Ίσως όχι το ίδιο εμφατικά όσο άλλες φορές, αλλά και πάλι μένοντας στην πρωτοπορία για όλους τους γύρους, ο Max Verstappen συνέχισε και στο Μόντρεαλ το σερί της Red Bull.
Με τη μεσαία γόμα παρατάχθηκε το μεγαλύτερο μέρος του grid, αφήνοντάς τους επί ίσοις όροις απέναντι στα κόκκινα φώτα. Παρά τις υποσχέσεις περί επίθεσης στον Verstappen, ο Fernando Alonso δεν έφυγε καλά, χάνοντας τη θέση του από τον Lewis Hamilton και απειλούμενος για λίγο και από τον George Russell. Από μια θέση πήραν οι Esteban Ocon, Oscar Piastri και Charles Leclerc, ενώ προσωρινά ο Sergio Perez βρέθηκε μπροστά από τον Carlos Sainz παρ’όλο που ήταν από τους λίγους με σκληρά ελαστικά.
Ο Ισπανός έδωσε σκληρή μάχη και κατάφερε να ανακτήσει τη θέση του πριν το τέλος του γύρου, με τον Kevin Magnussen να χρειάζεται να αποφύγει την τελευταία στιγμή τους δύο οδηγούς μπροστά του, καταλήγοντας εκτός και χάνοντας δύο θέσεις. Ο Alonso χρειάστηκε λίγο περισσότερο για να βρεθεί ξανά στην ουρά του Hamilton, αλλά μέχρι τον πέμπτο γύρο είχε κολλήσει από πίσω, απειλώντας τη Mercedes, αν και στην πορεία είχε μια επαφή με τον τοίχο στη στροφή 6, ευτυχώς χωρίς να επηρεαστεί.
Λίγο πιο πίσω, ο Nico Hulkenberg έχασε άλλη μια θέση από τον Piastri και βρέθηκε να απειλείται και από τον Lando Norris. Για λίγο τον διέσωσε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, που προκάλεσε η εγκατάλειψη από μηχανικό πρόβλημα του Logan Sargeant, αλλά η Williams απομακρύνθηκε από την πίστα μέσα σε ένα γύρο και ο αγώνας ξαναγύρισε σε κανονικό ρυθμό.
Ο Norris δεν κατάφερε να ξεφορτωθεί το εμπόδιο της Haas όμως, τουλάχιστον μέχρι ο Hulkenberg να μπει στα pits, όταν πια ο Leclerc είχε φτάσει πίσω του σε απόσταση αναπνοής. Το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν εκεί για να διασώσει και αυτόν, αυτήν τη φορά το πραγματικό δια χειρός Bernd Mayländer, καθώς ο Russell έχασε τον έλεγχο στη στροφή 6, κοπανώντας στον τοίχο και χάνοντας τη μισή μπροστινή αεροτομή μαζί με ζημιά στο εμπρός δεξί ελαστικό.
Verstappen, Hamilton και Alonso βούτηξαν επιτόπου στα pits για ελαστικά, με τη Mercedes να βγάζει αμφιλεγόμενα τον Βρετανό μπροστά από τον Alonso, προκαλώντας αντίδραση του οδηγού της Aston Martin και της ομάδας του για επικίνδυνη απασφάλιση και τους αγωνοδίκες να ξεκινούν έρευνα λίγους γύρους μετά. Norris και Alex Albon είχαν επίσης μια παραλίγο επαφή στο pit lane, συμβάν που επίσης σημειώθηκε, αν και ποινές τελικά δε δόθηκαν πουθενά. Στα pits κατάφερε να φτάσει και ο Russell, επιστρέφοντας στην πίστα στην τελευταία θέση.
Με την αποxώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας ο Norris πέρασε ξανά μπροστά από τον Piastri. Μπροστά, οι δύο Ferrari, που δεν μπήκαν για αλλαγή προσβλέποντας σε στρατηγική ενός pit stop και βρέθηκαν ψηλά, πλησίασαν τον Alonso, αλλά μπλοκάρισμα του Leclerc τον έφερε κυνηγημένο αντί για κυνηγό, με τον Alonso να απομακρύνεται με ταχύτερο γύρο και τον Sainz να πλησιάζει εντός διαφοράς DRS.
Μάχη ξεκίνησε να εξελίσσεται παράλληλα για τις τελευταίες θέσεις της δεκάδας, με ένα τρένο DRS να ξεκινά από τον έβδομο Ocon και να φτάνει μέχρι τον 15ο Hulkenberg, έχοντας τους Albon και Magnussen κάπου στη μέση να ανταλλάσσουν συνέχεια θέσεις.
