Max Verstappen και Sergio Perez έκαναν το 1-2 για τη Red Bull, με τη Ferrari ξανά να ακολουθεί αλλά να μην έχει την ταχύτητα.
Πριν καν σβήσουν τα φώτα προέκυψε το πρώτο ζήτημα, με τον Pierre Gasly να κάνει λόγο στον ασύρματο για πρόβλημα στο κιβώτιο, που τον οδήγησε σύντομα στην εγκατάλειψη.
Η εκκίνηση ωστόσο έγινε κανονικά και χωρίς απρόοπτα, με ελάχιστες αλλαγές στην κατάταξη. Ο Perez επιχείρησε να περάσει τον Charles Leclerc, αλλά ο Μονεγάσκος αμύνθηκε ικανοποιητικά και η δεκάδα έμεινε σταθερή στον πρώτο γύρο. Ούτε πίσω υπήρξαν σημαντικές μεταβολές, με τον Oliver Bearman να ξεκινά κατευθείαν να πιέζει τον Yuki Tsunoda και να φτάνει μέχρι και την επαφή, χωρίς όμως να καταφέρνει κάτι παρά το πλεονέκτημα ελαστικών, με τον Βρετανό να είναι μαζί με τον Valtteri Bottas οι μόνοι που εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα.
Ο Oscar Piastri έφερε την πρώτη αλλαγή μπροστά, προσπερνώντας τον Fernando Alonso στο δεύτερο γύρο, με τον Ισπανό τουλάχιστον να καταφέρνει να κρατήσει διαφορά από τη δεύτερη McLaren του Lando Norris. Δύο γύρους μετά, o Leclerc δεν είχε απάντηση στον Perez, που προσπέρασε εύκολα και έβαλε τη Red Bull στο 1-2.
Αυτή ήταν η μόνη δράση που είδε το Grand Prix στους πρώτους γύρους, καθώς λίγο μετά ο Lance Stroll ακούμπησε στον τοίχο της στροφής 22 και κατέληξε από εκεί στην μπαριέρα, βγάζοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας και στέλνοντας το grid στα pits. Leclerc και Alonso είχαν αργές αλλαγές (ο δεύτερος λόγω κίνησης που τον κράτησε στο box και επικίνδυνης απασφάλισης του Perez, που έφερε ποινή 5 δευτερολέπτων στη Red Bull), αλλά ευτυχώς και για τους δυο τους χωρίς επιπτώσεις και η κατάταξη έμεινε γενικά αμετάβλητη.
Η προτίμηση όλων για το δεύτερο stint ήταν τα σκληρά, αλλά οι Norris, Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg και Zhou Guanyu δεν έκαναν αλλαγή, ποντάροντας σε μεγάλο stint με τα μεσαία τους.
Ο αγώνας επανεκκίνησε στο δέκατο γύρο, χωρίς προσπεράσματα και ως επί το πλείστον ανεπεισοδιακά, με εξαίρεση επαφή ανάμεσα στους Kevin Magnussen και Alex Albon, όπου ο Δανός φάνηκε να αγνοεί την παρουσία της Williams και σχεδόν να τη στέλνει στον τοίχο, ευτυχώς χωρίς άσχημη κατάληξη. Ο οδηγός της Haas σύντομα έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων για αυτήν την κίνηση, στην οποία αργότερα προστέθηκαν άλλα 10 για κίνηση εκτός πίστας εναντίον του Tsunoda.
Verstappen και Perez προσπέρασαν τους Norris και Hamilton αντίστοιχα στο 13ο γύρο, με τη Mercedes στη συνέχεια να πιέζεται από τον Leclerc. Πιο πίσω, στη δεύτερη Ferrari, ο Bearman ξεπέρασε το εμπόδιο του Zhou και μπήκε στη δεκάδα.
Τα παλιά μεσαία αυτών που δεν έκαναν αλλαγή έδειξαν σε πρώτη φάση κατώτερα των φρέσκων σκληρών, με τον George Russell να προσπερνά τον Hulkenberg και τον Hamilton να χάνει και δεύτερη θέση από τον Leclerc. Ο Piastri βρέθηκε σύντομα και αυτός στην ουρά της Mercedes, αλλά η βουτιά του στην πρώτη στροφή τον οδήγησε σε επαφή και εκτός πίστας, με τον Αυστραλό να υποχωρεί.
Ο Perez δεν είχε παρόμοια προβλήματα, προσπερνώντας εύκολα τον Norris και επιστρέφοντας στη δεύτερη θέση, πριν η προσοχή επιστρέψει στη μάχη Piastri και Hamilton, ενώ ο Bearman ξεκίνησε να πιέζει τον Hulkenberg.
Ο Βρετανός της Ferrari σύντομα τοποθέτησε σωστά το μονοθέσιο του και βρέθηκε μπροστά από τη Haas. Από την άλλη, παρά το αρχικό του πλεονέκτημα, ο Piastri έδειξε να μην μπορεί να ξαναβρεί χώρο γύρω από τον Hamilton. Ο οδηγός της McLaren συνέχισε να ακολουθεί από κοντά τη Mercedes, αλλά ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής έκλεισε νωρίς την πόρτα σε κάθε περαιτέρω απόπειρα εναντίον του, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικά το DRS του αντιπάλου του πριν την πρώτη στροφή. Κάτι που δεν κατάφερε να κάνει ο Norris, που είδε τον Leclerc να περνά δίπλα του στον 27ο γύρο.
