Μάχη στο όριο για την pole position είδε η πίστα του Μόντε Κάρλο, με τον Max Verstappen τελικά να επικρατεί.
Η σημασία της σειράς εκκίνησης στο Μονακό είναι γνωστή, τα ατυχήματα είναι συνηθισμένα και αναμενόμενα οι οδηγοί καθυστέρησαν μόνο προκειμένου να αποφύγουν κίνηση πριν βγουν στη ζεστή πίστα. Verstappen και Sergio Perez πήγαν κατευθείαν στην κορυφή των χρόνων με τις πρώτες τους προσπάθειες στο Q1, με τους Fernando Alonso και Lance Stroll ελάχιστα πιο πίσω, ο Καναδός ενάμισι δέκατο πιο αργός από τον Ολλανδό πρωταθλητή. Τους χρόνους τους ξεπέρασαν πρώτα ο Zhou Guanyu και στη συνέχεια οι δύο McLaren, με τον Lando Norris μπροστά από τον Oscar Piastri.
Οι οδηγοί του Woking ολοκλήρωσαν ενώ έπεφτε κόκκινη σημαία, καθώς ο Sergio Perez έχασε τα φρένα στην πρώτη στροφή και χτύπησε αρκετά απότομα στις μπαριέρες απέναντι από την έξοδο του pit lane. Με πάνω από 11 λεπτά να μένουν για το Q1, η Red Bull είδε για άλλη μια φορά φέτος τον Μεξικάνο να βρίσκεται νωρίς εκτός κατατακτηρίων λόγω εξόδου, και η αυριανή ανάκαμψη αναμένεται δύσκολη στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου, ακόμα και με το πλεονέκτημα σε απόδοση που απολαμβάνουν οι Ταύροι
Η επανεκκίνηση της διαδικασίας είδε καταιγισμό γρήγορων γύρων, με τον Alonso να καταλήγει τελικά πρώτος, μπροστά από τις Alpine και τον Verstappen. Σκούρα τα βρήκε ο Lewis Hamilton, ο οποίος βρέθηκε 17ος, ενώ και οι δύο Ferrari δε φάνηκαν να έχουν βρει ιδανικά πατήματα, μένοντας εκτός δεκάδας και με ρίσκο υποβιβασμού, δεδομένων των καλών χρόνων των υπολοίπων, καθώς ακόμα και οι AlphaTauri και Williams έδειχναν ανταγωνιστικές.
Ο Charles Leclerc έκανε τελικά μια προσπάθεια αρκετή για την τρίτη θέση, με τον Verstappen να ανακαταλαμβάνει εν τω μεταξύ την πρωτοκαθεδρία, πριν τη χάσει από τον εντυπωσιακό Yuki Tsunoda και την ξαναπάρει προς το τέλος. Στην άλλη Ferrari, ο Carlos Sainz δεν κατάφερε να βελτιώσει επαρκώς, ενώ και ο Hamilton παρέμεινε χαμηλά. Και οι δύο κατάφεραν τελικά να περάσουν στην επόμενη φάση με την τελευταία τους προσπάθεια, εις βάρος των δύο Haas, ενώ μπροστά τους ο Nyck de Vries εκτόπισε στη 16η θέση τον Logan Sargeant. Ο Zhou ήταν η τελευταία απώλεια του Q1, μαζί φυσικά με τον Perez, ο οποίος κατέληξε τελευταίος.
Ο Verstappen ξεκίνησε το Q2 επικεφαλής, με τους Pierre Gasly, Alonso και Esteban Ocon να ακολουθούν καθώς οι απειλητικές Alpine άφησαν πίσω τους σε πρώτη φάση Ferrari και McLaren. Ακόμα πιο χαμηλά οι Mercedes, που συνέχισαν να δυσκολεύονται.
Verstappen και Alonso βελτίωσαν περαιτέρω, με τον Ισπανό να πλασάρεται μπροστά από τα γαλλικά μονοθέσια. Πίσω τους κατάφερε να σκαρφαλώσει ο George Russell, ενώ στη συνέχεια ο Leclerc βρέθηκε δεύτερος για μόλις τέσσερα χιλιοστά. Ο Sainz δεν κατάφερε να τον μιμηθεί, αλλά παρέμεινε σε μια σχετικά ασφαλή θέση, κάτι που δεν έκανε ο Hamilton, ο οποίος κατέληξε πάλι στη ζώνη του υποβιβασμού με ανάγκη μιας υπέρβασης της τελευταίας στιγμής.
Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής το κατάφερε, ανεβαίνοντας πέμπτος, αν και παραπονέθηκε για το μονοθέσιο. Ένας άλλος όμως που είχε προβλήματα στο Q2 ήταν ο Lance Stroll, ο οποίος… ξέμεινε στη 14η θέση και αποκλείστηκε. Τον συνόδευσαν o Piastri, που έχασε το Q3 από τον ομόσταβλό του για ελάχιστα χιλιοστά, ο Alexander Albon, ο Nyck de Vries και ο Valtteri Bottas.
Ο Καναδός ενδεχομένως να έχει και άλλες σκοτούρες, καθώς κατά τη διάρκεια της διαδικασίας δεν πρόσεξε κλήση για ζύγισμα του μονοθεσίου κατά την είσοδό του στο pit lane και συνέχισε προς το box, όπου οι μηχανικοί του στη συνέχεια άγγιξαν το μονοθέσιό του πριν συνειδητοποιήσουν την παράβαση.
Το Q3 ξεκίνησε με ένα δυνατό γύρο από τον Alonso, που έβαλε την Aston Martin προσωρινά στην pole position, εκατοστά μόνο μπροστά από τις δύο Ferrari των Sainz και Leclerc. Ο Verstappen από την άλλη δε φάνηκε πολύ άνετος στο δικό του γύρο και έμεινε σχεδόν τέσσερα δέκατα πίσω, με τον Russell να κάνει και αυτός ανώτερο χρόνο στη συνέχεια. Ο Ολλανδός επανήλθε σύντομα με τη δεύτερη προσπάθειά του όμως, και βρήκε 52 χιλιοστά για να αφήσει τον Alonso δεύτερο, με τον Hamilton να ακολουθεί τρίτος.
Ακόμα καλύτερα πήγε ο Ocon όμως, που συνέχισε να αποδεικνύει τη δυναμική της Alpine στο Μονακό κατεβάζοντας άλλο ένα δέκατο από το χρόνο του Verstappen και παίρνοντας αυτός την προσωρινή pole.
Ακολούθησε φρενίτιδα στα τελευταία δύο λεπτά, με τον Leclerc να πηγαίνει πέρα από τα όρια της Ferrari και να ανεβαίνει με τη σειρά του πρώτος, πριν ο Alonso, με ένα εκπληκτικό πρώτο χρονομετρημένο κομμάτι, τον περάσει οριακά. Ο Verstappen φάνηκε προς στιγμήν να μην έχει απάντηση κατά τη διάρκεια της τρίτης του προσπάθειας, αλλά στη συνέχεια έκανε ένα εξωπραγματικό τρίτο κομμάτι, καλύπτοντας το χαμένο χρόνο και βρίσκοντας άλλα 84 χιλιοστά για να πάρει μια πολύ δύσκολη pole position.
Έχοντας κάνει ό,τι καλύτερο μπορούσε, ο Alonso θα παραταχθεί δίπλα στον Ολλανδό στην πρώτη σειρά αύριο. Ο Leclerc, που έμεινε και αυτός στη μάχη μέχρι τέλους, θα εκκινήσει τρίτος, ενώ ο Ocon ανταμείφθηκε για τις προσπάθειές του με την τέταρτη θέση. Στην πέμπτη θέση περιορίστηκε ο Sainz, ενώ ο Hamilton, ύστερα από τους κινδύνους υποβιβασμού που πέρασε, μάλλον περνά ένα συνδυασμό εκνευρισμού και ανακούφισης για το καλύτερο που δεν ήρθε αλλά και τα χειρότερα που αποφεύχθηκαν.
Gasly, Russell και Tsunoda ακολουθούν, με τον Norris, που παραλίγο να μη βγει στο Q3 λόγω επαφής με τον τοίχο στο Q2, να κλείνει την πρώτη δεκάδα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!