Η Ferrari προσπάθησε, η McLaren πλησίασε, αλλά ο Max Verstappen είχε τον τελευταίο λόγο στις κατατακτήριες της Monza, σημειώνοντας άλλη μία pole position.
Με τις διαφορές να έχουν αποδειχθεί πολύ μικρές στα ελεύθερα δοκιμαστικά το Q1 υποσχόταν να είναι αρκετά απρόβλεπτο και αναμενόμενα κάποιοι οδηγοί βρέθηκαν ή και ξεπέρασαν τα όρια, ειδικά στη δεύτερη Lesmo όπου Carlos Sainz και Verstappen είχαν κακό πέρασμα, με τον Ισπανό μάλιστα να χάνει την προσπάθειά του λόγω παραβίασης των ορίων της πίστας. Ο Lando Norris ήταν αυτός που τέθηκε επικεφαλής μετά τους πρώτους γύρους, κάνοντας 1:19.611, με τον Oscar Piastri να ακολουθεί ένα δέκατο πίσω και τις Ferrari να μην είναι μακριά.
Το πόσο κοντά ήταν οι ομάδες φάνηκε πιο έντονα στη συνέχεια, με τον George Russell να παίρνει τον κορυφαίο χρόνο χρησιμοποιώντας τα μεσαία ελαστικά, τον Sainz να επανέρχεται για την τρίτη θέση μπροστά από τον Fernando Alonso και αμφότερες τις Sauber στη δεκάδα με τον Gabriel Bortoleto στην πέμπτη θέση, καθώς μικρές βελτιώσεις στην πρόσφυση αρκούσαν για να μεταβληθεί άρδην η κατάσταση. Ο Andrea Antonelli το αντιλήφθηκε με την κακή του πλευρά, καθώς είχε ξεμείνει 17ος πριν τα τελευταία περάσματα, ενώ για άλλη μια φορά ούτε ένα δευτερόλεπτο δε χώριζε το grid, με τον τελευταίο Liam Lawson 865 χιλιοστά μακριά από τον Russell.
Έτσι, καθώς το Q1 όδευε προς το τέλος του, ένα ή δύο δέκατα έφεραν σημαντικές ανόδους και πτώσεις. Oliver Bearman και Yuki Tsunoda σκαρφάλωσαν στη δεκάδα, ο Verstappen έφτασε δεύτερος και ο Antonelli βελτίωσε επαρκώς έως την ενδέκατη θέση, αλλά ο Alex Albon γλίτωσε τον αποκλεισμό οριακά και ο Hadjar, που παρά μικρολάθη ήταν μόνο μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από το 1:19.414 του Russell, βρέθηκε εκτός συνέχειας. Από κοντά του ο Lance Stroll, οι Alpine και ο Lawson, ο οποίος είδε την κρίσιμη τελευταία του προσπάθεια να διαγράφεται στην καταδικαστική Lesmo.
Το Q2 ξεκίνησε με μικρή καθυστέρηση προκειμένου η πίστα να καθαριστεί από το χαλίκι. Οι Williams επέλεξαν το γρήγορο και μοναχικό ξεκίνημα στη δεύτερη φάση της διαδικασίας κάνοντας τις πρώτες τους προσπάθειες σε άδεια πίστα, αλλά χωρίς ιδιαίτερο αντίκρισμα καθώς ο Sainz ήταν πάνω από το 1:20 και ο Albon έκανε λάθος που οδήγησε σε μη αντιπροσωπευτικό χρόνο. Καταποντίστηκαν πολύ σύντομα λοιπόν με σχεδόν άπαντε να τους προσπερνούν, έχοντας επικεφαλής τον Verstappen που έθεσε το νέο πήχη στο 1:19.140, ενάμισι δέκατο μπροστά από τους Russell και Piastri. Ο Bortoleto συνέχισε να εντυπωσιάζει με την τέταρτη θέση μπροστά από τον Charles Leclerc, ενώ ο Tsunoda πλασαρίστηκε ανάμεσα στις Ferrari. Αρνητικό ήταν το πρόσημο του Norris, που έκανε λάθος και αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits καθώς δεν είχε αρκετό καύσιμο για επιπλέον γύρο.
Ο Βρετανός επέστρεψε όσο πιο σύντομα μπορούσε στην πίστα αλλά δε φάνηκε να έχει αυτοπεποίθηση, καθώς ήταν μόλις έβδομος, δύο δέκατα μακριά από τη ζώνη αποκλεισμού και πρακτικά κάθε οδηγό να αποτελεί δυνητική απειλή με τόσο οριακές διαφορές. Και αυτό αποδείχθηκε σύντομα στην πράξη, καθώς ο Norris έκανε αμέσως μετά πάλι λάθος στη δεύτερή του προσπάθεια και οι βελτιώσεις των Bearman, Alonso, Antonelli (που ανέβηκε δεύτερος) και Hamilton τον έριξαν στην ενδέκατη θέση. Το άγχος στο γκαράζ της McLaren ήταν σχεδόν απτό καθώς ο οδηγός τους, στην εκπνοή του χρόνου, ξεκίνησε και τρίτη προσπάθεια, με φθαρμένα ελαστικά αλλά πολύ ελαφρύτερο φορτίο καυσίμου.
