Ο Oscar Piastri έδωσε τον ρυθμό στην τελευταία ώρα δοκιμών για το Grand Prix της Ουγγαρίας, επικρατώντας οριακά του team mate του Lando Norris και του Charles Leclerc της Ferrari.
Καθώς οι ομάδες έστρεφαν την προσοχή τους στην τελειοποίηση των ρυθμίσεων ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών σήμερα το απόγευμα, το δίδυμο της McLaren ήταν δύο από τους πρώτους που βγήκαν στην πίστα, ελπίζοντας να κρατήσουν για ακόμη μια μέρα την 1η και 2η θέση που είχαν κατακτήσει στις προηγούμενες διαδικασίες ελεύθερων δοκιμών.
Γρήγορα επέστρεψαν στα pits χωρίς να ολοκληρώσουν έναν πλήρη χρονομετρημένο γύρο, προετοιμάζοντας το έδαφος για μια κάπως αργή έναρξη της διαδικασίας – μόλις στο 45λεπτο ξεκίνησε η προετοιμασία των κατατακτήριων δοκιμών.
Ο Yuki Tsunoda, του οποίου η Red Bull είχε χρώμα flow-viz γύρω από τον διαχύτη, πήγε αρχικά ταχύτερος με ένα σετ μεσαίων ελαστικών, πριν ακουστεί να παραπονιέται στον ασύρματο για υπερστροφή. Ο team mate του, Max Verstappen, ο οποίος δυσκολεύτηκε κατά την διάρκεια των δοκιμών της Παρασκευής, έθεσε στη συνέχεια ένα σημείο αναφοράς 1.16.547 δευτερόλεπτα με μαλακά ελαστικά, αλλά αυτό εκτοπίστηκε γρήγορα από τους George Russell και Charles Leclerc.
Όπως αναμενόταν, η πρώτη τριάδα ανακατατάχθηκε μόλις οι McLaren επέστρεψαν για να σημειώσουν τους δικούς τους ανταγωνιστικούς χρόνους, με τον Piastri να κατακτά την πρώτη θέση, αν και περίπου έξι δέκατα πιο αργά από την προσπάθεια του Norris στη χθεσινή 2η διαδικασία ελέυθερων δοκιμών. Ο Βρετανός, εν τω μεταξύ, μπόρεσε να καταφέρει να ανέβει μέχρι την 5η θέση στην πρώτη του προσπάθεια.
Λίγο αργότερα, ο Leclerc της Ferrari έκανε έναν ιπτάμενο γύρο και ήταν μοβ στους τομείς ένα και δύο, αλλά ένα λάθος στη στροφή 12 τον έκανε να βυθίσει τον αριστερό πίσω τροχό του στην παγίδα του χαλικιού και να χάσει λίγο χρόνο – ήταν ωστόσο αρκετά γρήγορος για την 1η θέση, πριν ο Piastri ξεφύγει κατά 0,266 δευτερόλεπτα.
Πιο κάτω στην κατάταξη, ο νεοφερμένος της Kick Sauber Gabriel Bortoleto συνέχισε την εξαιρετική πρόσφατη φόρμα του σε έναν γύρο, καθώς εγκαταστάθηκε στην έκτη θέση, μόλις τέσσερα δέκατα μακριά από τον ταχύτερο χρόνο του Αυστραλού με τη McLaren.
Διαφορετική ήταν η ιστορία για τον συναθλητή του στη μεσαία κατηγορία Alex Albon, ο οποίος, στα μισά της ώρας, βρέθηκε στον πάτο του πίνακα των χρόνων και συμβούλεψε την ομάδα του να ελέγξει το πάτωμα, αφού χτύπησε πάνω στα κράσπεδα.
Καθώς ο χρόνος κυλούσε αντίστροφα, ορισμένες ομάδες επέλεξαν να πραγματοποιήσουν μεγάλες διαδρομές με τα μεσαία ελαστικά αντί να συνεχίσουν τις προσομοιώσεις τους στις κατατακτήριες δοκιμές, προκαλώντας κάποια προβλήματα κυκλοφορίας σε όσους εξακολουθούσαν να κάνουν γρήγορους μεμονωμένους γύρους – ο Isack Hadjar της Racing Bulls ξεχώρισε απευθείας τον Norris και ισχυρίστηκε ότι «δεν ξέρει πώς να αφήσει κάποιον να περάσει».
Η πίστα καθάρισε καθώς πολλοί οδηγοί έκαναν επανεκκίνηση πριν από τους τελευταίους γύρους τους, επιτρέποντας στον Piastri να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τον καθαρό αέρα και να κάνει χρόνο στο 1.14. Ο team mate του βρήκε στη συνέχεια αξιοσημείωτο χρόνο στον τελευταίο τομέα και τερμάτισε μόλις 0,032 δευτερόλεπτα πιο αργά από τον γύρο του Piastri.
Οι γρήγοροι γύροι άλλων οδηγών δεν πήγαν ακριβώς σύμφωνα με το σχέδιο – ο Hadjar περιστράφηκε σε μια περιοχή εγκατάλειψης και έβγαλε προς στιγμήν τις κίτρινες σημαίες και ο Verstappen ανέφερε: «Προσπαθείς να φτιάξεις το πίσω μέρος και αυτό οργώνει στην υποστροφή», αναφέροντας ένα γεγονός που ανέφεραν πολλοί από τους οδηγούς.
Ένας πολύ βελτιωμένος Lewis Hamilton ολοκλήρωσε τη διαδικασία στην τέταρτη θέση, με τον Kimi Antonelli και τον Fernando Alonso, ο οποίος επέστρεψε από έναν τραυματισμό στην πλάτη νωρίτερα το Σαββατοκύριακο, να διεκδικούν τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης εξάδας.
Ο Lance Stroll ήταν έβδομος, τερματίζοντας ενθαρρυντικά την διαδικασία για την Aston Martin, ακολουθούμενος από τον Russell και το ζευγάρι της Sauber, Bortoleto και Nico Hulkenberg. Σε μια ακόμη δύσκολη ώρα δοκιμών, ο Verstappen κατέλαβε την 12η θέση ακριβώς πίσω από τον Ollie Bearman της Haas, οδηγώντας τους Franco Colapinto, Liam Lawson και Carlos Sainz.
Οι Albon, Esteban Ocon, Pierre Gasly, ένας απογοητευμένος Tsunoda και ο Hadjar έμειναν πίσω και θα επιδιώξουν βελτιώσεις ενόψει της κρίσιμης ώρας των κατατακτήριων δοκιμών στο Hungaroring, που θα ξεκινήσει στις 16:00 τοπική ώρα.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
TIME / GAP |
LAPS |
---|---|---|---|---|---|
1 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:14.916 |
17 |
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
+0.032s |
20 |
3 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
+0.399s |
17 |
4 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
+0.768s |
18 |
5 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
+0.829s |
18 |
6 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
+0.878s |
18 |
7 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
+0.912s |
21 |
8 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
+0.924s |
17 |
9 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
+1.062s |
19 |
10 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
+1.109s |
21 |
11 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
+1.211s |
17 |
12 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
+1.246s |
19 |
13 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
+1.331s |
21 |
14 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
+1.455s |
21 |
15 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
+1.526s |
19 |
16 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
+1.614s |
20 |
17 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
+1.615s |
18 |
18 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
+1.654s |
22 |
19 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
+1.962s |
19 |
20 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
+2.040s |
18 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!