Ο Max Verstappen ηττήθηκε το Σάββατο, αλλά την Κυριακή ήταν πρώτος στο τέλος του πρώτου γύρου και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος, μειώνοντας τη διαφορά στη μάχη του τίτλου με τους οδηγούς της McLaren.
Τα μεσαία ελαστικά αναμενόμενα ήταν η πρώτη επιλογή για το μεγαλύτερο μέρος του grid, με τις πιο αξιοσημείωτες εξαιρέσεις να είναι οι Yuki Tsunoda, Kimi Antonelli και Lewis Hamilton, με τη Ferrari να επιλέγει διαφορετικές στρατηγικές για τους οδηγούς της. Η εκκίνηση δεν επέφερε αμέσως πολλές αλλαγές, με τον Isack Hadjar να χάνει δύο θέσεις και τον Antonelli να προσπερνά τον Hamilton. Μπροστά, ο Verstappen δεν έφυγε ιδιαίτερα καλά και για λίγο φάνηκε να μένει πίσω από τον George Russell, αλλά ανέστρεψε την κατάσταση στις πρώτες στροφές, πιάνοντας λίγο στον ύπνο τον Oscar Piastri με μια θαρραλέα κίνηση και παίρνοντας τη ιδανική γραμμή από την εξωτερική για το προσπέρασμα και την πρωτοπορία. Η υπόλοιπη πρώτη δεκάδα έμεινε σταθερή, με Williams και Aston Martin να διατηρούν τις καλές τους θέσεις.
Χαμένος του πρώτου γύρου αποδείχθηκε από την άλλη ο Franco Colapinto, που έπεσε 17ος, και τα πράγματα για την Alpine έγιναν ακόμα χειρότερα στη συνέχεια καθώς ο Pierre Gasly έκανε λάθος στην άμυνά του απέναντι στον Leclerc και βρέθηκε εκτός πίστας, πέφτοντας 14ος.
Οι οδηγοί μπήκαν γρήγορα σε ρυθμό, καθώς αναμενόμενα η Imola δεν προσέφερε πολλές ευκαιρίες για αλλαγή της κατάταξης. Ο Lando Norris το εμπέδωσε σύντομα αυτό, κολλώντας πίσω από τον Russell αλλά αδυνατώντας να απειλήσει και πληρώνοντας για άλλη μια φορά τη μέτρια απόδοσή του το Σάββατο καθώς οι αντίπαλοί του στο πρωτάθλημα απομακρύνονταν μπροστά. Ο Βρετανός της McLaren έκανε τελικά το προσπέρασμα στον 11ο γύρο με μια γενναία κίνηση, ενώ ο Russell, που ήδη είχε τον Fernando Alonso να του γεμίζει τους καθρέφτες, μπήκε για αλλαγή ελαστικών αμέσως μετά, έχοντας φθείρει πολύ τη γόμα στην άμυνά του.
Ο Russell πάντως δεν ήταν ο μόνος που είχε θέμα με τη μεσαία γόμα, καθώς ήδη ο Carlos Sainz είχε επισκεφτεί το box και ο Alonso ακολούθησε αμέσως μετά, βγαίνοντας οριακά μπροστά από το συμπατριώτη του και χάνοντας μια θέση στην πίστα. Ο Piastri μπήκε και αυτός για φρέσκια γόμα στον 14ο γύρο και σύντομα τα τρία τέταρτα των οδηγών είχε τα σκληρά ελαστικά, με μεγάλο κερδισμένο τον Leclerc που με το undercut βρέθηκε μπροστά από Mercedes, Williams και Aston Martin. Αυτοί που κράτησαν τα μεσαία περισσότερο στη ζωή ήταν οι Verstappen, Norris, Alex Albon, Hadjar και Colapinto, που τράβηξαν σημαντικά παραπάνω το πρώτο τους stint με το κίτρινο σειρήτι και έδειξαν ότι η αλλαγή νωρίς ήταν μάλλον περισσότερο θέμα κακής διαχείρισης ή υπερβολικής ανησυχίας. Ο Colapinto ήταν ο πρώτος ανάμεσά τους που μπήκε στα pits και το έκανε στον 23ο γύρο, οκτώ περιστροφές μετά από την πλειοψηφία, ενώ οι υπόλοιποι τέσσερις συνέχισαν για ακόμα περισσότερο.
