Ο Oscar Piastri είχε το ρυθμό αλλά ο Lando Norris είχε τη στρατηγική και πήρε με αυτήν τη νίκη στο Grand Prix Ουγγαρίας, μειώνοντας τη διαφορά στο Πρωτάθλημα Οδηγών από τον ομόσταβλό του.
Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Charles Leclerc έφυγε ικανοποιητικά και βρήκε γρήγορα γραμμή για να καλυφθεί από τις McLaren. Piastri και Norris από την πλευρά τους, χωρίς να έχουν κάνει κακή εκκίνηση, έδωσαν περισσότερη σημασία ο ένας στον άλλο παρά στον περίγυρό τους και ο Norris το πλήρωσε, καθώς έχασε δύο θέσεις από τους George Russell και Fernando Alonso.
Η επιλογή του σκληρού επηρέασε τον Lewis Hamilton, που έχασε δύο θέσεις στην εκκίνηση. Κακή αρχή έκαναν οι Alpine, που κατρακύλησαν αρκετές θέσεις, ενώ και ο Max Verstappen δεν έφυγε ιδανικά, καθώς έχασε μια θέση από τον Liam Lawson. Ο Ολλανδός ωστόσο ανέκτησε την όγδοη θέση στο δεύτερο γύρο προσπερνώντας στο σικέιν της στροφής 6 και επανέλαβε την κίνηση στον τρίτο απέναντι στον Lance Stroll για να ανεβεί λίγο ακόμα στην κατάταξη.
Ο Norris πήρε πίσω την τέταρτη θέση από τον αρκετά πιο αργοκίνητο Alonso στην πρώτη στροφή με DRS, αλλά το κυνήγι του Russell δεν κατέληξε πουθενά για πολλούς γύρους. Ο Ισπανός από την πλευρά του, χωρίς να είναι ταχύτερος από τον έκτο Gabriel Bortoleto, ήταν αρκετά άνετος στο δύσκολο για προσπεράσματα Hungaroring, όπως και οι περισσότεροι αμυνόμενοι στην πίστα. Οι πρώτοι 15 γύροι οπότε, με εξαίρεση την εκκίνηση και μια ποινή πέντε δευτερολέπτων στον Nico Hulkenberg που είχε μετακινηθεί στη θέση του πριν σβήσουν τα φώτα, κύλησαν ανεπεισοδιακά. Ο Piastri αρκέστηκε στο να ακολουθεί από απόσταση περίπου 2,5 δευτερολέπτων και ο Norris, μετά και από σερί ταχύτερων γύρων, πλησίασε και μπήκε εντός του DRS του Russell, αλλά όπως προειπώθηκε, χωρίς επιτυχία, με τις χαμηλότερες θερμοκρασίες της Κυριακής να δίνουν καλύτερα περάσματα στη Mercedes.
Οι πρώτες αλλαγές ελαστικών στο 15ο γύρο (εξαιρουμένης αυτής του Hulkenberg που έγινε πολύ νωρίς) άρχισαν να ανακατεύουν λίγο την τράπουλα, αλλά όχι για τους ηγέτες του αγώνα. Ο Piastri μπήκε για την αλλαγή του πρώτος, με το undercut να δείχνει υποσχόμενο, αλλά ο Leclerc έκανε καλό γύρο και κάλυψε τη διαφορά, διατηρώντας την πρώτη θέση. Αλλαγές πραγματοποίησαν επίσης οι Russell και Verstappen, με τον Ολλανδό να αποσκοπεί με τη σειρά του σε undercut εναντίον των Alonso και Bortoleto.
Αυτοί όμως, όπως και ο Norris, παρέμειναν στην πίστα με στρατηγική ενός pit stop και ο Verstappen βρέθηκε εν τέλει σε μειονεκτική θέση, καθώς βγήκε σε κίνηση και κατέληξε να κάνει προσπεράσματα σε Hulkenberg και Pierre Gasly και να καθυστερεί πίσω από τον Hamilton και τα παλιά σκληρά του ελαστικά (τον οποίον προσπέρασε τελικά με μια αρκετά ριψοκίνδυνη κίνηση στη στροφή 4 που έστειλε τη Ferrari εκτός πίστας) αντί να κερδίζει χρόνο. Ήταν πάντως η κυρίως πηγή ψυχαγωγίας και θεάματος, προσπερνώντας μετά και τον Isack Hadjar για την ένατη θέση, αν και συνολικά ήταν ξεκάθαρα δυσαρεστημένος.
