Οι McLaren συνέχισαν από εκεί που είχαν μείνει στην Αυστρία, ο Lando Norris πήρε την πολυπόθητη νίκη στο Silverstone μετά από ποινή στον Oscar Piastri και ο Nico Hulkenberg πήρε το εξίσου πολυπόθητο βάθρο που ο ίδιος και οι οπαδοί του περίμεναν για μιάμιση δεκαετία.
Η δυνατή βροχή που είχε χτυπήσει την πίστα μια ώρα πριν την εκκίνηση είχε αφήσει σημάδια του περάσματός της και οι οδηγοί ξεκίνησαν το γύρο σχηματισμού με τα ενδιάμεσα ελαστικά. George Russell και Charles Leclerc πήραν το ρίσκο νωρίς ωστόσο και μπήκαν αμέσως στα pits για σλικ, ποντάροντας στο ότι μεγάλο μέρος του σιρκουί ήταν αρκετά στεγνό. Η πρόσφυση πάντως δεν ήταν ακριβώς ιδανική στην εκκίνηση, όπως έδειξε η αστάθεια του Max Verstappen, που ωστόσο παρέμεινε μπροστά από τον Piastri. Ο Lewis Hamilton προσπάθησε αρκετά αλλά δεν κατάφερε να περάσει τον Norris και οι πρώτοι τέσσερις έμειναν στην ίδια σειρά.
Παραπίσω η δράση ήταν μεγαλύτερη ωστόσο, με τους Alex Albon και Hulkenberg να κάνουν δυναμικές εκκινήσεις και τον τελευταίο να σκαρφαλώνει ως την 11η θέση, έχοντας ξεκινήσει από τη 19η (17η με τα stops των Russell και Leclerc). Το σημαντικότερο συμβάν ωστόσο ήταν η σκληρή επαφή μεταξύ Esteban Ocon και Liam Lawson, που έστειλε το Νεοζηλανδό σε απότομο τετ-α-κε και εγκατάλειψη με σπασμένη ανάρτηση, βγάζοντας το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο εκμεταλλεύτηκαν οι Kimi Antonelli, Isack Hadjar, Gabriel Bortoleto και Oliver Bearman για να περάσουν και αυτοί στα σλικ. Οι μεικτές συνθήκες και η χαμηλή πρόσφυση αποδείχθηκαν βαριές για τον Bortoleto, που έχασε τον έλεγχο, τραυμάτισε την ουρά του μονοθεσίου του στις μπαριέρες και τελικά εγκατέλειψε μερικά μέτρα παρακάτω, επαναφέροντας το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας σχεδόν αμέσως μετά τη λήξη του.
Παρά τις προβλέψεις για περισσότερη βροχή στους επόμενους γύρους, ο Lance Stroll επέλεξε και αυτός τα σλικ σε αυτήν τη δεύτερη περίοδο κίτρινης σημαίας και αργής κίνησης. Η πράσινη σημαία ανέμισε τελικά στον έβδομο γύρο και ο Piastri ξεκίνησε κατευθείαν να πιέζει τον Verstappen.
Με το DRS διαθέσιμο από τον επόμενο γύρο, ο Αυστραλός κόλλησε πίσω από τον παγκόσμιο πρωταθλητή που γλιστρούσε σε όλο το πλάτος της πίστας και έκανε την κίνησή του στη Stowe για να πάρει την πρωτοπορία του αγώνα, αρχίζοντας αμέσως να ξεμακραίνει.
Με τα ενδιάμεσα σε όλο το grid να έχουν ήδη φθαρεί αρκετά, η νεροποντή χτύπησε στον 11ο γύρο, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολη τη ζωή του Verstappen που με το στήσιμο χαμηλής κάθετης δύναμης δεν είχε καμία άμυνα απέναντι στον Norris, βγαίνοντας μάλιστα και εκτός πίστας. Με τους οδηγούς ωστόσο να υποχρεώνονται σε αλλαγή, ο Ολλανδός πήρε πίσω τη θέση στα pits καθώς η McLaren έχασε χρόνο λόγω double stacking και κακού stop και βγήκε τρίτος πίσω από τον Albon, τον οποίο σύντομα προσπέρασε.
Ο Norris εξακολουθούσε να έχει το πλεονέκτημα ωστόσο και στον επόμενο γύρο ήταν ξανά πίσω από τον Verstappen. Δεν είχε την ευκαιρία που ήθελε όμως και η κλήση του αυτοκινήτου ασφαλείας λόγω συνθηκών έβαλε τέλος στην προσπάθειά του προσωρινά, εκμηδενίζοντας παράλληλα την τεράστια διαφορά 15 δευτερολέπτων που είχε προλάβει να ανοίξει ο Piastri μπροστά.
