Η McLaren ζυγίζει το κατά πόσο θα μπορούσαν να υπάρχουν οφέλη να κερδηθούν εάν απομακρυνθεί από την φιλοσοφία του high rake που ακολουθεί αυτή τη στιγμή, για την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2021.
Εν μέσω αυξανόμενης αμφιβολίας στα paddock σχετικά με τον σχεδιασμό high rake, στον οποίο πρωτοπόρησε ο Adrian Newey και η Red Bull, ο οποίος θεωρείται πως ίσως έχει πιάσει το ταβάνι της εξέλιξής του, στη McLaren δήλωσαν πως δεν είναι εναντίον μιας αλλαγής φιλοσοφίας σε μια πιο low rake προσέγγιση, την οποία ακολουθεί η Mercedes με μεγάλη επιτυχία.
Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας όμως, James Key, παραδέχτηκε ότι υπάρχουν πολλά ρίσκα που συνδέονται με μια τέτοια σημαντική αλλαγή φιλοσοφίας, ειδικά με την επόμενη σεζόν να είναι και η τελευταία υπό την σκέπη των παρόντων κανονισμών.
Μιλώντας σε media την Πέμπτη στο Silverstone, στα οποία συμπεριλαμβανόταν και το Motorsport.com, ο Key δήλωσε πως δέχεται την οπτική των άλλων πως τα οφέλη του high rake μπορεί να έχουν φτάσει στα όριά τους.
Ωστόσο, ακόμα και εάν η ομάδα κατέληγε στο ότι μια low rake προσέγγιση θα ήταν πιο ωφέλιμη μακροπρόθεσμα, θα υπήρχαν και πάλι κάποιος βραχυπρόθεσμες δυσκολίες στην αλλαγή της γενικής φιλοσοφίας.
“Ενέχει ρίσκο, ξέρετε, αλλά πιστεύω πως υπάρχει, από τη δική μας έρευνα, απόδειξη πως και οι δύο φιλοσοφίας είναι αποτελεσματικές”, δήλωσε ο Key.
“Και ενώ δεν θεωρώ πως η high rake φιλοσοφία είναι απαραίτητα νεκρή, σε κάνει όντως να κάνεις ένα βήμα πίσω και να σκεφτείς πως ίσως εκεί έξω να υπάρχουν περισσότερα που μπορούν να κερδηθούν από μια low rake φιλοσοφία. Και στην πραγματικότητα έχουμε κάποιες ιδέες και σκέψεις σχετικά με το πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει αυτή”.
Ο Key δήλωσε πως το θέμα με το οποίο θα πρέπει η McLaren να είναι άνετη πριν κάνει μια τέτοια αλλαγή είναι το να σιγουρευτεί πως έχει ανακάμψει απ’ όποιες απώλειες στην κάθετη δύναμη είχε βραχυπρόθεσμα, ενόσω μαθαίνει πως να εκμεταλλευτεί τον νέο σχεδιασμό.
Η Racing Point άλλαξε φιλοσοφία από high σε low rake φέτος και παραδέχτηκε πως αρχικά ήταν αρκετά δευτερόλεπτα πιο αργή στον γύρο όταν πρωτοξεκίνησε με τον συγκεκριμένο σχεδιασμό στην αεροσήραγγα.
Ο Key πρόσθεσε επί του θέματος: “Το να κάνουμε τη μετάβαση σημαίνει πως πρέπει να εξετάσουμε τα πάντα και δεν υπάρχει τόσος πολύς χρόνος να γίνει αυτό. Έτσι, πιστεύω πως θα πρέπει να δούμε για του χρόνου, δεδομένου ότι θα είναι η τελευταία χρονιά αυτών των κανονισμών, εάν θα μπορούσε να γίνει σε μικρό χρονικό διάστημα μια τόσο μεγάλη αλλαγή”.
“Υπάρχουν ξεκάθαρα πράγματα μέσα σε αυτό το ζήτημα και οφέλη. Υπάρχει ένα προφανές όφελος Κέντρου Βάρους, αλλά υπάρχουν πιθανώς και κάποια άλλα χαρακτηριστικά οφέλη τα οποία ίσως να ευνοούν τη συγκεκριμένη προσέγγιση”.
Ο Key δήλωσε πως η McLaren χρειάζεται να έχει ιδιαίτερη προσοχή επί του θέματος, με τα νέα μονοθέσια να έρχονται το 2022, καθώς όποια οφέλη υπάρχουν ίσως να είναι πολύ βραχυπρόθεσμα.
“Στην πράξη πιστεύω πως είναι πολύ δύσκολο να αλλάξεις φιλοσοφία σε διάστημα ενός έτους. Γνωρίζω μια ομάδα που το έκανε (εννοώντας τη Racing Point), αλλά υπάρχουν πολλές αμφιβολίες επ’ αυτού”.
“Το ερώτημα είναι να αλλάξεις τη φιλοσοφία του μονοθεσίου σου τόσο πολύ, ειδικά όταν δεν έχεις επιπλέον χρονιά, έχοντας νέους κανονισμούς που έρχονται; Θα έβγαζε νόημα ή όχι; Αυτή είναι μια διαφορετική ερώτηση”.
“Αεροδυναμικά είναι μια ολική αλλαγή, καθώς πραγματικά ξεκινάς από το μηδέν με την κατανόηση που έχεις. Αλλά νομίζω πως αυτό που έχουμε καταλάβει λίγο, και θεωρώ και άλλοι το έχουν καταλάβει επίσης είναι πως βλέπεις το γιατί θα υπήρχε όφελος σε κάτι τέτοιο”.
“Η ερώτηση είναι, μπορείς να εντάξεις αυτές τις αρχές στην τωρινή σου κατανόηση επί του μονοθεσίου; Αυτές είναι οι χρονικές βάσεις πάνω στις οποίες δουλεύουμε για τον επόμενο χρόνο πιστεύω”.
“Μηχανικά, δεν θεωρώ πως θα είναι πολύ διαφορετικό το μονοθέσιο, επειδή μιλάμε για χιλιοστά διαφορών. Δεν είναι πως θα υπάρχει μια τεράστια αλλαγή”.
“Νομίζω πως το εύρος λειτουργίας της ανάρτησης θα είναι πολύ παρόμοιο, καθώς έχει να κάνει με το set up του μονοθεσίου σου. Και αυτό είναι πολύ πιο εύκολο να το προσαρμόσεις από μια ολική αλλαγή στα εσωτερικά της ανάρτησης, για παράδειγμα. Έτσι, μηχανικά είναι πιθανώς εφικτό. Αεροδυναμικά, θεωρώ πως θα είναι πολύ δύσκολο σε διάστημα ενός έτους”.
Όσον αφορά το high και low rake, έχει ουσιαστικά να κάνει με την κλίση που έχει το πίσω μέρος του μονοθεσίου σε σχέση με το εμπρός μέρος. Η συγκεκριμένη προσαρμογή επηρεάζει όλα τα μέρη του μονοθεσίου που παίζουν ρόλο στην αεροδυναμική. Έτσι, μια αλλαγή φιλοσοφίας θα απαιτούσε, πέρα από την προσαρμογή του ύψους του πίσω μέρους του μονοθεσίου, ολική αναθεώρηση όλων των μερών του μονοθεσίου από αεροδυναμική σκοπιά. Περισσότερα για το high και low rake μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!