Αξίζει να σημειωθέι ότι στο Ιταλικό Grand Prix θα εφαρμοσθεί για δεύτερη φορά τη φετινή σεζόν, μετά την Ουγγαρία, το “Alternative Tyre Allocation” ( «Εναλλακτική Κατανομή Ελαστικών»).
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο πλάνο, οι οδηγοί, στις Κατατακτήριες, θα χρησιμοποιήσουν στο Q1 την σκληρή, στο Q2 τη μεσαία και στο Q3 τη μαλακή σύνθεση ελαστικών. Επιπλέον, τα διαθέσιμα ελαστικά για τον καθέναν μειώθηκαν από 13 σε 11.
Η αρχή του P2 δεν είναι καλή για τον Lance Stroll, ο οποίος πριν καν καταφέρει να κάνει γρήγορο γύρο σταματάει στο πλάι της πίστας λόγω προβλήματος στο σύστημα καυσίμων. Η περίοδος μπάινει σε καθεστώς κόκκινης σημαίας και δίνεται πρόωρο τέλος στην προσπάθεια του Stroll αφού οι υπεύθυνοι πίστας αποσύρουν το μονοθέσιό του.
🚩 RED FLAG 🚩
Stroll pulls up at the side of the track after a sudden loss of power, and the session is halted #ItalianGP #F1 pic.twitter.com/QOZiAScJOd
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Πριν κλείσει το πρώτο 20λεπτο της περιόδου, ο Verstappen πετυχαίνει χρόνο 1:22.244 προτού μπει στα pits.
Εν συνεχεία, οι οδηγοί της Ferrari καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις με τον Sainz να πετυχαίνει χρόνο 1:22.656 και τον Leclerc να βρίσκεται 0.273 δευτερόλεπτα πίσω του. Τον Verstappen περνάει σε χρόνο και ο ομόσταυλός του, Sergio Perez, και έτσι ο Ολλανδός βρίσκεται στην 4η θέση.
Οι οδηγοί της Mercedes επιλέγουν την μεσαία σύνθεση ελαστικών με τον Hamilton να βρίσκεται 3 δέκατα πίσω από τον Russell και τα Ασημένια Βέλη να τον ενημερώνουν ότι το έλλειμα του, συγκριτικά με τον ομόσταυλό του, είναι πως το «στήσιμο» του μονοθεσίου του είναι πιο αργό κατά 5 χλμ/ώρα.
Και καθώς η πίστα της Monza είναι γνωστή για τις μεγάλες ευθείες της, οι Red Bull και Ferrari επιλέγουν να εξασκηθούν στο να δίνουν «tow» μεταξύ τους οι οδηγοί, δηλαδή στο να εκμεταλλεύονται τον καθαρό αέρα πίσω από το προπορευόμενο μονοθέσιο προκειμένου να κερδίζουν ταχύτητα.
Ως εκ τούτου, ο Perez προηγήθηκε στην πρώτη γρήγορη προσπάθεια του με τη μαλακή σύνθεση για να σημειώσει χρόνο 1:21.540, ενώ στη συνέχεια έδωσε “tow” στον Verstappen στην πρώτη στροφή πριν ο Ολλανδός συνεχίσει μόνος του και αυτός στην πρώτη του προσπάθεια με τα μαλακά ελαστικά. Ακόμα και με τη βοήθεια του Perez, ο Ολλανδός δεν κατάφερε να πετύχει καλύτερο γύρο από τον πρωτοπόρο Sainz.
Perez pumps in a 1:21.540 to go quickest, with a little help from team mate Verstappen#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/ZI5WmJ1h8F
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Ακολούθησε το ζευγάρι της McLaren, με τον Norris να κάνει ταχύτερο γύρο με χρόνο 1:21.374, προτού ο Sainz ολοκληρώσει μια δεύτερη προσπάθεια με την μαλακή σύνθεση για να επιστρέψει τελικά στην πρώτη θέση με 1:21.355.
Με κάτι περισσότερο από 20 λεπτά να απομένουν, ο Verstappen, ο οποίος είχε συναντήσει πολλή κίνηση, ζήτησε να κάνει μια δεύτερη προσπάθεια, αλλά πήρε αρνητική απάντηση από την Red Bull.
O Alex Albon τερμάτισε έβδομος για την Williams, πετυχαίνοντας, ωστόσο, τον καλύτερο χρόνο του χρησιμοποιώντας τη μεσαία σύνθεση και έχοντας λίγα καύσιμα.
Η Mercedes κράτησε τον Lewis Hamilton στην πιο σκληρή σύνθεση ελαστικών και απέφυγε την προσπάθεια με τη μαλακή, πράγμα που δείχνει τα ασυνήθιστα πλάνα των ομάδων ενόψει της «Εναλλακτικής Κατανομής Ελαστικών» στις Κατατακτήριες.
Ως εκ τούτου, ο Βρετανός τερμάτισε στη 17η θέση και ήταν τυχερός που απέφυγε μια έρευνα από τους αγωνοδίκες επειδή φαινόταν να εμποδίζει τον Piastri στο δεύτερη στροφή στην αρχή της Περιόδου.
Ο George Russell έκανε προσπάθεια με την μαλακή σύνθεση για τη Mercedes, αλλά κατέληξε στην πίσω από τον Alonso στην ένατη θέση, καθώς ο Nico Hulkenberg ολοκλήρωσε την πρώτη 10άδα.
Το P2 ολοκληρώθηκε με την τυπική συλλογή δεδομένων υψηλής κατανάλωσης, όπου αρκετοί οδηγοί – συμπεριλαμβανομένου του Yuki Tsunoda, 14ου για τη AlphaTauri – παραπονέθηκαν για την «κίνηση» στην πίστα, με τον Hamilton να βγαίνει εκτός πίστας με τους αριστερούς τροχούς του στο χαλίκι μετά τη δεύτερη στροφή.
Παρόλα αυτά, ο Perez είχε την πιο δραματική στιγμή, καθώς έχασε τον έλεγχο του πίσω μέρους της RB19 του στην Parabolica με εννέα λεπτά να απομένουν στην Δεύτερη Περίοδο. Ο Μεξικανός βγήκε με τον αριστερό μπροστινό τροχό του εκτός πίστας και περιστράφηκε προς τα πίσω μέσα στην τεράστια αμμοπαγίδα στη μακριά, γρήγορη και σαρωτική αυτή στροφή.
An early end to FP2 for Checo#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/aeemYFoAIi
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Ο Perez έχασε το μεγαλύτερο μέρος των ελαστικών του καθώς πάλευε με την περιστροφή του μονοθεσίου και ακούμπησε τις μπαριέρες με το πίσω φτερό του, το οποίο γλίτωσε από μεγάλη ζημιά και έτσι οι κόκκινες σημαίες βγήκαν ξανά.
Η συνεδρία συνεχίστηκε για τέσσερα τελευταία λεπτά, κατά τη διάρκεια των οποίων η κατάταξη των οδηγών δεν άλλαξε.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!