Ο Carlos Sainz συνέχισε το εξαιρετικό του τριήμερο στη Monza, σκορπίζοντας χαμόγελα σε κερκίδες και γκαράζ με την pole position για τη Ferrari ενώπιον των tifosi.
Με τους εναλλακτικούς κανονισμούς για τα ελαστικά εν ενεργεία, σχεδόν όλοι οι οδηγοί βγήκαν στην πίστα δύο λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, προκειμένου να ξεκινήσουν να ζεσταίνουν τη σκληρή γόμα που ήταν υποχρεωμένοι να βάλουν. Ο Alex Albon ήταν ο πρώτος που έκανε έναν αξιοπρεπή γύρο για να πλασαριστεί στην κορυφή, με τις παραβιάσεις των ορίων της πίστας, ειδικά στη στροφή 7, και τις προειδοποιήσεις για κίνηση και αργά μονοθέσια να ξεκινούν, δίνοντας τον τόνο για τις τυπικότητες των κατατακτηρίων στη Monza. Θύμα των ορίων ήταν μεταξύ άλλων και ο Max Verstappen, που χρειάστηκε να κάνει και δεύτερη προσπάθεια για να πάρει την πρωτοπορία, έχοντας πίσω του τους Sergio Perez, με νέο κινητήρα ύστερα από τη διαρροή λαδιού στο FP3, και Fernando Alonso, στα τρία και τέσσερα δέκατα.
Ο Charles Leclerc πήρε αυτήν την τρίτη θέση στο δικό του πέρασμα, προς τέρψιν των tifosi, για να τη χάσει λίγο αργότερα από την άλλη Ferrari, καθώς ο Sainz ολοκλήρωσε έναν καλό γύρο. Με τα όρια της δεκάδας πάλεψαν οι σχετικά μέτριες Mercedes, ενώ δύσκολα τα βρήκαν οι McLaren και κυρίως ο Oscar Piastri, που φαινόταν κολλημένος στη ζώνη του αποκλεισμού. Στην ίδια μοίρα και οι Alpine, που έδειχναν αδύναμες ήδη από τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Στον αντίποδα, οι AlphaTauri βρέθηκαν να φλερτάρουν με την πρώτη δεκάδα, με τους Yuki Tsunoda και Liam Lawson να πλασάρονται μπροστά από τους George Russell και Lewis Hamilton αντίστοιχα, ενώ εκτός του σταθερά εντυπωσιακού Albon στην έβδομη θέση και ο Logan Sargeant φάνηκε σχετικά άνετος στο να μείνει εκτός των πέντε τελευταίων.
Με την προοπτική της κίνησης και των προσπαθειών για slipstream να ελλοχεύει, υπήρξαν πολλοί που μόνο οριακά κατάφεραν να ξεκινήσουν τον τελευταίο τους γύρο, αλλά τελικά κανείς δεν έμεινε χωρίς αυτήν την ευκαιρία. Ο Piastri, που νωρίτερα είχε χάσει και ένα χρόνο στα όρια της πίστας, μπόρεσε να ακολουθήσει τον Lando Norris, που είχε βελτιώσει νωρίτερα, στο Q2. Πολύ δυνατοί γύροι από τους Tsunoda και Sargeant τους έφεραν στις πρώτες έξι θέσεις, ενώ από τον αποκλεισμό ξέφυγαν επίσης ο Hulkenberg και ο Lawson, που σίγουρα μπορεί να αισθάνεται ευχαριστημένος από την απόδοσή του.
Εκτός βρέθηκε ο Zhou Guanyu, που είδε το χρόνο του να διαγράφεται για παραβίαση των ορίων της πίστας, και ο Kevin Magnussen. Στα γκαράζ τους ακολούθησαν οι Pierre Gasly, Esteban Ocon και Lance Stroll, κανένας από τους οποίους δε φάνηκε σε οποιοδήποτε σημείο να μπορεί να διεκδικήσει την πρόκριση, με την τελευταία θέση του Stroll να έρχεται σε ξεκάθαρη αντιπαράθεση με τη δέκατη θέση του Alonso. Προβληματισμός και στη Ferrari, καθώς Leclerc και Sainz τέθηκαν υπό εξέταση για πολύ αργούς γύρους προετοιμασίας, άνω του μεγίστου επιτρεπόμενου χρόνου γύρου, με την απόφαση να περιμένει για μετά το τέλος της διαδικασίας, όταν και ανακοινώθηκε ότι δε θα υπήρχε ποινή.
