Σε μια περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών που μάλλον αρκετοί είδαν ως αγγαρεία, ο Oscar Piastri ήταν ταχύτερος σε συνθήκες χαμηλού ενδιαφέροντος και υψηλών θερμοκρασιών.
Με αργούς ρυθμούς ξεκίνησε η διαδικασία, καθώς μόνο οι Haas επέλεξαν να βγουν στην πίστα κατά τη διάρκεια των πρώτων λεπτών. Ο Lewis Hamilton ακολούθησε, αλλά γενικά οι ομάδες δεν έδειξαν ιδιαίτερη βιασύνη και υπήρχαν οδηγοί που δε βρίσκονταν καν εντός των κόκπιτ. Αιτία αυτού οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες, με 32 βαθμούς στον αέρα και 44 στην πίστα, σε ώρες μη ενδεικτικές για τις κατατακτήριες ή τον αγώνα. Με την καταπόνηση μονοθεσίων και ελαστικών να αναμένεται υψηλή απόγευμα στην έρημο και τα δεδομένα να μην ανταποκρίνονται ιδιαίτερα στις αγωνιστικές συνθήκες που περιμένουμε αύριο, η συντριπτική πλειοψηφία απέφυγε έντονη δραστηριότητα.
Με την προσθήκη του Charles Leclerc, τέσσερα μονοθέσια έκαναν περιστροφές στην πίστα μετά από δέκα λεπτά, χωρίς κάποιον οδηγό να πιέζει πραγματικά ωστόσο και τους γύρους να είναι κατά κύριο λόγο αναγνωριστικοί. Το 1:34.846 του Hamilton ήταν πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα πιο αργό από το χρόνο του Piastri κατά τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών και για αρκετή ώρα κανείς δεν αναζήτησε κάτι παραπάνω καθώς περισσότεροι οδηγοί άρχισαν σταδιακά να ξεμυτίζουν.
Ακόμα και με την αυξημένη «κίνηση», η πίστα του Σακχίρ δεν είδε πάνω από έξι μονοθέσια ταυτόχρονα στην άσφαλτο παρά στο κλείσιμο του πρώτου εικοσαλέπτου, κατά τη διάρκεια του οποίου μόνο 10 οδηγοί έκαναν – πολύ αργό – χρόνο και γύρω στους 15 δοκίμασαν την τύχη τους έξω από τα pits. Ο Lando Norris κατέβασε κατά ένα δευτερόλεπτο το χρόνο του Hamilton και άλλο μισό πρόσθεσε ο Piastri, παραμένοντας ωστόσο πολύ αργός σε σχέση με χτες, ενώ από την πλευρά του ο Verstappen δεν ολοκλήρωσε καν χρονομετρημένο γύρο και αποσύρθηκε στα pits, κάνοντας λόγο για φρικτή κατάσταση.
Σε αυτό το πνεύμα νωθρότητας κύλησε και η υπόλοιπη διαδικασία, αναμενόμενα χωρίς κάποιον εντυπωσιακό χρόνο. Μισή ώρα πήρε για να κάνει κάθε οδηγός τουλάχιστον μια περιστροφή και ακόμα παραπάνω για μια χρονομετρημένη προσπάθεια. Μακράν το πιο αξιοσημείωτο συμβάν ήταν το «παρκάρισμα» του Nico Hulkenberg στην άκρη της πίστας, δίπλα σε χώρο διαφυγής, καθώς η Sauber του έσβησε χωρίς ελπίδα επαναφοράς. Αυτό έβγαλε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας για δύο λεπτά, μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Γερμανού, καθυστερώντας παράλληλα τους Verstappen και George Russell, που ακόμα δεν είχαν κάνει χρονομετρημένο γύρο, από το να ολοκληρώσουν έναν.
Κόκκινη σημαία δεν είδαμε πάντως για να… λυτρώσει τις ομάδες σε μια από τις λίγες περιπτώσεις που μάλλον δε θα πείραζε πολλούς η διακοπή. Ο Verstappen έκανε το χρόνο του, καταλήγοντας ανάμεσα στις McLaren, ο Russell έκανε και αυτός το καθήκον του εκνευρίζοντας στην πορεία τον Liam Lawson, με τον οποίο αντάλλαξε προσπεράσματα και όλα επέστρεψαν στη διεκπεραιωτική τους κατάσταση.
Ένα τετ-α-κε του Βρετανού, χωρίς συνέπειες, απλά επισφράγισε τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης και τα υψηλά υποστροφής, αλλά με τη θερμοκρασία να έχει πέσει μερικούς βαθμούς και την άσφαλτο να έχει στρωθεί λίγο από γόμα, το τελευταίο δεκάλεπτο είδε μερικές πιο σοβαρές προσπάθειες με τα μαλακά ελαστικά. Ο Verstappen τέθηκε προσωρινά επικεφαλής της διαδικασίας, αλλά ο Pierre Gasly σύντομα τον ξεπέρασε και ο Piastri, ίσως στην πρώτη πραγματικά σοβαρή προσπάθεια της ημέρας, σταμάτησε το χρονόμετρο στο 1:31.646, 1,3 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τον δεύτερο σε εκείνο το σημείο Andrea Kimi Antonelli. Ακόμα και ο Norris, που έκανε δύο γρήγορους γύρους με το ίδιο σετ, δεν μπόρεσε να πλησιάσει πιο κοντά από επτά δέκατα και κανείς δεν έκανε κάτι καλύτερο πριν τη λήξη.
Όλες οι γόμες έκαναν την εμφάνισή τους, αλλά τα χιλιόμετρα ήταν λίγα, η διάθεση λιγότερη, τα δεδομένα ελάχιστα και τα συμπεράσματα ανύπαρκτα. Τα λέμε σύντομα για κατατακτήριες και ελπίζουμε για περισσότερα εκεί.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Time |
Gap |
Laps |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
1:31.646 |
|
12 |
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
1:32.314 |
+0.668s |
17 |
3 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:32.480 |
+0.834s |
18 |
4 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
1:32.827 |
+1.181s |
12 |
5 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:32.916 |
+1.270s |
11 |
6 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
1:32.974 |
+1.328s |
17 |
7 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:33.023 |
+1.377s |
14 |
8 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:33.027 |
+1.381s |
12 |
9 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
1:33.092 |
+1.446s |
14 |
10 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:33.111 |
+1.465s |
17 |
11 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
1:33.240 |
+1.594s |
16 |
12 |
7 |
Jack Doohan |
Alpine Renault |
1:33.347 |
+1.701s |
17 |
13 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:33.370 |
+1.724s |
13 |
14 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:33.548 |
+1.902s |
17 |
15 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
1:33.753 |
+2.107s |
15 |
16 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
1:34.335 |
+2.689s |
17 |
17 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:34.363 |
+2.717s |
15 |
18 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
1:34.518 |
+2.872s |
15 |
19 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
1:34.636 |
+2.990s |
7 |
20 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:34.965 |
+3.319s |
14 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!