Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε στις δοκιμές, ο Max Verstappen δήλωσε παρών εκεί που μετρούσε, παίρνοντας την 6η του pole φέτος, και τη δεύτερη σερί στην Imola.
Πάμε να δούμε όλα όσα έγιναν σήμερα, στις κατατακτήριες του Grand Prix της Emilia Romagna.
Η διαδικασία ξεκίνησε στις 17:00, με το pitlane να πρασινίζει και τα μονοθέσια να βγαίνουν εξ’ αρχής σε μια ζεστή και έτοιμη για τις κατατακτήριες Imola, με τις κερκίδες γεμάτες “κόκκινο” από τους χιλιάδες Tifosi.
Ο πρώτος που έκανε γρήγορη προσπάθεια, δίνοντας το τέμπο ήταν ο Esteban Ocon, γυρίζοντας στο 1:16.645, την ώρα που οι δύο Ferrari επιχείρησαν τους πρώτους τους γύρους με τη μέση γόμα, πιθανό δείγμα σιγουριάς για την επίδοση του πακέτου τους.
Αυτό φάνηκε να αποδίδει, με τον Leclerc να κάνει προσωρινά τον ταχύτερο γύρο, στο 1:16.643. Ερχόμενος με τη μαλακή, ωστόσο, ο Norris πήρε για πάνω από δυόμιση δέκατα τον πρώτο χρόνο.
Λίγα δευτερόλεπτα μετά, ήρθε και η πρώτη προσπάθεια από τον πρωταθλητή, Max Verstappen, η οποία ήταν αρκετή ώστε να τον ανεβάσει πρώτο, παρά τα προβλήματα που έδειξε η RB20 στο να πατήσει καλά στην Imola.
Ο Ολλανδός, ωστόσο, δεν κράτησε για πολύ το ταχύτερο πέρασμα. Παρά την έλλειψη χιλιομέτρων στην πίστα, ο Oscar Piastri βρήκε 73 στον γύρο, ανεβαίνοντας ο ίδιος πρώτος στη λίστα των γύρων.
The final corner is still causing all sorts of problems
Alex Albon is the latest to veer off into the gravel 😮#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/BW37eQrBDI
— Formula 1 (@F1) May 18, 2024
Με το πέρασμα του χρόνου, οι χρόνοι ξεκίνησαν να κατρακυλούν. Verstappen, Sainz (μέση) και Gasly βρέθηκαν εντός ενός δεκάτου από τον Piastri, ενώ στη μάχη μπήκε σύντομα και ο Norris, ο οποίος κινήθηκε 25 χιλιοστά ταχύτερα από τον teammate του.
Αξιοσημείωτο, στο σημείο αυτό, ήταν πως η διαφορά πρώτου με δέκατο τέταρτο ήταν κάτω από ένα δευτερόλεπτο, δείγμα αφενός της φύσης της πίστας να εξαφανίζει τις διαφορές των μονοθεσίων και αφετέρου του πόσο κοντά συγκλίνει σταδιακά το grid υπό τους ισχύοντες κανονισμούς.
Μετά και τις τελευταίες προσπάθειες στο Q1, εκτός συνέχειας έμειναν οι Bottas, Sargeant, Zhou, Magnussen και Alonso. Δύσκολες κατατακτήριες για τον Ισπανό, που έδειξε και από την έξοδό του στο FP3 πως δεν βολευόταν ιδιαίτερα με την AMR24 στην Imola.
Alonso was off in FP3 and he’s in the gravel again in Q1
Fernando finds his way back on track but he’s currently P17#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/yNqVYbXER1
— Formula 1 (@F1) May 18, 2024
Λίγα λεπτά μετά, ήρθε η ώρα του Q2, με τις Mercedes, που δεν ενθουσίασαν με την επίδοσή τους στο Q1, να κάνουν αμέσως την εμφάνισή τους.
