Στη Honda είναι διατεθειμένοι να εξασφαλίσουν πως θα φύγουν από τη Formula 1 με την κληρονομιά ενός ακόμα Παγκόσμιου Τίτλου στη συλλογή τους.
Η εμπλοκή της ιαπωνικής εταιρείας στη F1 ξεκινά πίσω στο 1964, αν και η χρυσή τους εποχή τοποθετείται την περίοδο 1987-1991, τότε που οι κινητήρες τους έδωσαν πέντε διαδοχικά Πρωταθλήματα Κατασκευαστών σε Williams και McLaren, καθώς και στους Nelson Piquet, Alain Prost και Ayrton Senna.
Έκτοτε, η Honda βρίσκεται σε ένα συνεχές “μέσα – έξω” από τη F1, με τις επόμενες επιτυχίες να έρχονται με τις Red Bull και AlphaTauri από το 2019 και έπειτα.
Το περσινό φθινόπωρο, ήρθε η ξαφνική ανακοίνωση πως η Honda θα αποχωρούσε από το άθλημα στα τέλη του 2021, λόγω αλλαγής εστίασης της επιχειρησιακής στρατηγικής. Έτσι, οι Ιάπωνες έριξαν όλες τους τις προσπάθειες στο φετινό, τελευταίο (μέχρι το επόμενο) πρωτάθλημα που τους βρίσκει στη F1, θέλοντας να δώσουν στους Verstappen και Red Bull τον τίτλο.
Για την ώρα, κάτι τέτοιο μοιάζει αρκετά ρεαλιστικό, δεδομένου ότι Verstappen και Red Bull έχουν βάλει δύσκολα στο δίδυμο Hamilton-Mercedes, ενώ πριν τα τελευταία δύο Grand Prix, απολάμβαναν και την μοναξιά της κορυφής στα Πρωταθλήματα Οδηγών και Κατασκευαστών.
Οι φιλοδοξίες της Honda για μια φετινή επιτυχία είναι τόσο ισχυρές όσο ποτέ, θέλοντας να κλείσουν ένα επταετές stint στη Formula 1 που ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς, δεδομένου ότι η τριετία 2015-2017 με τη McLaren ήταν απογοητευτική.
“Το παρόν πρόγραμμα της F1 πηγαίνει καλύτερα από το προηγούμενο επειδή σε εκείνο κερδίσαμε μόλις έναν αγώνα”, δήλωσε ο διαχειριστικός διευθυντής της Honda F1, Masashi Yamamoto στο The Race.
“Τώρα έχουμε επιτυχίες όπως πέντε σερί pole position και νίκες. Από το να συγκριθούμε με την τρίτη εποχή, δηλαδή αυτή που ονομάζουμε 2000s, συγκρινόμαστε με τη χρυσή εποχή που είναι η δεύτερη (1983-1992)”.
“Αυτός είναι ο στόχος μας. Θα προσπαθήσουμε να τον πιάσουμε”.
Οι επιτυχίες που έχει απολαύσει η Honda με τη Red Bull σίγουρα είναι ισχυρές ενδείξεις για την σωστή κίνηση που έκαναν οι Ιάπωνες να παραμείνουν στο άθλημα μετά το 2017, όταν και έληξε η τραγική συνεργασία τους με τη McLaren.
“Είναι πολύ μεγάλη η διαφορά”, πρόσθεσε ο Yamamoto. “Εάν τα είχαμε παρατήσει μετά το 2017, δεν θα μας είχε μείνει τίποτα. Καθόλου κληρονομιά”.
“Αλλά εάν μπορέσουμε να κερδίσουμε το Πρωτάθλημα και να φύγουμε μετά τη φετινή χρονιά, οι μηχανικοί μας θα έχουν μεγάλη αυτοπεποίθηση από το επίτευγμα αυτό. Θα γνωρίζουν πώς μπορούν να επιτύχουν. Θα ήταν πραγματικά κάτι πολύ μεγάλο για τη Honda”.
“Έχουμε το κίνητρο να κερδίσουμε το Πρωτάθλημα ανεξάρτητα από το εάν θα μείνουμε ή θα φύγουμε”.
“Αλλά ο κόσμος της Honda ανέβηκε σε ένα άλλο επίπεδο κινήτρου όταν ακούσαμε πως η Honda θα φύγει στο τέλος του 2021 (από τη F1), ειδικά από πλευράς μηχανικής”.
“Δείχνουμε πλέον τον καλύτερό μας εαυτό, ο οποίος είναι αποτέλεσμα προσπαθειών επτά ετών. Εάν συνεχίσουμε και πετύχουμε τον στόχο μας, πιστεύουμε πως θα δείξουμε σε όλο τον κόσμο τί μπορούμε να πετύχουμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!