Με τις κατατακτήριες στην Imola να είναι για γερά νεύρα, ο Oscar Piastri πήρε το πλεονέκτημα για τον αυριανό αγώνα, ξεπερνώντας για 34 χιλιοστά τον χρόνο του Max Verstappen!
Πάμε να δούμε όσα έγιναν στις σημερινές κατατακτήριες στην πίστα της Imola!
Στις 17:00 Ώρα Ελλάδας, το pit lane άνοιξε για τα 20 μονοθέσια του Q1. Η δράση άργησε να ξεκινήσει στην πίστα, με τις θερμοκρασίες και τις συνθήκες να μην είναι ιδανικές.
Δεν άργησε, ωστόσο, η διαδικασία να μπει υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, με τον Yuki Tsunoda να έχει ένα σοβαρό ατύχημα στο chicane της Villeneuve, όπου και η RB21 του έφερε τούμπες μέχρι να προσγειωθεί κανονικά, μετά από άτσαλο πάτημα στο κερμπ εισόδου.
🔴 RED FLAG 🔴
Tsunoda into the barriers. Yuki’s out of the car 👍#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/6i7aaanLLX
— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
Χρειάστηκαν αρκετά λεπτά για να επανεκκινήσει η διαδικασία, καθώς πέρα από την περισυλλογή του διαλυμένου μονοθεσίου, χρειάστηκαν και επιδιορθώσεις στα προστατευτικά που είχαν υποστεί ζημιές.
Έτσι, με 12 λεπτά να απομένουν στο χρονόμετρο, η διαδικασία επανεκκίνησε στις 17:20, με περιθώριο για δύο γρήγορες προσπάθειες.
Στα πρώτα περάσματα, οι περισσότεροι οδηγοί επέλεξαν να πορευτούν με την πατημένη C6 που ξεκίνησαν αρχικά στη διαδικασία. Έτσι, δεν έλειψαν τα σημάδια έλλειψης πρόσφυσης σε αρκετά σημεία, με πολλά πλάνα να δείχνουν διορθώσεις στα όρια από τους οδηγούς.
Στο 1:15.175 ήταν ο ταχύτερος χρόνος στο σημείο αυτό, με τον Max Verstappen να ξεχωρίζει και να ξεφεύγει πάνω από τρία δέκατα από τον επόμενο, Oscar Piastri.
Οι δεύτερες προσπάθειες δεν πρόλαβαν να γίνουν από όλους τους οδηγούς, με τη διαδικασία ξανά να διακόπτεται λόγω ατυχήματος του Colapinto στην Tamburello. Στην έξοδο του chicance, ο οδηγός της Alpine πάτησε εκτός κερμπ στο χορτάρι, χάνοντας τον έλεγχο του πίσω μέρους του μονοθεσίου, και έφυγε ακυβέρνητος προς τα προστατευτικά της εξωτερικής.
Ο Αργεντίνος είχε, όμως, κάνει χρόνο ικανό να τον περάσει στο Q2, στο οποίο όπως δεν υπήρχε περίπτωση να σημειώσει χρόνο.
Another heavy hit into the barriers 💥
Franco Colapinto goes off at Turn 4 as Q1 comes to a close. He’s radioed to say he’s okay. #F1 #ImolaGP pic.twitter.com/JuSOjbKTOx
— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
Μέχρι τη δεύτερη, αυτή, κόκκινη σημαία, βελτιωμένους χρόνους είχαν προλάβει να κάνουν οι Stroll (ο μοναδικός με τη μέση γόμα, που ανέβηκε 4ος), Norris και Bortoleto, με τον Βραζιλιάνο να περνά οριακά στο Q2.
Έτσι, εκτός συνέχειας έμειναν, πέραν του Tsunoda, οι δύο Haas, ο Nico Hulkenberg και ο Liam Lawson.
To Q2, ωστόσο, άργησε να ξεκινήσει, αφενός για τις επιδιορθώσεις στις μπαριέρας, αφετέρου για το μπέρδεμα αναφορικά με το εάν ο χρόνος που έκανε ο Oliver Bearman έγινε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας ή όχι.
Εν τέλει, αν και υπήρχαν μικτές ενδείξεις, ο Bortoleto ήταν αυτός που συνέχισε στη διαδικασία, με τους αγωνοδίκες να μην αλλάζουν κάτι στην τελική κατάταξη.
