Ο Lando Norris ήταν ο νικητής στον τελευταίο αγώνα του 2024, δίνοντας στη McLaren το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών μετά από μια κυριαρχική εμφάνιση.
Όσοι περίμεναν χαοτικό φινάλε φάνηκαν να δικαιώνονται από την πρώτη στροφή. Ο Max Verstappen έφυγε πολύ δυνατά και είχε ήδη αφήσει πίσω του τον Carlos Sainz πριν στρίψει, αλλά εκεί τον περίμενε ο Oscar Piastri. Η ανοιχτή γραμμή του Ολλανδού τον έφερε σε επαφή με τη McLaren, η οποία βρέθηκε ανάποδα στην πίστα και κατέληξε στο πίσω μέρος του grid, ενώ και ο Verstappen περιστράφηκε 360 μοίρες και είδε αρκετούς να περνούν δίπλα του μετά το συμβάν. Ακόμα περισσότερο χάος στις πίσω θέσεις είδε και τον Sergio Perez να κάνει τετ-α-κε μετά από χτύπημα του Valtteri Bottas και να εγκαταλείπει, βγάζοντας για λίγο το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Verstappen και Bottas τιμωρήθηκαν με δέκα δευτερόλεπτα έκαστος για τις συγκρούσεις.
Κερδισμένος σε υπερθετικό βαθμό από όλα αυτά ο Charles Leclerc, που επιβίωσε και εκτοξεύτηκε στην όγδοη θέση. Μαζί με την άνοδο του Sainz στη δεύτερη και περαιτέρω απώλεια χρόνου για τον Piastri, που χτύπησε από πίσω τον Franco Colapinto, μπήκε στα pits για νέα ελαστικά, όντας και τυχερός μάλλον που δεν έσπασε την αεροτομή του, και τιμωρήθηκε στη συνέχεια με δέκα δευτερόλεπτα για την απροσεξία του. Ο Lando Norris λοιπόν βρέθηκε ξαφνικά να σηκώνει όλο το βάρος του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών για τη McLaren, με τον Sainz να μένει ασφαλής στη δεύτερη θέση καθώς ο Pierre Gasly δεν έδειξε να μπορεί να ακολουθήσει και τον Leclerc να κερδίζει άλλες δύο θέσεις μέσα στους επόμενους δέκα γύρους.
Ο Leclerc, σε μια μαινόμενη εμφάνιση, προσπέρασε και τον Nico Hulkenberg, έχοντας πλέον μόνο τον Gasly και τον George Russell να τον χωρίζουν από το βάθρο. Επάνοδο, με την ποινή του να εκκρεμεί βέβαια, ξεκίνησε ο Verstappen, ενώ στους βαθμούς μπήκε, παρά τα παράπονά του για έλλειψη ρυθμού και τα σκληρά ελαστικά με τα οποία είχε εκκινήσει, ο Lewis Hamilton, που επίσης είχε επωφεληθεί από τα γεγονότα του πρώτου γύρου.
Τα μεσαία ελαστικά ξεκίνησαν να φθίνουν στο 13ο γύρο και οι οδηγοί άρχισαν να μπαίνουν για αλλαγή στα σκληρά, ανάμεσά τους και ο Gasly, ανακουφίζοντας τον Russell που μέχρι εκείνο το σημείο αδυνατούσε να προσπεράσει. Ανακούφιση που κράτησε πολύ λίγο πάντως, καθώς σύντομα οι καθρέφτες του Βρετανού γέμισαν με την εικόνα της Ferrari του Leclerc.