Ο Sainz δεν έκανε κάποια επιθετική κίνηση απέναντι στον ομόσταβλό του, πέρα από δηλώσεις στον ασύρματο που δεν εισακούστηκαν, αλλά ο Alonso δεν είχε τέτοιους ενδοιασμούς για τον Hamilton. Ο Ισπανός εκτοξεύτηκε δίπλα από τη Mercedes στην πρώτη στροφή και στη συνέχεια αμύνθηκε στην αντεπίθεση του Βρετανού, ανακτώντας τη δεύτερη θέση στον 23ο γύρο.
Η μάχη πιο πίσω συνέχισε να μαίνεται, με τον Albon να έχει έξοδο προσπαθώντας να περάσει τον Magnussen, αλλά να έχει σύντομα ξανά τον Δανό στο σκόπευτρο, καθώς ο Piastri πέρασε τη Haas. Ο Yuki Tsunoda μείωσε και αυτός σε διαφορά DRS, έτοιμος να εκμεταλλευτεί τυχόν λάθος. Ο Albon κατάφερε τελικά να περάσει ενδέκατος, αφήνοντας τον Magnussen να τα βγάλει πέρα με τον Ιάπωνα.
Ο Verstappen μπροστά πάντως, αν και ξεμάκραινε σταδιακά, δεν ήταν ιδιαίτερα ταχύτερος, όντας «μόνο» τέσσερα δευτερόλεπτα μπροστά από τον Alonso στον 30ο γύρο και παραπονούμενος για προβλήματα με την πρόσφυση των σκληρών ελαστικών του. Στην άλλη Red Bull, ο έκτος Perez φαινόταν να αδυνατεί να μειώσει την απόσταση από τις Ferrari και τα φθαρμένα μεσαία που είχαν από την εκκίνηση, ίσως και αυτός πλέον περιοριζόμενος από τα δικά του παλιά σκληρά.
Την έλλειψη μαχών μπροστά συνέχισε να καλύπτει το δεύτερο μισό του grid, με τον Magnussen να παλεύει με τον Tsunoda και τον de Vries να είναι αυτήν τη φορά ο καιροσκόπος, λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον ομόσταβλό του. Από κοντά σε προσπάθεια ανάκαμψης και ο Russell.
Ο Tsunoda προσπέρασε ακριβώς πριν μπει για αλλαγή ελαστικών,αφήνοντας τον de Vries να επαναλάβει την κίνηση. Τη δεύτερη αυτή μάχη εκμεταλλεύτηκε ο Russell για να περάσει αμφότερους τους αντιπάλους του, ενώ στη συνέχεια μια μάλλον απρόσεκτη βουτιά του de Vries στην εσωτερική έστειλε τη Haas και την AlphaTauri στην έξοδο διαφυγής, ρίχοντας τες στις τελευταίες θέσεις. Tο συμβάν τέθηκε επίσης υπό εξέταση.
Ο Perez μπήκε τελικά στον 38ο γύρο για την αλλαγή του, ένα γύρο νωρίτερα από τον Sainz που ακολούθησε, παρά τη σκληρότερη γόμα της Red Bull. Ένα γύρο μετά ακολούθησε και ο Leclerc. Οι δύο οδηγοί της Ferrari βγήκαν τέταρτοι και πέμπτοι, όπως είχαν μπει, αλλά ο Perez βρέθηκε πίσω από τον Albon, τον οποίο δεν άργησε πάντως να προσπεράσει.
Στα pits μπήκαν και οι Hamilton και Alonso, με τον Βρετανό, που δεν είχε άλλο σετ σκληρών, να βάζει τα μεσαία, ενώ τον Alonso, που δεν είχε άλλο σετ μεσαίων, να βάζει τα σκληρά. Τους δύο οδηγούς κάλυψε για παν ενδεχόμενο η Red Bull, καλώντας για δεύτερη αλλαγή τον Verstappen.
Σχετική ηρεμία επήλθε στην πίστα για τους επόμενους γύρους, μέχρι να μειωθούν κάποιες διαφορές. Με Alonso (ο οποίος στον ασύρματο μίλησε για lift and coast εκ μέρους του μάλιστα) και Hamilton να κινούνται σε παραπλήσιους ρυθμούς και τον Perez επίσης να μην μπορεί να «μαζέψει» τις Ferrari, ήταν ο Russell στην όγδοη θέση που πλησίασε και άρχισε να πιέζει τον εντυπωσιακό Albon. Στον 49ο γύρο βρισκόταν μόλις έξι δέκατα πίσω και άρχισε να προετοιμάζει επίθεση.