Δύο λεπτά μέσα στο Q2, όλοι οι οδηγοί, πλην των Mercedes, έκαναν την εμφάνισή τους, αυτήν τη φορά με τα μεσαία ελαστικά. Ο Sainz έθεσε τον πήχη στα πρώτα περάσματα, ακολουθούμενος από τους Verstappen και Leclerc, με τον Albon να συνεχίζει να πιστοποιεί τις δυνατότητες της Williams στην τέταρτη θέση, ενάμισι δέκατο μπροστά από τον Perez, παρά το slipstream από τον Verstappen που είχε ο τελευταίος. Russell και Alonso πήραν θέση πίσω τους, αλλά ο Hamilton ήταν απογοητευτικός στον πρώτο του γύρο, μένοντας δωδέκατος και κάνοντας λόγο για έλλειψη πρόσφυσης. Δέκατος και προσωρινά ασφαλής ήταν ο Tsunoda, με τις δύο McLaren μπροστά του.
Οι οδηγοί επέστρεψαν στη συνέχεια στα pits, για να επανέλθουν για τη δεύτερη προσπάθειά τους με τρία λεπτά να απομένουν για τη λήξη του δεύτερου μέρους. Ανακατατάξεις και εντολές για προσπεράσματα είχαν ξανά την τιμητική τους, με άπαντες να προσπαθούν να πάρουν πλεονέκτημα χωρίς να χάσουν την ευκαιρία για γύρο. Εν τέλει, όλοι πέρασαν τη γραμμή πριν μηδενιστεί το ρολόι, με τους Hamilton και Piastri να βελτιώνουν και να ξεφεύγουν από τη ζώνη αποκλεισμού. Ο Sainz δεν ολοκλήρωσε το γύρο του αφότου επιβεβαίωσε ότι ήταν ασφαλής και έπεσε τρίτος, καθώς πρώτα ο Leclerc και στη συνέχεια ο Verstappen έκαναν τον κορυφαίο χρόνο. Ένα λάθος του Alonso στο δεύτερο κομμάτι τελικά δεν κόστισε στον Ισπανό, καθώς Sargeant και Bottas δε βελτίωσαν παρά ελάχιστα. Ανεπαρκής φάνηκε και ο Hulkenberg, με την πεντάδα του αποκλεισμού να συμπληρώνουν οι Tsunoda και Lawson στην ενδέκατη και δωδέκατη θέση, μάλλον και πάλι θετικό αποτέλεσμα για την AlphaTauri πάντως, με τον Ιάπωνα οδηγό μόλις δεκατρία χιλιοστά πίσω από τον Norris.
Red Bull, ή πιο συγκεκριμένα Verstappen, και Ferrari φαίνονταν να δείχνουν τα πράγματα πριν την τελική αναμέτρηση του Q3 λοιπόν. Η Red Bull πάντως έβγαλε ξανά τον Perez πίσω από τον Verstappen, δίνοντάς του το πλεονέκτημα του slipstream. Για άλλη μια φορά όμως, ο Μεξικάνος δε φάνηκε να παίρνει πολλά από αυτό, όντας τρία δέκατα πιο αργός από τον ομόσταβλό του και καταλήγοντας έκτος, πίσω από τους Russell και Albon. Ένα μικρό λάθος του Verstappen στο δεύτερο κομμάτι ωστόσο κόστισε και στον πρωταθλητή, καθώς οι Sainz και Leclerc πέρασαν τη γραμμή βάζοντας προσωρινά τη Ferrari στο 1-2. Ακόμα και με αυτό το λάθος ωστόσο, ο Ολλανδός ήταν μόλις ένα δέκατο πιο αργός, καθιστώντας τον σαφέστατα απειλητικό για τις επερχόμενες δεύτερες προσπάθειες.
