Στρίβοντας πρώτος από την εκκίνηση, ο Max Verstappen πήγε στο ρελαντί σε μια ακόμα νίκη, χωρίς να απειληθεί ποτέ από κανέναν. Ακόμα ένα βάθρο από τη McLaren για τον Norris, επιστροφή στις καλές εμφανίσεις και βάθρο και για τον Perez!
Το σερί των νικών του συνέχισε σήμερα ο Max Verstappen, με τον Ολλανδό να κάνει καλή εκκίνηση, να στρίβει πρώτος και στη συνέχεια να εξαφανίζεται στο ηλιοβασίλεμα! Από εκεί και πίσω όμως, ο αγώνας είχε τεράστιο ενδιαφέρον με τις θέσεις του βάθρου να “παίζονται” μέχρι τους τελευταίους γύρους. Τελικά, ο Lando Norris πήρε τη 2η σερί του δεύτερη θέση, μετά το Silverstone, ενώ ο Sergio Perez είχε έναν καλό αγώνα, κέρδισε πολλές θέσεις και πήρε την καρό σημαία από την 3η θέση.
Ας δούμε όμως αναλυτικά όλα όσα έγιναν σήμερα, στο Hungaroring!
Η διαδικασία ξεκίνησε και επίσης στις 16:00 Ώρα Ελλάδος, με τους οδηγούς να ξεκινούν τον γύρο σχηματισμού, σε ένα Hungaroring με αρκετή ζέστη, περισσότερη από τις κατατακτήριες του Σαββάτου, εκεί που είδαμε μια από τις πιο αμφίρροπες διαδικασίες στην ιστορία της Formula 1! Όχι μόνο η pole κρίθηκε στα 3 χιλιοστά, με τον 3ο Norris να βρίσκεται κάτω από το ένα δέκατο μακριά, αλλά και η διαφορά 1ου με 10ο χρόνο ισοφάρισε το ρεκόρ αθλήματος, όντας στα 0,577 δευτερόλεπτα.
Saturday’s qualifying equalled the all-time record for the closest Top 10 in F1 history 🤯#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/YczpS95NG0
— Formula 1 (@F1) July 23, 2023
Λίγες στιγμές πιο μετά, τα μονοθέσια παρατάχθηκαν για το σβήσιμο των 5 κόκκινων φώτων. Κατά την εκκίνηση, Verstappen και Hamilton εκκίνησαν κανονικά, με τον Ολλανδό ωστόσο να βουτάει περισσότερο στα φρένα και να στρίβει πρώτος. Ακολουθώντας όμως και οι δύο ανοιχτή γραμμή, άφησαν την πόρτα ανοιχτή στον Oscar Piastri, ο οποίος με πιο κλειστή γραμμή ανέβηκε 2ος, κόβοντας τον ρυθμό του Hamilton. Εντυπωσιακή και η εκκίνηση του Carlos Sainz, με τον Ισπανό να εκκινεί με τη μαλακή γόμα και από 11ος να βρίσκεται 6ος στο τέλος του 2ου γύρου.
Αυτό, έδωσε την ευκαιρία στον Norris να περάσει τον συμπατριώτη του, με τη McLaren να μετουσιώνει το 3-4 σε 2-3, με μια εμφανώς εξαιρετική εκκίνηση, την ίδια ώρα που ο οδηγός της Mercedes από 1ος έπεσε 4ος.
Πιο πίσω, ωστόσο, υπήρξαν μικροσυμβάντα, με τις δύο Alpine να εγκαταλείπουν έπειτα από μεταξύ τους επαφή, η οποία προκλήθηκε από επαφή του Zhou στον Ricciardo, που με τη σειρά του έπεσε πάνω στον Ocon.
Both Alpines are out of the race after colliding at Turn 1 at the start ❌❌#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/ElswGzl4qg
— Formula 1 (@F1) July 23, 2023
Ο αγώνας συνεχίστηκε κανονικά, χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας, με τις θέσεις να παγιώνονται και τον Verstappen μπροστά να βγαίνει εκτός ζώνης DRS του Piastri. Κανείς εκ των πρώτων 4 δεν είχε DRS, ωστόσο, με τις διαφορές να παραμένουν σταθερές στους πρώτους γύρους, την ώρα που στη Ferrari έβλεπαν τα μονοθέσιά τους στο 5-6, τον Sainz αρχικά να επιτίθεται με τη μαλακή γόμα, ωστόσο να μένει πίσω από τον Leclerc γνωρίζοντας πως θα πρέπει να την προφυλάξει ώστε να του βγει η στρατηγική επιλογή.
Στον 10ο γύρο μπήκαν για αλλαγή ελαστικών όλοι όσοι εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, πλην του Sainz, που ήθελε να επεκτείνει όσο περισσότερο μπορούσε το πρώτο του stint. Το τζογάρισμα της μαλακής γόμας έδειχνε να πιάνει, με τους Sainz και Tsunoda να έχουν κερδίσει αρκετές θέσεις κατά την εκκίνηση.