Αυτήν τη φορά, ο Norris έκανε ένα γύρο επαρκή για την πέμπτη θέση, βγάζοντας εκτός τον Bearman που έχασε τη δεκάδα από τον Tsunoda για μόλις 13 χιλιοστά, ενώ ο Ιάπωνας με τη σειρά του δεν απείχε ούτε τρία δέκατα από την κορυφή. Ο Nico Hulkenberg για άλλη μια φορά δεν μπόρεσε να περάσει στο Q3, όπως και ο Esteban Ocon που ήταν 15ος, αλλά έκπληξη προκάλεσε το ότι ανάμεσά τους βρέθηκαν και οι δύο Williams, που τελικά δε μετέτρεψαν την ταχύτητά τους σε ικανοποιητικό αποτέλεσμα μετά από ένα κακό, για τα δεδομένα της στενότητας του ανταγωνισμού, Q2.
Ο Norris δε ρίσκαρε καθυστερήσεις και ενδεχόμενα λάθους και βγήκε πρώτος στην πίστα για χρόνο, αλλά το 1:19.433 δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο σε σχέση με τους χρόνους της προηγούμενης φάσης και τον άφησε έβδομο. Ο Piastri που ήταν σχεδόν τέσσερα δέκατα ταχύτερος, αλλά ακόμα πιο γρήγορος ήταν ο Leclerc και κορυφαίος ήταν ο Verstappen, που έπεσε κάτω από το 1:19 και με 1:18.923 έβαλε τον Μονεγάσκο σε αναζήτηση ενός κρίσιμου δεκάτου. Ελάχιστα πίσω από την τριάδα ήταν οι Hamilton και Russell και δυναμικά συνέχισε στην έκτη θέση ο Bortoleto.
Η δεύτερη πράξη του θρίλερ της κορυφής ξεκίνησε με τον Leclerc, που δεν είχε τον Hamilton μπροστά του για slipstreaming όπως περίμεναν αρκετοί, αλλά δυστυχώς έκανε και κακό χρόνο. Ο Piastri βελτίωσε, αλλά μόνο για να βρεθεί μπροστά από τον οδηγό της Ferrari και πέφτοντας αμέσως μετά πάλι στην τρίτη θέση καθώς ο Norris βρήκε επιτέλους το ρυθμό του και έδειξε τη φόρμα των ελεύθερων κατεβάζοντας τον καλύτερο χρόνο και ανεβαίνοντας στην πρώτη θέση.
Αλλά η απάντηση στις McLaren ήρθε εμφατικά για άλλη μια φορά φέτος από τον Verstappen, που ξέκλεψε 77 κρίσιμα χιλιοστά για το 1:18.792 και την πέμπτη pole position του φέτος και οι διεκδικητές του τίτλου θα πρέπει ξανά να ασχοληθούν με το εμπόδιό του σε συνθήκες αγώνα, έχοντας και τον Leclerc να καιροφυλακτεί.
Πίσω από την τετράδα ολοκλήρωσε ο Hamilton, ο οποίος όμως λόγω της ποινής του θα εκκινήσει δέκατος αύριο. Στην πέμπτη θέση προβιβάστηκε οπότε ο Russell, ακολουθούμενος από τον Antonelli, με τις Mercedes να υπερσκελίζουν στο τέλος τον Bortoleto. Βελτίωση στη δεύτερη προσπάθειά του είχε και ο Alonso, ο οποίος τελικά θα εκκινήσει όγδοος, μπροστά από τον Tsunoda.
Όπως όλοι γνωρίζουν όμως, η νίκη είναι στον αγώνα και όχι στην pole. Τα λέμε λοιπόν την Κυριακή στην πρώτη στροφή, πάντα στο F1fan.gr.
POS. |
NO. |
DRIVER |
TEAM |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
LAPS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing |
1:19.455 |
1:19.140 |
1:18.792 |
18 |
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren |
1:19.517 |
1:19.293 |
1:18.869 |
21 |
3 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren |
1:19.711 |
1:19.286 |
1:18.982 |
19 |
4 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:19.689 |
1:19.310 |
1:19.007 |
20 |
5 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:19.765 |
1:19.371 |
1:19.124 |
20 |
6 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
1:19.414 |
1:19.287 |
1:19.157 |
18 |
7 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:19.747 |
1:19.245 |
1:19.200 |
22 |
8 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
1:19.688 |
1:19.323 |
1:19.390 |
21 |
9 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
1:19.658 |
1:19.362 |
1:19.424 |
20 |
10 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing |
1:19.619 |
1:19.433 |
1:19.519 |
18 |
11 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas |
1:19.688 |
1:19.446 |
|
15 |
12 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber |
1:19.777 |
1:19.498 |
|
15 |
13 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams |
1:19.644 |
1:19.528 |
|
19 |
14 |
23 |
Alexander Albon |
Williams |
1:19.837 |
1:19.583 |
|
16 |
15 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas |
1:19.816 |
1:19.707 |
|
15 |
16 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
1:19.917 |
|
|
6 |
17 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:19.948 |
|
|
9 |
18 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine |
1:19.992 |
|
|
9 |
19 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine |
1:20.103 |
|
|
9 |
20 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
1:20.279 |
|
|
5 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!