Ο Albon πάντως έμεινε ψύχραιμος βλέποντας τους καθρέφτες του να μαυρίζουν και για τους επόμενους γύρους τοποθέτησε ιδανικά τη Williams, μη δίνοντας στον Russell άνοιγμα ή δυνατότητα να κολλήσει πίσω του και να επιχειρήσει προσπέρασμα. Πίσω τους άρχισαν να πλησιάζουν οι Ocon, Valtteri Bottas και Norris, με τους δύο τελευταίους να έχουν τη δική τους μάχη. Οι προσπάθειες του Russell είχαν άδοξο τέλος, με τον Βρετανό να εγκαταλείπει από υπερθέρμανση στα φρένα, παρκάροντας στο μονοθέσιο στο box. Αυτό βέβαια δε σήμαινε ότι ο Albon είχε ξαφνικά την ησυχία του, καθώς ο Ocon ανέλαβε να του κάνει δύσκολη τη ζωή.
Στην άλλη Mercedes, ο Hamilton άρχισε να κάνει ταχύτερους γύρους, κατεβάζοντας στον 57ο γύρο τη διαφορά από τον Alonso χαμηλότερα των δύο δευτερολέπτων, βάζοντας στο τραπέζι το ενδεχόμενο μάχης για τη δεύτερη θέση. Ο Ισπανός πάντως, αν και κατά τα φαινόμενα είχε κάποιο (απροσδιόριστο) θέμα με την κατανάλωση καυσίμου, εκμεταλλεύτηκε την αντοχή της σκληρής γόμας για να ανακόψει κάπου εκεί την επέλαση του οδηγού της Mercedes, που δεν κατάφερε να πλησιάσει άλλο. Όταν του ζητήθηκε δε να αυξήσει ρυθμό, ήταν συνεπής, απομακρυνόμενος για να εξασφαλίσει το βάθρο του.
Πιο πίσω, ο Albon συνέχισε να κερδίζει τις εντυπώσεις, οδηγώντας τη δική του κούρσα και κρατώντας πεισμωμένα πίσω του τον Ocon παρά το διαρκές DRS του τελευταίου, με μια ουρά μονοθεσίων να ακολουθεί. Τις ισορροπίες του τρένου τελικά ανέτρεψε ο Norris, προσπερνώντας τον Bottas για την ένατη θέση.
Ο Ocon είχε έτσι τον Norris πρακτικά στο σβέρκο του για τους τελευταίους γύρους. Έχοντας μάλλον λυσσάξει να βλέπει την πίσω αεροτομή του Albon, ο Γάλλος, που είχε τη δική του πτέρυγα να ταλαντώνεται σε βαθμό που να προκαλέσει σχόλιο του Βρετανού της McLaren, κλήθηκε τελικά να κάνει αυτός άμυνα, για να μη χάσει στο φινάλε την όγδοη θέση.
Ο Verstappen πέρασε κάπου εκεί τη γραμμή τερματισμού, φέρνοντας τη Red Bull στις 100 νίκες και ισοφαρίζοντας ο ίδιος αυτές του Ayrton Senna. Δέκα δευτερόλεπτα πίσω ο Alonso, με τον Hamilton να αρκείται στην τρίτη θέση. Leclerc και Sainz ακολούθησαν, με τη στρατηγική ενός pit stop στη Ferrari να αποδίδει. Ο Perez κούμπωσε ένα σετ μαλακών ελαστικών για να πάρει τον ταχύτερο γύρο, χωρίς να καταφέρνει κάτι παραπάνω από την έκτη θέση.
Ο Albon ολοκλήρωσε επιτυχώς τον αμυντικό αγώνα του με μια σπουδαία έβδομη θέση για τη Williams και τον κόσμο να τον ψηφίζει οδηγό της ημέρας, με τον Ocon να αποκρούει τη βουτιά του Norris στις τελευταίες στροφές για να διατηρήσει την όγδοη. Ο Norris έχασε την ένατη θέση λόγω ποινής πέντε δευτερολέπτων για αντιαθλητική συμπεριφορά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας που είχε δεχτεί νωρίτερα (υπερβολική επιβράδυνση για να επιτρέψει double stack), με τη δεκάδα να συμπληρώνουν οι Stroll και Bottas, που έδωσε έναν πολύτιμο βαθμό στην Alfa Romeo αν και έχασε μια θέση από τον Καναδό στην εκπνοή.
Συνέχεια στην Αυστρία σε δύο εβδομάδες.
POS | DRIVER | TIME/RETIRED | PTS |
---|---|---|---|
1 | 1:33:58.348 | 25 | |
2 | +9.570s | 18 | |
3 | +14.168s | 15 | |
4 | +18.648s | 12 | |
5 | +21.540s | 10 | |
6 | +51.028s | 9 | |
7 | +60.813s | 6 | |
8 | +61.692s | 4 | |
9 | +64.402s | 2 | |
10 | +64.432s | 1 | |
11 | +65.101s | 0 | |
12 | +65.249s | 0 | |
13 | +68.363s | 0 | |
14 | +73.423s | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +1 lap | 0 | |
18 | +1 lap | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!