Το φετινό αήττητο της Red Bull σταμάτησε τελικά στη Σιγκαπούρη, με τον Carlos Sainz να αναδεικνύεται νικητής σε έναν αγώνα που κρίθηκε στο νήμα.
Δεκαεννιά οδηγοί παρατάχθηκαν κάτω από τα φώτα, ύστερα από το χτεσινό ατύχημα του Lance Stroll, με τις Red Bull σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση για πρώτη φορά φέτος. Sainz και Charles Leclerc έφυγαν πολύ δυνατά, με τον Μονεγάσκο να προσπερνά τον George Russell, που είχε πολύ πιο αδύναμο ξεκίνημα. Τρίτος, αμφισβητούμενα, ανέβηκε ο Lewis Hamilton, που προσπέρασε τον ομόσταβλό του και τον Lando Norris «ισιώνοντας» τις δύο πρώτες στροφές, με τις δύο Mercedes να ανταλλάσσουν θέσεις τελικά. Ο Norris έμεινε για λίγο πέμπτος, άκρως δυσαρεστημένος στον ασύρματο που ο Hamilton έμεινε προσωρινά μπροστά του, με τους αγωνοδίκες πάντως να αποφασίζουν να μην ερευνήσουν περαιτέρω το συμβάν αφότου ο Βρετανός της Mercedes βρέθηκε τελικά πίσω από το συμπατριώτη του στη McLaren.
Fernando Alonso και Esteban Ocon κέρδισαν αμφότεροι από μία θέση εις βάρος του Kevin Magnussen, που υποχώρησε στην κατάταξη και βρέθηκε να αμύνεται απέναντι στον Max Verstappen, που πήρε δύο θέσεις στον πρώτο γύρο παρά τη σκληρή γόμα. Πολύ πιο προβληματική η εκκίνηση του Sergio Perez, που είχε επαφή με τον Nico Hulkenberg και τον Yuki Tsunoda, ο οποίος εν τέλει εγκατέλειψε ύστερα από κλατάρισμα. Τρεις θέσεις, στον αντίποδα, πήρε ο Oscar Piastri.
Ο Verstappen πήρε στους επόμενους γύρους και την όγδοη θέση από τον Magnussen, με τον Ολλανδό πάντως να «κολλά» εκεί στη στενή Marina Bay. Μπροστά, οι Ferrari παρέμειναν στην ίδια παράταξη, με τον Leclerc, που είχε εκκινήσει με χρησιμοποιημένα μαλακά ελαστικά, να μένει κοντά αλλά να μην περνά τον Sainz. Το DRS πάντως τον κράτησε με ασφάλεια μακριά από τον Russell αρχικά, πριν η Ferrari του υποδείξει να μείνει πιο πίσω, πιθανότατα για να καθυστερήσει το ασημί μονοθέσιο.
Με τα προσπεράσματα να μην ευνοούνται, ακόμα και με την τροποποιημένη φετινή χάραξη, η κατάταξη μετά τους πρώτους έξι ή εφτά γύρους «κλείδωσε» και η αναμονή για τα pit stops ξεκίνησε.
Η χαμηλή φθορά των ελαστικών φάνηκε να τοποθετεί αυτή τη χρονική στιγμή αρκετά μακριά. Τελικά όμως ήρθε νωρίτερα, καθώς λάθος του Logan Sargeant οδήγησε σε σπασμένη μπροστινή αεροτομή και θραύσματα διάσπαρτα στην πίστα κατά την επιστροφή της Williams στο pit lane. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του και Ferrari, Mercedes και Norris εισήλθαν για φρέσκια γόμα, με τον Leclerc να έχει απώλειες, καθώς αναγκάστηκε να περιμένει το πέρασμα του Hamilton, πέφτοντας πίσω από Russell και Norris. Ποινή πέντε δευτερολέπτων δέχτηκε ο Alonso μετά από ένα ερασιτεχνικό λάθος, με μπλοκάρισμα πριν την είσοδο στα pits να τον φέρνει άτσαλα πάνω από τα κερμπ και τη διαχωριστική γραμμή.
Οι Red Bull δεν μπήκαν για αλλαγή ελαστικών και τα παλιά σκληρά άφησαν τους οδηγούς ευάλωτους στην επανεκκίνηση. Russell και Norris προσπέρασαν τον προσωρινά δεύτερο Verstappen και Hamilton με Leclerc έκαναν το ίδιο στον πέμπτο Perez, με το Βρετανό να έχει προηγουμένως περάσει τη Ferrari. Ο Verstappen σύντομα είδε και τη δεύτερη Mercedes να περνά δίπλα του, αδυνατώντας να κάνει κάτι εναντίον της και εναντίον του Leclerc, που προσπέρασε ελάχιστα μετά.
