Άπιαστος ο Oscar Piastri το Σάββατο στη Βαρκελώνη, με τον Αυστραλό να είναι ο νικητής στη μάχη της pole position απέναντι στον Lando Norris, μοναδικό του αντίπαλο μέχρι στιγμής στην Ισπανία.
Χωρίς βιασύνη ξεκίνησαν να βγαίνουν οι οδηγοί και οι πρώτες προσπάθειες ήταν συγκρατημένες μέχρι τις McLaren, που μαζί με τον George Russell ήταν οι πρώτοι που κατέβηκαν κάτω από το 1:13. Το 1:12.551 του Piastri τον έφερε πρώτο, με τον Norris και τον Russell δυόμισι δέκατα πίσω του και τον Verstappen να μπαίνει στη συνέχεια ανάμεσα στα πορτοκαλί μονοθέσια. Άλλα δύο δέκατα πιο πίσω, ο Charles Leclerc ήταν η πρώτη Ferrari στην πέμπτη θέση, με τον Lewis Hamilton 217 χιλιοστά πίσω στην όγδοη και τους Alex Albon και Fernando Alonso ανάμεσά τους. Μακριά από τον ομόσταβλό του ο Kimi Antonelli στη δωδέκατη θέση, αλλά και ο Carlos Sainz που βρισκόταν στη ζώνη αποκλεισμού.
Οι δεύτερες προσπάθειες είδαν τις Sauber να ανεβαίνουν προσωρινά στη δεκάδα και τον Antonelli να καλύπτει τη διαφορά από τον Russell, που δε βγήκε ξανά, όπως και οι υπόλοιποι από την πρώτη πεντάδα. Ο Sainz δεν κατάφερε το ίδιο και υποχώρησε πίσω στη 18η θέση με τις βελτιώσεις των Haas και RB. Βελτιώσεις που αποδείχθηκαν ανεπαρκείς για τον Esteban Ocon, ο οποίος έπεσε σταδιακά μαζί με τον Nico Hulkenberg, με αμφότερους τους οδηγούς να μένουν εκτός στο τέλος. Ακόμα χειρότερα τα πράγματα για τον Yuki Tsunoda, ο οποίος, επηρεασμένος και από την υποστροφή που αντιμετωπίζει η Red Bull στην Ισπανία, έκανε μια πολύ κακή προσπάθεια γεμάτη μικρά λάθη που τον άφησε στην τελευταία θέση, πίσω ακόμα και από τον Franco Colapinto που λόγω μηχανικού προβλήματος δεν έκανε καν δεύτερο γρήγορο γύρο.
Ο Alonso βγήκε νωρίς για το Q2, αλλά δεν ολοκλήρωσε καν το γύρο προετοιμασίας. Η πρώτη προσπάθεια λοιπόν έγινε από τον Albon, που βγήκε μαζί με τον Ισπανό και έκανε και γρήγορο πέρασμα, πάλι ωστόσο χωρίς να κατεβεί κάτω από το 1:13. Το έκανε ωστόσο με μεγάλη άνεση ο Verstappen, που στο 1:12.358 κατέβασε πολύ το σημείο αναφοράς, όχι όμως αρκετά για να φανεί έστω απειλητικός προς τις McLaren, καθώς ο Norris έκοψε άλλα τρία δέκατα και στη συνέχεια ο Piastri επανήλθε στην κορυφή με 1:11.998, υποβιβάζοντας τον Verstappen στην τρίτη θέση. Τον Ολλανδό ακολούθησαν ο Russell, οι Ferrari με τον Hamilton μπροστά και ο Alonso. Αξιοσημείωτο ότι η διαφορά του Ισπανού από τον Verstappen ήταν ελάχιστα παραπάνω από ενάμισι δέκατο, αλλά αντίστοιχα πάνω από μισό δευτερόλεπτο από τον Piastri, με τις McLaren να έχουν ραγδαίο ρυθμό.
Οι πέντε πρώτοι επέλεξαν ξανά να μην κάνουν δεύτερη προσπάθεια, αφήνοντας την πίστα λίγο πιο ανοιχτή. Ο Albon βελτίωσε, αλλά όχι πολύ και σύντομα υποχώρησε στην 11η θέση μετά την άνοδο του Isack Hadjar, που πέρασε για άλλη μια φορά στο Q3. Κάτι που δεν κατάφερε να μιμηθεί ο Liam Lawson, ο οποίος ξέμεινε 13ος, πίσω από τον Gabriel Bortoleto αλλά μπροστά από τον απογοητευτικό Lance Stroll. Στο γκαράζ τους ακολούθησε και ο Oliver Bearman.
