Στην κορυφή των χρόνων διατήρησε τη Ferrari o Carlos Sainz για την τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών στο Grand Prix Ιταλίας, έχοντας πάντως λιγότερο από ένα δέκατο μακριά του τον Max Verstappen.
Αρχή από νωρίς για τον Lance Stroll, που έχασε την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών λόγω αντικατάστασης από τον Felipe Drugovich και τη δεύτερη λόγω προβλήματος στην τροφοδοσία καυσίμου. Μέσα στο επόμενο δίλεπτο, δώδεκα οδηγοί βγήκαν στην πίστα, με μια ποικιλία ελαστικών ανάλογη των δύο προηγουμένων διαδικασιών. Τα μαλακά έκαναν από νωρίς τη διαφορά αυτήν τη φορά, με Verstappen και Segio Perez να τοποθετούνται με τη σύνθεση στην κορυφή των χρόνων, ακολουθούμενοι από τους Lewis Hamilton, Sainz και Lando Norris.
Η έμφαση στους γρήγορους γύρους από νωρίς άρχισε, σε μικρό βαθμό, να φέρνει στην επιφάνεια και τα τυπικά ζητήματα κίνησης που προκαλεί το κυνήγι του slipstream στη Monza, αν και αυτό μάλλον δεν ήταν η δικαιολογία της Ferrari που βρήκε στο δρόμο του ένας αρκετά εκνευρισμένος Yuki Tsunoda. Πιο επικίνδυνο ωστόσο ήταν ένα συμβάν στα pits, με τον Nico Hulkenberg να περνά ξυστά από έναν λίγο αφηρημένο μηχανικό της Aston Martin.
Στην έκτη θέση, επίσης με τα μαλακά ελαστικά, ανέβηκε ο Oscar Piastri, αφήνοντας έβδομο τον Fernando Alonso, με τον Ισπανό πάντως να έχει κάνει τον καλύτερο χρόνο του με τη σκληρή γόμα. Στην κορυφή, ο Verstappen επέκτεινε το προβάδισμά του στο μισό δευτερόλεπτο, ενώ πιο πίσω, στην ένατη θέση, βρέθηκε ο Charles Leclerc, ο οποίος συνέχισε να φαίνεται πιο συντηρητικός σε σύγκριση με τον ομόσταβλό του στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Ακριβώς μπροστά του, σημαντική διαφορά από το αδελφό μονοθέσιο φάνηκε να έχει και ο όγδοος George Russell.
Το δεύτερο μισό του grid έδωσε μεγαλύτερη έμφαση συγκριτικά στα μεσαία ελαστικά για αρχή, αν και στη συνέχεια, πλησιάζοντας προς το μέσο της διαδικασίας, παρατηρήθηκε και εκεί στροφή στα μαλακά. Ξεχώρισε ο χρόνος του Kevin Magnussen, που ανέβηκε τρίτος, λίγα εκατοστά του δευτερολέπτου μόνο πίσω από τον Perez. Υπενθύμιση της Zandvoort και ίσως προειδοποίηση για τις επερχόμενες κατατακτήριες έστειλε στη συνέχεια ο Alex Albon, που έβαλε τη Williams στη δεύτερη θέση, αν και η διαφορά του από τον Verstappen ήταν πάνω από τέσσερα δέκατα.
Συμβάντα που να χρήζουν σημαίας ευτυχώς δεν προέκυψαν, αλλά, καθώς όλο και περισσότεροι άρχισαν να ψάχνουν ευκαιρίες για γρήγορους γύρους, υπήρξαν ορισμένες οριακές καταστάσεις, με τον Hulkenberg να ισιώνει την πρώτη στροφή και τον Oscar Piastri να έχει ένα άγαρμπο πέρασμα από το χαλίκι στο δεύτερο chicane μετά από έξοδο, που οδήγησε σε κλήση στα pits για να επιβεβαιωθεί ότι, ευτυχώς, δεν υπήρχε ζημιά. Η κίνηση επίσης έπαιξε το ρόλο της, με τον Alonso να σχολιάζει μεταξύ αστείου και σοβαρού την ταχύτητα των μονοθεσίων εμπρός του και τις προοπτικές τους για τις κατατακτήριες, ενώ μια δυσάρεστη εμπειρία είχε ο Norris, που χρειάστηκε να βγει εκτός πίστας για να αποφύγει τον Zhou Guanyu, που κινούνταν αργά στην αγωνιστική γραμμή. Ο Κινέζος είδε την ασπρόμαυρη σημαία για το συμβάν.
