμως το πού βλέπω τον εαυτό μου; Ποια είναι τα πράγματα που θέλω να κάνω; Ποιοι είναι οι στόχοι μου; Εκεί προστίθενται πράγματα. Και προσθέτω πολλά επαγγελματικά πράγματα. Έχω πολλές δουλειές. Έχω πολλά επιτυχημένα, πραγματικά θετικά πράγματα που έχουν πολλές πιθανότητες να πετύχουν.»
«Αλλά θέλω να συνεχίσω να αγωνίζομαι. Αγαπώ αυτό που κάνω. Το κάνω 30 χρόνια και δεν νιώθω ότι πρέπει να σταματήσω.»
«Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή δικαίως εισπράττω όσα εισπράττω, θα έλεγα. Θέλω να τα πάω καλύτερα, ακόμα. Αλλά σκοπεύω να μείνω στο άθλημα περισσότερο».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!