Ανακατατάξεις γενικά δεν υπήρξαν παράλληλα στην υπόλοιπη πίστα, με τις διαφορές πιο πίσω να είναι μικρές αλλά τους οδηγούς να μην μπορούν να ξεφύγουν από το τρενάκι DRS πέντε μονοθεσίων που είχε δημιουργήσει ο Magnussen στη δωδέκατη θέση, ο οποίος αντιστεκόταν παρά τις ποινές και ζημιά στο πάτωμα του μονοθεσίου του, προκειμένου να δώσει χρόνο στον ομόσταβλό του, που δεν είχε ακόμα αλλάξει ελαστικά, για ελεύθερο pit stop. Ο ανυπόμονος Tsunoda τελικά προσπάθησε στον 29ο γύρο, αλλά δεν κατάφερε να παραμείνει μπροστά και η σκληρή άμυνα της Haas τον άφησε ευάλωτο απέναντι στον Esteban Ocon, που πέρασε μπροστά. Λίγους γύρους μετά ο Albon, με ωραία κίνηση, έκανε το ίδιο.
Ο Magnussen συνέχισε να κρατά άπαντες πίσω του, με τους Daniel Ricciardo και Bottas να προστίθενται και αυτοί στην ουρά και τον Hulkenberg να ξεμακραίνει. Ως αποτέλεσμα αυτού, όταν ο Γερμανός μπήκε για την αλλαγή του στον 34ο γύρο, έχασε θέση μόνο από τον Zhou, που επίσης χρωστούσε pit stop, και βγήκε ενδέκατος διεκδικώντας πλέον με απόλυτες αξιώσεις τον τελευταίο βαθμό.
Ο Piastri παράλληλα έκανε μετά από αρκετή ώρα επίθεση στον Hamilton, αλλά έχασε τα φρένα και βγήκε εκτός πίστας, παραμένοντας προς εκνευρισμό του πίσω από τη Mercedes. Εντέλει, ο Βρετανός πραγματοποίησε την αλλαγή του στον 37ο γύρο, βάζοντας τα μαλακά και επιστρέφοντας στην πίστα ένατος, 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον Bearman.
Ο Norris έκανε το δικό του pit stop τον επόμενο γύρο, αλλά η αλλαγή του δεν ήταν ιδανική και η McLaren επέστρεψε στην πίστα κάτι παραπάνω από ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Hamilton, ο οποίος ξεκίνησε αμέσως να πιέζει, κάνοντας τον ταχύτερο γύρο, αλλά δεν έδειξε να μπορεί να μπει στο DRS της McLaren. Ο Norris δέχτηκε ωστόσο ασπρόμαυρη σημαία για αλλαγή πορείας στην ευθεία, αλλά είχε ήδη στρέψει τα μάτια του προς τον Bearman, 5 δευτερόλεπτα μπροστά.
Η κακή αλλαγή του Zhou, που τον έριξε τελευταίο, ολοκλήρωσε τα pit stop και η τελευταία πράξη στην Jeddah ξεκίνησε με τον Albon να προσπερνά τον Ocon για τη δωδέκατη θέση και τους Russell και Norris να ψάχνουν τους Alonso και Bearman αντίστοιχα, με τον Hamilton να ακολουθεί από κοντά τη McLaren. Ο Russell δεν είχε το ρυθμό για να μειώσει απέναντι στον Ισπανό, που έβαλε μπροστά μια τελευταία έξαρση ταχύτητας και κράτησε τη Mercedes εκτός DRS, αλλά ο Norris άρχισε να πλησιάζει σταθερά τη Ferrari. Έχοντας ωστόσο να διαχειριστεί την απειλή του Hamilton, που καιροφυλακτούσε, και με τα μαλακά ελαστικά να μη δείχνουν ιδιαίτερη αντοχή, ο ρυθμός του δεν ήταν αρκετός για να φτάσει τον Bearman, ο οποίος παρέμεινει ασφαλής μέχρι τον τερματισμό.
Η κατάταξη οπότε παρέμεινε ως είχε και ο Verstappen πήρε τη νίκη ηγούμενος ενός ακόμα εύκολου 1-2 για τη Red Bull. Ο Leclerc συμπλήρωσε το βάθρο για τη Ferrari, παίρνοντας και τον ταχύτερο γύρο στην εκπνοή, και πιο πίσω ακολούθησαν οι Piastri, Alonso και Russell. Ο Bearman ανταμείφθηκε για την ψυχραιμία του με τους βαθμούς της έβδομης θέσης στο ντεμπούτο του και τον τίτλο του Οδηγού της Ημέρας, με τους Norris και Hamilton να αρκούνται στην όγδοη και ένατη αντίστοιχα. Τη δεκάδα έκλεισε ο Hulkenberg, πατώντας στην ομαδική δουλειά της Haas για να δώσει στην ομάδα τον πρώτο της φετινό βαθμό.
Η Formula 1 αφήνει τις αραβικές χώρες και πετά προς Μελβούρνη σε δύο εβδομάδες. Η συνέχεια εκεί.
POS | DRIVER | TIME/RETIRED | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:20:43.273 | 25 | |
2 | +13.643s | 18 | |
3 | +18.639s | 16 | |
4 | +32.007s | 12 | |
5 | +35.759s | 10 | |
6 | +39.936s | 8 | |
7 | +42.679s | 6 | |
8 | +45.708s | 4 | |
9 | +47.391s | 2 | |
10 | +76.996s | 1 | |
11 | +88.354s | 0 | |
12 | +105.737s | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
18 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!