Η συνέχεια, μέχρι τα πρώτα pitstop όσων εκκινούσαν με τη μέση γόμα, δεν είχε εκπλήξεις, με τις διαφορές να σταθεροποιούνται. Στον 16ο γύρο μπήκε για αλλαγή και ο Carlos Sainz, καταφέρνοντας να τραβήξει παραπάνω τα μαλακά, βγάζοντας αποτελεσματικά τη στρατηγική του.
Ένα γύρο μετά, μπήκε στα pits και ο Lewis Hamilton, βάζοντας τη σκληρή γόμα. Αμέσως μετά, η McLaren κάλεσε μέσα τον Norris για να καλύψει το undercut, με τον Βρετανό να έχει ένα κανονικό pitstop και να βγαίνει μπροστά από τον Hamilton. Δεν έγινε το ίδιο, ωστόσο, για τον Charles Leclerc, που ακολούθησε στα pit. Το πίσω δεξιά πιστόλι για τα μπουλόνια αστόχησε, με τον Μονεγάσκο να χάνει πολύτιμο χρόνο στην αλλαγή του.
Lando pits.
Great stop from the team. 👏 #HungarianGP 🇭🇺 [Lap 18/70] pic.twitter.com/R7uugw9vMX
— McLaren (@McLarenF1) July 23, 2023
Αμέσως μετά τον Norris, η McLaren έφερε γι’ αλλαγή τον Piastri. Παρά το γεγονός πως του άλλαξε τα ελαστικά στα 2 δευτερόλεπτα, ο Norris κατάφερε να καλύψει τη διαφορά και να περάσει στα φρένα της Στροφής 1 τον teammate του.
Η McLaren έδειχνε σε εξαιρετική φόρμα, βλέποντας με τη σκληρή γόμα τη διαφορά των μονοθεσίων της από τους διώκτες να αυξάνεται, με τον Hamilton να απέχει πλέον 9 δευτερόλεπτα από τον Piastri στον 22ο γύρο.
Την ίδια στιγμή, ο μοναδικός με τη μέση γόμα χωρίς αλλαγή παρέμενε ο Max Verstappen. Μην έχοντας την πίεση να αμυνθεί, και με ένα μονοθέσιο ιδιαίτερα ευνοϊκό προς τα ελαστικά, ο Ολλανδός έδειχνε να θέλει να βελτιστοποιήσει τη στρατηγική του, έχοντας και τον χρόνο μπροστά του για μια αλλαγή στο τέλος για μαλακή γόμα, εάν ήθελε να κλειδώσει τον ταχύτερο γύρο.
Εν τέλει στον 24ο γύρο, ο Ολλανδός μπήκε για να βάλει τη σκληρή γόμα, με τον Sergio Perez να ακολουθεί έναν γύρο μετά ώστε να αλλάξει από τα σκληρά στη μέση.
Η συνέχεια είχε αρκετή διαχείριση ελαστικού και αγώνα από πολλούς οδηγούς, με το Hungaroring να φημίζεται για το πόσο καταπονητικό μπορεί να είναι στα ελαστικά. Επίθεση όμως ήταν το μόνο που σκεφτόταν ο Perez, επιτιθέμενος στους Sainz και Russell, τους οποίους και πέρασε μέσα σε 2 γύρους για να ανέβει 6ος.
Στον 29ο γύρο, ο Russell έγινε ο τελευταίος οδηγός που αλλάζει ελαστικά, αλλάζοντας τη σκληρή για τη μέση γόμα, γυρνώντας πλέον σε πιο επιθετικό στυλ, θέλοντας να κερδίσει θέσεις και να μπει στους βαθμούς.
Στους επόμενους γύρους, το ενδιαφέρον στράφηκε στη μάχη Piastri – Hamilton – Perez, με φόντο το έπαθλο της 3ης θέσης. Ο Αυστραλός της McLaren έδειχνε να χάνει το προβάδισμα των 7 δευτερολέπτων που διέθετε, με τον Hamilton να το ρίχνει στα 3,5 στον γύρο 39. Την ίδια ώρα, με μέση γόμα, ο Perez έμπαινε σε ζώνη DRS από τον Βρετανό, με τη μάχη των δύο να επηρεάζει πολλά για την έκβαση του αγώνα τους.
Τελικά, η μάχη αναβλήθηκε για αργότερα, με τους Piastri και Perez να μπαίνουν για αλλαγή ελαστικών μαζί και να βάζουν τη μέση γόμα, πηγαίνοντας μέχρι τέλους. Αυτό έφερνε σε δύσκολη θέση τον Hamilton, ο οποίος βρισκόταν υπό έντονο κίνδυνο για undercut.
Σε έναν μόλις γύρο ακολούθησε και η McLaren του Norris, θέλοντας να εξασφαλίσει το χρονικό πλεονέκτημα που είχε ο οδηγός της εκείνη τη στιγμή.
