Ο Lewis Hamilton εξασφάλισε μια πολυπόθητη παρθενική νίκη ως οδηγός της Ferrari καθώς μετέτρεψε την pole position σε νίκη στον Sprint αγώνα στο Κινεζικό Grand Prix της Formula 1 του 2025.
Ο Hamilton ήταν επιβλητικός καθώς έλεγχε τις διαδικασίες κατά τη διάρκεια της αναμέτρησης των 18 γύρων στη Σαγκάη, οδηγώντας τον Oscar Piastri της McLaren και τον Max Verstappen της Red Bull.
Η Pirelli γνωστοποίησε ότι η ελάχιστη πίεση των ελαστικών εκκίνησης είχε αυξηθεί στα 27,5 psi μπροστά και στα 24,5 psi πίσω σε σύγκριση με τα δοκιμαστικά. Εν τω μεταξύ, ο Nico Hulkenberg, ο οποίος ήταν να ξεκινήσει από την 18η θέση του grid, έπρεπε να ξεκινήσει από το pitlane καθώς η Sauber άλλαξε ρυθμίσεις στην ανάρτησή του.
Αλλά μπροστά, ο Hamilton, έχοντας κατακτήσει την πρώτη του pole position στα κόκκινα της Ferrari, ήταν δίπλα στον Verstappen της Red Bull καθώς οι δύο μεγάλοι αντίπαλοι καταλάμβαναν την πρώτη σειρά. Ο Verstappen έκανε ένα δυνατό ξεκίνημα για να απειλήσει τον Hamilton, αλλά η Ferrari κινήθηκε προς την Red Bull για να προστατεύσει το προβάδισμά καθώς ο Piastri διατήρησε την τρίτη θέση έναντι του Charles Leclerc.
Πίσω, ο Norris προσπάθησε να πάει στην εξωτερική του Russell χωρίς αποτέλεσμα και στη συνέχεια έτρεξε βαθιά στη στροφή 6, με αποτέλεσμα να του κοστίσει τρεις θέσεις για να κατέβει στην ένατη. Ο Yuki Tsunoda, ο Andrea Kimi Antonelli και ο Lance Stroll εκμεταλλεύτηκαν την ατυχία του, ενώ ο Russell χρησιμοποίησε το slipstream στην πίσω ευθεία για να περάσει τον Leclerc στη στροφή 14.
Ο Verstappen είχε εκφράσει ανησυχία σχετικά με τον ρυθμό αγώνα της Red Bull και αυτό γινόταν αντιληπτό καθώς ο Hamilton αύξησε το προβάδισμά του σε πάνω από ένα δευτερόλεπτο για να ξεφύγει από την ζώνη του DRS.
Ο Liam Lawson στη δεύτερη Red Bull ήθελε να σημειώσει γρήγορη πρόοδο και αυτή η ανυπομονησία τον είδε να χτυπά τροχούς στη φουρκέτα της στροφής 14 με τον Jack Doohan στον 5ο γύρο.
Ο Verstappen είχε πέσει στα 1,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton έξι γύρους μετά, καθώς ο Piastri στην ταχύτερη εκ των δύο McLaren άρχιζε να πλησιάζει τον πρωταθλητή της F1 στη Red Bull. Αλλά ο Ολλανδός είχε επαναφέρει τη Red Bull του εντός της εμβέλειας του DRS από τον Hamilton μπροστά για να διατηρήσει τη θέση του από τον Piastri, καθώς οι τρεις πρώτοι ήταν πολύ κοντά.
Ωστόσο, ο Hamilton φάνηκε να έχει ξεπεράσει τη φάση του graining στο μεσαίο ελαστικό, καθώς επέκτεινε το προβάδισμά του στον 10ο γύρο, ωστόσο, επιτρέποντας στον Piastri να προβληματίσει τον Verstappen.
Ο Sainz δυσκολευόταν επίσης σε συνθήκες αγώνα και αυτό ώθησε την Williams να τον καλέσει στα pits στον 11ο γύρο για να μεταβεί σε νέα μεσαία, υποβιβάζοντάς τον πίσω στην τελευταία θέση.
Ο Piastri ήταν πιο κοντά από ποτέ καθώς ξεκίνησε ο 14ος γύρος και ο Verstappen, ο οποίος είχε αναφέρει ότι τα ελαστικά του ήταν «τελειωμένα», έπρεπε να πάει προς την εσωτερική στη στροφή 1 για να παραμείνει δεύτερος. Ωστόσο, ο Verstappen ήταν ανίσχυρος να σταματήσει τον Αυστραλό από το να χρησιμοποιήσει slipstream και DRS στην πίσω ευθεία και να περάσει προς τη στροφή 14 στον επόμενο γύρο.
Αλλά ο Piastri δεν ήταν σε θέση να πιάσει τον Hamilton καθώς το περιθώριο ξεπέρασε τα έξι δευτερόλεπτα, ενώ ο team-mate του Norris προσπέρασε τον Stroll στη στροφή 14 για να κλέψει την όγδοη θέση.
Ο Leclerc προχωρούσε δυνατά καθώς ο αγώνας τελείωνε για να είναι σε θέση να παλέψει με τον Russell, αλλά ο Βρετανός απέκρουσε τις προσπάθειές του στη στροφή 6 στον τελευταίο γύρο. Ωστόσο, ο Hamilton μπροστά ήταν ανενόχλητος και πέρασε το σημείο του τερματιμού για να γίνει νικητής αγώνα ως οδηγός της Ferrari για να πετύχει τον πρώτο θρίαμβο με την ομάδα με έδρα το Maranello στο Sprint.
Οι Piastri και Verstappen συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα καθώς ο Russell αμύνθηκε του Leclerc στην άλλη Ferrari. Ο Tsunoda ήταν μπροστά από τον Antonelli στην έκτη θέση, καθώς ο Norris έσωσε έναν μόνο βαθμό.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Laps |
Time/retired |
Pts |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
19 |
30:39.965 |
8 |
2 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
19 |
+6.889s |
7 |
3 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
19 |
+9.804s |
6 |
4 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
19 |
+11.592s |
5 |
5 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
19 |
+12.190s |
4 |
6 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Racing Bulls Honda RBPT |
19 |
+22.288s |
3 |
7 |
12 |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
19 |
+23.038s |
2 |
8 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
19 |
+23.471s |
1 |
9 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
19 |
+24.916s |
0 |
10 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
19 |
+38.218s |
0 |
11 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
19 |
+39.292s |
0 |
12 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
19 |
+39.649s |
0 |
13 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
19 |
+42.400s |
0 |
14 |
30 |
Liam Lawson |
Red Bull Racing Honda RBPT |
19 |
+44.904s |
0 |
15 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
19 |
+45.649s |
0 |
16 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
19 |
+46.182s |
0 |
17 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
19 |
+51.376s |
0 |
18 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
19 |
+53.940s |
0 |
19 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
19 |
+56.682s |
0 |
20 |
7 |
Jack Doohan |
Alpine Renault |
19 |
+60.212s |
0 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!