Νικητής στον αγώνα της πατρίδας του, στο GP του Μονακό αναδείχτηκε ο Charles Leclerc, καταφέρνοντας κάτι που στο παρελθόν ουδέποτε μπόρεσε, φέρνοντας τη 2η νίκη της σεζόν στη Ferrari. Διπλό βάθρο για τους Ιταλούς, 2-4 από την επίσης γρήγορη McLaren και χαμός στην εκκίνηση.
Πάμε να δούμε όλα όσα έγιναν σήμερα, στον ιστορικό αγώνα στους δρόμους του Πριγκηπάτου.
Στις 16:00, η διαδικασία ξεκίνησε και επίσημα, με τα μονοθέσια να εκκινούν εν σειρά για τον γύρο σχηματισμό τους. Ελάχιστα λεπτά μετά, χωρίς προβλήματα, όλοι οι οδηγοί παρατάχθηκαν στο grid για τα πέντε κόκκινα φώτα της εκκίνησης.
Με το σβήσιμό τους, οι οδηγοί έφυγαν καλά, με τους Piastri και Sainz να έχουν τη δική τους μάχη στη St. Devote. Ο Αυστραλός έστριψε τελικά δεύτερος, με τους δυο τους να έχουν μικροεπαφή που κόστισε στον Ισπανός με μικρό κλατάρισμα στο εμπρός αριστερά ελαστικό.
🔴 RED FLAG 🔴
Sainz runs off in Casino Square and there are three cars behind which have made contact #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/qbrS4lQlTI
— Formula 1 (@F1) May 26, 2024
Ήταν όμως πιο πίσω που έγινε ο κακός χαμός: ο Perez έφυγε στην άνοδο προς τη Massenet, χάνοντας τον έλεγχο της RB20 του λόγω επαφής με τον Kevin Magnussen, παίρνοντας στον διάβα του τις δύο Haas που εκκινούσαν τελευταίες.
A big impact moments after the start but all drivers are out of their cars – Perez, Magnussen and Hulkenberg#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/X83ZC7U2J3
— Formula 1 (@F1) May 26, 2024
Η διαδικασία μπήκε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, με την πίστα να γεμίζει θραύσματα στο σημείο, ενώ τελικά ο Sainz κατάφερε να συνεχίσει και να φτάσει στα pits, παίρνοντας ξανά την τρίτη θέση στην επανεκκίνηση, μιας και δεν είχε ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος.
Αυτό που φάνηκε αργότερα σε επανάληψη ήταν πως λίγο πιο κάτω υπήρξε και ακόμα ένα συμβάν, μέχρι να βγει η κόκκινη σημαία. Οι δύο οδηγοί της Alpine, Gasly και Ocon, είχαν μεταξύ τους επαφή στην είσοδο πριν το τούνελ, με τον Ocon να πετάγεται στον αέρα και να εγκαταλείπει λίγο αργότερα στα pits.
Rewind to the first lap before the red flag ⏪
The Alpine drivers make contact and Ocon takes flight at Portier! Both drivers have made it back to the pit lane #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/uDApxbVRnu
— Formula 1 (@F1) May 26, 2024
Περίπου μισή ώρα μετά, ήρθε η στιγμή της επανεκκίνησης, με αρκετά μονοθέσια να έχουν επιλέξει τη “δωρεάν” αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα.
Με τα 5 φώτα να ξανασβήνουν, οι οδηγοί έφυγαν χωρίς προβλήματα και επαφές, με τον Leclerc να διατηρεί την πρώτη θέση και τον Piastri να μην απειλείται από τον Sainz.
Η συνέχεια του αγώνα, στα πρώτα στάδια, δεν είχε πολύ περιεχόμενο: Leclerc-Piastri-Sainz βρίσκονταν σε ένα τρένο DRS, με την MCL38 του Αυστραλού να έχει μικρή ζημιά απ’ την εκκίνηση και να του στοιχίζει, δεχόμενος επίθεση από τον Sainz.
Πιο πίσω, ο Norris ήταν άνετα 4ος, έχοντας διαρκώς αυξανόμενη διαφορά από τον George Russell που επέλεξε να ξεκινήσει με τη μέση γόμα και να τη διατηρήσει κατά την επανεκκίνηση.