Με την έκτη θέση των Κατασκευαστών να είναι επίσης ανοιχτή, ο Gasly συνέχισε να κρατά ψηλά τη σημαία της Alpine, προσπερνώντας τον Yuki Tsunoda που ακόμα δεν είχε κάνει την αλλαγή του και είχε πέσει πίσω μετά από θέμα στο συμπλέκτη κατά την εκκίνηση. Ο μεγάλος του αντίπαλος για τον αγώνα, ο Hulkenberg, δεν έμεινε άπραγος ωστόσο και σύντομα προσπέρασε και αυτός τον Ιάπωνα, ξεκινώντας την καταδίωξη. Ανάμεσά τους κατέληξε ο Leclerc, που επιχείρησε το undercut εναντίον του Russell στον 21ο γύρο. Αν και συνάντησε λίγη κίνηση στην πορεία του, ο Μονεγάσκος δε δυσκολεύτηκε να προσπεράσει τον Liam Lawson αμέσως μετά τον Gasly και να κολλήσει πίσω από την Alpine για μερικές στροφές πριν την αφήσει πίσω του. Η διαφορά του από τον Russell δε μειώθηκε ωστόσο με αυτές τις μάχες, θέτοντας το undercut υπό αμφισβήτηση.
Ο Sainz έκανε τη δική του αλλαγή στον 26ο γύρο και ο Norris ακολούθησε αμέσως μετά, με αμφότερους να λαμβάνουν ταχύτατα stops και τη σειρά να μην αλλάζει, αν και η διαφορά μειώθηκε στο μισό. Ο Russell επίσης έβαλε τη σκληρή γόμα, βγαίνοντας πίσω από τον Gasly, τον οποίο γρήγορα προσπέρασε. Το undercut της Ferrari αποδείχθηκε επιτυχημένο, αλλά η κατά έξι γύρους πιο φρέσκια γόμα του Russell άφησε το ενδεχόμενο επιστροφής ανοιχτό.
Παράλληλα, ο Lawson έπεφτε τελευταίος, έχοντας αναγκαστεί να κάνει δύο αλλαγές καθώς στην πρώτη ένα ελαστικό δεν είχε κουμπώσει καλά (και ποινή stop/go για αυτήν την αστοχία τον αποτελείωσε), την ώρα που ο Colapinto αποσυρόταν από τον αγώνα στην τελευταία του εμφάνιση με τη Williams. Ενδέκατος έπεσε ο Verstappen αφότου εξέτισε την ποινή του και έκανε το stop του, ειρωνευόμενος τους αγωνοδίκες στον ασύρματο. Από δράση στην πίστα, ένας ακόμα οδηγός στην τελευταία του εμφάνιση, ο Kevin Magnussen, είδε τον Bottas να μπλοκάρει και να τον χτυπά, σκορπίζοντας συντρίμμια στην πίστα και στέλνοντας τη Sauber στα pits με κλατάρισμα και σπασμένη αεροτομή για εγκατάλειψη. Το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν εκλήθη ωστόσο, καθώς το οδόστρωμα κρίθηκε επαρκώς καθαρό. Piastri και Hamilton έκαναν οπότε τις αλλαγές τους υπό καθεστώς πράσινης σημαίας, με τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να βάζει τη μεσαία γόμα και να βγαίνει έβδομος, έχοντας σαφές πλεονέκτημα ελαστικών απέναντι στον ανταγωνισμό και το βλέμμα μπροστά.
Στον 37ο γύρο λοιπόν, μετά και από ένα προσπέρασμα του Verstappen στον Fernando Alonso για την όγδοη θέση και το δεύτερο pit stop του τελευταίου, η κατάταξη έδειξε να έχει σταθεροποιηθεί, με τον Norris να προηγείται των Ferrari, Russell, Gasly και Hulkenberg να ακολουθούν και τον Hamilton να κυνηγά. Με τα μαλακότερα και πιο φρέσκα ελαστικά η διαφορά ρυθμού ήταν ολοφάνερη και η Mercedes σύντομα βρισκόταν πίσω από τη Haas. Ο Hulkenberg δεν πρόβαλε ιδιαίτερη αντίσταση και ο Hamilton δεν άφησε πολλά περιθώρια μπροστά στην προοπτική ενός επιτυχημένου τελευταίου Grand Prix με τη Mercedes. Ούτε ο Gasly είχε ελπίδες και η Mercedes βρέθηκε στο 4-5.