Ο Perez ξέμεινε ακόμα πιο πίσω, δημιουργώντας τρενάκι με Alonso, Ocon και Magnussen να προσπαθούν να επωφεληθούν από τον ανίσχυρο Ταύρο. Λάθος του Alonso όμως έδωσε περιθώρια στον Μεξικάνο και τον κράτησε εκτός κινδύνου, βάζοντας μάλιστα για λίγο κατηγορούμενο και τον Ισπανό.
Τρενάκι σχηματίστηκε και στην κορυφή, με Sainz, Russell, Norris και Hamilton να χωρίζονται από λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα. Χωρίς ξεκάθαρο πλεονέκτημα υπέρ κάποιου μονοθεσίου όμως και με την πίστα να «πνίγει» προσπάθειες, δεν υπήρξε κάποια αλλαγή στην κατάταξη.
Παιχνίδι πίεσης και υπομονής αποδείχθηκε γενικά κάθε επιχείρηση προσπεράσματος, με τον Pierre Gasly να κολλά πίσω από τον Magnussen στη μάχη για τη δέκατη θέση και τον Alonso να ακολουθεί καταπόδας τον Perez για την έβδομη, χωρίς όμως κανείς τους να πετυχαίνει κάποια αποφασιστική κίνηση για αρκετή ώρα, αν και ο Gasly έφτασε πολύ κοντά.
Ο Magnussen τελικά έκανε το λάθος, φεύγοντας ευθεία σε στροφή και κατρακυλώντας στην κατάταξη. Ο Alonso όμως ήταν αυτός που έκανε το λάθος πιο μπροστά, αποτυγχάνοντας να περάσει τον Perez και χάνοντας ο ίδιος θέση από τον Ocon, μια ακόμα κακή κίνηση του οδηγού της Aston Martin, που δε μας έχει συνηθίσει σε τόσο προβληματικούς αγώνες.
Στους 40 γύρους, η Red Bull κάλεσε τελικά τους οδηγούς της για αλλαγή, σε μια καταστροφική μέρα και στρατηγικά για την ομάδα, αφότου ο Perez τελικά άρχισε να πέφτει στην κατάταξη.
Η επιλογή έγινε ακόμα πιο ατυχής δύο γύρους μετά, καθώς ένας εξοργισμένος Ocon εγκατέλειψε με πρόβλημα στο κιβώτιο, βγάζοντας το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Η Mercedes επέλεξε να καλέσει σε αυτό το παράθυρο τους δικούς της οδηγούς σε double stack, ποντάροντας σε πτώση της απόδοσης της σκληρής γόμας στην τελευταία φάση του αγώνα. Russell και Hamilton βγήκαν τέταρτοι και πέμπτοι αντίστοιχα, σχεδόν είκοσι δευτερόλεπτα μακριά από την κορυφή, με Ferrari και Norris να παραμένουν εκτός, και τον Leclerc να βεβαιώνει ότι τα ελαστικά ήταν εντάξει.
Την ίδια στρατηγική με τις Mercedes ακολούθησε και ο Alonso, εκτίοντας παράλληλα και την ποινή του. Ένα καταστροφικό pit stop όμως τον έριξε στη 15η θέση και λάθος λίγο μετά τον άφησε τελευταίο, σε έναν αγώνα που οδηγός και ομάδα θα θέλουν να ξεχάσουν.
Έχοντας μπροστά τους 17 γύρους, οι Mercedes ξεκίνησαν την προσπάθειά τους να μειώσουν τη διαφορά, κόβοντας ένα και δύο δευτερόλεπτα το γύρο από τους τρεις πρώτους. Σε αντίστοιχους ρυθμούς ο Verstappen, που χώθηκε ξανά στη δεκάδα με τα φρέσκα ελαστικά του και σκαρφάλωσε στην όγδοη θέση.
13 γύρους πριν από τον τερματισμό, ο Russell βρισκόταν πέντε δευτερόλεπτα μακριά από τον Leclerc, με τον Hamilton να μην απέχει πολύ, σε έναν αγώνα ενάντια στο χρόνο για την ανάκτηση του χαμένου εδάφους. Δύο γύρους μετά, η Mercedes βρέθηκε εντός διαφοράς DRS από τη Ferrari του Μονεγάσκου και ο Russell προσπέρασε σχετικά εύκολα. Ο Hamilton έκανε το ίδιο ύστερα από μισό γύρο και ο Norris, πέντε δευτερόλεπτα πιο μπροστά, έγινε ο επόμενος στόχος, με τον οδηγό της McLaren να είναι η ελάχιστη απαίτηση για τον Russell ώστε να μην αποβεί επιζήμια η στρατηγική του.
