H FIA δουλεύει πάνω σε μια άμεση λύση για να βοηθήσει τους οδηγούς της F1 να βλέπουν καλύτερα τα φώτα της εκκίνησης, μετά από παράπονα στο Αυστραλιανό GP όσον αφορά δυσκολία στο να βλέπουν τον πίνακα των φώτων λόγω των υψηλότερων πίσω φτερών για το 2019.
Ο οδηγός της Williams, Robert Kubica, που ήταν τελευταίος στο grid στη Μελβούρνη και ο Pierre Gasly της Red Bull που ξεκίνησε 17ος, αποκάλυψαν μετά τον αγώνα πως πως η όραση των φώτων μπλοκαριζόταν από τα μονοθέσια μπροστά.
“Όταν σταμάτησα (στο grid), δε μπορούσα να δω τα φώτα” είπε ο Kubica. “Το πίσω φτερό της McLaren του Sainz το έκρυβε, έτσι μπορούσα να δω μόνο την πρώτη σειρά των φώτων και όχι τα υπόλοιπα. Έτσι έπρεπε να μετακινηθώ προς τα αριστερά, ήταν μια στιγμή πανικού”.
Ο Gasly πρόσθεσε: “Με τα νέα μεγαλύτερα πίσω φτερά δε μπορούσα να δω τα φώτα στο grid έτσι έπρεπε να αντιδράσω με τα αυτοκίνητα γύρω μου και αυτό μου κόστισε μερικές θέσεις”.
Η FIA άκουσε τα παράπονα των οδηγών μετά τον αγώνα στη Μελβούρνη και διεξήγαγε έρευνα για το πως προέκυψε το πρόβλημα.
Το συμπέρασμα της ήταν πως δεν ήταν μία μεμονομένη περίπτωση, αλλά το ζήτημα προέκυψε ως ακούσια συνέπεια των νέων μεγαλύτερων πίσω φτερών φέτος. Για το 2019, ως μέρος των αλλαγών των κανονισμών για την αεροδυναμική που στόχευαν στο να να βοηθήσουν στη βελτίωση των προσπερασμάτων, τα πίσω φτερά έχουν γίνει 100mm πιο φαρδιά.
Επιπλέον, τα φτερά είναι 70mm πιο ψηλά, το οποίο επηρεάστηκε από το σήκωμα των πίσω φτερών έτσι ώστε οι οδηγοί να βλέπουν καλύτερα από τους καθρέφτες τους. Το φαρδύτερο και ψηλότερο πίσω φτερό είναι αρκετό ώστε να εμποδίζει το οπτικό πεδίο μεταξύ των οδηγών του πίσω μέρους του grid και των φώτων εκκίνησης.
Με τα φώτα να έχουν ένα συγκεκριμένο ύψος σε όλους τους αγώνες της F1, είναι πολύ πιθανό το πρόβλημα της ορατότητας να προκύψει ξανά.
Είναι κατανοητό πως η FIA δουλεύει με το F1 Group για την εύρεση μιας μόνιμης λύσης η οποία να μπορεί να εφαρμοστεί από τον επόμενο αγώνα στο Μπαχρέιν.
Μια πιθανή απάντηση είναι τοποθετηθεί ένα δεύτερο σετ φώτων στη μέση του grid προκειμένου να είναι ορατά από τους οδηγούς στις τελευταίες θέσεις του grid. Η F1 είχε τέτοιο σετ δεύτερων φώτων από το 2009 όταν το πρόβλημα ανέκυψε για τελευταία φορά, μέχρι και το 2017 όπου οι χαμηλές πίσω αεροτομές, τα έκαναν πλέον μη απαραίτητα και αυτά αφαιρέθηκαν.
Πέρυσι, τα δεύτερα φώτα τοποθετήθηκαν χαμηλά στην αρχή του grid για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί θα μπορούσαν να δουν τα φώτα ακόμα και αν το halo μπλόκαρε την ορατότητα του κεντρικού πίνακα. Αυτά έχουν μείνει στη θέση τους και γι’ αυτή τη σεζόν.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!