Χρειάστηκε και τρίτη προσπάθεια, αλλά ο Lando Norris βρήκε το ρυθμό, βρήκε το γύρο και θα εκκινήσει αύριο από την pole position, μετά από δύσκολη μάχη στις κατατακτήριες του Grand Prix του Μονακό.
Τα μεσαία ελαστικά επέλεξαν για την πρώτη τους προσπάθεια οι οδηγοί της Alpine, αλλά οι υπόλοιποι έβαλαν τα μαλακά και βγήκαν βιαστικά στην πίστα για να αποφύγουν όσο γινόταν επιπλοκές κίνησης και ενδεχόμενα κόκκινης σημαίας. Ο Liam Lawson τέθηκε νωρίς επικεφαλής, μπροστά από τους Kimi Antonelli και Charles Leclerc, εν αναμονή ωστόσο των McLaren και του Max Verstappen, που βγήκαν λίγο πιο αργά από τα pits. Πράγματι, οι Oscar Piastri και Norris κατέλαβαν τις δύο κορυφαίες θέσεις της κατάταξης με την ολοκλήρωση των πρώτων τους προσπαθειών, αλλά η ραγδαία βελτίωση της πρόσφυσης στην πίστα είδε τους χρόνους να συνεχίζουν να κατρακυλούν και την πρωτοπορία να αλλάζει χέρια, περνώντας ξανά στον Leclerc και στη συνέχεια τον Verstappen, με τον Fernando Alonso τρίτο ανάμεσα στις Ferrari και πέμπτο τον Oliver Bearman.
Η κατάταξη άλλαξε ξανά με την επόμενη σειρά περασμάτων, που είδε τον Piastri πρώτο με 1:11.385, μπροστά από τους Norris και Leclerc, με τους Russell και Hamilton να ακολουθούν και τον Alonso στη δεκάδα μαζί με αμφότερες τις Williams. Ο Piastri πάντως είχε και μια επαφή με τον τοίχο, όπως και ο Gabriel Bortoleto, ενώ ο Pierre Gasly για λίγο απέφυγε σύγκρουση με τον Lance Stroll, που είχε ξανά ελλιπή ενημέρωση και αργή αντίδραση για το ερχόμενο μονοθέσιο.
Οι χρόνοι συνέχισαν να πέφτουν καθώς οι οδηγοί δε σταμάτησαν τις προσπάθειες, ελέω της σαφούς βελτίωσης της πρόσφυσης από γύρο σε γύρο. Ο Leclerc επανήλθε για την πρωτιά, κόβοντας ενάμισι δέκατο από τον Piastri και οι Esteban Ocon και Nico Hulkenberg μπήκαν στη δεκάδα. Τα τελευταία λεπτά είδαν την κατάταξη να αλλάζει αδιάκοπα και να παίρνει τελικά μορφή μόνο μετά την πρόσκρουση του Antonelli στον τοίχο του Nouvelle Chicane, βγάζοντας την κόκκινη σημαία. Ο χρόνος είχε ήδη λήξει ωστόσο και ευτυχώς για τους περισσότερους οι προσπάθειές τους είχαν ολοκληρωθεί. Leclerc, Norris, Piastri, Verstappen και Russell ήταν η πρώτη πεντάδα, με Alonso και Williams να διατηρούνται στο πρώτο μισό του grid. Ο Hamilton ήταν έκτος, αλλά υπό διερεύνηση για παρεμπόδιση του Verstappen. O Antonelli πέρασε οριακά, όντας 15ος πριν την έξοδό του, και στη ζώνη του αποκλεισμού κατέληξαν οι Bortoleto, Bearman (που έχει ποινή δέκα θέσεων), Gasly, Stroll και Franco Colapinto, που και στο δεύτερο σαββατοκύριακό του δείχνει να δυσκολεύεται και μάλλον θα προκαλέσει σχόλια για την Alpine και τις κινήσεις της.
Το Q2 είδε στο ξεκίνημα τη μεσαία γόμα σε Ferrari και Williams, καθώς και στην εναπομείνασα Mercedes του Russell. Με 1:10.959, ο Norris τέθηκε επικεφαλής μπροστά από τους Verstappen και Leclerc, αλλά με δέκα λεπτά να μένουν στο ρολόι η κόκκινη σημαία έκανε ξανά την εμφάνισή της. Δυστυχώς για τη Mercedes, υπαίτιος ήταν ο Russell, που υποχρεώθηκε να ακινητοποιήσει το μονοθέσιο μέσα στο τούνελ λόγω μηχανικού προβλήματος, κάνοντας ακόμα πιο εφιαλτική την προοπτική της Κυριακής για την ομάδα που ήδη είχε δει τον Antonelli να περιορίζεται στη 15η θέση.
13 οδηγοί παρατάχθηκαν στο pit lane οπότε για τη συνέχεια της διαδικασίας, με τις Williams να παραμένουν στη μεσαία γόμα, την οποία επέλεξε αυτήν τη φορά και ο Alonso. Έχοντας πλέον τα μαλακά, ο Leclerc αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση με 1:10.581, τρία δέκατα μπροστά από τον δεύτερο Hamilton και τέσσερα από τον Piastri. O Norris ωστόσο συνέχισε τους καλούς γύρους, κλέβοντας για 11 χιλιοστά την πρωτοπορία από τον οδηγό της Ferrari. Ανάμεσα στα κόκκινα μονοθέσια μπήκε ο Verstappen, που έδειξε λίγο ασταθής στην προσπάθειά του, με τον Piastri να ξεμένει πέμπτος, αρκετά μακριά από την κορυφή. Παρά τα μεσαία τους ελαστικά, Alex Albon, Alonso και Carlos Sainz ακολούθησαν.