Εμφύλιος McLaren λοιπόν, αλλά και μάχη για σχεδόν κάθε θέση ανάμεσα στους υπόλοιπους ήταν οι προσδοκίες για το Q3. Και ο Piastri ξεκίνησε ακριβώς όπως αναμενόταν, κατεβάζοντας ακόμα περισσότερο το χρόνο του από το Q2 στο 1:11.836, με τον δεύτερο Russell να μην μπορεί να κατεβεί κάτω από το 1:12 και τους Leclerc, Verstappen και Hamilton μερικά δέκατα πιο πίσω. Ο Norris έδωσε εμφατική απάντηση στον ομόσταβλό του, παίρνοντας τον ταχύτερο χρόνο για 17 χιλιοστά, ενδεχομένως όμως με μια μικρή ενίσχυση καθώς φάνηκε να προσπαθεί για slip streaming πίσω από την άλλη McLaren στην ευθεία.
Norris και Piastri μπήκαν δυναμικά για το δεύτερο γύρο τους και φάνηκαν ισάξιοι στο πρώτο κομμάτι, αλλά η ζυγαριά άρχισε ξεκάθαρα να γέρνει προς την πλευρά του Αυστραλού καθώς συνέχιζαν. Ο Norris βελτίωσε μεν, αλλά ο Piastri διέλυσε τα χρονόμετρα και με 1:11.546 πήρε την pole position, όντας πάνω από δύο δέκατα ταχύτερος στο τέλος, η μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα σε πρώτο και δεύτερο φέτος.
Ο Verstappen πλησίασε τη δεύτερη McLaren στο ένα δέκατο για την τρίτη θέση, έχοντας ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον τέταρτο Russell, ο οποίος όμως ολοκλήρωσε το γύρο του μετά. Πέμπτος έμεινε ο Hamilton, που δεν μπόρεσε να περάσει όπως οι υπόλοιποι τέσσερις το 1:12 αλλά βρέθηκε μπροστά από τον Leclerc, με τον Antonelli να πλασάρεται ανάμεσά τους. Όγδοος ήταν ο Pierre Gasly, που σιωπηλά και διακριτικά ολοκλήρωσε μια πολύ καλή διαδικασία κατατακτηρίων, και τη δεκάδα έκλεισαν οι Hadjar και Alonso, που έκαναν μόνο μία προσπάθεια.
Τα πάντα φωνάζουν McLaren για αύριο, αλλά ποια McLaren; Μείνετε συντονισμένοι αύριο και όπως πάντα, μην ξεχνάτε ότι οι βαθμοί δίνονται την Κυριακή. Τα λέμε τότε.
Pos |
No |
Driver |
Car |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
Laps |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
81 |
Oscar Piastri |
McLaren Mercedes |
1:12.551 |
1:11.998 |
1:11.546 |
14 |
2 |
4 |
Lando Norris |
McLaren Mercedes |
1:12.799 |
1:12.056 |
1:11.755 |
15 |
3 |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:12.798 |
1:12.358 |
1:11.848 |
12 |
4 |
63 |
George Russell |
Mercedes |
1:12.806 |
1:12.407 |
1:11.848 |
12 |
5 |
44 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
1:13.058 |
1:12.447 |
1:12.045 |
15 |
6 |
12 |
Kimi Antonelli |
Mercedes |
1:12.815 |
1:12.585 |
1:12.111 |
18 |
7 |
16 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:13.014 |
1:12.495 |
1:12.131 |
12 |
8 |
10 |
Pierre Gasly |
Alpine Renault |
1:13.081 |
1:12.611 |
1:12.199 |
18 |
9 |
6 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:13.139 |
1:12.461 |
1:12.252 |
15 |
10 |
14 |
Fernando Alonso |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:13.102 |
1:12.523 |
1:12.284 |
14 |
11 |
23 |
Alexander Albon |
Williams Mercedes |
1:13.044 |
1:12.641 |
|
14 |
12 |
5 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber Ferrari |
1:13.045 |
1:12.756 |
|
12 |
13 |
30 |
Liam Lawson |
Racing Bulls Honda RBPT |
1:13.039 |
1:12.763 |
|
12 |
14 |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin Aramco Mercedes |
1:13.038 |
1:13.058 |
|
15 |
15 |
87 |
Oliver Bearman |
Haas Ferrari |
1:13.074 |
1:13.315 |
|
15 |
16 |
27 |
Nico Hulkenberg |
Kick Sauber Ferrari |
1:13.190 |
|
|
6 |
17 |
31 |
Esteban Ocon |
Haas Ferrari |
1:13.201 |
|
|
9 |
18 |
55 |
Carlos Sainz |
Williams Mercedes |
1:13.203 |
|
|
6 |
19 |
43 |
Franco Colapinto |
Alpine Renault |
1:13.334 |
|
|
7 |
20 |
22 |
Yuki Tsunoda |
Red Bull Racing Honda RBPT |
1:13.385 |
|
|
6 |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!