Το να κρίνεται η κίνηση του Max Verstappen πάνω στον Charles Leclerc για Grand Prix της Αυστρίας, μια κίνηση που του έδωσε τη νίκη, με τα ίδια κριτήρια με την πρόσφατη αμφιλεγόμενη ποινή που δέχτηκε ο Sebastian Vettel στον Καναδά, είναι σαν να συγκρίνονται “μήλα με πορτοκάλια” σύμφωνα με τη FIA.
O Verstappen απέφυγε την ποινή μετά την επαφή ρόδα με ρόδα που είχαν με τον Leclerc για την πρωτιά του αγώνα, η οποία εκτόπισε τον Μονεγάσκο εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν πως και οι δύο οδηγοί είχαν την ευθύνη τους έκαστος στο συμβάν.
Αυτή η σύγκρουσή τους έχει συγκριθεί από χθες με την ομολογουμένως αμφιλεγόμενη ποινή των 5 δευτερολέπτων που δέχτηκε πριν δύο αγώνες, στον Καναδά, ο Sebastian Vettel, μια ποινή που του κόστισε τη νίκη καθώς και με την ποινή που δέχτηκε ο Daniel Ricciardo στη Γαλλία, η οποία τον οδήγησε εκτός βαθμολογούμενης 10αδας.
Αυτά τα συμβάντα έχουν πυροδοτήσει μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με το τί θα έπρεπε και τί δε θα έπρεπε να επιτρέπεται στη Formula 1, ενώ έχει ασκηθεί και σημαντική κριτική στο πρωτάθλημα επίσης.
Ύστερα από την απόφαση να μην τιμωρηθεί ο Verstappen, ο επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε πως υπάρχουν “σαφείς κανονισμοί” οι οποίοι αποτρέπουν οδηγούς όπως ο Leclerc από το να εκτοπίζονται εκτός πίστας και πως αυτοί είναι “¨ακριβώς οι ίδιοι κανονισμοί που έχουν εφαρμοστεί και στους προηγούμενους αγώνες”.
Ωστόσο, όταν του ζητήθηκε να εξηγήσει τη διαφορά ανάμεσα στα συμβάντα, ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA στη Formula 1, Michael Masi, δήλωσε πως το να συγκρίνονται τέτοια συμβάντα ήταν “εν δυνάμει σαν να προσπαθούσες να συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια”.
Στις περιπτώσεις των Vettel και Ricciardo, οι ποινές αποδόθηκαν επειδή κρίθηκε πως εκτόπισαν τους αντιπάλους τους εκτός πίστας αφότου οι ίδιοι βγήκαν εκτός πίστας πρώτα. Ο Vettel βγήκε εκτός πίστας ενώ ήταν στην πρωτοπορία του αγώνα στον Καναδά και πέρασε πάνω από το γρασίδι, ενώ έπειτα κρίθηκε πως επανήλθε επισφαλώς στην πίστα και πίεσε τον Lewis Hamilton να ανοίξει τη γραμμή του, καθώς ο οδηγός της Mercedes προσπάθησε να τον περάσει.
Στη Γαλλία, ο Ricciardo προσπάθησε να προσπεράσει τον Lando Norris, όμως έχασε τα φρένα στο chicane, βγήκε εκτός πίστας και με τους 4 τροχούς, όμως και πάλι προσπάθησε να κρατήσει την εσωτερική στο δεύτερο κομμάτι της στροφής, κάτι το οποίο ανάγκασε τον Norris να βγει εκτός πίστας στην εξωτερική για να αποφύγει μια μεταξύ τους επαφή.
Αντίθετα από τον Vettel, ο Verstappen έκανε μια νόμιμη κίνηση προσπέρασης όταν προέκυψε το συμβάν, και αντίθετα από τον Ricciardo, ο Verstappen διατήρησε τον έλεγχο του μονοθεσίου σε κάθε στιγμή και δεν άφησε τη πίστα.
“Κάθε ένα συμβάν πρέπει να κρίνεται με βάση τη δική του αξία, τις διαφορετικές στροφές, τα διαφορετικά προφίλ, και τις διαφορετικές περιστάσεις”, σχολίασε ο Masi. “Προσπαθώντας να συγκρίνουμε τα τρία αυτά συμβάντα, είναι τρία πολύ διαφορετικά μεταξύ τους γεγονότα. Από τον οπτική των αγωνοδικών ήταν ένα αγωνιστικό συμβάν. Ήταν απλά μια καλή, σκληρή αγωνιστική μάχη από την οπτική που είδαν τα γεγονότα”.
Ο Verstappen είχε προσπαθήσει να περάσει τον Leclerc στον προηγούμενο γύρο στο ίδιο σημείο, τη δεξιόστροφη στροφή 3 στην κορυφή του λόφου, όμως ο Leclerc είχε κρατηθεί στην πρωτιά μένοντας στην εξωτερική.
Ερωτώμενος για να μιλήσει σχετικά με το συμβάν, ο Masi θεώρησε πως οι αγωνοδίκες ένιωσαν ότι ο Verstappen “είχε μάθει από αυτό που συνέβη στον προηγούμενο γύρο” και πως “η φύση της κίνησης του Verstappen ήταν θεμελιωδώς διαφορετική τη δεύτερη φορά που επιχείρησε προσπέραση”.
Συγκεκριμένα σχολίασε: “Καθώς πήγαιναν στη στροφή, φρέναρε πιο αργά, ο Charles προφανώς τον είδε να έρχεται και έμεινε στην εξωτερική. Και ο Max, με το καθυστερημένο φρενάρισμα, μπήκε αργά στο apex της στροφής και σε κάθε στιγμή του συμβάντος ήταν συγκεντρωμένος στον στόχο του και προσπάθησε να απομακρυνθεί έπειτα. Το ίδιο πράγμα που συνέβη στον προηγούμενο γύρο, δεν συνέβη και τώρα”.
Κατά την ετυμηγορία τους, η επιτροπή των τεσσάρων αγωνοδικών, η οποία περιλάμβανε τον θρύλο των 24h του Le Mans, Tom Kritensen, κοίταξε προηγούμενα συμβάντα και την προϊστορία των οδηγών. Αυτά τα συμβάντα περιλάμβαναν τη σύγκρουση μεταξύ Hamilton και Rosberg στην Αυστρία, τρία χρόνια πριν, στην ίδια στροφή που είχαν επαφή οι Verstappen και Leclerc.
Σε εκείνη την περίπτωση, ο Rosberg, από την εσωτερική όπως και ο Verstappen, τιμωρήθηκε, όμως και πάλι το περιστατικό ήταν διαφορετικό επειδή ο Rosberg προσπαθούσε να αμυνθεί και όχι να κάνει προσπέρασμα.
“Η μεγάλη διαφορά μεταξύ του βίντεο που είδα είναι πως ο Nico κοίταξε δίπλα του σε αυτή την περίπτωση, ενώ ο Max εστίασε κυρίως στη στροφή και στο πως να βγει από αυτή το συντομότερο δυνατόν”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!