Ο Lando Norris τερμάτισε πρώτος στην τελευταία περίοδο ελέυθερων δοκιμών πριν από το Ιταλικό Γκραν Πρι, με τον Charles Leclerc της Ferrari να χωρίζει τους δύο οδηγούς της McLaren.
Ο Norris, ο οποίος βρίσκεται 34 βαθμούς πίσω από τον ομόσταυλό του, Oscar Piastri, στην κούρσα για τον τίτλο των οδηγών, σημείωσε χρόνο 1:19.331 στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών, ενώ ο Leclerc έδωσε στους οπαδούς της Ferrari ελπίδες για ένα καλό αποτέλεσμα στη Μόντσα, τερματίζοντας μόλις ένα κλάσμα του δευτερολέπτου πιο αργά.
Παρά το γεγονός ότι ήταν η τελευταία δοκιμαστική περίοδος για τους οδηγούς πριν από την κρίσιμη περίοδο κατατακτήριων δοκιμών αργότερα σήμερα, χρειάστηκαν σχεδόν 10 λεπτά για να βγουν στην πίστα οι περισσότεροι οδηγοί, με τους περισσότερους να κάνουν αρχικά μόνο γύρους για να καθαρίσουν τα ελαστικά.
Όσοι αποφάσισαν να κάνουν χρονομετρημένους γύρους το έκαναν με σκληρά ελαστικά Pirelli, με την προσοχή να στρέφεται ήδη προς το δεύτερο μισό της περιόδου, όπου οι συνθήκες της πίστας θα ήταν ιδανικές για προσομοιώσεις κατατακτήριων.
Ο Lewis Hamilton, ο οποίος φέρει ποινή πέντε θέσεων στην εκκίνηση από το περασμένο Σαββατοκύριακο, βγήκε εκτός πίστας στην πρώτη σικέιν, όπως και πολλοί άλλοι, συμπεριλαμβανομένων των Lando Norris, Ollie Bearman, Gabriel Bortoleto και Carlos Sainz, με τον οδηγό της Williams να παραπονιέται για τον ούριο άνεμο.
Ο Isack Hadjar έγινε ο πρώτος οδηγός που χρησιμοποίησε ένα σετ μαλακών ελαστικών πλησιάζοντας τα 15 λεπτά, αλλά ο οδηγός της Racing Bulls κατάφερε να φτάσει μόνο στη δεύτερη θέση, σχεδόν τρία δέκατα πιο αργά από τον Yuki Tsunoda, ο οποίος είχε σημειώσει 1.20.775δευτερόλεπτα με σκληρά ελαστικά.
Μετά από 20 λεπτά, ο team mate του στη Red Bull, Max Verstappen, έφτασε στην κορυφή των χρόνων με τα μαλακά ελαστικά, με 1.20.040δευτερόλεπτα, αφήνοντας τον Leclerc πίσω του με διαφορά μόλις 0.014δευτερόλεπτα.
Ο οδηγός της Ferrari ξαναβγήκε με μεσαία γόμα ελαστικών, αλλά έπεσε θύμα ενός τεράστιου υπερστροφισμού στην Parabolica, ενώ ο Verstappen βελτίωσε τον χρόνο του, φτάνοντας στο 1:19.688 με τα μαλακά ελαστικά, αλλά έμεινε απογοητευμένος από τον Esteban Ocon, αφού βρέθηκε σε στενή μάχη με τον οδηγό της Haas στους γύρους προετοιμασίας στις πρώτες στροφές.
Ο Hamilton ανέβηκε στη δεύτερη θέση με 25 λεπτά να απομένουν, με τον Βρετανό να χρησιμοποιεί τα μεσαία ελαστικά για να σημειώσει χρόνο μόλις δύο δέκατα πιο αργό από το ρεκόρ του Verstappen, με τον Alex Albon να καταλαμβάνει την τρίτη θέση με ελάχιστα πιο αργό χρόνο με τα μαλακά ελαστικά.
Όπως ήταν αναμενόμενο, μια σειρά από γύρους κατατακτήριων δοκιμών έλαβε χώρα στα τελευταία 15 λεπτά, με τον Νόρις να ανεβαίνει στην κορυφή με χρόνο 1:19.331, ενώ ο Πιάστρι αποδείχθηκε 0,247 δευτερόλεπτα πιο αργός και έπεσε στην τρίτη θέση, με τον Φερστάπεν να τον προσπερνά ελαφρώς.
Ενώ ο Norris δεν κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του στη δεύτερη προσπάθειά του, ο Piastri μείωσε τη διαφορά σε μόλις 0,165 δευτερόλεπτα, καθώς οι δύο οδηγοί της Ferrari βγήκαν για πρώτη φορά με μαλακά ελαστικά.
Ωστόσο, ο Leclerc έζησε άλλη μια κρίσιμη στιγμή, αφού έπεσε με το αριστερό πίσω μέρος του αυτοκινήτου στο χαλίκι στην έξοδο της Lesmo 2, ενώ ο Hamilton κατάφερε να ανέβει μόνο στην έκτη θέση και ζήτησε «λίγο περισσότερη ταχύτητα».
Ο Leclerc σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στον πρώτο τομέα με την επόμενη προσπάθειά του, με τον γύρο να είναι αρκετά καλός για την 2η θέση, μόλις 0,021 δευτερόλεπτα πίσω από τον Norris, με λιγότερο από δύο δέκατα να χωρίζουν τους Piastri, Verstappen και George Russell πίσω του.
Ο Bortoleto τερμάτισε σε μια εντυπωσιακή έκτη θέση, μπροστά από τους Hamilton, Hadjar και Kimi Antonelli της Mercedes, με τον Albon (Williams) να συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα.
Ακολούθησαν οι Nico Hulkenberg (Kick Sauber), Fernando Alonso (Aston Martin), Sainz (Williams), Franco Colapinto (Alpine) και Tsunoda.
Ο Liam Lawson τερμάτισε 16ος, με το μονοθέσιο της Racing Bulls να επισκευάζεται στα τελευταία στάδια λόγω βλάβης στο δάπεδο, ενώ ο Bearman (Haas), Gasly (Alpine), ο Lance Stroll (Aston Martin) και ο Ocon συμπλήρωσαν την κατάταξη.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!