Το 1-2 έκαναν οι Ferrari στην πρώτη ολοκληρωμένη διαδικασία στο Las Vegas, που έφτασε σχεδόν μέχρι το ξημέρωμα.
2:30 το βράδυ τοπική ώρα ξεκίνησε η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών, έπειτα από την ακύρωση της πρώτης και τις καθυστερήσεις για ελέγχους στα φρεάτια της πίστας. Με άδειες κερκίδες επίσης, καθώς, λόγω της προχωρημένης ώρας, δεν υπήρχε αρκετό διαθέσιμο προσωπικό ασφαλείας, υποχρεώνοντας σε απομάκρυνση των θεατών που είδαν οκτώμισι λεπτά αναγνωριστικής «δράσης» για τα (πολλά) λεφτά τους. Ουδέν περαιτέρω σχόλιο.
Έχοντας μιάμιση ώρα μπροστά τους – προς συμπλήρωση εν μέρει της ακυρωμένης πρώτης περιόδου – και πολλά ερωτηματικά να αναμένουν απάντηση, οι οδηγοί βρέθηκαν εντός των πρώτων λεπτών στην πίστα, με 15 μονοθέσια να αφήνουν τα γκαράζ τους. Ο Max Verstappen έκανε σε πρώτη φάση τον ταχύτερο χρόνο με 1:41.905, έχοντας πίσω του τους Kevin Magnussen, George Russell και Oscar Piastri. Αρνητικά τα πράγματα στην άλλη McLaren, με τον Lando Norris να αντιμετωπίζει μηχανικό πρόβλημα, θέτοντας σε κίνδυνο τον ήδη μειωμένο χρόνο δοκιμαστικών του.
Οι δύο Ferrari επέδειξαν στη συνέχεια καλό ρυθμό, με τους Carlos Sainz και Charles Leclerc να καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις αντίστοιχα, κόβοντας δύο δευτερόλεπτα από τον καλύτερο χρόνο καθώς οι οδηγοί άρχισαν να συνηθίζουν την ταχύτατα εξελισσόμενη πίστα. Καλά νέα που οπωσδήποτε χρειαζόταν η ομάδα, καθώς οι ζημιές στο μονοθέσιο του Sainz απαίτησαν αλλαγή κινητήρα, που θα στοιχίσει ποινή στον Ισπανό.
Με τους χρόνους να κατρακυλάνε, η πρωτοπορία άρχισε να αλλάζει χέρια διαρκώς, όντας περισσότερο υπόθεση του πιο πρόσφατου γύρου και καταλήγοντας εν τέλει πάλι στον Verstappen, με 1:38.209. Ελέω και των χαμηλών θερμοκρασιών, γύρω στους 14-15 βαθμούς σε άσφαλτο και αέρα, η σκληρή γόμα δεν έκανε την εμφάνισή της, με το grid να χρησιμοποιεί τη μεσαία και τη μαλακή. Η πρόσφυση συνέχισε να είναι αβέβαιη πάντως, όπως έδειξαν έξοδοι των Magnussen, Sergio Perez και Lance Stroll, με τον τελευταίο να βγάζει για λίγο και τις κίτρινες σημαίες μετά από τετ-α-κε.
Γύρω στα 15 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, ο Norris επέστρεψε στην πίστα, με το πρόβλημα φαινομενικά να έχει αντιμετωπιστεί.
Η πρόσφυση, σε συνδυασμό και με την άγνωστη πίστα, συνέχισε να είναι παράγοντας, καθώς σημειώθηκαν περισσότερες έξοδοι. Συχνό έγινε επίσης το φαινόμενο διάσχισης της γραμμής στην είσοδο του pit lane, με τους Pierre Gasly, Logan Sargeant και Nico Hulkenberg να βλέπουν την ασπρόμαυρη σημαία για αυτό.
Οι χρόνοι πάντως συνέχισαν να χαμηλώνουν, με τον Sainz να επιστρέφει στην κορυφή των χρόνων με 1:36.742, 14 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον πρώτο χρόνο που είχε σημειώσει ο Valtteri Bottas στην αρχή του FP1. Ο Leclerc μείωσε στη συνέχεια κατά 82 χιλιοστά ακόμα, με τις Ferrari να εξακολουθούν να δείχνουν δυνατές κατεβαίνοντας τη Strip. Ικανοποιητικό ρυθμό έδειξαν και οι Mercedes, με τον Hamilton να έχει κάποια στιγμή την πρώτη θέση και στη συνέχεια να βρίσκεται δεύτερος, ελάχιστα πίσω από τον Leclerc, με τον Russell έκτο.
Τη δυναμική της Williams στις συνθήκες του Las Vegas έριξε στο τραπέζι στη συνέχεια ο Alex Albon, κάνοντας τον τρίτο ταχύτερο χρόνο λίγο πριν τα μισά της διαδικασίας, μόλις 28 χιλιοστά πίσω από τον Leclerc. O Ταϊλανδός είχε ωστόσο και ένα πολύ απότομο μπλοκάρισμα στο τέλος της Strip, επιδεικνύοντας επίσης πως οι υψηλές ταχύτητες στην ευθεία θα μπορούσαν να έχουν άσχημη κατάληξη για όποιον χάσει τα φρένα εκεί.