Πολύ αδύναμο γύρο έκανε ο Alonso, όντας σχεδόν εννιά δέκατα μακριά από την κορυφή στη δέκατη θέση, ενώ ευχαριστημένος δεν ήταν ούτε και ο Hamilton στην ένατη, πίσω από τις McLaren. Ο Alonso ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πίστα για το τελικό του πέρασμα, παλεύοντας για κάτι καλύτερο, χωρίς τελικά να το καταφέρνει και μένοντας δέκατος. Όλα τα μάτια ωστόσο ήταν στις δύο Ferrari και τον Verstappen, με τους τρεις οδηγούς να βάζουν φωτιά στα χρονόμετρα, σημειώνοντας ταχύτερα περάσματα στα κομμάτια της πίστας. Ο Leclerc ξεπέρασε την προσωρινή pole position του Sainz, αλλά ο Verstappen δεν άφησε τους tifosi να το χαρούν, κάνοντας με τη σειρά του τον ταχύτερο γύρο. Όμως η Ferrari δεν είχε ακόμα πει την τελευταία της λέξη και ο Sainz έκανε ένα απίστευτο δεύτερο κομμάτι για να βρει τελικά δεκατρία χιλιοστά που έστειλαν το κοινό σε παραλήρημα, παίρνοντας την pole για τη Scuderia μπροστά στους οπαδούς της.
Ένας ωραίος γύρος από τον Russell έφερε τη Mercedes στην τέταρτη θέση, μπροστά από τον Perez, που ουδέποτε βρέθηκε σε σημείο να μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό των πρωτοπόρων. Ο Albon εξασφάλισε άλλο ένα σπουδαίο αποτέλεσμα για τη Williams με την έκτη θέση, με τον Piastri να καταλαμβάνει την έβδομη, αφήνοντας πίσω του τον Norris που περιορίστηκε στην ένατη. Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Hamilton, που σίγουρα θα ήλπιζε σε κάτι καλύτερο βλέποντας τον ομόσταβλό του τέσσερις θέσεις πιο μπροστά.
Η εκκίνηση αύριο αναμένεται άκρως ενδιαφέρουσα και μένει να φανεί σε τι βαθμό θα μπορέσουν οι Ferrari να μιμηθούν το ρυθμό που έχουν στον ένα γύρο στη Monza και στον αγώνα, γιατί το βέβαιο είναι ότι ο Verstappen θα κάνει το παν για να τους αφήσει μόνο με την pole.
POS | DRIVER | Q1 | Q2 | Q3 |
---|---|---|---|---|
1 | 1:21.965 | 1:20.991 | 1:20.294 | |
2 | 1:21.573 | 1:20.937 | 1:20.307 | |
3 | 1:21.788 | 1:20.977 | 1:20.361 | |
4 | 1:22.148 | 1:21.382 | 1:20.671 | |
5 | 1:21.911 | 1:21.240 | 1:20.688 | |
6 | 1:21.661 | 1:21.272 | 1:20.760 | |
7 | 1:22.106 | 1:21.527 | 1:20.785 | |
8 | 1:21.977 | 1:21.369 | 1:20.820 | |
9 | 1:21.995 | 1:21.581 | 1:20.979 | |
10 | 1:22.043 | 1:21.543 | 1:21.417 | |
11 | 1:21.852 | 1:21.594 | ||
12 | 1:22.112 | 1:21.758 | ||
13 | 1:22.343 | 1:21.776 | ||
14 | 1:22.249 | 1:21.940 | ||
15 | 1:21.930 | 1:21.944 | ||
16 | 1:22.390 | |||
17 | 1:22.545 | |||
18 | 1:22.548 | |||
19 | 1:22.592 | |||
20 | 1:22.860 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!