Με ένα γύρο που ούτε ο ίδιος δεν μπορούσε να πιστέψει, ο Charles Leclerc πήρε μια pole position που κατέπληξε όλη την κοινότητα της Formula 1, αφήνοντας πίσω του τα φαβορί της McLaren.
Με την πίστα, ως είθισται στο Hungaroring, να είναι σχετικά ακάθαρτη, οι ομάδες δε βιάστηκαν ιδιαίτερα να στείλουν τους οδηγούς τους για χρόνους, περιμένοντας κάποιον να αρχίσει να «καθαρίζει» το οδόστρωμα. Οι Williams έκαναν τελικά την αρχή με αναγνωριστικούς γύρους και σταδιακά ακολούθησαν και οι υπόλοιποι με πιο σοβαρές προσπάθειες. Με 1:15.554 ο Oscar Piastri τέθηκε εύκολα επικεφαλής σε αυτό το πρώτο στάδιο, σχεδόν τέσσερα δέκατα μπροστά από τον Lando Norris και τον Lewis Hamilton παρά ένα πάτημα στο χαλίκι.
Ανάμεσα στις δύο McLaren μπήκαν στη συνέχεια οι φαινομενικά βελτιωμένες Mercedes με τον George Russell να πλησιάζει αρκετά το χρόνο του Piastri, ενώ καλούς πρώτους γύρους έκαναν οι Aston Martin για την έκτη και όγδοη θέση, που έδειξαν να κρατούν μια σχετική φόρμα από τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Στον απόηχο των ελεύθερων δοκιμαστικών, αλλά με την αρνητική έννοια, κινήθηκε και η Red Bull, με τον Max Verstappen να είναι εκτός δεκάδας στη 13η θέση έχοντας κάνει και νωρίς το γύρο του όταν η πίστα ήταν σε χειρότερη κατάσταση, ενώ ακόμα πιο πίσω, στη 17η θέση, βρέθηκε ο Yuki Tsunoda.
Οι Aston Martin απέδειξαν περαιτέρω τη σχεδόν ορατή βελτίωση του οδοστρώματος, με τον Alonso στη δεύτερη προσπάθειά του να ανεβαίνει στην κορυφή με 1:15.281. Ο χρόνος του Ισπανού ήταν εντυπωσιακός συνολικά πάντως, καθώς ο Piastri τον ξεπέρασε κατά μόνο 70 χιλιοστά στη συνέχεια, ενώ ο Norris, που δεν έκανε και τον καλύτερο γύρο και έμεινε δυόμισι δέκατα πίσω από την Aston Martin, με τον Isack Hadjar μάλιστα να μπαίνει ανάμεσά τους στη συνέχεια.
Το μπαράζ προσπαθειών τα τελευταία λεπτά είδε τους Gabriel Bortoleto και Carlos Sainz με δυνατούς χρόνους να φτάνουν στην έκτη και όγδοη θέση αντίστοιχα. Πέμπτος ανέβηκε ο Leclerc, ενώ ο Hamilton αρκέστηκε στη δέκατη, περνώντας στην επόμενη φάση με σχετική ασφάλεια. Στους 15 πρώτους κρατήθηκε ο Andrea Kimi Antonelli, που μαζί με τον Russell δεν έκαναν δεύτερο γύρο, ενώ όποιοι περίμεναν ηρωισμούς της τελευταίας στιγμής από τον Verstappen απογοητεύτηταν, καθώς ο Ολλανδός ήταν μόλις ενδέκατος.
Χειρότερα ακόμα ο Tsunoda πάντως, που ήταν ο πρώτος από τους αποκλεισθέντες σε ένα πολύ δύσκολο τριήμερο για τη Red Bull. Τον Ιάπωνα ακολούθησαν στα box ο Pierre Gasly, σε μια σπάνια περίπτωση όπου ο Franco Colapinto αποδείχθηκε ταχύτερος, ο Esteban Ocon, ο Nico Hulkenberg και ο Alex Albon, που δε βρήκε τα πατήματα του Sainz.