Μεγάλος κερδισμένος ο Stroll, που έκανε ιδανικά τις δύο αλλαγές του από τα ενδιάμεσα στα μαλακά και πίσω στα ενδιάμεσα και βρισκόταν τέταρτος όταν ο Bernd Mayländer ανέλαβε δράση. Ξανά εντυπωσιακός ο Hulkenberg, που ακολουθούσε στην πέμπτη θέση με τους Pierre Gasly και Ocon πίσω του σε μια πολύ ασυνήθιστη δεκάδα.
Τα φώτα της Mercedes AMG μπροστά έσβησαν στο 17ο γύρο και οι μάχες ξεκίνησαν αμέσως με τον Ocon, που δεν είχε κάνει αλλαγή ελπίζοντας σε κόκκινη σημαία, να κατρακυλά στην κατάταξη και τον Hamilton να επιτίθεται στον Gasly. Σε ελάχιστα δευτερόλεπτα ωστόσο οι κίτρινες σημαίες έκαναν ξανά στην εμφάνισή τους, αυτήν τη φορά λόγω της σφοδρής εξόδου του Isack Hadjar, που χωρίς να βλέπει χτύπησε τον Antonelli από πίσω πριν την Copse. Ο Ιταλός κατάφερε να κρατηθεί στην πίστα, αλλά η RB αποσταθεροποιήθηκε και έφυγε ευθεία, καταλήγοντας στις μπαριέρες και βγάζοντας πάλι το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Antonelli αποσύρθηκε από τον αγώνα τελικά, την ώρα που ο Piastri υπαινισσόταν στον ασύρματο ότι το καθεστώς ασφαλείας θα έπρεπε να συνεχιστεί αρκετά λόγω του νερού. Αυτό πάντως δεν εισακούστηκε, καθώς στο τέλος του 21ου γύρου βγήκε η πράσινη σημαία και μαζί της ήρθε και η καταστροφή για τον Verstappen.
Ο Ολλανδός ήρθε κάθετα στην πίστα και κράτησε με το ζόρι το μονοθέσιο εντός, πέφτοντας όμως στη δέκατη θέση. Ο Piastri τέθηκε υπό εξέταση για την προπαρασκευή του συμβάντος, έχοντας επιβραδύνει υπερβολικά λίγο νωρίτερα, αλλά αυτό ήταν μικρή παρηγοριά για τον οδηγό της Red Bull, που με αυτό το σπάνιο λάθος έδειξε να καταδικάζει οριστικά την ήδη δύσκολη Κυριακή του. Αιτία πανηγυρισμών για τον Norris ωστόσο, που με τα δέκα δευτερόλεπτα ποινής στον Αυστραλό είδε τη νίκη να του έρχεται στο πιάτο. Δέκα δευτερόλεπτα έλαβε και ο Yuki Tsunoda, που στην επαναφορά είχε στείλει σε ολίσθηση τον Bearman.
Ο επόμενος που έκανε λάθος ήταν ο Hamilton, που αναγκάστηκε να πάρει το δρόμο διαφυγής και έχασε την έκτη θέση από τον Russell. Παρ’όλο που δεν έδειχνε άνετος μέσα στη Ferrari, ο Βρετανός αντεπιτέθηκε και ανέκτησε τη θέση του, βάζοντας στη συνέχεια στο στόχαστρο τον Gasly, τον οποίο προσπέρασε στον 30ό γύρο. Ενώ οι McLaren εξαφανίζονταν στον ορίζοντα, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής άρχισε να έχει ελπίδες για βάθρο, έχοντας σε εκείνο το σημείο μπροστά του μόνο τους Stroll και Hulkenberg. Βάθρο όμως έβλεπε και ο Γερμανός, που είχε μόνο μια Aston Martin να τον χωρίζει από την πρώτη του άνοδο στα σκαλιά και ακολουθούσε από κοντά τον Stroll, παραμένοντας εντός ενός δευτερολέπτου από τον αντίπαλό του.
Η ενεργοποίηση του DRS στον 35ο γύρο έριξε σχεδόν αμέσως τον Stroll στην πέμπτη θέση, ενώ πιο πίσω ο Verstappen ανέβηκε ένατος προσπερνώντας τον Carlos Sainz και ο Leclerc έκανε κάπως άγαρμπα το ίδιο στον Albon για την ενδέκατη. Μάχη ξέσπασε και ενδιάμεσα για την έκτη θέση, με τον Russell να πιέζει ασφυκτικά τον Gasly και τον Alonso να καιροφυλακτεί.
Τα βλέμματα όμως ήταν στραμμένα στη μάχη του βάθρου, όπου ο άρχοντας του Silverstone και τοπικός ήρωας είχε απέναντί του τον οδηγό που έχει όσο κανείς άλλος κυνηγήσει το βάθρο. Ο Hamilton είχε ξεκάθαρα την ταχύτητα, αλλά ο Hulkenberg κράτησε καλό ρυθμό και παρέμεινε εκτός DRS. Στην άλλη Ferrari, ο Leclerc συνέχισε να ζει επικίνδυνα, περνώντας πάνω από τα κερμπ τη Williams του Sainz.