Ο ίδιος ο Norris είχε τους δικούς του στόχους και συγκεκριμένα τον Sainz, ένα δευτερόλεπτο μπροστά του και οριακά εκτός DRS, αλλά με τον Russell να ψαλιδίζει ταχύτατα τη διαφορά οι καθρέφτες του έγιναν σύντομα προτεραιότητα.
Χαμηλότερα, ο Verstappen ανέβηκε έκτος, προσπερνώντας Piastri και Gasly, αλλά τα βλέμματα έμειναν μπροστά καθώς οι Mercedes πλησίασαν σε απόσταση DRS, πέντε γύρους πριν το τέλος. Ο Sainz ρίσκαρε βάζοντας τον Norris στο δικό του DRS και φτιάχνοντας τρενάκι πίσω του, ελπίζοντας στην άμυνα της McLaren, ενώ ο Hamilton άρχισε να ρίχνει ματιές γύρω από τον Russell.
Ο Norris έκανε ακριβώς αυτό που ήλπιζε ο Sainz, κρατώντας με τιτάνια προσπάθεια πίσω του τον Russell, που χρειάστηκε με τη σειρά του να βεβαιωθεί ότι δε θα έδινε χώρο στο Hamilton, ο οποίος απείλησε στην πίστα κάνοντας παράλληλα υπαινιγμούς στον ασύρματο. Σύντομα όμως ο νεότερος Βρετανός της Mercedes ήταν ξανά κολλημένος πίσω από τη McLaren, καιροφυλακτώντας για λάθος στους τελευταίους δύο γύρους.
Το λάθος όμως το έκανε τελικά υπό πίεση ο Russell, που έχασε τα φρένα λίγες στροφές πριν το τέλος και μαζί με αυτά τα πάντα πάνω στην μπαριέρα. Ο ψύχραιμος Sainz έφτασε λοιπόν με επιτυχία στην καρό σημαία, παίρνοντας την πρώτη νίκη για ομάδα εκτός της Red Bull φέτος, έχοντας σε απόσταση αναπνοής τον Norris, που πήρε πανάξια τη δεύτερη θέση, και τον Hamilton, που ανέβηκε στο βάθρο για τη Mercedes.
Μια επιτυχημένη ημέρα για τη Ferrari ολοκλήρωσε ο Leclerc αρκετά πιο μακριά στην τέταρτη θέση, με τον Verstappen να περισσώνει το ρεαλιστικό μέγιστο για τη Red Bull στην πέμπτη. Ο Perez στην άλλη Red Bull τερμάτισε όγδοος, με Gasly και Piastri να πλασάρονται ανάμεσα στους πρωτοπόρους του πρωταθλήματος, μια πολύ δυνατή επίδοση ειδικά από τον Αυστραλό, που είχε εκκινήσει 17ος. Εξαιρετικά ευχαριστημένος θα πρέπει να αισθανόταν και ο Liam Lawson, που πήρε δύο βαθμούς για την AlphaTauri και τους πρώτους του στη Formula 1, ενώ τη δεκάδα έκλεισε ο Magnussen, που κατάφερε να διατηρηθεί αρκετά ψηλά και να μπει στη δεκάδα με την εγκατάλειψη του Russell.
Συνέχεια σε μία εβδομάδα στην Ιαπωνία, μια πίστα πολύ διαφορετική από αυτή της Σιγκαπούρης. Το αν θα επιστρέψουμε στις συνηθισμένες διαδικασίες εκεί μένει να φανεί.
POS | DRIVER | TIME/RETIRED | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:46:37.418 | 25 | |
2 | +0.812s | 18 | |
3 | +1.269s | 16 | |
4 | +21.177s | 12 | |
5 | +21.441s | 10 | |
6 | +38.441s | 8 | |
7 | +41.479s | 6 | |
8 | +54.534s | 4 | |
9 | +65.918s | 2 | |
10 | +72.116s | 1 | |
11 | +73.417s | 0 | |
12 | +83.649s | 0 | |
13 | +86.201s | 0 | |
14 | +86.889s | 0 | |
15 | +87.603s | 0 | |
16 | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!