Μετά από μικρή καθυστέρηση, το Q2 ξεκίνησε με τις Aston Martin στο 1-2 και τους Hadjar και Oliver Bearman πίσω τους, ενώ Mercedes και Ferrari έκαναν πιο μέτρια αρχή, όπως και ο Verstappen. Όχι όμως και οι McLaren, με τους Norris και Piastri να εκτοξεύονται στην πρωτοπορία με 1:14.890 και 1:14.941 αντίστοιχα, μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον Alonso που ωστόσο παρέμεινε τρίτος, με τη μάλλον χαώδη διαφορά του από τα πορτοκαλί μονοθέσια να δείχνει ότι, για άλλη μια φορά, οι McLaren μάλλον κινούνταν σε δικούς τους ρυθμούς.
Hamilton και Antonelli ήταν απειλούμενοι μετά την πρώτη τους προσπάθεια, στις θέσεις 11 και 14, με τον δέκατο Leclerc να ζητά να βγει νωρίς σε άδεια πίστα για τον επόμενο γύρο του και τον Russell μάλλον να αισθάνεται ανακουφισμένος στην έβδομη θέση, μπροστά από τον Verstappen.
Την εντελώς άδεια πίστα τη βρήκε ο Stroll, που ανέβηκε τρίτος με τη δεύτερη προσπάθειά του και γλίτωσε το μποτιλιάρισμα στο pit lane. Ο χρόνος του Καναδού παρέμεινε 229 χιλιοστά πιο αργός από αυτόν του Norris πάντως, που πρακτικά δεν είχαν κάποιο λόγο μαζί με τον Piastri να βγουν για δεύτερο γύρο. Η McLaren, σε αντίθεση με τον Alonso, αποφάσισε παρ’όλα αυτά να κάνει μια ακόμα χρονομέτρηση, με τους οδηγούς της να μη βελτιώνουν πάντως.
Ο Alonso δικαιώθηκε για την παραμονή του στα pits, μένοντας πέμπτος καθώς, εκτός του ομοστάβλου του, μόνο ο Russell τον πέρασε στην κατάταξη. Ο Leclerc στην έκτη θέση τον πλησίασε αρκετά αλλά όχι επαρκώς, διαγράφοντας πάντως για άλλη μια φορά αντίθετη πορεία από αυτήν του Hamilton, που έμεινε δωδέκατος και πήρε κατηφής και απογοητευμένος το δρόμο για το γκαράζ. Μαζί του, τέλος στη διαδικασία είδαν να μπαίνει ο Bearman, ο Sainz, που δεν μπόρεσε κάτι παραπάνω αυτήν τη φορά με την εκτός ρυθμού Williams, ο Colapinto και ο Antonelli, που παρά την επαναφορά στην παλιά ανάρτηση δεν έδειξε να έχει προσαρμοστεί καλύτερα.
Ο Verstappen επιβίωσε στην όγδοη θέση, πίσω από την RB του Hadjar που μαζί με Lawson και Bortoleto δημιούργησαν μια αρκετά ποικιλόμορφη δεκάδα.
Οι οδηγοί της Aston Martin ήταν ξανά πρώτοι στην πίστα για το Q3, αλλά οι γύροι τους αυτήν τη φορά ήταν αρκετά μέτριοι, ιδίως στην περίπτωση του Alonso που ήταν με φρέσκο σετ ελαστικών. Οι McLaren με συνοπτικές διαδικασίες κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις με τον Piastri μπροστά, αν και για λίγο φάνηκαν να απειλούνται από τον Russell, που έκανε τον καλύτερο χρόνο στα δύο πρώτα κομμάτια. Το τρίτο όμως δεν ήταν στο ίδιο επίπεδο και ο Βρετανός της Mercedes πέρασε τον Alonso, αλλά έμεινε 234 χιλιοστά μακριά από τον Piastri στην τρίτη θέση. Στην πέμπτη και έκτη θέση, οι Verstappen και Leclerc ήταν μακριά από κάθε μορφής διεκδίκηση.
