Παίρνοντας το 100% από την στρατηγική του ενός pit stop, Charles Leclerc και Ferrari κατέκτησαν επάξια μια νίκη, κερδίζοντας στην μάχη των pit wall της McLaren που έμεινε με το 2-3!
Πάμε να δούμε όσα έγιναν σήμερα, σε ένα συναρπαστικό Ιταλικό GP, στο Μητροπολιτικό Πάρκο της Monza.
Welcome to the grid 👋
The home fans are making themselves heard! 🇮🇹 🫶#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/Gu7mpPEFh2
— Formula 1 (@F1) September 1, 2024
Στις 16:00 οι οδηγοί ξεκίνησαν σε μια κατάμεστη πίστα για τον γύρο σχηματισμό τους, με τους πρώτους 6 να φορούν τη μέση γόμα, ενώ οι δύο Red Bull επέλεξαν να πάνε σε άλλο μονοπάτι, εκκινώντας με τη μέση. Λίγα λεπτά αργότερα τα πέντε κόκκινα φώτα της εκκίνησης έσβησαν.
Εκεί, οι δύο McLaren έφυγαν καλά, διατηρώντας αρχικά τις θέσεις τους. Στο δεύτερο chicane, ωστόσο, ο Piastri έκανε την κίνησή του και πέρασε τον Norris, ο οποίος μάλιστα έπεσε τρίτος, χάνοντας μομεντουμ και προσκαλώντας στη μάχη και τον Leclerc!
LAP 1 / 53
PIASTRI TAKES THE LEAD!! 😱
The Australian sweeps around Norris at the della Roggia chicane to lead the field!! 👏
Leclerc also squeezes past into second, sparking jubilation in the stands! #F1 #ItalianGP pic.twitter.com/ViptiU4v5v
— Formula 1 (@F1) September 1, 2024
Πιο πίσω, ο Russell έχασε θέσεις στην εκκίνηση, πέφτοντας 7ος πίσω από τον Verstappen.
Από εκεί και ύστερα, οι οδηγοί έμειναν για τους επόμενους γύρους στις θέσεις τους, ενώ σύντομα ενεργοποιήθηκε και το DRS. Στο πρώτο stint, ωστόσο, δεν είδαμε μεγάλες κινήσεις στις πρώτες θέσεις, με τις διαφορές αρχικά να ομαλοποιούνται, ενώ τον ρόλο της έπαιξε και η διαχείριση που κλήθηκαν να κάνουν στα ελαστικά οι ομάδες.
Από τον 10ο γύρο και μετά, ο Piastri κατάφερε να βγάλει εκτός ζώνης DRS τον Leclerc, κάτι που έδωσε τη δυνατότητα στον Norris να πιέσει περισσότερο για τη 2η θέση. Πλησίασε, λοιπόν, ο οδηγός της McLaren τον Μονεγάσκο και στον 13ο γύρο κατάφερε να μπει εντός ζώνης DRS και να ξεκινήσει την επίθεσή του.
Εν τέλει, ο Βρετανός και η ομάδα του επέλεξαν το undercut, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να βρεθούν πιο εύκολα μπροστά απ’ τον Leclerc. Έτσι, στον 15ο γύρο ο Norris μπήκε για σκληρή γόμα, ενώ ακολούθησαν Leclerc και Hamilton, μόλις έναν γύρο μετά.
Η άμεση απάντηση, ωστόσο, δεν βοήθησε τη Ferrari, με τον Norris να κερδίζει τη θέση και να ανεβαίνει δεύτερος εν δυνάμει.
Στον 16ο γύρο ήρθε η ώρα του πρωτοπόρου, Piastri, να κάνεις και αυτός την αλλαγή του, βγαίνοντας πρώτος, ωστόσο πλέον πίσω του είχε σε απόσταση περίπου δύο δευτερολέπτων τον teammate του…
LAP 16 / 53
Leclerc pits along with Hamilton a lap later – but it’s not enough!!
