Ο Lando Norris έθεσε το ρυθμό στην εναρκτήρια περίοδο δοκιμαστικών για το βρετανικό Grand Prix.
Σε μία περίοδο μικτών συναισθημάτων για την McLaren, η οποία έτρεξε δοκιμές σύγκρισης μεταξύ των δύο αυτοκινήτων, ο Norris ήταν ένα δέκατο ταχύτερος του Lance Stroll, ενώ ο Oscar Piastri ήταν 3ος πριν η McLaren του υποστεί υδραυλική διαρροή και μείνει στάσιμη στην είσοδο του Pit Lane.
Παρά την βροχή το πρωινό, η εναρκτήρια περίοδος της Παρασκευής στην πίστα του Silverstone ξεκίνησε σε στεψνό οδόστρωμα, καθώς οι οδηγοί δοκιμών, οι σχάρες με τους αισθητήρες αέρα και οι δοκιμές σύγκρισης έκαναν την εμφάνισή τους.
Με την απειλή της βροχής στον αέρα, οι οδηγοί βγήκαν έξω για τα προγράμματά τους με βιασύνη, όλοι εκτός από τον Lance Stroll που επέστρεψε στο γκαράζ μετά από έναν γύρο, καθώς ανέφερε ότι το πεντάλ φρένων είχε βλάβη. Πρόσθεσε: “Τώρα υπάρχει αποτυχία BBW.”
Ο Valtteri Bottas έκανε αρχικά ένα γρήγορο γύρο με 1:31,7, αλλά έπεσε έξω από την πρώτη δεκάδα λίγα λεπτά αργότερα, καθώς ο Max Verstappen, ο Lewis Hamilton και στη συνέχεια ο George Russell πήγαν ταχύτεροι. Η Mercedes έτρεχε μια εμπρόσθια πτέρυγα πιο στενή και επαναπροσδιορισμένο πτερύγιο στην πίσω αεροτομή, ειδικά για το Silverstone.
Εννέα λεπτά στη περίοδο και οι κόκκινες σημαίες βγήκαν για τον Yuki Tsunoda στη Luffield. Κλείδωσε το πίσω μέρος της VCARB01 του και την έβαλε στο χαλίκι.
Η δράση συνεχίστηκε επτά λεπτά αργότερα με μια ουρά αυτοκινήτων να βγαίνουν στην πίστα. Καλά νέα για τον Stroll, ανέφερε ότι τα φρένα του αισθάνθηκαν “εντάξει”.
Καθώς οι οδηγοί συνέχισαν να μαζεύουν γύρους στα σκληρά ελαστικά Pirelli, ο Russell ανέβασε το ρυθμό του και πήγε στην P1 με 1:28.1, ο Verstappen χωρίζει τους οδηγούς της Mercedes όπου ήταν δύο δέκατα κάτω από τον Russell και ο Charles Leclerc και ο Carlos Sainz ανέβηκαν πέμπτος και έκτος.
Η Haas πήγε για κάτι διαφορετικό, καθώς έβαλαν ένα σετ μαλακών ελαστικών στον οδηγό τους για το 2025, Ollie Bearman, με τον νεαρό να ανεβαίνει στην πέμπτη θέση.
Στα μισά της περιόδου ήταν ο Sainz στην P1 με 1:27,9, τοποθετώντας τον ένα δέκατο μπροστά από τον Hamilton με τον Russell τρίτο.
Ο Verstappen με τα μεσαία αύξησε το ρυθμό του σε 1:27,7 με τη Mercedes και τη Ferrari να κάνουν την αλλαγή στα πιο μαλακά ελαστικά. Ο Russell πήγε δεύτερος ταχύτερος μπροστά από τον Leclerc, ο νικητής του Αυστριακού GP δεν ανέβηκε στην P1 κατά ένα εκατοστό του δευτερολέπτου.
Καθώς ο Verstappen ανέβασε το ρυθμό του, ο Isack Hadjar – που πήρε τη θέση του Sergio Perez για το FP1 – επέστρεψε στα pits για να σφίξει τις χαλαρές ζώνες ασφαλείας του. Ήταν κάτω στην 20η θέση, οκτώ δευτερόλεπτα πίσω από το ρυθμό. Υπήρχαν επίσης ζητήματα για τον Jack Doohan της Alpine, ένα πρόβλημα με το πίσω αριστερά μέρος της A524 του Pierre Gasly που παρακολουθούσε από το pitwall.
Η McLaren υιοθέτησε διαφορετική στρατηγική από τα μεσαία ελαστικά των άλλων, ο Oscar Piastri και ο Lando Norris έβαλαν τα μαλακά στις MCL38s τους. Ο Piastri πήγε ταχύτερα πριν ο Norris τον περάσει με 1:27,4, οι δύο της McLaren χωρίστηκαν από την Aston Martin του Stroll, ο οποίος έβαλε επίσης ένα σετ μαλακών.
Ο Piastri δεν μπόρεσε να απαντήσει καθώς ανέφερε ένα ζήτημα “υδραυλικών”. Έφτασε πίσω στη είσοδο των Pit με την MCL38 του να σταματάει εκεί.
Η περίοδος τελείωσε με τον Norris P1 με 1:27.420, 0.134δ μπροστά από τον Piastri τρίτο. Όσο για τον Verstappen, ήταν τρία δέκατα κάτω στην τέταρτη θέση, ο καλύτερος με τα μεσαία.
Ο Bearman ήταν ο καλύτερος αποθεματικός οδηγός στην 14η θέση όπου ήταν 1,1δ κάτω από τον ταχύτερο χρόνο. Ο Doohan ήταν 17ος μπροστά από τον Franco Colapinto και τον Hadjar. Ο τελευταίος συμμετείχε σε ένα περιστατικό που πήγαινε αργά και παρεμπόδισε τον Norris που ανάγκασε τον οδηγό McLaren να πάει στο γρασίδι.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!