Ο Fernando Alonso, που είχε μέχρι εκείνο το σημείο κάνει μια αξιοπρεπή αλλά και ουδέτερη εμφάνιση, έκανε λίγο μετά το δικό του πέρασμα από την πρώτη θέση, όντας τρία χιλιοστά ταχύτερος από τον Leclerc, πριν ο Sainz κάνει μια αποφασιστική κίνηση, κόβοντας τρία δέκατα και τον Verstappen να λέει – προσωρινά – την τελευταία κουβέντα στο 1:36.307, με την πίστα να έχει κατά τα φαινόμενα αρκετά να δώσει ακόμα.
Το επίκεντρο της προσοχής πάντως στο δεύτερο μισό της διαδικασίας είχε σαφώς μετατοπιστεί από το κυνήγι των ταχύτερων περασμάτων, με αρκετούς οδηγούς είτε να επιστρέφουν στα pits για εργασίες και ρυθμίσεις, είτε να δοκιμάζουν πιο μακροπρόθεσμους ρυθμούς, έχοντας βρει τα πρώτα τους πατήματα στο νέο περιβάλλον, με τον Albon μάλιστα να γίνεται ο πρώτος που έβαλε τη σκληρή γόμα για δοκιμή. Φυσικά, αυτό δε σήμαινε καθολική στροφή προς ρυθμό αγώνα και ο Charles Leclerc στο 1:35.696 το απέδειξε, με την άλλη Ferrari να ακολουθεί ένα δέκατο μακριά.
Την παρουσία του έκανε αισθητή και ο Perez, ανεβαίνοντας τρίτος, έχοντας πίσω του τον Bottas, που στο μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας είχε παραμείνει στη δεκάδα. Τις Ferrari χώρισε ο Alonso λίγο μετά, ενώ πιο χαμηλά οι ολισθήσεις συνεχίστηκαν, με τον Russell να μπλοκάρει στη στροφή 5.
1:35.265 και ο Leclerc συνέχισε να ψάχνει τα όρια του Las Vegas και της Ferrari, επιμένοντας στις γρήγορες προσπάθειες. Το μεγαλύτερο μέρος του grid ωστόσο κοίταζε προς άλλες πηγές πληροφοριών και η ένταση είχε σαφώς καταλαγιάσει στο τελευταίο μισάωρο καθώς οι προσομοιώσεις αγώνα επικράτησαν στην πίστα. Yuki Tsunoda και Sargeant «κούμπωσαν» τα σκληρά, ακολουθώντας το παράδειγμα του Albon από νωρίτερα και ο Bottas έκανε επίσης μερικά περάσματα με τη γόμα, αλλά η πλειοψηφία στράφηκε προς τα μεσαία, με τις θερμοκρασίες να είναι πρακτικά απαγορευτικές για το λευκό ελαστικό.
Η… γαλήνη της πίστας διαταράχτηκε πέντε λεπτά πριν από τη λήξη της διαδικασίας, με τις κίτρινες σημαίες να βγαίνουν λόγω εξόδου του Sargeant στη στροφή 5, αλλά κατά τα άλλα η διαδικασία έκλεισε ομαλά, τρεις ώρες μετά την προγραμματισμένη λήξη της, στις 4 τα ξημερώματα στο Las Vegas.
Οι Ferrari οπότε έκλεισαν στο 1-2, ακολουθούμενες από τον Alonso, με τα κόκκινα μονοθέσια να δείχνουν ικανά για πολλά στη νέα πίστα, εξαιρώντας την ποινή που θα δεχτεί ο Sainz. Στην έκτη θέση, ο Verstappen δεν ήταν ιδιαίτερα θεαματικός, αλλά με τον Ολλανδό να δίνει βάση κυρίως σε προσομοιώσεις αγώνα, η Red Bull μάλλον κρύβει ακόμα εκπλήξεις. Ο Perez ήταν τέταρτος εξάλλου.
Πιο μέτρια έκλεισαν τα πράγματα για τη Mercedes, με τον Hamilton ένατο, ενώ δύσκολα φαίνεται να τα έχει βρει η McLaren, που παρέμεινε στη δεύτερη δεκάδα για όλη τη διαδικασία και δε δείχνει να ευνοείται από την πίστα.
Συνέχεια αύριο, ελπίζουμε χωρίς απρόοπτα. Το σιρκουί παραμένει νέο και τα ενδεχόμενα ανοιχτά.
1 | 1:35.265 | 39 | ||
2 | 1:35.782 | +0.517s | 39 | |
3 | 1:35.793 | +0.528s | 38 | |
4 | 1:36.085 | +0.820s | 36 | |
5 | 1:36.129 | +0.864s | 36 | |
6 | 1:36.183 | +0.918s | 37 | |
7 | 1:36.489 | +1.224s | 33 | |
8 | 1:36.496 | +1.231s | 41 | |
9 | 1:36.663 | +1.398s | 42 | |
10 | 1:36.688 | +1.423s | 42 | |
11 | 1:36.864 | +1.599s | 33 | |
12 | 1:36.890 | +1.625s | 37 | |
13 | 1:36.917 | +1.652s | 37 | |
14 | 1:36.987 | +1.722s | 35 | |
15 | 1:37.134 | +1.869s | 33 | |
16 | 1:37.241 | +1.976s | 37 | |
17 | 1:37.412 | +2.147s | 41 | |
18 | 1:37.656 | +2.391s | 36 | |
19 | 1:37.680 | +2.415s | 40 | |
20 | 1:38.140 | +2.875s | 42 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!