Η αναμενόμενη έλλειψη δράσης και πίεσης αφότου όσοι είχαν κάνει την πρώτη τους αλλαγή προσπέρασαν αυτούς που πήγαιναν για μεγάλο εναρκτήριο stint και ένα stop έδειξε ότι ο αγώνας θα παιζόταν στη στρατηγική, κάτι που έκανε ακόμα πιο ξεκάθαρο ο Leclerc στον ασύρματο δηλώνοντας ότι η ομάδα θα έχανε τον αγώνα. Όντως, ο Norris έκανε stop για τα σκληρά στον 31ο γύρο και το ενδεχόμενο του Βρετανού να παίρνει τη νίκη μέσω ελαστικών έγινε μεγαλύτερη απειλή για τη Ferrari από πιθανό προσπέρασμα του Piastri. Aston Martin, RB και ο Bortoleto τράβηξαν ακόμα παραπάνω το stint τους, με κάποιους να φτάνουν στους 41 γύρους χωρίς πολύ μεγάλες απώλειες χρόνου, αναδεικνύοντας τη στρατηγική ενός pit stop ως την ανώτερη επιλογή.
Με τον Norris να κινείται πάνω από έξι δέκατα ταχύτερα από τους Leclerc, Piastri και Russell, ο Βρετανός ήταν πλέον ξεκάθαρο φαβορί, ακόμα και με κάποια οδηγικά λάθη που μάλιστα οδήγησαν το μηχανικό αγώνα του στο να τον νουθετήσει. Ο Leclerc οπότε μπήκε για τη δεύτερη αλλαγή του στον 41ο γύρο, μετά και από μια προσποίηση προετοιμασίας stop από τη McLaren, βγαίνοντας επτά δευτερόλεπτα πίσω από τον Norris και ελπίζοντας σε προσπέρασμα αντί στην προοπτική άμυνας μελλοντικά απέναντι στην ταχύτερη McLaren. Αυτό άφησε ελεύθερο τον ορίζοντα για τον Piastri, που με καθαρό αέρα μπροστά του προσπάθησε να κερδίσει κάποιο χρόνο παραπάνω.
Ενδεχομένως τόσο αυτός, όσο και ο Leclerc ήλπιζαν ότι ο Russell, τον οποίο ο Norris είχε πλησιάσει πολύ, θα καθυστερούσε τον αντίπαλό τους, αλλά ακόμα και αν ίσχυε αυτό ο Russell έκανε πολύ γρήγορα τη δική του δεύτερη αλλαγή στον 43ο γύρο, ανοίγοντας το δρόμο για τον Norris που εξακολουθούσε, δεδομένης της ανωτερότητας ρυθμού της McLaren απέναντι στη Ferrari αλλά και της δυσκολίας των προσπερασμάτων στην Ουγγαρία, να έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες νίκης.
Το pit stop του Piastri στον 45ο γύρο τον άφησε πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον Leclerc και ο Αυστραλός έβαλε αμέσως τα δυνατά του για να πλησιάσει τη Ferrari, η οποία αδυνατούσε να κυνηγήσει τον Norris, παρά το πλεονέκτημα ελαστικών. Λίγο πιο πίσω τους, ο Russell οδηγούσε… μακαρίως στην τέταρτη θέση, ενώ πολύ πιο μακριά ο Verstappen τελικά παραιτήθηκε από την προσπάθεια να κρατήσει τα σκληρά ελαστικά για πάνω από 50 γύρους και έκανε τη δεύτερη αλλαγή του στον 50ό γύρο. Αυτό τον έριξε ένατο, επαναφέροντας στην πέμπτη θέση τον Alonso, τον οποίο ακολουθούσαν οι Bortoleto, Stroll και Lawson. Εκτός δεκάδας, αρκετά προσπεράσματα έδωσαν μια νότα δραστηριότητας, αλλά χωρίς κάποια σημασία βαθμολογικά πέραν του Antonelli, που σταδιακά μπήκε στη δεκάδα.
Αυτό που είχε σημαντική βαθμολογική σημασία ωστόσο ήταν το προσπέρασμα στην πρώτη στροφή του 51ου γύρου από τον Oscar Piastri στον Charles Leclerc, που πραγματοποιήθηκε χωρίς καμία δυσκολία ελέω DRS, πιο φρέσκων ελαστικών και διαφοράς δυναμικής μονοθεσίου. Ο Leclerc έμεινε να εξαπολύει μύδρους κατά της Ferrari, που κατά τα φαινόμενα δεν είχε λάβει υπ’όψιν προτάσεις του, στον ασύρματο, φοβούμενος σε εκείνο το στάδιο και για την τρίτη θέση, καθώς ο Russell βρισκόταν 4 δευτερόλεπτα πίσω και μείωνε τη διαφορά. Φυσικά, αυτό λίγο απασχολούσε τον ιπτάμενο Piastri, που το μόνο που έβλεπε ήταν η δική του διαφορά από τον Norris την οποία έκανε το παν για να εκμηδενίσει.
