Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, αναγνώρισε πως η απαγόρευση της FIA στις αλλαγές χαρτογραφήσεων περιόρισε τόσο τον Lewis Hamilton όσο και τον Valtteri Bottas στο Ιταλικό Grand Prix.
Η Ιταλία ήταν το πρώτο Grand Prix από την έκδοση τεχνικής ντιρεκτίβας από τη FIA περί απαγόρευσης των αλλαγών στις ρυθμίσεις των κινητήρων μεταξύ κατατακτηρίων και αγώνα, πιέζοντας έτσι τους οδηγούς να παραμείνουν στις ίδιες ρυθμίσεις ισχύος για όλο το Σαββατοκύριακο.
Ο συγκεκριμένος κανονισμός δεν επηρέασε στο ελάχιστο τον ρυθμό των Mercedes στις κατατακτήριες, καθώς η ομάδα έκανε ακόμα ένα 1-2. Ωστόσο, ο αγώνας τους επλήγη σφοδρά, καθώς και οι δύο οδηγοί αντιμετώπισαν δυσκολίες.
Μια κακή εκκίνηση, την οποία ακολούθησαν δυσκολίες με θέμα στο μονοθέσιο είχαν ως αποτέλεσμα ο Bottas να τερματίσει μονάχα 5ος, ενώ ο Hamilton, ο οποίος ήταν άνετα πρωτοπόρος στα πρώτα στάδια του αγώνα ανέκαμψε μέχρι την 7η θέση, ύστερα και από ποινή 10 δευτ. stop/go που τον έριξε στο τέρμα του grid.
Εκεί που σε προηγούμενους αγώνες οι δύο οδηγοί θα μπορούσαν να είχαν αλλάξει ρυθμίσεις στους κινητήρες τους ώστε να πάρουν περισσότερη ισχύ, πλέον αναγκάστηκαν να παραμείνουν για όλο τον αγώνα στις ίδιες ρυθμίσεις, κάτι που περιόρισε την ανάκαμψή τους.
“Πάντα λέγαμε πως, εάν δημιουργείς μονάχα μια χαρτογράφηση για τον αγώνα, αυτό σημαίνει ότι δεν έχει το κάτι παραπάνω ώστε να προσπεράσεις”, δήλωσε ο Wolff.
“Δεν έχεις αυτές τις επιπλέον χαρτογραφήσεις που μπορείς να αποφασίσεις εσύ εάν θα τις χρησιμοποιήσεις ή όχι στον αγώνα ώστε να προσπεράσεις και αυτό ισχύει τόσο για τις μικρές ομάδες όσο και για τις μεγάλες”.
“Θεωρώ πως ο αγώνας είναι μια συνέπεια αυτής της απόφασης”.
Ο Wolff επιδοκίμασε τον Hamilton για την “πολύ καλή” του ανάκαμψη, παρά την απαγόρευση στις χαρτογραφήσεις, με τον Βρετανό να τερματίζει 7ος από την 17η θέση στην οποία έπεσε στη μέση του αγώνα περίπου.
“Είναι δύσκολο να κάνεις προσπέραση στη Monza επειδή αυτή η τεχνική ντιρεκτίβα στις χαρτογραφήσεις των κινητήρων, δεν σε βοηθά να αυξήσεις την απόδοση για προσπέραση και ούτε για να αμυνθείς”, σχολίασε ο Αυστριακός.
“Και πάλι, η οδήγηση ήταν εξαιρετική και ανέκαμψε (ο Hamilton) μέχρι την 7η θέση. Αλλά προφανώς είναι ένας χαμένος αγώνα για τον ίδιο και την ομάδα, και αυτό το αίσθημα είναι που επικρατεί”.
Ο Hamilton δήλωσε πως ο συγκεκριμένος κανονισμός θα οδηγούσε σε γενική εξαφάνιση των προσπεράσεων στους αγώνες, κάτι παρόμοιο με όσα είδαμε στη Monza.
“Είναι χειρότερο για τους αγώνες, υπό την έννοια ότι, στο παρελθόν θα μπορούσες να αλλάξεις χαρτογραφήσεις και έπρεπε να διαχειριστείς λίγο μια χαρτογράφηση υψηλής ισχύος επειδή έχεις συγκεκριμένο σκοπό”, δήλωσε ο Βρετανός.
“Είχε περισσότερη πλάκα το ότι έπρεπε να διαχειριστείς κάτι τέτοιο και να διαχειριστείς την ισχύ και να την αξιοποιήσεις για προσπεράσεις”.
“Γι’ αυτό το λόγο βλέπουμε λιγότερες προσπεράσεις απ’ ότι ίσως στο παρελθόν”.
Ο Bottas ανέφερε πως είχε θέμα με το μονοθέσιο στους πρώτους γύρους του αγώνα, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να δυσκολεύεται στις δεξιόστροφες στροφές, κάτι που τον άφησε ανήμπορο να πλησιάσει τα προπορευόμενα μονοθέσια.
Ο Φινλανδός τερμάτισε τον αγώνα 5ος, περνώντας το δεύτερο μισό του αγώνα κολλημένος πίσω από τον Lando Norris. Δήλωσε ωστόσο πως η απαγόρευση στις χαρτογραφήσεις των κινητήρων έπαιξε ρόλο στο να περιορίσει την ανάκαμψή του.
“Θα μπορούσε να αποτελεί και λίγο μέρος των νέων κανονισμών, όπου όλοι τρέχουν με μια σταθερή χαρτογράφηση για να αμυνθούν και να επιτεθούν. Έτσι, ίσως υπάρχουν λιγότερες προσπεράσεις εξ’αιτίας αυτού”, δήλωσε ο Bottas.
“Αλλά ακόμα και στη Monza, το αποτέλεσμα του DRS είναι αρκετά μικρότερο επειδή η πίσω πτέρυγα είναι μικρότερη, και έχεις έτσι κι αλλιώς μικρότερη αντίσταση”.
“Για μένα, το βασικό θέμα ήταν να προσπαθήσω να βρεθώ κοντά στα μονοθέσια, αρκετά ώστε να προσπαθήσω και να προσπεράσω και να πάρω αρκετό slipstream. Αλλά σίγουρα μου φαινόταν αδύνατο να προσπεράσω οποιοδήποτε μονοθέσιο με το οποίο μαχόμουν”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!