Έτσι, το Q2 ξεκίνησε, έστω καθυστερημένα, με τον Verstappen να γράφει αμέσως χρόνο στο 1:15.400. Οι μόνοι που κατάφεραν να ξεπεράσουν τον χρόνο αυτό, αρχικά, ήταν οι δύο McLaren, με εφαλτήριο κυρίως το μεσαίο χρονομετρημένο της πίστας, όπου έδειχναν να έχουν το πλεονέκτημα οι δύο MCL39.
20 χιλιοστά ταχύτερος του Norris ο Piastri στο σημείο αυτό, σε μια επανάληψη όσων είχαμε δει στα δοκιμαστικά!
Με τη μια θέση αποκλεισμού να είναι “κλεισμένη” από τον Colapinto, οι οδηγοί πλέον πάλευαν να αποφύγουν τις θέσεις 11-14. Μετά και τις πρώτες γρήγορες προσπάθειες, στη ζώνη ρίσκου βρίσκονταν οι Stroll, Gasly, Albon και Bortoleto!
Σε λίγο, ήρθαν και οι δεύτερες γρήγορες προσπάθειες, με την Aston Martin να κάνει ξανά τη διαφορά και να ποντάρει στη μέση γόμα για να περάσει στο Q3, όντας και η μοναδική ομάδα με μια παραπάνω μέση γόμα (εις βάρος της μαλακής που έδειχνε να δημιουργεί προβλήματα στον ένα γρήγορο γύρο).
Το στοίχημα της Aston της βγήκε, περνώντας και με τα δύο της μονοθέσια στο Q3, ενώ εντυπωσιακός ήταν ο ρυθμός του Carlos Sainz που κινήθηκε ταχύτερα όλων, με 1:15.198!
What a lap, Carlos! 💪
He goes P1 as the clock ticks down 😮#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/6SNNm6DtdG
— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
Εκτός διαδικασίας, με μεγάλες εκπλήξεις, βρέθηκαν οι δύο Ferrari, ο Antonelli, και ο Bortοleto, μαζί με τον απών Colapinto!
Σειρά, πλέον, έπαιρνε το Q3 και έμενε να φανεί εάν θα ακολουθούσε και κάποιος άλλος την επιλογή της Aston για τη μέση γόμα…
Εκεί, όλα φαινόταν πως θα κριθούν στο χιλιοστό, Ταχύτερος κινήθηκε αρχικά ο Verstappen με χρόνο στο 1:14.772, με βασικό του όπλο ένα τρομερό πρώτο χρονομετρημένο, στο οποίο ήταν ενάμιση δέκατο ταχύτερος από τον δεύτερο Piastri και σχεδόν τρία δέκατα ταχύτερος από τον τρίτο Norris!
Με τους τρεις διαφαινόμενους διεκδικητές της pole να βρίσκονται εντός δύο δεκάτων, τα δεύτερα περάσματα θα έκαναν και την τελική διαφορά για την πρώτη σειρά της εκκίνησης αύριο!
Στις δεύτερες προσπάθειες, οι Aston Martin βγήκαν ξανά με τη μέση γόμα, όμως αυτή τη φορά της μιμήθηκε και ο George Russell! Θα μπορούσε ο οδηγός της Mercedes να βρει το κάτι παραπάνω με την κίνηση αυτή;
First Norris goes quickest, then Piastri but Verstappen beats both McLarens to take provisional pole!
Advantage Max…#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/IgNJnE9pSA
— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
Τελικά, η pole κατέληξε στα χέρια του Oscar Piastri, με τον Αυστραλό να βρίσκει το κάτι παραπάνω στο πρώτο χρονομετρημένο στο τέλος και να τερματίζει μπροστά από τον Verstappen για 34 χιλιοστά του δευτερολέπτου!
Στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης, ο Russell βρήκε χρόνο με τη μέση γόμα, και κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Norris που δεν βελτιώθηκε στην τελευταία του προσπάθεια, πέφτοντας 4ος,
5ος ο εντυπωσιακός (επίσης με τη μέση γόμα) Alonso, στο 6-7 οι δύο Williams με Sainz μπροστά από Albon, ενώ τη δεκάδα έκλεισαν οι Stroll, Hadjar και Gasly!
Q3 TOP 10
Piastri 💪
Verstappen
Russell
Norris
Alonso
Sainz
Albon
Stroll
Hadjar
Gasly#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/WcqBYubzGd— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
Συνέχεια, πλέον στη δράση με τον κυριακάτικο αγώνα, με τα πέντε κόκκινα φώτα της εκκίνησης να σβήνουν λίγο μετά τις 16:00 Ώρα Ελλάδος!
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα από τη δράση στο Autodromo Enzo e Dino Ferrari, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!