Τους Hulkenberg και Gasly προσπέρασε και ο Verstappen, ενώ πιο πίσω οι Tsunoda, Alonso και Piastri έδωσαν μάχη για την τελευταία θέση των βαθμών. Ο Ισπανός ήταν επιτυχής στην προσπάθειά του να περάσει την RB, αλλά τα πράγματα αποδείχθηκαν λίγο πιο περίπλοκα για τον Piastri, που είχε έξοδο πίσω από τον Ιάπωνα λόγω του βρόμικου αέρα και στη συνέχεια πέρασε αρκετούς γύρους για να βρεθεί τελικά μπροστά, δίνοντας πέντε δευτερόλεπτα μαξιλαράκι ασφαλείας στην Aston Martin.
Με τα ελαστικά του Alex Albon να έχουν ουσιαστικά παραδώσει πνεύμα, Alonso και Piastri πήραν μια ακόμα θέση έκαστος, αλλά ο βαθμός του Αυστραλού δε χρειάστηκε, καθώς ο ψύχραιμος Norris έκλεισε με νίκη το 2024 και έφερε το τρόπαιο των Κατασκευαστών πίσω στη McLaren μετά από 26 χρόνια. Το 2-3 της Ferrari στην αποχαιρετιστήρια εμφάνιση του Sainz στα κόκκινα δεν ήταν αρκετό για το Maranello και η αναμονή των tifosi συνεχίζεται. Αξιοπρεπής η Mercedes στην τέταρτη και πέμπτη θέση, με τον Hamilton, στον τελευταίο αγώνα της πιο επιτυχημένης συνεργασίας στην ιστορία της Formula 1, να πραγματοποιεί ένα εξαιρετικό προσπέρασμα στον τελευταίο γύρο απέναντι στον ομόσταβλό του.
Ο Verstappen ολοκλήρωσε έκτος, σε ένα Grand Prix χωρίς ουσιαστική σημασία για τον ίδιο και τη Red Bull. Το ακριβώς αντίθετο ήταν η έβδομη θέση του Gasly, που σφράγισε την έκτη θέση για την Alpine παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του όγδοου Hulkenberg. Alonso και Piastri έκλεισαν τη δεκάδα στην αυλαία του 2024.
Μια σεζόν που εξελίχθηκε πολύ πιο συναρπαστικά από ό,τι ανέμεναν πολλοί στην αρχή της αλλά και κατά τη διάρκειά της έφτασε στο τέλος της. Το 2025 δεν είναι μακριά και όλα είναι ανοιχτά μετά τις οριακές διαφορές που είδαμε φέτος. Εκ μέρους του F1Fan, σας ευχαριστούμε όλους και θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ στη μεταβατική χειμερινή περίοδο. Ραντεβού στις οθόνες και στις πίστες ξανά του χρόνου.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/retired |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
58 |
1:26:33.291 |
25 |
2 |
55 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
58 |
+5.832s |
18 |
3 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
58 |
+31.928s |
15 |
4 |
44 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
58 |
+36.483s |
12 |
5 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
58 |
+37.538s |
10 |
6 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
58 |
+49.847s |
8 |
7 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
58 |
+72.560s |
6 |
8 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Haas Ferrari |
58 |
+75.554s |
4 |
9 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
58 |
+82.373s |
2 |
10 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
58 |
+83.821s |
1 |
11 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
57 |
+1 lap |
0 |
12 |
22 |
Yuki Tsunoda |
RB Honda RBPT |
57 |
+1 lap |
0 |
13 |
24 |
Zhou Guanyu |
Kick Sauber Ferrari |
57 |
+1 lap |
0 |
14 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
57 |
+1 lap |
0 |
15 |
61 |
Jack Doohan |
Alpine Renault |
57 |
+1 lap |
0 |
16 |
20 |
Kevin Magnussen |
Haas Ferrari |
57 |
+1 lap |
0 |
17 |
30 |
Liam Lawson |
RB Honda RBPT |
55 |
DNF |
0 |
NC |
77 |
Valtteri Bottas |
Kick Sauber Ferrari |
30 |
DNF |
0 |
NC |
43 |
Franco Colapinto |
Williams Mercedes |
26 |
DNF |
0 |
NC |
11 |
Sergio Perez |
Red Bull Racing Honda RBPT |
0 |
DNF |
0 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!