Δεν ήταν σε καμία περίπτωση μια αντιπροσωπευτική διαδικασία, αλλά η McLaren, με τον Oscar Piastri μπροστά, δεν είχαν κανένα πρόβλημα στο να καταλάβουν, και με διαφορά, τις δύο πρώτες θέσεις στην κατάταξη του FP3.
Ως είθισται για την τρίτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών, για αρκετή ώρα η πίστα είδε λίγη κίνηση, με τις συνθήκες να διαφέρουν από του αγώνα και τις ομάδες να κρατάνε ελαστικά. Εκτός λοιπόν από ένα γύρο από τις Aston Martin, που στη συνέχεια επέστρεψαν στα pits, οι μόνοι οδηγοί που βγήκαν από νωρίς ήταν οι Franco Colapinto και Gabriel Bortoleto. Πέρασαν πάνω από δέκα λεπτά για να αυξηθεί λίγο η κίνηση, με τους Pierre Gasly και Nico Hulkenberg να αντικαθιστούν τους ομοστάβλους τους και τους Esteban Ocon και Yuki Tsunoda να ξεκινούν αναγνωρίσεις.
Σταδιακά άρχισαν να ξεμυτίζουν κι άλλοι οδηγοί, ανάμεσά τους ο Lando Norris και ο Carlos Sainz, που με τα μαλακά ελαστικά και 1:14.124 είχε τον πρώτο χρόνο. Με το πέρας του πρώτου εικοσαλέπτου τα pits είχαν πλέον αδειάσει ως επί το πλείστον και όλοι πλην του Kimi Antonelli είχαν βγει για τουλάχιστον ένα δοκιμαστικό πέρασμα, χρησιμοποιώντας μεσαία και μαλακή γόμα. Γρήγορα άρχισαν να πέφτουν και οι χρόνοι από αυτούς που επέλεξαν να κάνουν γρήγορους γύρους, με τον George Russell να σημειώνει 1:13.396 για την πρωτοπορία.
Παρά τη σχετική νωθρότητα, αξιοπρόσεκτες ήταν οι διαφορές στην επιλογή ελαστικών ανάμεσα στις ομάδες και τους οδηγούς, Οι χρήστες της μεσαίας γόμας περιλάμβαναν τις McLaren, τον Max Verstappen και τον Lewis Hamilton, ενώ στη μαλακή κινήθηκαν οι Mercedes, οι Williams και ο Charles Leclerc, υποδεικνύοντας διαφορετικές στρατηγικές για τον αγώνα.
Τα μαλακά έφεραν στη δεύτερη θέση τον Antonelli, όταν ο Ιταλός βγήκε τελικά στην πίστα, αλλά με τέσσερα δέκατα από τον Russell και οριακά μπροστά από τον Norris με τα μεσαία. Στην πεντάδα ήταν αμφότερες οι Ferrari, με τον Leclerc μπροστά από τον Hamilton. Πίσω τους ο Fernando Alonso, που έκανε μια ικανοποιητική προσπάθεια με τη μεσαία γόμα. Συνολικά πάντως το γυρολόγιο παρέμεινε χαμηλά, η πίεση μικρή, οι μακροπρόθεσμες προσπάθειες λίγες και αρκετοί οδηγοί παρέμειναν στην πίστα μόνο 5-10 λεπτά πριν επιστρέψουν στα pits.
Το τελευταίο εικοσάλεπτο είδε μερικές προσομοιώσεις κατατακτηρίων, με τον Verstappen να παίρνει την πρωτοπορία για 21 χιλιοστά αλλά να μην είναι γενικά ικανοποιημένος από την πρόσφυση και τη σταθερότητα της Red Bull, τον Alonso τρίτο και 39 χιλιοστά μακριά του έχοντας κάνει τον καλύτερο μέχρι εκείνη τη στιγμή χρόνο σε δεύτερο και τρίτο κομμάτι και τον Norris να βγαίνει εκτός πίστας και να εγκαταλείπει την πρώτη του προσπάθεια, πριν επανέλθει με νέο σετ και κατεβάσει την καλύτερη επίδοση για περισσότερο από τέσσερα δέκατα.
Ο Piastri ακολούθησε κόβοντας μισό δευτερόλεπτο από τον ομόσταβλό του στο σοβαρότερο και ταχύτερο γύρο της διαδικασίας με 1:12.387, κάνοντας ξεκάθαρες τις προθέσεις του για τις κατατακτήριες. Τρίτος, αλλά επτά δέκατα πιο αργός, ανέβηκε με τη δική του προσπάθεια ο Leclerc. Προσωρινά στην πεντάδα μπήκε ο Isack Hadjar, που πλασαρίστηκε οριακά ανάμεσα στους Verstappen και Russell, πριν ο Βρετανός βελτιώσει για την τέταρτη θέση. Σκούρα τα βρήκε ο ένατος Hamilton και απογοητευτικές σε σχέση με το πως τις έχουμε συνηθίσει φέτος ήταν οι Williams, με τον Sainz 13ο.
Μικρή αναμονή για τις κατατακτήριες, με τις McLaren να δείχνουν, αναμενόμενα για κάποιους, να μην έχουν επηρεαστεί ιδιαίτερα από την περίφημη οδηγία περί ελέγχων ευκαμψίας αεροτομών και να φαίνεται να έχουν το πάνω χέρι. Θα το μάθουμε σύντομα και στην πράξη.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Time |
Gap |
Laps |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
1:12.387 |
|
13 |
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
1:12.913 |
+0.526s |
17 |
3 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:13.130 |
+0.743s |
16 |
4 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
1:13.139 |
+0.752s |
17 |
5 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:13.375 |
+0.988s |
13 |
6 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:13.382 |
+0.995s |
17 |
7 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:13.405 |
+1.018s |
11 |
8 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:13.414 |
+1.027s |
16 |
9 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:13.527 |
+1.140s |
16 |
10 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:13.637 |
+1.250s |
17 |
11 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
1:13.722 |
+1.335s |
18 |
12 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
1:13.733 |
+1.346s |
17 |
13 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
1:13.758 |
+1.371s |
15 |
14 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:13.892 |
+1.505s |
12 |
15 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:13.904 |
+1.517s |
19 |
16 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
1:13.954 |
+1.567s |
19 |
17 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine Renault |
1:14.085 |
+1.698s |
22 |
18 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
1:14.138 |
+1.751s |
13 |
19 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
1:14.289 |
+1.902s |
5 |
20 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
1:14.460 |
+2.073s |
11 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!