Η γόμα ωστόσο δεν αποδείχθηκε επαρκής για τον Sainz, που στην εκπνοή του χρόνου υποβιβάστηκε στην ενδέκατη θέση μετά τη βελτίωση των Isack Hadjar και Ocon, με τον ίδιο να μην μπορεί να κάνει το ίδιο με τη μαλακή γόμα, κάτι που κατάφερε από την πλευρά του ο Albon που ανέβηκε τρίτος. Ο Ισπανός λοιπόν πήρε το δρόμο για το γκαράζ, μαζί με τον απογοητευτικό Yuki Tsunoda και τον Hulkenberg.
Ακόμα και στο Q3 δεν έλειψαν τα μεσαία πάντως, με τον Albon να επανέρχεται σε αυτά και τον Ocon να «κουμπώνει» και αυτός ένα σετ. Οι διεκδικητές της pole position όμως πήγαν κατευθείαν για τα μαλακά, με τον Norris να κάνει 1:10.464 και να τοποθετείται πρώτος, 67 χιλιοστά μπροστά από τον Piastri και σχεδόν δύο δέκατα μακριά από τον Leclerc. Σε απόσταση αναπνοής από τον Leclerc βρέθηκε ο Verstappen, με τον Hamilton να ξεμένει αρκετά παραπίσω.
Τέσσερις οδηγοί βρέθηκαν λοιπόν να κοιτούν την pole καθώς έβγαιναν για την τελευταία τους προσπάθεια, με τα πορτοκαλί μονοθέσια να έχουν το πλεονέκτημα. Και αμφότερα έβαλαν φωτιά στην άσφαλτο, με το 1:10.125 του Norris να γκρεμίζει τον προηγούμενο χρόνο του και τον Piastri να ακολουθεί από κοντά, αλλά να υπολείπεται στο τέλος για 15 χιλιοστά. Η μεγάλη βελτίωση του Hamilton δεν ήταν αρκετή για να τον βάλει στη μάχη, αφήνοντάς τον τέταρτο, ενώ ο Verstappen έκανε λάθος στο δεύτερο κομμάτι και ξέμεινε πέμπτος. Ο Leclerc από την άλλη κατάφερε να ξεπεράσει το χρόνο του Norris, αλλά οι πανηγυρισμοί της Ferrari κράτησαν λίγο καθώς οι McLaren μπόρεσαν και επιχείρησαν να κάνουν και τρίτη προσπάθεια. Αυτή του Piastri δεν ήταν αρκετή για την pole, αλλά ο Norris, στην ίσως καλύτερη εμφάνισή του σε κατατακτήριες φέτος, έσπασε το φράγμα του 1:10 και με το εκπληκτικό 1:09.954 θα εκκινήσει αύριο από την πιο πλεονεκτική θέση στο Μονακό.
Πιο χαμηλά, τεράστια ήταν η ικανοποίηση για την RB, με τον Hadjar έκτο και τον Lawson για πρώτη φορά στη δεκάδα φέτος, στην ένατη θέση. Ανάμεσά τους πλασαρίστηκαν Alonso και Ocon, με τον Albon να ολοκληρώνει στη δέκατη θέση.
Ο έλεγχος της κατάστασης αύριο θα είναι στα χέρια του Norris λοιπόν και αν δούμε το βαρετό πρόσωπο του πριγκιπάτου οι πιθανότητες είναι σαφώς υπέρ του. Με δύο υποχρεωτικά pit stop ωστόσο και τα απρόοπτα πάντα κοντά, η κατάσταση μπορεί πάντα να ανατραπεί στους δρόμους του Μόντε Κάρλο. Τα λέμε αύριο για τον αγώνα.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Laps |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
1:11.285 |
1:10.570 |
1:09.954 |
27 |
2 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:11.229 |
1:10.581 |
1:10.063 |
27 |
3 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
1:11.308 |
1:10.858 |
1:10.129 |
29 |
4 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:11.575 |
1:10.883 |
1:10.382 |
28 |
5 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:11.431 |
1:10.875 |
1:10.669 |
21 |
6 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:11.811 |
1:11.040 |
1:10.923 |
27 |
7 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:11.674 |
1:11.182 |
1:10.924 |
30 |
8 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
1:11.839 |
1:11.262 |
1:10.942 |
32 |
9 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:11.818 |
1:11.250 |
1:11.129 |
26 |
10 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
1:11.629 |
1:10.732 |
1:11.213 |
34 |
11 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
1:11.707 |
1:11.362 |
|
25 |
12 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:11.800 |
1:11.415 |
|
20 |
13 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
1:11.871 |
1:11.596 |
|
23 |
14 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
1:11.507 |
|
|
13 |
15 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:11.880 |
|
|
11 |
16 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
1:11.902 |
|
|
13 |
17 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
1:11.979 |
|
|
13 |
18 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
1:11.994 |
|
|
11 |
19 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:12.563 |
|
|
11 |
20 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine Renault |
1:12.597 |
|
|
12 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!