Η ιδέα των σλικ άρχισε να ψιθυρίζεται κάπου εκεί και ήταν ο Alonso που πήρε πρώτος το ρίσκο στον 38ο γύρο, ακολουθούμενος σύντομα από τον Russell. Ρίσκο που δεν απέδωσε άμεσα ωστόσο, γιατί ο Ισπανός ήταν απελπιστικά αργός και ο Russell έκανε τετ-α-κε και βόλτα μέσα από το χαλίκι. Αλλά δύο γύρους μετά το υπόλοιπο grid άρχισε να ακολουθεί, με τους Hamilton, Stroll, Sainz και Bearman να επιλέγουν σλικ. Ένα γύρο αργότερα έκαναν το ίδιο και οι Hulkenberg και Leclerc, αλλά το pit stop του Γερμανού ήταν κακό στα 4,6 δευτερόλεπτα. Έξοδος του Hamilton ωστόσο κράτησε τη Sauber μπροστά και με 8 δευτερόλεπτα διαφορά, με το Hinwil έτοιμο για πανηγύρι.
Ολισθήσεις και λάθη συνέχισαν σε όλο το μήκος της πίστας, με μια άσχημη έξοδο του Leclerc να σφραγίζει το δύσκολο σαββατοκύριακό του και τις Haas να έρχονται σε επαφή και τετ-α-κε μετά την προσπάθεια του Bearman να προσπεράσει τον Ocon. Πιο ομαλή ήταν η πορεία των Verstappen και Alonso προς την πέμπτη και όγδοη θέση αντίστοιχα. Αλλά εκεί που μετρούσε τα λάθη αποφεύχθηκαν και η βαθμολογούμενη δεκάδα δεν άλλαξε μέχρι τον τελευταίο γύρο.
Η McLaren πήρε λοιπόν ένα ακόμα θριαμβευτικό 1-2 δια χειρός ενός τρισευτυχισμένου Norris, με τον Piastri μάλλον να θεωρεί, ίσως και δικαίως, ότι αδικήθηκε από την ποινή που του κόστισε τη νίκη. Αλλά ακόμα μεγαλύτερος θριαμβευτής ήταν ο Hulkenberg, που έβαλε τέλος στο αρνητικό ρεκκρ των περισσότερων αγώνων χωρίς βάθρο με μια πανάξια τρίτη θέση σε μια σεζόν όπου πραγματικά τα έχει δώσει όλα.
Ο Hamilton από την πλευρά του έχασε το σερί πόντιουμ που είχε στο Silverstone, αλλά συνολικά είχε έναν καλό αγώνα μέχρι την τέταρτη θέση σε μια από τις σπάνιες περιπτώσεις που έχει αποδειχθεί αποφασιστικά καλύτερος του Leclerc φέτος. Πολύ εκνευρισμένος ο πέμπτος Verstappen, υπερευχαριστημένος οπωσδήποτε ο Gasly από την επιβίωσή του στην έκτη θέση και αρκετά χαρούμενοι οι άνθρωποι της Aston Martin από τη διπλή βαθμολόγηση σε έβδομη και ένατη θέση, καθώς Stroll και Alonso έχασαν από μια θέση στην τελευταία περιστροφή. Ανάμεσα στα πράσινα μονοθέσια, ο Albon βρήκε με νύχια και με δόντια τέσσερις βαθμούς, με τον Russell να κλείνει τη δεκάδα σε μια ακόμα κακή μέρα για τη Mercedes.
Ο Hulkenberg πήρε το πρώτο του βάθρο, το πρωτάθλημα πήρε φωτιά και το Silverstone για άλλη μια φορά έδωσε μεγάλες στιγμές. Πάντα τέτοια σε αυτήν την πίστα. Εμείς θα τα πούμε μέσω του podcast του F1fan την επόμενη εβδομάδα και φυσικά ήδη κοιτάμε προς μια ακόμα θρυλική πίστα, αυτήν του Spa, που έρχεται σε τρεις εβδομάδες.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
LAPS |
TIME / RETIRED |
|
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
52 |
1:37:15.735 |
|
2 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
52 |
+6.812s |
|
3 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
52 |
+34.742s |
|
4 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
52 |
+39.812s |
|
5 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
52 |
+56.781s |
|
6 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
52 |
+59.857s |
|
7 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
52 |
+60.603s |
|
8 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
52 |
+64.135s |
|
9 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
52 |
+65.858s |
|
10 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
52 |
+70.674s |
|
11 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
52 |
+72.095s |
|
12 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
52 |
+76.592s |
|
13 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
52 |
+77.301s |
|
14 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
52 |
+84.477s |
|
15 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
51 |
+1 lap |
|
NC |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
23 |
DNF |
|
NC |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
17 |
DNF |
|
NC |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
3 |
DNF |
|
NC |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
0 |
DNF |
|
NC |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
0 |
DNF |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!