Η Formula 1 είναι τώρα σε τροχιά μείωσης στις επιπτώσεις του “βρώμικου αέρα” στις επιδόσεις μέχρι και πέντε φορές με τους κανονισμούς του 2021, αποκάλυψε ο αθλητικός διευθυντής Ross Brawn.
Η μετάβαση της F1 σε αυτοκίνητα με υψηλότερη κάθετη δύναμη το 2017 προκάλεσε μείωση των προσπεράσεων και των μαχών ρόδα με ρόδα, καθώς οι οδηγοί δυσκολεύονταν να τρέξουν κοντά πίσω από άλλα μονοθέσια λόγω της αυξημένης απώλειας απόδοσης ενώ έτρεχαν στο κύμα στροβιλισμού του προπορευόμενου αυτοκινήτου.
Η βελτίωση της ποιότητας των αγώνων ήταν πρωταρχικός στόχος για τον επόμενο κύκλο κανονισμών του πρωταθλήματος και ενώ η F1 έχει ήδη εισάγει μια σειρά αλλαγών που στοχεύουν στην αύξηση των προσπεράσεων για το 2019, οι υπεύθυνοι του σπορ έχουν υποσχεθεί πολύ πιο σημαντικό αντίκτυπο από τους κανόνες του 2021.
Όταν οι αρχικές ιδέες της F1 για το 2021 κυκλοφόρησαν στη Σιγκαπούρη πέρυσι, ο Brawn είπε ότι η F1 είχε σχέδια που θα επέτρεπαν στα αυτοκίνητα να κρατήσουν έως και το 80% της απόδοσής τους σε “βρώμικο αέρα”, αλλά πριν από τη φετινή χρονιά έκανε εκτίμηση για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση.
“Υπάρχει ήδη μια τεράστια διαφορά”, είπε. “Με το τρέχον αυτοκίνητο, σε απόσταση δύο αυτοκινήτων πίσω, χάνεις 50 τοις εκατό της απόδοσης. Το αυτοκίνητο που έχουμε (στα σχέδια) τώρα, χάνει 10 τοις εκατό της απόδοσης. Έτσι είναι μια τεράστια βελτίωση σε σχέση με το πού είμαστε σήμερα”.
Ο πραγματικός αντίκτυπος του “βρώμικου αέρα” είναι δύσκολο να μετρηθεί με ακρίβεια, με τον επικεφαλής των θεμάτων μονοθέσιου της FIA, Νικόλα Τομπάζη να έχει εκτιμήσει ότι τα αυτοκίνητα του 2018 έχαναν μόνο το “30% περίπου” της κάθετης δύναμής τους ακολουθώντας ένα άλλο αυτοκίνητο “15-20 μέτρα πιο πίσω”, σε αντίθεση με την εκτίμηση του Brawn για το 50 τοις εκατό σε δύο μήκη αυτοκινήτων.
Ο Τομπάζης είχε στοχεύσει σε μείωση κατά ένα τρίτο της απώλειας απόδοσης με τους κανόνες του τρέχοντος έτους.
Μια συνολική μείωση της κάθετης δύναμης έχει συχνά τεθεί ως λύση για την τρέχουσα έλλειψη προσπεράσεων στην F1, αλλά ο Brawn πιστεύει ότι αυτό δεν θα ταιριάζει στην F1 σε εννοιολογικό επίπεδο.
“Έχω ακούσει πως σχολιάζεται ότι πρέπει να απαλλαγούμε από τα πτερύγια και την κάθετη δύναμη και απλώς να βασιζόμαστε στη μηχανική πρόσφυση και στη συνέχεια τα αυτοκίνητα θα μπορούν να αγωνίζονται το ένα το άλλο”, δήλωσε ο Brawn.
“Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι θα είναι αργά. Και η ταχύτητα του αυτοκινήτου της Formula 1 είναι αυτό που σου κόβει την ανάσα. Δεν θέλουμε να χάσουμε την ταχύτητα του αυτοκινήτου της Formula 1. Θέλουμε να είναι το γρηγορότερο αγωνιστικό αυτοκίνητο στον πλανήτη, το πιο εντυπωσιακό αγωνιστικό αυτοκίνητο στον πλανήτη – και μπορείς να το κάνεις μόνο με την αξιοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης.
“Δεν νομίζω λοιπόν ότι μπορούμε να πάρουμε μια απλοϊκή άποψη και απλά να απαλλαγούμε από όλη την κάθετη δύναμη και να σκεφτόμαστε ότι θα το λύσει.
“Αυτό που χρειαζόμαστε είναι η κάθετη δύναμη να εκμεταλλεύεται με τέτοιο τρόπο ώστε τα αυτοκίνητα να μπορούν να αγωνιστούν μεταξύ τους. Η προσπέραση μπορεί μερικές φορές να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο επιτυχίας, αλλά στην πραγματικότητα οι ανταγωνιστικοί αγώνες και η ικανότητα των αυτοκινήτων να τρέχουν πίσω από το άλλο και να τρέχουν δίπλα-δίπλα και να πλησιάσουν και να επιτεθούν είναι αυτό που ενθουσιάζει όλους.
“Ακόμη και αν τελικά δεν κατέληξε σε μια προσπέραση – αλλά [όσο] αγωνίζονται ο ένας τον άλλο”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!