Norris powers past and takes back second place!#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/1zIy0EnCYJ
— Formula 1 (@F1) September 1, 2024
Με τον Norris να παίρνει το ΟΚ από την ομάδα του να παλέψει πολιτισμένα με τον Piastri, το δεύτερο stint του αγώνα αναμενόταν με μεγάλο ενδιαφέρον, την ώρα που η Red Bull έμπαινε για να αλλάξει τη σκληρή για σκληρή στα μονοθέσιά της.
Ο Αυστραλός, ωστόσο, δεν πτοήθηκε, κάνοντας διαδοχικούς ταχύτερους γύρους και αυξάνοντας τη διαφορά πάνω από τα 2 δευτερόλεπτα, και δημιουργώντας ένα μικρό μαξιλάρι ασφαλείας.
Στο τέλος του 32ου γύρου, βλέποντας την ανταγωνιστικότητά του να πέφτει, ο Norris μπήκε για τη δεύτερη αλλαγή του, βάζοντας ξανά τη σκληρή γόμα με στόχο να φτάσει ως το τέλος.
LAP 33 / 53
Norris opts to pit and make his final stop.
He returns to the action behind Verstappen – who has to stop again – in P6.#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/3qXXCR8svf
— Formula 1 (@F1) September 1, 2024
Στον 38ο γύρο ακολούθησε και η άλλη MCL38, με τον Piastri να βγαίνει τρίτος, πίσω από τις δύο Ferrari που ακόμα δεν είχαν δείξει τις προθέσεις τους για το εάν θα κάνουν δεύτερη αλλαγή ελαστικών.
Έχοντας φτάσει στον 41ο γύρο, ο Norris κατάφερε να περάσει τον Verstappen που δεν είχε μπει για τη δεύτερη αλλαγή του ακόμα, ενώ οι δύο Ferrari ήταν ακόμα στο 1-2 χωρίς να δείχνουν σημάδια ότι θα αλλάξουν σύντομα ελαστικά. Η McLaren έπρεπε να κινηθεί πολύ ταχύτερα εάν ήθελε να καλύψει τις δύο SF-24 και να πάρει εκ νέου το 1-2. Ο αγώνας εξελισσόταν σε θρίλερ στο τελευταίο στάδιό του…
Στον 45ο γύρο ο Piastri πέρασε στα φρένα της Ascari τον Sainz, έχοντας μπροστά του να καλύψει μια διαφορά πάνω από 10 δευτερόλεπτα για να φτάσει στον διαχύτη του Leclerc. Την ίδια στιγμή, ο Norris έδειχνε πως δεν θα μπορούσε να κάνει κάτι καλύτερο από την 3η θέση, προσπερνώντας τον παλιό του teammate, Sainz.
Τελικά ο Μονεγάσκος έκανε τον αγώνα της ζωής του, φροντίζοντας άψογα τα ελαστικά του, διαχειριζόμενος με τον καλύτερο τρόπο τη διαφορά του από τον Piastri που ξέμεινε από γύρους για να κλείσει τη διαφορά.
Έτσι, μπροστά στους εκατοντάδες χιλιάδες tifosi, μια Ferrari κέρδισε ξανά μετά το 2019, ξεσηκώνοντας το πλήθος! Ήταν η 7η νίκη του Leclerc στην καριέρα του και η 2η μπροστά σε ιταλικό κοινό!
Στο Πρωτάθλημα, ο Max Verstappen είδε τη διαφορά του από τον Lando Norris να κλείνει για 6 βαθμούς, διαφορά μικρότερη απ’ ότι έδειχνε η χθεσινή εικόνα. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η διαφορά ανάμεσα σε Red Bull και McLaren έπεσε στους 8 βαθμούς, ωστόσο στην papaya σίγουρα θα κυριαρχεί το συναίσθημα πως δεν πήραν τα μέγιστα από ένα GP που έδειξαν ξανά ταχύτεροι.
Πίσω από τους Leclerc, Piastri και Norris, τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Sainz, Hamilton, Verstappen, Russell, Perez, Magnussen και Albon!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!