Μόλις λίγες ημέρες μετά την Ολλανδία και το Zandvoort, η Formula 1 ταξιδεύει στην Ιταλία και τον Ναό της Ταχύτητας, τη Monza! Θα καταφέρει η Ferrari μέσα στο σπίτι της να δώσει μια εμφάνιση που θα θυμούνται οι tifosi;
Πλήρης αλλαγή σκηνικού αυτή την εβδομάδα για τη Formula 1: Από τις όχθες του Ατλαντικού στη Βόρεια Ιταλία και λίγα χιλιόμετρα μακριά από τη Μεσόγειο, και από τις γρήγορες, old school καμπές, στην πίστα που τεστάρει όσο καμία άλλη τους κινητήρες, τη Monza!
Έχοντας πάρει διόλου τυχαία του προσωνύμιο “Ναός της Ταχύτητας”, η Monza είναι μια από τις πιο παλιές πίστες στο καλεντάρι της F1, η οποία φτιάχτηκε με έναν και μόνο σκοπό: την ταχύτητα. Με το 80% του γύρου να γίνεται με το πόδι τέρμα στο γκάζι, τα μονοθέσια βαράνε “κόφτη” στη μεγάλη ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, μήκους 1,1 km.
Η λογική της πίστας είναι σχετικά απλή: ευθεία, chicane και ξανά ευθεία για να έρθει ξανά chicane. Ακόμα και τα τμήματα που δεν είναι ευθύγραμμα, οδηγούνται με τέρμα το γκάζι σχεδόν. Οι δύο Lesmo και η Parabolica μπορεί να είναι καμπύλες, ωστόσο οι οδηγοί ξεπερνούν τα 200 km/h στην έξοδό τους, ενώ σε Rettifiglio, Roggia και Ascari, τα μονοθέσια καλούνται να δοκιμάσουν τα φρένα τους, πέφτοντας από τα 250+ km σε κάτω από 100 μέσα σε λίγα μέτρα.
Όλα αυτά μέσα στο καταπράσινο σκηνικό του Μητροπολιτικού πάρκου της Monza, ενώ κάπου μέσα στα δέντρα στέκει σαν μνημείο μιας άλλης εποχής και η κεκλιμένη στροφή της παλιάς χάραξης. Και το κερασάκι στην τούρτα δίνουν οι κατακόκκινες από tifosi κερκίδες.
53 γύρους θα περιλαμβάνει συνολικά ο αγώνας, με το μήκος της πίστας να φτάνει τα 5793 m. 1:21.046 αποτελεί το ρεκόρ πίστας σε αγώνα, το οποίο κρατά από το 2004 ο Rubens Barrichello. Δύο ζώνες DRS θα έχει ο αγώνας, με την πρώτη να είναι στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, ενώ η δεύτερη στην πίσω ευθεία, ανάμεσα στις Lesmo και την Ascari.
Όσο για τα ελαστικά, η Pirelli θα έχει διαθέσιμες στις ομάδες τις γόμες C3, C4 και C5, μιας και η πίστα χαρακτηρίζεται από πολύ μικρά επίπεδα κάθετης δύναμης (μπορεί να φανεί από το πόσο flat είναι οι πτέρυγες κάθε χρονιά), μικρά πλευρικά φορτία, μέση τραχύτητα οδοστρώματος και μέση εξέλιξη αυτού εν μέσω του αγώνα.
Το πρόγραμμα
Σε κλασσικές ώρες Ευρώπης θα διεξαχθεί το GP Ιταλίας, με το πρόγραμμα να έχει ως εξής:
Παρασκευή, 1 Σεπτεμβρίου
Practice 1: 14:30 – 15:30
Practice 2: 18:00 – 19:00
Σάββατο, 2 Σεπτεμβρίου
Practice 3: 13:30 – 14:30
Qualifying: 17:00 – 18:00
Κυριακή, 3 Σεπτεμβρίου
Race: 16:00
Τηλεοπτική κάλυψη
Όπως είναι γνωστό πλέον, τα τηλεοπτικά δικαιώματα των αγώνων της F1 για την Ελλάδα ανήκουν στον Ant1, με τον αγώνα της Κυριακής να μεταδίδεται live από τη συχνότητα της δημόσιας τηλεόρασης. Επίσης στην τηλεόραση θα μεταδοθούν και οι κατατακτήριες του Σαββάτου, ωστόσο σε ώρα κονσέρβας, ήτοι στις 05:00 το ξημέρωμα της Κυριακής. Όλες οι υπόλοιπες διαδικασίες θα μεταδοθούν live από τη συνδρομητική πλατφόρμα του καναλιού, το Ant1+, χωρίς διαφημίσεις.
Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα του F1tv, της συνδρομητικής πλατφόρμας του αθλήματος, με live όλες τις διαδικασίες, χωρίς διαφημίσεις και pre και post-race προγράμματα σχολιασμού, με παράλληλη διαθεσιμότητα, σε πραγματικό χρόνο, δεδομένων τηλεμετρίας από την πίστα που κάνουν την εμπειρία θέασης ακόμα καλύτερη.
Up next… MONZA! 🇮🇹
A special venue with special memories for @Charles_Leclerc 😊
Just listen to that crowd after his win in 2019! 🔊😍 #ItalianGP #F1 @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/3Sww6lfoaz
— Formula 1 (@F1) August 29, 2023
Συνοψίζοντας, με τον Max Verstappen να βρίσκεται ήδη στις 9 σερί νίκες φέτος, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ που κρατούσε από το 2013 ο Sebastian Vettel, όλα δείχνουν πως η RB19 έχει τα φόντα να φύγει με ακόμα μια νίκη, αξιοποιώντας και το πλεονέκτημα του DRS που έχει, σε μια πίστα που η τελική είναι το παν. Θα καταφέρει άραγε ο Ολλανδός να φτάσει στον αριθμό 10 και να γίνει ο απόλυτος ρέκορντμαν στην κατηγορία αυτή; Θα μπορέσει κάπως να απαντήσει η Ferrari μέσα στο σπίτι της, σε μια σεζόν που δεν δείχνει η SF23 να μπορεί τις Κυριακές να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό;
Οι απαντήσεις το τριήμερο, 1-3 Σεπτεμβρίου, στην πίστα της Monza. Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα, μόνο στο F1fan.gr
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!