LAP 17/78
The top four have broken free. Russell, in P5, is almost 10 seconds back up the road #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/ga0YHDTs27
— Formula 1 (@F1) May 26, 2024
Ήταν ξεκάθαρο, από τους χρόνους που έκαναν οι οδηγοί, πως διαχειρίζονταν τα ελαστικά τους, ειδικά όσοι είχαν αλλάξει στη διακοπή, ώστε να μπορέσουν εν δυνάμει να φτάσουν μέχρι το τέλος.
Ενδιαφέρον, ωστόσο, προκαλούσε η διαρκώς αυξανόμενη διαφορά ανάμεσα στον 4ο Norris και τον 5ο Russell. Στον 24ο γύρο, Norris – Russell χωρίζονταν από 12,5 δευτερόλεπτα, με το pitstop να εκτιμάται στα 19 περίπου στο Μονακό. Αυτό ενδεχομένως να άνοιγε στο μέλλον ένα παράθυρο ευκαιρίας για τη McLaren και τον οδηγό της, ώστε να μπορέσει να κολλήσει πίσω από τον Sainz και τα γηρασμένα του ελαστικά…
Έπρεπε να φτάσουμε στον 43ο γύρο για να δούμε το πρώτο pitstop σε κανονική ροή αγώνα, με τον Lance Stroll να αλλάζει ελαστικά απ’ την 11η θέση, εκμεταλλευόμενος το παράθυρο που ο teammate του, Alonso, του είχε ανοίξει απ’ τη 12η θέση.
Το στοίχημα που πήρε ο Καναδός και η Aston Martin, όμως, δεν έπιασε. Στον 50ο γύρο, ο οδηγός ανέφερε στην ομάδα του κλατάρισμα στον πίσω αριστερά τροχό, μπαίνοντας για αλλαγή και χάνοντας την ευκαιρία για ένα πλασάρισμα στους βαθμούς.
Το ίδιο στοίχημα επιχείρησαν να πάρουν σύντομα οι Mercedes και Hamilton. Έχοντας τεράστια διαφορά απ’ τον επόμενο, Yuki Tsunoda, με σκοπό να πιέσουν τον 6ο Verstappen.
Ο Ολλανδός και η Red Bull, ωστόσο, απάντησαν μόλις έναν γύρο μετά, καταφέρνοντας να καλύψουν το undercut με γρήγορο pitstop και να βάλουν την πίεση στον 5ο, Russell ενόψει των τελευταίων 25 γύρων.
Η διαφορά του Russell με τον Norris πέρασε προσωρινά το κατώφλι των 19 δευτερολέπτων, όμως ο Sainz ξεκίνησε να επιβραδύνει με σκοπό να κλείσει και να μη δοθεί η δυνατότητα στη McLaren να τραβήξει τον Βρετανό στα pits.
Το ενδιαφέρον προσηλώθηκε στη μάχη Russell – Verstappen στους τελευταίους 20 γύρους. Με φρέσκια σκληρή γόμα, ο Ολλανδός έκλεισε άμεσα τη διαφορά με τον Russell και βρέθηκε κολλημένος στο διαχύτη της W15 του στον 60ο γύρο, προσπαθώντας να βρει τη χαραμάδα σε μια πίστα που τα προσπεράσματα θέλουν πολλή φαντασία αλλά και συναίνεση από τον αντίπαλο.
Ο Verstappen δεν τα κατάφερε εν τέλει να κερδίσει μια θέση, με τους πρώτους να μένουν στα ίδια στο πέσιμο της καρό σημαίας: Leclerc, Piastri και Sainz ανέβηκαν στο βάθρο, ενώ ακολούθησαν οι Norris, Russell, Verstappen, Hamilton, Tsunoda, Albon και Gasly.
Για τον οδηγό της Ferrari, η νίκη στον αγώνα της πατρίδας του ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα, σπάζοντας την “κατάρα” που είχε με κακές Κυριακές στους δρόμους του Πριγκηπάτου.
Destiny fulfilled 🤩#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/C3dpe2yadD
— Formula 1 (@F1) May 26, 2024
Για την ίδια τη Ferrari, η 2η της νίκη φέτος, και το διπλό βάθρο ήταν ένα σημάδι πως η βελτίωση συνεχίζεται στο Maranello, με τον απώτερο σκοπό να είναι η τακτική διεκδίκηση νικών και το πρωτάθλημα!
Κερδισμένη και η McLaren με το 2-4, που σίγουρα είχε τον ρυθμό ακόμα και για τη νίκη!
Επόμενος αγώνας για το πρωτάθλημα της F1 το Μόντρεαλ και ο Καναδάς, το τριήμερο 7-9 Ιουνίου! Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!