Με ένα τέταρτο να απομένει για τη λήξη της διαδικασίας, οι χρόνοι άρχισαν να πέφτουν. Δεύτερος πίσω από τον Verstappen ανέβηκε ο Russell, πριν αμφότεροι υποβιβαστούν μια θέση καθώς ο Hamilton ανέβηκε στην κορυφή της κατάταξης, εκτοπίζοντας μετά από πολλή ώρα τον Ολλανδό. Τέταρτος ανέβηκε ο Alonso και έβδομος ο Stroll, με την Aston Martin να βάζει στους οδηγούς της τα μαλακά ελαστικά, πριν ο Verstappen κόψει άλλο μισό δευτερόλεπτο, επιστρέφοντας στην πρώτη θέση, με τον Hamilton να σχολιάζει λίγο μετά ότι δεν μπορούσε να βρει από κάπου αντίστοιχο κέρδος. Την αντίθετη προσέγγιση ακολούθησαν άλλοι πάντως, με τον Albon και τις Alfa Romeo να βελτιώνουν, αλλά με τα σκληρά, αν και ο Valtteri Bottas σύντομα είχε να ασχοληθεί με ένα αρκετά άσχημο πέρασμα μέσα από την αμμοπαγίδα.
Παράλληλα, νωρίς πήρε τέλος η διαδικασία για τον Perez, που περιορίστηκε με μηχανικό πρόβλημα στο γκαράζ, πριν μπορέσει να κάνει προσομοίωση κατατακτηρίων.
Την αντεπίθεσή της έκανε η Ferrari, με τον Sainz να βρίσκει το μισό δευτερόλεπτο που έλειπε από τον Hamilton και να ανεβαίνει πρώτος, συνεχίζοντας το καλό του σαββατοκύριακο, με εξαίρεση μια παρεμπόδιση-επαφή με τον Piastri, για την οποία είδε την ασπρόμαυρη σημαία. Ο Leclerc δεν κατάφερε κάτι ανάλογο στο δικό του γύρο ωστόσο, καθώς βρέθηκε εκτός πίστας στη δεύτερη Lesmo. Ο Μονεγάσκος αναγκάστηκε να επαναλάβει την προσπάθειά του λίγο μετά, ανεβαίνοντας τελικά τέταρτος, κάτι λιγότερο από έξι δέκατα μακριά από το άλλο μονοθέσιο της Scuderia.
Αυτή η τελευταία βελτίωση άφησε πέμπτο τον Alonso, που δεν κατάφερε κάτι παραπάνω, και έκτο τον Russell. Magnussen και Hulkenberg παρέμειναν εντός δεκάδας, στην έβδομη και όγδοη θέση, ενώ ένατος «ξέμεινε» ο Albon, ο οποίος είχε πάντως τον καλύτερο χρόνο του με τα σκληρά ελαστικά, αφήνοντας υποσχέσεις για τις δυνατότητες της Williams στην Ιταλία. Τη δεκάδα έκλεισε ο Perez, με το χρόνο του να επαρκεί για αυτό ύστερα από την υποχρεωτική του απόσυρση από τη διαδικασία.
Πολύ πίσω βρέθηκαν εν τέλει οι δύο McLaren, απογοητευτικές ήταν οι Alpine, ενώ αρκετά καλά φάνηκαν να στέκονται οι AlphaTauri, με τον Liam Lawson μάλιστα να βρίσκεται μπροστά από τον Yuki Tsunoda, έστω και για ένα μόλις χιλιοστό.
Η δράση συνεχίζεται αργότερα σήμερα και τα πράγματα σοβαρεύουν, καθώς οι κατατακτήριες έπονται.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!