Ο Charles Leclerc έκανε τον ταχύτερο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών στο Μονακό, μπροστά από τους Oscar Piastri και Lewis Hamilton και κλείνοντας μια καλή Παρασκευή για τη Ferrari.
Με την προοπτική… μποτιλιαρίσματος στη μικρή και στενή πίστα να τους απειλεί, οι οδηγοί ξεκίνησαν το συντομότερο τους γρήγορους γύρους τους, ελπίζοντας σε σχετικά ελεύθερο δρόμο. Με 1:12.922 ο Max Verstappen ήταν ο ταχύτερος μετά τα πρώτα περάσματα, ακολουθούμενος από τους Piastri και Lando Norris, όλοι τους με τα μεσαία ελαστικά. Τις McLaren χώρισε ο Leclerc και πίσω τους ακολούθησαν οι George Russell και Hamilton, επίσης με μεσαία, όπως εξάλλου και το μεγαλύτερο μέρος του grid, αν και κάποιοι επέλεξαν να πειραματιστούν με τη μαλακή και τη σκληρή γόμα. Η διαδικασία σύντομα σταμάτησε όμως, καθώς ο Isack Hadjar βρήκε την μπαριέρα στη στροφή μετά το τούνελ με τον πίσω αριστερό τροχό του, οδηγώντας σε κλατάρισμα και κόκκινη σημαία μετά από επτά λεπτά δοκιμαστικών.
Ο Γάλλος μπόρεσε να κινήσει το μονοθέσιο μέχρι τα pits και η κόκκινη σημαία σύντομα υποβαθμίστηκε σε κίτρινη, αλλά προφανώς λίγα άλλαξε αυτό, με τους οδηγούς να κατευθύνονται και να παραμένουν στα box όσο καθαριζόταν η πίστα. Η πράσινη σημαία ήρθε με 49 λεπτά να απομένουν και μετά από το αναμενόμενο «κόλλημα» στο pit lane τα περισσότερα μονοθέσια επανήλθαν στην πίστα. Οι χρόνοι έπεσαν αμέσως αισθητά στην επαναφορά, με τον Leclerc να ανεβαίνει πρώτος έχοντας πίσω του τους Piastri και Kimi Antonelli, αλλά και αυτή η φάση κράτησε μόνο λίγα λεπτά, καθώς ο Αυστραλός της McLaren μπλόκαρε τους τροχούς στην πρώτη στροφή και καρφώθηκε στην μπαριέρα. Μπόρεσε να συνεχίσει, αλλά άφησε στο σημείο την εμπρός αεροτομή του και φυσικά έβγαλε ξανά την κόκκινη σημαία, στέλνοντας για άλλη μια φορά το grid στα γκαράζ.
Η πίστα άρχισε να γεμίζει ξανά με 36 λεπτά να μένουν στο ρολόι. Τα μαλακά κούμπωσαν και οι ρυθμοί αυξήθηκαν, αλλά όχι ιδιαίτερα. Ο Fernando Alonso χρησιμοποίησε τη γόμα για να ανεβεί δεύτερος, αλλά οι δύο Ferrari ανάμεσα στις οποίες βρέθηκε είχαν τα μεσαία και τα σκληρά. Ο Ισπανός βελτίωσε ξανά για την πρωτοπορία με 1:11.890, μπροστά από τους Hamilton και Leclerc, πριν ο Μονεγάσκος βάλει και αυτός τα μαλακά και κατεβάσει κατά σχεδόν μισό δευτερόλεπτο το ταχύτερο πέρασμα. Τέταρτος με τα μεσαία ανέβηκε ο Carlos Sainz, ενώ η μαλακή γόμα έβαλε στη δεκάδα τον Nico Hulkenberg, που μαζί με τον Oliver Bearman (με τα μεσαία μάλιστα, αλλά και με εξέταση εις βάρος του για παράβαση των κανονισμών κόκκινης σημαίας) ήταν οι εκπλήξεις στο πρώτο μισό των χρόνων. Ο Leclerc συνέχισε να βελτιώνει, κόβοντας άλλο μισό δέκατο από την καλύτερη προσπάθεια και όντας σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον Norris, που σκαρφάλωσε δεύτερος.
Να σημειωθεί ότι παράλληλα είδαμε αρκετές περιπτώσεις οδηγών να ακουμπούν, πιο μαλακά ή πιο βίαια, τον τοίχο, καθώς και παράπονα για τα αναπόφευκτα περιστατικά παρεμπόδισης, τυπικά χαρακτηριστικά μιας αγωνιστικής διαδικασίας στο Μονακό.
Την τρίτη θέση κατέλαβε προσωρινά ο Hamilton, πριν έρθει από το πουθενά ο Liam Lawson, που έκανε έναν ομολογουμένως πολύ καλό γύρο και κατέλαβε την τελευταία θέση της κορυφαίας τριάδας. Υποσκελίστηκε γρήγορα καθώς ο Hamilton επανήλθε για τη δεύτερη θέση, αλλά παρέμεινε εντυπωσιακά ψηλά. Εντυπωσιακό πάντως φάνηκε και το 1-2 της Ferrari, με τη Scuderia να αποδίδει πολύ καλύτερα στους δρόμους του Μονακό απ’όσο μάλλον ήλπιζαν οδηγοί και μηχανικοί. Το… πάρτι τους το χάλασε ο Piastri, που έφτασε όμως μόνο μέχρι τη δεύτερη θέση, αδυνατώντας να ανταγωνιστεί το χρόνο του Leclerc.
Μια ακόμα μικρή καθυστέρηση επήλθε αμέσως μετά καθώς πλησίαζε το τελευταίο δεκάλεπτο, καθώς ο Hadjar, έχοντας μόλις ολοκληρώσει γύρο με τον έκτο χρόνο, έχασε την ουρά και κοπάνησε τις μπαριέρες στην πρώτη στροφή με τον πίσω τροχό, προκαλώντας ζημιά στην ανάρτηση που τον υποχρέωσε να αποσυρθεί στα pits, χωρίς ευτυχώς κάποια απώλεια πέρα από μερικά δευτερόλεπτα κίτρινης σημαίας. Αντίστοιχη κατάληξη απέφυγε ο Verstappen, που μπόρεσε να φρενάρει και να ακινητοποιήσει το μονοθέσιο εντελώς στο ίδιο σημείο πριν καταλήξει στον τοίχο.
Τα τελευταία λεπτά κύλησαν κατά τα άλλα χωρίς κάτι αξιοπρόσεκτο, με τους οδηγούς να έχουν περάσει σε μεγαλύτερης διάρκειας περάσματα και προσομοιώσεις αγώνα. Οι δύο RB ολοκλήρωσαν έτσι τη διαδικασία στην πέμπτη και έκτη θέση, με τις Red Bull να βρίσκονται στη δέκατη και ενδέκατη, αλλά την προσοχή αυτήν τη στιγμή τραβά η Ferrari, που σίγουρα ελπίζει να διατηρήσει τέτοιους ρυθμούς και το σαββατοκύριακο.
Επιστρέφουμε αύριο το μεσημέρι για άλλη μια διαδικασία δοκιμαστικών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!