Ο Piastri επιχείρησε να καλύψει όσο μπορούσε τον πιθανό χαμένο χρόνο από την πρόωρη σε σχέση με τον Verstappen αλλαγή του, αλλά παρ’όλο που προσπέρασε εύκολα τους πιο αργούς συνδυασμούς μπροστά του που ακόμα βρίσκονταν στο πρώτο stint με τη σκληρή γόμα (ανάμεσά τους και τον Tsunoda, που παρά το μήνυμα από τα pits δεν μπόρεσε να προτάξει άμυνα μετά από λάθος), η κίνηση έδειξε ότι θα τον καθυστερούσε επαρκώς, χωρίς καν να συνυπολογιστεί το επιπλέον πλεονέκτημα που θα είχε αργότερα ο Verstappen με την καινούργια γόμα. Τα πράγματα έγιναν ακόμα πιο δύσκολα για τον Αυστραλό και τη McLaren γενικά, καθώς αμέσως μετά το pit stop του Norris στον 29ο γύρο το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας ενεργοποιήθηκε για να καλύψει την εγκατάλειψη του Esteban Ocon, που «πάρκαρε» στο γρασίδι με μηχανικό πρόβλημα.
Όσοι βρίσκονταν ακόμα στο πρώτο stint τους λοιπόν έκαναν την αλλαγή τους με μικρές απώλειες χρόνου, ενώ και αρκετοί από τους υπόλοιπους οδηγούς μπήκαν για δεύτερη αλλαγή, προκειμένου να έχουν ένα απρόσκοπτο δεύτερο μισό στον αγώνα. Από κερδισμένος της στρατηγικής λοιπόν ο Leclerc βρέθηκε πίσω από τους Hamilton, Antonelli και Alonso (που δεν έκανε αλλαγή υπό καθεστώς VSC), ενώ αντιμέτωπος με καταστροφή για τα δεδομένα του αγώνα του ήρθε ο Piastri, που με τη δεύτερη αλλαγή του βρέθηκε πίσω από τους Norris και Albon.
Στην επαναφορά, οι Ferrari πήραν από μία θέση, με τον Leclerc να προσπερνά τον Alonso και τον Hamilton να βρίσκει επιτέλους άνοιγμα στην άμυνα του Antonelli, ενώ λίγο μετά πέρασε μπροστά και από τον Hadjar. Λίγο παραπίσω, ο Russell υπερσκέλισε αμφότερες τις Aston Martin, ενώ στον 38ο γύρο ο Leclerc, αν και είχε τη σκληρή γόμα έναντι μεσαίας του αντιπάλου του, προσπέρασε και τον Antonelli. Κίνηση έκανε και ο Nico Hulkenberg εναντίον του Alonso, που έχοντας κάνει μόνο μία αλλαγή έπεσε εκτός δεκάδας με τα παλιά του ελαστικά (και σχολίασε λίγο μετά στον ασύρματο ότι είναι ο πιο άτυχος οδηγός στον κόσμο), αν και ο οδηγός της Sauber δε χάρηκε για πολύ τη βαθμολογούμενη θέση καθώς ο σύντομα Sainz τον έφτασε και δεν του άφησε περιθώρια. Ο Piastri περιόρισε κάπως τις δικές του απώλειες από την πλευρά του, προσπερνώντας τον Albon στον 40ο γύρο και ανεβαίνοντας τρίτος. Γενικά, με την αρωγή και των διαφορετικών στρατηγικών, το δεύτερο τρίτο του αγώνα είδε αρκετές αλλαγές στην κατάταξη.
Και η τράπουλα ανακατεύτηκε ξανά στον 46ο γύρο με την εγκατάλειψη του Antonelli, που αυτήν τη φορά έφερε στην πίστα την Vantage του Bernd Mayländer. Verstappen, Norris, Albon και Hamilton έκαναν αλλαγή ελαστικών, αλλά ο Piastri έμεινε εκτός box και το ίδιο έκαναν και οι Leclerc, Russell και Sainz. Εκτός της εκτεθειμένης θέσης που βρέθηκαν οι δύο τελευταίοι λόγω των εκμηδενισμών των διαφορών, ο Verstappen είδε επίσης τις McLaren να βρίσκονται ξαφνικά πίσω του, ύστερα από έναν αγώνα όπου σχεδόν είχε ξεχάσει την ύπαρξή τους.
