Ο Lando Norris ανάκαμψε από άλλο ένα ακόμα νωθρό ξεκίνημα για να προσπεράσει τον ηγέτη του πρωταθλήματος Max Verstappen και να φτάσει σε μια κυρίαρχη νίκη στο Grand Prix της Ολλανδίας.
Ο Norris έχασε το πλεονέκτημά του στην pole position στο σβήσιμο των φώτων, αλλά η ταχύτητα της McLaren ήταν εκεί καθώς προχώρησε στη δεύτερη επιτυχία του στη F1, με τον Charles Leclerc στην τρίτη θέση.
Ο αποκλεισμός του Alex Albon από τα προκριματικά και το ατύχημα του Logan Sargeant σήμαιναν ότι οι δύο οδηγοί της Williams βρίσκονταν στο πίσω μέρος αλλά όχι τελευταίοι καθώς ο Kevin Magnussen ξεκίνησε από το pitlane. Με την πρόβλεψη μιας στάσης, το top 10 πήγε στα Mediums. Πιο κάτω, οι Yuki Tsunoda, Lewis Hamilton και Valtteri Bottas ήταν στα Softs, ενώ ο Magnussen πήγε στα Hards.
Οι προηγούμενες πέντε εκκινήσεις του Norris από την pole position τον είχαν δει να παραιτείται από το προβάδισμα στον πρώτο γύρο και αυτό συνέβη ξανά καθώς ο Verstappen κατάφερε πιο δυνατή εκκίνηση.
Πίσω τους, ο George Russell εκτόπισε τον Oscar Piastri στην άλλη McLaren για να πάρει την τρίτη θέση, ενώ ο Leclerc στη Ferrari ανέβηκε μία θέση έναντι του Sergio Perez της Red Bull.
Κατά τα άλλα, ο Pierre Gasly ξεπέρασε τους οδηγούς της Aston Martin για να διεκδικήσει την έβδομη θέση, καθώς ο Hamilton πέρασε τον Daniel Ricciardo που είχε αργή εκκίνηση στην RB στον πρώτο γύρο.
Η άνοδος του Hamilton στα μαλακά ελαστικά συνεχίστηκε καθώς προσπέρασε τον Yuki Tsunoda με την άλλη RB στο chicane της στροφή 11/12 για να ανεβάσει τη Mercedes του στη 12η.
Ο Verstappen είχε ξεφύγει από την εμβέλεια του DRS από τον Norris πίσω και έλεγχε το χάσμα σε πάνω από ένα δευτερόλεπτο, με τον Russell τρία δευτερόλεπτα πίσω.
Έχοντας περάσει την Aston Martin του Lance Stroll, η προσπάθεια του Carlos Sainz να ανεβάσει τη Ferrari του συνεχίστηκε στον ένατο γύρο καθώς πέρασε τον Fernando Alonso στη στροφή 1. Ο Sainz είχε φτάσει τον Alonso γύρω από την εξωτερική στην πρώτη στροφή, αλλά ο Ισπανός πήγε στην εσωτερική του Gasly, ο οποίος έκανε τον οδηγό της Ferrari να δουλέψει περισσότερο για να εξασφαλίσει την έβδομη θέση.
Παρά το γεγονός ότι αποδοκίμασε την όχι και τόσο υψηλή ταχύτητά του στην ευθεία, ο Hamilton πέρασε την Haas του Nico Hulkenberg στην 11η θέση, με τον Βρετανό να στρέφει την προσοχή στην Aston Martin του Stroll.
Η Williams είχε επιλέξει να προκαλέσει ένα undercut με τον Albon να κάνει αλλαγή ελαστικών στον 12ο γύρο και να αλλάξει στα σκληρά, ωθώντας τις Haas και RB να αντιδράσουν με τους Hulkenberg και Tsunoda.
Στο μπροστινό μέρος, ο Norris ανέφερε ότι ο ρυθμός του ήταν θετικός και ότι έτρεχε γύρω από το όριο του DRS, καθώς οι κορυφαίοι διεκδικητές πήγαν να ολοκληρώσουν τον 14ο γύρο.
Ο Hamilton πέρασε τον Stroll χρησιμοποιώντας DRS στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού νωρίτερα σε αυτόν τον γύρο για να ωθήσει τη Mercedes του στους βαθμούς, καθώς ο team-mate του έτρεχε στην τρίτη θέση.
Ο Norris είχε τώρα φτάσει τον Verstappen και δεν χρειαζόταν μια δεύτερη πρόσκληση για να ανοίξει το πτερύγιο στην πίσω πτέρυγά του στην κύρια ευθεία για να προσπεράσει τη Red Bull στον 18ο γύρο. Τα σχόλια του Verstappen στο ραδιόφωνο εξέφρασαν δυσφορία για το πώς εξελισσόταν τα ελαστικά του και ο Norris χρησιμοποίησε αυτό το πλεονέκτημα για να δημιουργήσει ένα περιθώριο πάνω του ενός δευτερολέπτου. Καθώς ο Norris συνέχιζε να αυξάνει τη διαφορά από τον Verstappen με εκθετικό ρυθμό, ο Piastri κοιτούσε στους καθρέφτες του καθώς ο Leclerc ήταν κοντά στη στροφή 1 σε διαδοχικούς γύρους.