Οι ανησυχίες του Leclerc πάντως κάθε άλλο παρά αβάσιμες ήταν, καθώς η Ferrari εμφανέστατα δεν μπορούσε να βρει απόδοση με τα σκληρά ελαστικά Ο Russell βρέθηκε εντός διαφοράς DRS στον 58ο γύρο, με το Μονεγάσκο ωστόσο να βγάζει αντίδραση, κλείνοντας απότομα την πόρτα σε επίθεση του Βρετανού στον 61ο γύρο. Ο οδηγός της Mercedes επανέλαβε την επίθεσή του τον επόμενο γύρο και αυτήν τη φορά βγήκε νικητής, αφήνοντας πίσω του το κόκκινο μονοθέσιο, φροντίζοντας πάντως να ζητήσει εξαγριωμένος ποινή για τον αντίπαλό του και τις κινήσεις του στα φρένα. Ποινή όντως δόθηκε, αλλά χωρίς αντίκρισμα, καθώς ο Alonso ήταν πολύ πιο πίσω.
Τη διαφορά παράλληλα μείωνε και ο Piastri, που στον 63ο γύρο είχε πλησιάσει στο ενάμισι δευτερόλεπτο. Ο Norris είχε σε εκείνο το σημείο φτάσει πίσω από τους Antonelli, Hadjar και Hamilton που μάχονταν για τη δέκατη θέση και τον τελευταίο βαθμό και ακούστηκε απαισιόδοξος για τις προοπτικές του στον ασύρματο. Το ντουμπλάρισμα στη Ferrari έφερε τον Αυστραλό στα επτά δέκατα και ακόμα πιο κοντά στον επόμενο γύρο όταν ο Hadjar έκανε στην άκρη. Ο Antonelli άφησε γρήγορα ελεύθερο χώρο και δεν έδωσε DRS στον Norris, αφήνοντας τις McLaren να τα βρουν μεταξύ τους στους τέσσερις γύρους που απέμεναν.
Ανώτερος ρυθμός και προσπέρασμα δεν είναι το ίδιο πράγμα ωστόσο, ειδικά ανάμεσα σε δύο ίδια μονοθέσια με οδηγούς που διεκδικούν τον παγκόσμιο τίτλο. Ο Piastri, γνωρίζοντας ότι ο χρόνος μετρούσε εναντίον του, έκανε μια αρκετά φιλόδοξη προσπάθεια στον 69ο γύρο, αλλά μπλόκαρε τους τροχούς του δεν κατάφερε να την ολοκληρώσει και τελικά αποδέχτηκε την ήττα του.
Με την ανώτερη στρατηγική του οπότε ο Norris πήρε τη νίκη και μείωσε τη διαφορά στους εννέα βαθμούς πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα. Χαρούμενος και ο Russell με την τρίτη θέση, τόσο για τον ίδιο απέναντι σε Verstappen και Leclerc όσο και για τη Mercedes, ενώ στην ακριβώς αντίθετη κατάσταση ήταν ο καταρρακωμένος Μονεγάσκος στην τέταρτη θέση.
Ο Alonso τερμάτισε αρειμανίως πέμπτος σε ένα σπουδαίο αποτέλεσμα για την Aston Martin, ειδικά σε συνδυασμό με την έβδομη θέση του Stroll, ενώ ένας περιχαρής Gabriel Bortoleto πήρε το καλύτερο μέχρι στιγμής αποτέλεσμά του στην έκτη, μετά από ένα εξαιρετικό τριήμερο. Ο όγδοος Lawson μάλλον αισθάνθηκε περαιτέρω ικανοποίηση για το γεγονός ότι ολοκλήρωσε μπροστά από τον παραιτημένο Verstappen. Τη δεκάδα έκλεισε ο Antonelli, που κατάφερε να ανεβάσει τη Mercedes του στη δεκάδα μέσω προσπερασμάτων.
Η Formula 1 κάνει διακοπή για τον Αύγουστο, πριν επανέλθει για το Grand Prix Ολλανδίας σε τέσσερις εβδομάδες, με τη μάχη του τίτλου να συνεχίζει στο όριο. Μέχρι τότε, καλές διακοπές.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
LAPS |
TIME / RETIRED |
PTS. |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
70 |
1:35:21.231 |
25 |
2 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
70 |
+0.698s |
18 |
3 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
70 |
+21.916s |
16 |
4 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
70 |
+42.560s |
12 |
5 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
70 |
+59.040s |
10 |
6 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
70 |
+66.169s |
8 |
7 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
70 |
+68.174s |
6 |
8 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
70 |
+69.451s |
4 |
9 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
70 |
+72.645s |
2 |
10 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
69 |
+1 lap |
1 |
11 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
69 |
+1 lap |
|
12 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
69 |
+1 lap |
|
13 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
69 |
+1 lap |
|
14 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
69 |
+1 lap |
|
15 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
69 |
+1 lap |
|
16 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
69 |
+1 lap |
|
17 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
69 |
+1 lap |
|
18 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
69 |
+1 lap |
|
19 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
69 |
+1 lap |
|
NC |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
48 |
DNF |
|
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!