Ο πρώτος γρήγορος γύρος, στο 1:16.197, έγινε από τον Lewis Hamilton, ωστόσο γρήγορα έσπασε από τον Max Verstappen, που έπεσε κάτω από το 1:16 και συγκεκριμένα στο 1:15.386, κάνοντας τον καλύτερο γύρο του τριημέρου σε εκείνο το σημείο.
Η απάντηση από τη Ferrari ήρθε άμεσα, με τον Leclerc να ξεπερνά τον χρόνο του Ολλανδού για 58 χιλιοστά, ενώ έκπληξη ήταν πως ο Yuki Tsunoda χώθηκε ανάμεσά τους, στα 30 χιλιοστά(!) από την κορυφή.
Ξανά, οι διαφορές στην κορυφή ήταν στην “τρίχα”. Από τον 1ο Leclerc, έως και τον 5ο, Norris οι οδηγοί χωρίζονταν από λιγότερο από ενάμιση δέκατο, ενώ μέχρι τον 11ο, Russell, η διαφορά ήταν εντός δευτερολέπτου. Τα πράγματα όδευαν στην κόψη του ξυραφιού για όλους, με τα παραμικρό λάθος να κάνει τεράστια διαφορά…
Never mind traffic paradise, it’s qualifying paradise for Tsunoda this afternoon! 💪
Another rapid lap sees him go P2!! 👏#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/CS34JUHsQT
— Formula 1 (@F1) May 18, 2024
Μετά και τις δεύτερες προσπάθειες στο Q2, οι πέντε που δεν συνέχισαν στο τελευταίο σκέλος της διαδικασίας ήταν οι Perez, Ocon, Stroll, Albon και Gasly. Αρνητική εντύπωση προκάλεσε η έξοδος του Perez, την ώρα που και οι δύο VCARB πέρασαν στο επόμενο σκέλος.
Πλέον, ήταν η ώρα του Q3, που θα διαμόρφωνε και το τελικό grid του αυριανού αγώνα.
Εκεί, στα πρώτα περάσματα ο ταχύτερος γύρος πήγε στον Max Verstappen, με 1:14.869, κάνοντας ένα μαγικό πρώτο χρονομετρημένο.
Κοντά του, στα 73 χιλιοστά, κινήθηκε ο Lando Norris, ενώ ακολούθησαν Leclerc, Piastri και Sainz. Ο Ολλανδός έδειχνε από το πουθενά να βρίσκει αυτό το κάτι παραπάνω που τον καθιστά έναν από τους κορυφαίους στην ιστορία της F1.
Μετά από μια γρήγορη αλλαγή ελαστικών, για φρέσκια μαλακή, ήρθε η σειρά των δεύτερων και τελευταίων προσπαθειών στις σημερινές κατατακτήριες.
Εκεί, οι δύο Ferrari δεν κατάφεραν να απειλήσουν για την pole τον Ολλανδό, που βρήκε και λίγο ακόμα χρόνο στην τελευταία του προσπάθεια. Πολύ κοντά του, κάτω από ένα δέκατο, βρέθηκαν οι δύο McLaren των Piastri και Norris που έδειξαν ικανές για βάθρο αύριο, θέλοντας να πιέσουν τον πρωταθλητή.
FP1: P5
FP2: P7
FP3: P6
QUALIFYING: P1A champion’s performance when it mattered 🤩#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/ftUsS76Fwn
— Formula 1 (@F1) May 18, 2024
Κάπως έτσι, αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον τον αυριανό αγώνα. Θα μπορέσει ο Ολλανδός να συνεχίσει δυναμικά αύριο, με τις θερμοκρασίες διαφορετικές και άλλες γόμες; Πώς θα παραταχθούν McLaren και Ferrari;
Οι απαντήσεις αύριο, στις 16:00 Ώρα Ελλάδος, όταν και θα σβήσουν τα πέντε κόκκινα φώτα για την εκκίνηση του GP της Emilia Romagna. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!