Ο Hamilton είχε φτάσει τον Gasly όταν η Mercedes πήρε την απόφαση να απορρίψει τα Softs του στον 23ο γύρο, ενώ η Ferrari επέλεξε να επιχειρήσει το undercut στα μονοθέσια μπροστά στον 24ο γύρο. Η Mercedes αντέδρασε στο σταμάτημα της Ferrari με τον Russell στον 25ο γύρο, αλλά ο Leclerc έκανε αρκετά, παρά το γεγονός ότι βρέθηκε πίσω από την Aston Martin του Alonso για να κερδίσει κρίσιμη θέση στην πίστα.
Ο Verstappen ήταν ο επόμενος οδηγός μεταξύ των κορυφαίων που πήγε στα pit στον 27ο γύρο και αναδείχθηκε στην πέμπτη θέση, με τη McLaren να επιλέξει να καλύψει αυτή τη στάση τον επόμενο γύρο με τον Norris.
Η Ferrari κάλεσε τον Sainz στον 31ο γύρο για να προωθήσει τους Verstappen, Leclerc και Russell κατά μία θέση, αλλά ο Piastri συνέχισε να κυκλοφορεί στα Mediums καθώς η McLaren επέκτεινε τη θητεία του.
Η McLaren θα καλούσε τον Piastri στον 34ο γύρο για να δώσει το προβάδισμα στον team-mate του Norris, με τον Αυστραλό να επιστρέφει στην πίστα στην πέμπτη θέση, πίσω από τον Leclerc και τον Russell.
Ο Stroll σημειώθηκε για παράβαση υπερβολικής ταχύτητας στο pitlane και ο Καναδός, ο οποίος έτρεχε έξω από τους βαθμούς σημεία στην 14η θέση, έλαβε ποινή πέντε δευτερολέπτων.
Ο Piastri εκμεταλλεύτηκε το νεότερο λάστιχο του σε σύγκριση με εκείνους που ακολουθούσε για να φτάσει τη Mercedes με γρήγορο ρυθμό και έκανε ένα απλό πέρασμα στη στροφή 1 στον 40ο γύρο για να εξασφαλίσει την τέταρτη θέση.
Ο Sainz ήταν ένας άλλος που εκμεταλλευόταν αυτό το πλεονέκτημα για να κλείσει τη διαφορά στον Perez, ο οποίος έκλεισε την πόρτα στον οδηγό της Ferrari καθώς προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική στη στροφή 1 στον 45ο γύρο. Ο Perez ήταν ανίσχυρος να αποτρέψει τον Sainz από το να ολοκληρώσει αυτή την κίνηση στον 47ο γύρο, ωστόσο, καθώς ο Ισπανός πέρασε και έφτασε στην έκτη θέση, με τον Russell 2,8δ μπροστά στην πέμπτη θέση.
Ο Hamilton έτρεχε μόνος του στην όγδοη θέση και η Mercedes χρησιμοποίησε το σημαντικό περιθώριο πίσω από τη Haas του Hulkenberg για να κάνει μια δεύτερη στάση για τα Softs. Οι δυσκολίες της Mercedes σε συνθήκες αγώνα οδήγησαν τον Sainz να κάνει επίθεση στον Russell στην πέμπτη θέση, με αποτέλεσμα να αποφασίσουν να φέρουν τον Βρετανό στα pits στον 55ο γύρο.
Ο Piastri συνέχιζε να ακολουθεί τη Ferrari του Leclerc, αλλά χωρίς να πλησιάζει αρκετά για να επιχειρήσει μια προσπέραση στη μάχη για την τελική θέση του βάθρου.
Τα προβλήματα του Norris στην εκκίνηση είχαν επαναληφθεί στο Zandvoort, αλλά σε αυτήν την περίπτωση, η αναβαθμισμένη MCL38 της McLaren διέθετε την ταχύτητα για να κάνει αυτή την ολίσθηση ασήμαντη. Ο Βρετανός βρυχήθηκε για να πάρει την καρό σημαία με 22δ στο χέρι από τον Verstappen, ο οποίος είδε το αήττητο σερί του στην έδρα του να τελειώνει εμφατικά.
Ο Piastri δεν μπόρεσε να κάνει δύο τις McLaren στο βάθρο καθώς ο Leclerc έκανε μια άψογη πορεία για να κρατήσει την τρίτη θέση που ήταν έκπληξη σε σχέση με τις προσδοκίες του και της Ferrari πριν από τον αγώνα.
Ο Sainz ανέκτησε πέντε θέσεις για να συμπληρώσει την πρώτη πεντάδα στην άλλη Ferrari, ενώ ο Perez ήρθε έκτος πιο πίσω. Ο Russell ήταν επικεφαλής του Hamilton καθώς η Mercedes ήταν έβδομη και όγδοη.
Το αργό pit stop της Alpine απείλησε να ματαιώσει τις προσπάθειες του Gasly, αλλά κατέληξε να έχει μηδενική επιρροή καθώς διεκδίκησε την ένατη θέση, με την Aston Martin του Alonso στη 10η θέση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!