Ο Gene Haas, ιδιοκτήτης της Haas, δήλωσε πως το ξεκίνημα της ομάδας του στη φετινή σεζόν θα είναι κομβικό για το εάν θα παραμείνουν στη Formula 1 και μετά το 2020.
Η αμερικανική ομάδα έχει προ πολλού ξεκαθαρίσει πως θα συνεχίσει να επενδύει στη Formula 1, εάν μπορεί να είναι ανταγωνιστική. Ο Haas απασχολείται επίσης από τα μεγάλα κόστη που θα επιβληθούν στις μικρές ομάδες, με τους κανονισμούς του 2021.
Με το άθλημα να μπαίνει σε νέα εποχή, ο Haas γνωρίζει πως εάν συνεχίσει και μετά το 2020, θα πρέπει να δεσμευτεί για μια περίοδο πέντε ετών, κάτι που ισχύει και για τις άλλες ομάδες βέβαια.
Σε αποκλειστική του συνέντευξη στο Motorsport.com, κατά τη διάρκεια αγώνα για τα NASCAR, ο Haas δήλωσε πως σκέφτεται έντονα στο μυαλό του την απαιτούμενη επένδυση για να παραμείνει στη F1 σε συνάρτηση της μελλοντικής ανταγωνιστικότητας της ομάδας.
“Σε αυτή τη φάση περιμένω να δω πως θα ξεκινήσει η σεζόν”, σχολίασε όταν ρωτήθηκε για τις σκέψεις του σχετικά με το μέλλον.
“Εάν έχουμε άλλη μια κακή χρονιά, τότε δεν θα με βόλευε να μείνω. Είμαστε πέντε χρόνια στο άθλημα. Αυτό ήταν που δοκιμάζαμε εξ αρχής, να μπούμε στο άθλημα για πέντε χρόνια, να δούμε πως θα πάνε τα πράγματα και να αξιολογήσουμε από κει και ύστερα το εάν θα αποφασίσουμε να συνεχίσουμε”.
“Δεν λέω πως δεν θα συνεχίσουμε. Πρέπει να αξιολογήσουμε την κατάσταση. Το να συνεχίσουμε για άλλα πέντε χρόνια όμως, αυτό θα ήταν μεγάλη δέσμευση”.
Ο Haas παραδέχτηκε πως αυτή η πενταετία που βρίσκεται στη Formula 1, η οποία ξεκίνησε το 2015, του έκανε καλό στις ευρύτερες επιχειρηματικές του δραστηριότητες. Ανησυχεί, ωστόσο, σχετικά με τον αντίκτυπο των κανονισμών του 2021.
“Βοήθησε αρκετά”, δήλωσε σχετικά για την επίδραση της F1 στις επιχειρήσεις του. “Μας έδωσε πολλή αναγνώριση στην ευρωπαϊκή αγορά και σε αρκετές ασιατικές αγορές”.
“Φέραμε πολλούς πελάτες στους αγώνες. Όλα δούλεψαν πολύ καλά. Με τους νέους κανονισμούς όμως να έρχονται το 2021, η μεγάλη ερώτηση είναι πόσο θα μας κοστίσει όλο αυτό;”.
“Γίνεται τόσο μεγάλη αλλαγή στη F1, θα πρέπει πραγματικά να αναρωτηθείς εάν αξίζει να ξοδέψεις τόσα πολλά ώστε να εφαρμόσεις αυτές τις αλλαγές. Ξέρω πως όλοι σκέφτονται πως οι αλλαγές είναι καλές, όμως είναι πραγματικά ακριβές”.
“Είναι παρόμοιο με αυτό που γίνεται εδώ (NASCAR). Η νέα γενιά είναι τελείως διαφορετικά από αυτά που γινόντουσαν στο παρελθόν. Δεν μοιάζει με τίποτα, άλλαξαν τόσα πολλά πράγματα στα αυτοκίνητα, που ξέρεις πως σίγουρα θα πρέπει να λύσεις προβλήματα για να τα φτιάξεις όλα όπως πρέπει. Είναι δύσκολο για τις ομάδες”.
“Αυτές τις αλλαγές που εφαρμόζουν, πιστεύω πως τις κάνουν με τις καλύτερες των προθέσεων, όμως όταν βρίσκεσαι στην άλλη άκρη της εξίσωσης, προσπαθώντας να τις εφαρμόσεις, είναι εξαιρετικά δύσκολο από οικονομική άποψη”.
Παρά την έλευση του πλαφόν στα budget στη Formula 1, o Haas δεν πιστεύει πως τα δικά του έξοδα θα μειωθούν.
“Το επιχειρηματικό μοντέλο δεν ωφελεί τις μικρότερες ομάδες. Όπως όλοι γνωρίζουν, ο τρόπος με τον οποίο διανέμονται τα λεφτά είναι πως το 70% του συνολικού ποσού πάει στις 3 πρώτες ομάδες και το υπόλοιπο 30% στις άλλες. Δεν είναι καλό μοντέλο”.
“Τουλάχιστον στην κατάστασή μας, πληρωνόμαστε μόνο το ένα τρίτο απ’ όσα χρειάζονται προκειμένου να διαχειριστείς μια ομάδα επιπέδου F1. Έτσι, από επιχειρηματική σκοπιά, δεν είναι καλό μοντέλο”.
“Προφανώς, κάθε ομάδα έχει διαφορετικό τρόπο διαχείρισης χρημάτων. Αρκετές, επωφελούνται κυρίως από χορηγίες. Η Ferrari βρίσκεται στο άθλημα εδώ και 60 χρόνια. Όμως, παίρνουν αρκετά χρήματα ώστε να καλύψουν το πλαφόν των 175 εκατ. $, αλλά πολλές από τις μικρότερες ομάδες παίρνουν το ένα τέταρτο αυτού του ποσού. Έτσι, πως μπορείς να “τρέξεις” μια ομάδα με αυτού του είδους τις ανισότητες;”.
Με την κατάσταση στο midfield να δείχνει πολύ στενή μεταξύ των ομάδων, ο Haas γνωρίζει πως η ομάδα του βρίσκεται μέσα σε μια πολύ σκληρή μάχη, όμως και πάλι πιστεύει πως έχει καλές πιθανότητες επιτυχίας.
“Το μονοθέσιό μας σίγουρα δεν είναι το πιο γρήγορο εκεί έξω. Ήμασταν στο midfield. Μερικά χρόνια πριν, το midfield είχε απόσταση σχεδόν πέντε δευτερόλεπτα από τους πρώτους”.
“Φέτος, η διαφορά ήταν περίπου 2 δευτερόλεπτα, ίσως και λίγο πιο μικρή απ’ αυτή. Πραγματικά πιστεύω πως τα μόνα καλά νέα για εμάς ήταν πως δεν ήμαστε ιδιαίτερα πιο αργοί από τις Ferrari. Αλλά και οι Ferrari δεν βρισκόντουσαν συνεχώς στην κορυφή των χρόνων”.
“Όλα είναι μια πρόκληση. Είναι δύσκολο άθλημα. Απίστευτα ακριβό. Καταναλώνει πάρα πολύ από τον χρόνο σου και θέτει τεράστια πίεση στις ομάδες ώστε να είναι ανταγωνιστικές. Δεν είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για όσες ομάδες βρίσκονται εκτός πρώτης τετράδας ή πεντάδας”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!