Η επανεκκίνηση στον 53ο γύρο δεν είδε αμέσως κάποια αλλαγή, αλλά σύντομα τα ελαστικά ζεστάθηκαν και οι Leclerc και Russell βρέθηκαν να παίζουν άμυνα ενάντια στους Albon και Hamilton, ενώ ο Tsunoda μπήκε στη δεκάδα προσπερνώντας τον Hulkenberg με μια έξυπνη κίνηση, προκαλώντας λάθος του Γερμανού. Με την ενεργοποίηση και του DRS, ο Hamilton βρέθηκε μπροστά από τον παλιό του ομόσταβλο στον 57ο γύρο και ένα γύρο μετά ο Norris, με την McLaren να επιλέγει να μην επέμβει στη μάχη των οδηγών της, προσπέρασε καθαρά τον Piastri και εγκαταστάθηκε στη δεύτερη θέση. Ο Albon τα βρήκε πιο δύσκολα με τον Leclerc ωστόσο και τελικά, προσπαθώντας να βρει γραμμή από την εξωτερικήκατέληξε στο χαλίκι και ανοίγοντας την πόρτα στον Hamilton, προς τέρψιν των tifosi στις κερκίδες. Αυτήν τη φορά δεν υπήρξαν μακροσκελείς συζητήσεις στον ασύρματο και αμέσως μετά ο Hamilton απλά πέρασε μπροστά από τον Leclerc και απομακρύνθηκε. Αυτό βέβαια σήμαινε ότι ο Albon ήταν σύντομα κολλημένος ξανά στην ουρά του Μονεγάσκου, ο οποίος πήρε εντολή να αφήσει τη Williams να πάρει τη θέση για την αποφυγή ενδεχομένου ποινής.
Και κάπου εκεί έπεσε η καρώ σημαία, με τον Verstappen να παίρνει τη δεύτερη φετινή του νίκη στον 400 αγώνα της Red Bull, αφήνοντας τις McLaren να μοιραστούν τα δύο χαμηλότερα σκαλιά του βάθρου. Με τον Albon ανάμεσά τους, οι Ferrari ολοκλήρωσαν μια ικανοποιητική ανάκαμψη στην τέταρτη και έκτη θέση, ενώ για τη Williams ο Sainz πρόσθεσε στο σύνολο και τους βαθμούς της όγδοης θέσης, πίσω από την εναπομείνασα Mercedes του Russell. Ο Hadjar επιβίωσε των μεταβολών και στρατηγικών για να πάρει την ένατη θέση για τη Racing Bulls, μπροστά από τη δεύτερη Red Bull του Tsunoda που έκλεισε τους βαθμούς.
Ο χρόνος για ξεκούραση είναι λίγος, καθώς ακολουθούν δύο Grand Prix στις επόμενες δύο εβδομάδες. Το επόμενο σαββατοκύριακο η Formula 1 μεταβαίνει στους δρόμους του Μονακό και οι τρεις διεκδικητές του τίτλου δεν έχουν περιθώρια χαλάρωσης.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/retired |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
63 |
1:31:33.199 |
|
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
63 |
+6.109s |
|
3 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
63 |
+12.956s |
|
4 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
63 |
+14.356s |
|
5 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
63 |
+17.945s |
|
6 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
63 |
+20.774s |
|
7 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
63 |
+22.034s |
|
8 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
63 |
+22.898s |
|
9 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
63 |
+23.586s |
|
10 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
63 |
+26.446s |
|
11 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
63 |
+27.250s |
|
12 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
63 |
+30.296s |
|
13 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
63 |
+31.424s |
|
14 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
63 |
+32.511s |
|
15 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
63 |
+32.993s |
|
16 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine Renault |
63 |
+33.411s |
|
17 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
63 |
+33.808s |
|
18 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
63 |
+38.572s |
|
NC |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
44 |
DNF |
|
NC |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
27 |
DNF |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!