Στον 47ο γύρο, ο Perez βρέθηκε σε απόσταση επίθεσης από τον Piastri, με τους δύο τους να έχουν μια ωραία μάχη στις στροφές 1 και 2, αλλά την ανωτερότητα της RB19 να κάνει τη διαφορά και τον Μεξικανό να ανεβαίνει 4ος, εν δυνάμει εντός βάθρου, μιας και ο Hamilton δεν είχε κάνει ακόμα τη 2η αλλαγή του.
Perez and Piastri battled hard between Turns 2 and 3 👀
Race stewards had a look at the incident but they’ll be no further action #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/yfSx5TWZls
— Formula 1 (@F1) July 23, 2023
Λίγες στιγμές μετά, οι αγωνοδίκες θα έδιναν ποινή 5 δευτερολέπτων στον Charles Leclerc για μεγαλύτερη ταχύτητα από το όριο στο pit lane, ενώ στον 50ο γύρο θα έκανε την αλλαγή του και ο Hamilton, πηγαίνοντας μέχρι τέλους.
Στον 52ο γύρο έκανε τη 2η αλλαγή του και ο Max Verstappen, όντας ο τελευταίος που έβαζε νέα λάστιχα για δεύτερη φορά.
Από εδώ και πέρα, όλα ήταν θέμα σωστής διαχείρισης και επίθεσης, με τον Perez να είναι πλέον στο βάθρο και να ρίχνει ματιές στον Norris, που ήταν 2ος, ενώ και ο Hamilton έκλεινε τη διαφορά από τον Piastri, για την 4η θέση πλέον.
Στον 57ο γύρο, ο Hamilton βρέθηκε ακριβώς πίσω από τον διαχύτη της MCL60 του Piastri, κάνοντας την κίνησή του και περνώντας 4ος, με τη μέση γόμα να τον βοηθά αρκετά, μιας και ήταν ο ταχύτερος της πίστας τη στιγμή εκείνη.
Πιο μπροστά, ο Perez προσπάθησε να κλείσει τη διαφορά από τον Norris, ωστόσο ο Βρετανός διαχειρίστηκε πολύ σωστά το πλεονέκτημά του σε χρόνο, καθώς και τα μονοθέσια που έβρισκε μπροστά του για να “ρίξει” γύρο. Έτσι, ο Norris πήρε ακόμα μια 2η θέση μετά το Silverstone, με το πέσιμο της καρό σημαίας. Για τον Perez, ωστόσο, οι τελευταίο γύροι ήταν δύσκολοι, βλέποντας τον Hamilton να κλείνει συνεχώς τη διαφορά, όντας πάνω από ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον Μεξικανό. Εν τέλει, ωστόσο, δεν κατάφερε να μπει στο DRS, χάνοντας για λίγους γύρους ένα πιθανό βάθρο.
Πιο πίσω όμως, υπήρχε μάχη μέχρι τέλους. Ο Russell, προσπαθώντας να τερματίσει όσο ψηλότερα μπορούσε, έκλεισε τη διαφορά από τις Ferrari, πέρασε τον Sainz στον 65ο γύρο, ενώ είχε μπροστά του τον Leclerc, με την ποινή των 5 δευτερολέπτων. Μπορεί στην πίστα να μην πρόλαβε να περάσει τον Μονεγάσκο, ωστόσο βρέθηκε αρκετά κοντά πίσω του ώστε να ανέβει 6ος μετά την ποινή του οδηγού της Ferrari, και να έχει μια εξαιρετική ανάκαμψη, έχοντας εκκινήσει 18ος!
Κάπως έτσι, στο βάθρο ανέβηκαν Verstappen, Norris και Perez, με τη δεκάδα να συμπληρώνουν οι Hamilton, Piastri, Russell, Leclerc, Sainz, Alonso και Stroll.
⭐️ NEW F1 RECORD! ⭐️
Red Bull take their 12th win in a row 👏👏👏#HungarianGP @redbullracing pic.twitter.com/6SBqcbBuAj
— Formula 1 (@F1) July 23, 2023
Ακόμα, λοιπόν, μια εμφατική εμφάνιση από Verstappen και Red Bull, με την RB19 να είναι μακράν το καλύτερο μονοθέσιο! Εντυπωσιακή και η McLaren, που έδειξε ότι το νέο πακέτο της MCL60 μπορεί να είναι καλό και σε διαφορετικού τύπου πίστες. Τέλος, η Mercedes κατάφερε να βελτιστοποιήσει τις ευκαιρίες της, ωστόσο γνωρίζει πως από τη Red Bull απέχει ακόμα πολύ σε συνθήκες αγώνα.
Επόμενος, πλέον, αγώνας για τη F1, το Βελγικό Grand Prix, σε μόλις μια εβδομάδα, στην πίστα του Spa!
Ακολουθεί και η τελική κατάταξη των βαθμολογούμενων σήμερα στο Hungaroring. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
The points scorers at the Hungaroring 👀#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/1967g1AXcO
— Formula 1 (@F1) July 23, 2023
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!