Ποντάροντας στην άδεια πίστα ξανά, οι Aston Martin «πυροβόλησαν» για δεύτερη φορά αλλά ο ρυθμός των McLaren ήταν πέραν των δυνατοτήτων τους. Ο Alonso βρέθηκε προσωρινά δεύτερος, ξεπερνώντας τουλάχιστον τον πρώτο χρόνο του Norris, με τον Stroll ελάχιστα πιο πίσω, αλλά ο οδηγός της McLaren επανήλθε και ο Russell χτύπησε με τη σειρά του, αμφότεροι υποβιβάζοντας τον Ισπανό.
Αξιοσημείωτα πάντως, ο χρόνοι δεν είχαν τη βελτίωση που θα περίμενε κανείς από τα πορτοκαλί μονοθέσια, καθώς ο Piastri έκλεισε με τη σειρά του στο 1:15.398, δύο εκατοστά μόλις μπροστά από τον Norris. Αυτό άφησε ανοιχτή την πόρτα για τον Leclerc, που εξαπολύθηκε από το πουθενά και μετά από ένα ονειρικό δεύτερο κομμάτι ολοκλήρωσε το γύρο του στο 1:15.372, παίρνοντας μια pole position που και μόνο η δική του έκπληκτη αντίδραση έδειξε πόσο αναπάντεχη ήταν.
Χαμηλότερα, σε… άλλο επίπεδο δυναμικής, ο Bortoleto πλασαρίστηκε έβδομος, μπροστά από τον Verstappen που είχε ένα από τα χειρότερα φετινά του Σάββατα και ουδέποτε έδειξε ικανός για κάτι παραπάνω. Τη δεκάδα έκλεισαν Hadjar και Lawson.
Σε μια πίστα όπου η σειρά εκκίνησης έχει μείζονα ρόλο και τα προσπεράσματα είναι παραδοσιακά δύσκολα, η Ferrari βρίσκεται από το πουθενά να έχει πλεονέκτημα για την Κυριακή μετά από την υπέρβαση του Leclerc. Τα ενδεχόμενα και οι πιθανότητες μόλις απέκτησαν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το F1fan.gr θα καλύπτει και αύριο τα τεκταινόμενα στο Hungaroring, οπότε μείνετε μαζί μας για την τελική έκβαση.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
LAPS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:15.582 |
1:15.455 |
1:15.372 |
18 |
2 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:15.211 |
1:14.941 |
1:15.398 |
18 |
3 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
1:15.523 |
1:14.890 |
1:15.413 |
18 |
4 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
1:15.627 |
1:15.201 |
1:15.425 |
15 |
5 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:15.281 |
1:15.395 |
1:15.481 |
15 |
6 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:15.673 |
1:15.129 |
1:15.498 |
18 |
7 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
1:15.586 |
1:15.687 |
1:15.725 |
18 |
8 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
1:15.736 |
1:15.547 |
1:15.728 |
18 |
9 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
1:15.849 |
1:15.630 |
1:15.821 |
18 |
10 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
1:15.516 |
1:15.469 |
1:15.915 |
15 |
11 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
1:15.750 |
1:15.694 |
|
12 |
12 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:15.733 |
1:15.702 |
|
12 |
13 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
1:15.652 |
1:15.781 |
|
15 |
14 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
1:15.875 |
1:16.159 |
|
12 |
15 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:15.782 |
1:16.386 |
|
9 |
16 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
1:15.899 |
|
|
6 |
17 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:15.966 |
|
|
6 |
18 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
1:16.023 |
|
|
6 |
19 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
1:16.081 |
|
|
6 |
20 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
1:16.223 |
|
|
9 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!